Компетентен съвет за избор на единичка ?
Модератор: Технически модератори
- barbaron
- Потребител
- Мнения: 29
- Регистриран на: 23.09.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E70 , E83
- Мечтае да кара: E34 M5
- Детайли за колата: E70 xDrive 30d, E83 3.0d
Re: Компетентен съвет за избор на единичка ?
Здравейте , харесах една 120Д и най-вероятно , ако на прегледа в сервиза всичко е ОК , ще се взима във вторник.
Може ли да ми кажете кои неща трябва да се сменят задължително и ориентировъчни цени ?
Аз се сещам за масло на скоростите, диференциала , маслен филтър , въздушен филтър, филтър на купето, горивен филтър, филтър картерни газове.
Нещата ще си ги сменям аз.
Благодаря предварително!
Може ли да ми кажете кои неща трябва да се сменят задължително и ориентировъчни цени ?
Аз се сещам за масло на скоростите, диференциала , маслен филтър , въздушен филтър, филтър на купето, горивен филтър, филтър картерни газове.
Нещата ще си ги сменям аз.
Благодаря предварително!
Re: Компетентен съвет за избор на единичка ?
Филтъра на картерните газове само елемента не целия слагай от "вечния" тип към 50 лева е с отстъпката,
въздушния почват от 20-25лв нагоре зависи от марката
Иначе правилно си се насочил към тия работи за смяна
Може и антифриза да смениш профилактично.
Прегледай дискове, накладки има ли ?
Но да се придържаме към темата мнения за кола,не за подръжка.
Покажи колата да е видим
въздушния почват от 20-25лв нагоре зависи от марката
Иначе правилно си се насочил към тия работи за смяна
Може и антифриза да смениш профилактично.
Прегледай дискове, накладки има ли ?
Но да се придържаме към темата мнения за кола,не за подръжка.
Покажи колата да е видим
- barbaron
- Потребител
- Мнения: 29
- Регистриран на: 23.09.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E70 , E83
- Мечтае да кара: E34 M5
- Детайли за колата: E70 xDrive 30d, E83 3.0d
Re: Компетентен съвет за избор на единичка ?
Здрасти пак,
днес прекарах цял ден, работейки върху колата. Частите излязоха ~400 кинта , като смених въздушен, маслен и филтър на картерни газове (целия комплект) , свещи и масло. На скоростната кутия пише ,че маслото е вечно и да не се сменя, а има пробка . Горивен не съм сменял , понеже "Нямало на тази кола" според продавачите, това предстои да се изясни ...
Дървото със свещите беше невероятно , понеже трябваше да се сваля всмукателния колектор, но съм радостен защото гледайки колектора лъснаха така наречените "пеперудки" . Свалихме ги всичките и ги резнахме с флекса. А приемчика в Ауто Бавария (бившото Камор) с усмивка ме успокои , че тая нямала пеперуди като Е46-ците. Как да е ... свикнал съм да живея в държава на "разбирачи"
Всичките тия кори и дълбането през тях докато се стигне до възможност да се махне и постави въздушния филтър са просто нелепи. И това е завършено с черешката на тортата - кабела за "Плюса" , който величествено минава над основната кора с надпис BMW от дясно на ляво и завършва на клемата с червена капачка, ограничавайки възможността да махнеш кората и пречейки да махнеш колектора и на всичко общо друго взето. WTF?! Мъка ми е , като знам че пак ще се наложи да правя тия мъчителни операции следващия път , когато ще се сменя въздушния филтър.
Иначе това е първия дизел, който притежавам (тя колата е за жена ми) , но върви като луда
днес прекарах цял ден, работейки върху колата. Частите излязоха ~400 кинта , като смених въздушен, маслен и филтър на картерни газове (целия комплект) , свещи и масло. На скоростната кутия пише ,че маслото е вечно и да не се сменя, а има пробка . Горивен не съм сменял , понеже "Нямало на тази кола" според продавачите, това предстои да се изясни ...
Дървото със свещите беше невероятно , понеже трябваше да се сваля всмукателния колектор, но съм радостен защото гледайки колектора лъснаха така наречените "пеперудки" . Свалихме ги всичките и ги резнахме с флекса. А приемчика в Ауто Бавария (бившото Камор) с усмивка ме успокои , че тая нямала пеперуди като Е46-ците. Как да е ... свикнал съм да живея в държава на "разбирачи"
Всичките тия кори и дълбането през тях докато се стигне до възможност да се махне и постави въздушния филтър са просто нелепи. И това е завършено с черешката на тортата - кабела за "Плюса" , който величествено минава над основната кора с надпис BMW от дясно на ляво и завършва на клемата с червена капачка, ограничавайки възможността да махнеш кората и пречейки да махнеш колектора и на всичко общо друго взето. WTF?! Мъка ми е , като знам че пак ще се наложи да правя тия мъчителни операции следващия път , когато ще се сменя въздушния филтър.
Иначе това е първия дизел, който притежавам (тя колата е за жена ми) , но върви като луда
- sapio
- младши ентусиаст
- Мнения: 312
- Регистриран на: 20.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: бензинояд
Re: Компетентен съвет за избор на единичка ?
barbaron написа: Горивен не съм сменял , понеже "Нямало на тази кола" според продавачите, това предстои да се изясни ...
Аз да си кажа, понеже не разбрах дали не си го намерил по колата или продавачите на са ти намерили самия филтър, но се намира под купето. Ако имаш кори си има парче, което се отваря за да го видиш. Чак да няма филтър...
По ВИН-а може да си го провериш. Тази снимка е на произволна единичка. Това между седмиците е филтъра.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Компетентен съвет за избор на единичка ?
Смени магазина,нямала филтър.И си дал доста пари за целия филтър за картерните газове,трябваше да смениш само елемента.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12347
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Компетентен съвет за избор на единичка ?
По-новите версии на "филтър картерни газове" са от тип "вечни" и нямат "елемент"...
Re: Компетентен съвет за избор на единичка ?
Здравейте момичета и момчета:)
От скоро чета вашият форум и се регистрирах току що, защото съм се насочила към купуване на единичка. Харесах един конкретен модел и мисля, че ще е разумен избор за мен, тъй като годишно навъртам около 10-12 хиляди километра.
Та се насочих към бензиновия двигател. И попаднах на следната оферта, която един приятел ще ми съдейства и ще я прегледа, тъй като аз съм в София, а колата е във Варна. Знам, че километрите са малко, но предвид това, че и аз карам по 10 на година, ми се струват реални. Освен това, колата е карана от жена, което не знам защо, но винаги ми се е струвало плюс:) Колата е обслужена в сервиз на БМВ и изглежда много запазена.
Въпросите ми са няколко и ще съм ви безкрайно благодарна, ако ми отговорите:
1. вярно ли е, че този мотор на БМВ дава проблеми и е по-добре да го избягвам?
2. тъй като колата в момента е със 17 цолови джанти и аз трябва да купя зимни гуми, бихте ли могли да ме посъветвате първо какви? и второ дали не е удачно да се вземат стоманени 16 инча + гуми. Ако може да ми кажете и размери, ще съм ви задължена, защото никак не разбирам и трябва още 1 седмица да чета.
3. от 3 седмици чета в интернет и никъде, ама никъде не видях някой да е казал колко струва поддръжката на една 1-ва серия годишно, а всички ме плашат, че е много скъпо. Тъй като скъпото е разтегливо понятие, може ли някой да ми каже, колко струва аджеба смяна на масло, филтри, накладки и прочее, че да мога да сравня със старата си кола:)
ето и линка:
благодаря предварително за мненията, защото ще са ми много ценни.
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=4ph2ml
От скоро чета вашият форум и се регистрирах току що, защото съм се насочила към купуване на единичка. Харесах един конкретен модел и мисля, че ще е разумен избор за мен, тъй като годишно навъртам около 10-12 хиляди километра.
Та се насочих към бензиновия двигател. И попаднах на следната оферта, която един приятел ще ми съдейства и ще я прегледа, тъй като аз съм в София, а колата е във Варна. Знам, че километрите са малко, но предвид това, че и аз карам по 10 на година, ми се струват реални. Освен това, колата е карана от жена, което не знам защо, но винаги ми се е струвало плюс:) Колата е обслужена в сервиз на БМВ и изглежда много запазена.
Въпросите ми са няколко и ще съм ви безкрайно благодарна, ако ми отговорите:
1. вярно ли е, че този мотор на БМВ дава проблеми и е по-добре да го избягвам?
2. тъй като колата в момента е със 17 цолови джанти и аз трябва да купя зимни гуми, бихте ли могли да ме посъветвате първо какви? и второ дали не е удачно да се вземат стоманени 16 инча + гуми. Ако може да ми кажете и размери, ще съм ви задължена, защото никак не разбирам и трябва още 1 седмица да чета.
3. от 3 седмици чета в интернет и никъде, ама никъде не видях някой да е казал колко струва поддръжката на една 1-ва серия годишно, а всички ме плашат, че е много скъпо. Тъй като скъпото е разтегливо понятие, може ли някой да ми каже, колко струва аджеба смяна на масло, филтри, накладки и прочее, че да мога да сравня със старата си кола:)
ето и линка:
благодаря предварително за мненията, защото ще са ми много ценни.
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=4ph2ml
Re: Компетентен съвет за избор на единичка ?
Докато не го свалиш не може да си сигурен какво има вътре.На е60 2006 стартсоп бутон вътре си беше стария модел,да не говорим,че и "вечните" не са много "вечни",но карат повече
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12347
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Компетентен съвет за избор на единичка ?
Аз говоря за самият филтър, който се продава като нова част, а не за това, което е сложено на колата през 2006 година, например...
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10484
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Компетентен съвет за избор на единичка ?
irinata написа:Здравейте момичета и момчета:)
От скоро чета вашият форум и се регистрирах току що, защото съм се насочила към купуване на единичка. Харесах един конкретен модел и мисля, че ще е разумен избор за мен, тъй като годишно навъртам около 10-12 хиляди километра.
Та се насочих към бензиновия двигател. И попаднах на следната оферта, която един приятел ще ми съдейства и ще я прегледа, тъй като аз съм в София, а колата е във Варна. Знам, че километрите са малко, но предвид това, че и аз карам по 10 на година, ми се струват реални. Освен това, колата е карана от жена, което не знам защо, но винаги ми се е струвало плюс:) Колата е обслужена в сервиз на БМВ и изглежда много запазена.
Въпросите ми са няколко и ще съм ви безкрайно благодарна, ако ми отговорите:
1. вярно ли е, че този мотор на БМВ дава проблеми и е по-добре да го избягвам?
2. тъй като колата в момента е със 17 цолови джанти и аз трябва да купя зимни гуми, бихте ли могли да ме посъветвате първо какви? и второ дали не е удачно да се вземат стоманени 16 инча + гуми. Ако може да ми кажете и размери, ще съм ви задължена, защото никак не разбирам и трябва още 1 седмица да чета.
3. от 3 седмици чета в интернет и никъде, ама никъде не видях някой да е казал колко струва поддръжката на една 1-ва серия годишно, а всички ме плашат, че е много скъпо. Тъй като скъпото е разтегливо понятие, може ли някой да ми каже, колко струва аджеба смяна на масло, филтри, накладки и прочее, че да мога да сравня със старата си кола:)
ето и линка:
благодаря предварително за мненията, защото ще са ми много ценни.
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=4ph2ml
Накратко - избрала си базов вариант на базовия двигател за модела, при това с някакви манипулации по централната конзола. Километрите дали са реални по тези снимки не могат да се коментират, но ако на живо ти харесва колата - не ги гледай. Сега по същество:
1. Не мисля, че този двигател е кой знае колко проблемен. Вероятно имаш предвид N42 в Е46, но тук би трябвало да е по-новият N45/6, не съм сигуре, който се вгражда и в Е90, а отзивите не са лоши.
2. За гумите ти препоръчвам да минеш изцяло на 16. Тези 17 тежат на двигателя, как изглеждат е въпрос на вкус (на мен изобщо не ми харесват). Продават се много подходящи ОРИГИНАЛНИ 16'', които ще подобрят комфорта и на пломбите и на портфейла ти. Зимните и летните гуми 16'' са поне 30% по-евтини. Втори комплект джанти + 16' зимни струва почти колкото 17' зимни гуми. Можеш да ползваш и 16'' от Е46 или Е90, съвместими са. Виж на лепенката на вратата кой е минималният размер зимни гуми и се насочи към него. Впоследствие можеш да си вземеш и комплект 16' джанти за летните гуми, за да не те дерат по 50-60 лв. за смяна на гуми всеки сезон.
3. Поддръжката е разтегливо понятие и зависи от състоянието на колата, какво има да се прави и какви скрити "екстри" ти завещава предния собственик. Ако приемем, че колата е на малко км и поддържана, при твоя пробег имаш около 500 лв. на година за качествени масло, филтри и разни други неща (според нуждите - стелки, накладки, крушки, антифриз и т.н.). Ремонтите на всяко БМВ наистина не са от евтините, можеш да се поровиш тук или в Е90, за да се ориентираш. Тази конкретна кола не предпоставя големи ремонти, но отново - зависи от състоянието. По-добре плати за основен преглед при дилър, най-много да изгубиш 100 лв., вместо хиляди впоследствие.
Never mistake motion for action...
Re: Компетентен съвет за избор на единичка ?
Благодаря ти Leon.
Колата ще я закарат на диагностика, за мой късмет този приятел във Варна доста разбира от коли.
Колата ще я закарат на диагностика, за мой късмет този приятел във Варна доста разбира от коли.
Re: Компетентен съвет за избор на единичка ?
Ето ме пак. Само да споделя какво се случва с мен и че съм на прага да я купувам тази кафява единичка, въпреки, че още не съм я видяла лично. Мина диагностика. Само акумулатора ще трябва да се подмени скоро. Всичко друго е 6. А и цвета е страхотен:)))
Междудругото собствениците се бяха сдобили с някакви 16 инчови БМВ джанти със зимни гуми и аз ги уговорих да ми дадат тях, а да си вземат това 17 цолово Еnzo. И снимките днес пристигнаха. Джантите наистина са БМВ, вече не знам там какви изненади може да очаквам там.
Но изненадата е в гумите, които освен, че са Fоrtuna, но са със шипове, а по телефона много ми ги прехвалиха. Какво мислите за тази гума. Ще трябва ли да ги сменям? Карани били 3месеца.
Междудругото собствениците се бяха сдобили с някакви 16 инчови БМВ джанти със зимни гуми и аз ги уговорих да ми дадат тях, а да си вземат това 17 цолово Еnzo. И снимките днес пристигнаха. Джантите наистина са БМВ, вече не знам там какви изненади може да очаквам там.
Но изненадата е в гумите, които освен, че са Fоrtuna, но са със шипове, а по телефона много ми ги прехвалиха. Какво мислите за тази гума. Ще трябва ли да ги сменям? Карани били 3месеца.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12347
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Компетентен съвет за избор на единичка ?
Ако "тракат" по асфалта може да имаш проблеми, защото такъв тип гуми не са позволени за каране по републиканските пътища в България... освен това марка "Fortuna"... тия гуми като шарка ми приличат на Fulda... колкото до джантите, те са модел за Е46...
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10484
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Компетентен съвет за избор на единичка ?
Fortuna са китайски гуми. Китайците, както с колите, си вземат 1:1 шарката на някой голям производител и пускат машината. На снимката изглежда сякаш шиповете не стърчат от повърхността на гумата, но най-вероятно тракат и ще имаш проблем да ги караш по пътищата. Да не говорим, че такива гуми, карани по асфалт се пукат лесно. Аз не бих карал с тях зимата, но ти си знаеш... Джантите са ОК, ако ти харесва как стоят на колата.
Never mistake motion for action...
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Компетентен съвет за избор на единичка ?
На мен ми прилича че имат гнезда за шипове, но като че ли не са сложени шиповете в действителност.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани