Волан от G30 в F20

1-серия (E81, E82, E87, E88, F20, F21)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 25.04.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 540i G30, 120d F20
Мечтае да кара: M5

Волан от G30 в F20

Мнение от AlonsoBest » 10 Апр 2025, 16:48

Здравейте колеги.
Захванах се с един интересен проект, за какъвто няма много информация в интернет и реших да го споделя. Накратко сложих М-ков в петицата ми, G30 и ми остана един обикновен волан волан с пера и подгрев. И така ме човъркаше че тоя волан стои и събира прах в мазата, а единичката на жена ми (F20) няма нито пера, нито подгрев. Та така се зароди идеята да сложа волана от G30 в F20. Като за начало знаех че шлиците са еднакви, разликата е в LIN комуникацията във волана. След кратко търсене намерих едни румънци (Custom Retrofit Garage) където продават адаптер за G волан в F серия и съответно поръчах и почнах да събирам другите неща за ретрофита. При положение че ще се сменя лентовия кабел (SZL), реших че трябва да взема такъв който поддържа и асистент за дълги. Взех SZL от фейсово F25, защото лостчета са с новия дизайн (който го има в LCI2 на F20), но се връщат в средата при активиране на мигач или чистачки (както са старите лостче в LCI1 и pre-LCI). Това впоследствие ми докара малък проблем, но за него после . Съответно поръчах и огледало с асистент за дълги. Първото дойде много надрано, връщах го и поръчвах на ново и го сложих съвсем наскоро, но да се върнем на волана. Разглобих всичко, бях подготвен да прекарвам кабел за перата и захранване за подгрева, но за щастие колата имаше подготовка и не се наложи. След кодиране перата тръгнаха от раз. Първи успех и първи проблем - в диаграмата за адаптера имаше малка грешка и първоначално не тръгна, но бързо намерих проблема (бяха обърнали поляритета на захранването). Съответно копчетата тръгнаха, до някъде. Бутоните за мултимедията тръгнаха, но копчетата за круиз контрола не бачкаха всички, реално работеше само lim функцията и то беше на мястото на копчето за активиране на круз контрола :lol: . Другото е че бутона за подгрева също не работи (не поръчах Ф-ков, защото румънците уж ми казаха че ще тръгне). Свързах се с пичовете от Custom Retrofit Garage и ми дадоха контакт на съпорта, който е в Украйна. Уцелих точно почивките по коледа, та чаках към 2 седмици да ми обърнат внимание. Дадох достъп на украинеца, свърза се с адаптерчето, прекодира го и тръгнаха всички бутони, без бутона за подгрева. Оказа се че той не може да работи и ми трябва Ф-ков бутон. До тук добре. Имаме вече круз контрол, обаче забелязах че подсветката на копчето за подгрева почна да мига и после ще стигнем до това защо е проблем. Помните за SZL-то, поръчах Ф-ков бутон за подгрев от Ф20, черен, чисто нов, закачам не тръгва. После видях на фейса че се слага бутон със сива лайсна и след като разчетох се и се оказа че има разлика не само в цвета, поръчвам нов пак, закачам, никой (между двата бутона от F20 няма разлика освен цвета на лайсната). После се замислих SZL-то е от F25, проверявам парт номера на бутона за F25. Трети различен номер, вече ми писна да давам пари и поръчах един евтин бутох от ебай, като мислех да го върна, защото бях почти сигурен че няма да тръгне, но о чудо, тръгна, та бутоните въпреки едни и същи на външен вид имат разлика и бутона трябва да се съгласува със SZL-то което е сложено, не с колата. Разликата е че бутона от фейсовите F25-ци има затворена верина и 20 килоома съпротивление, без да е натисна, бутоните за F20 имат отворена верига при ненатиснат бутон. До тук добре и подгрева тръгна, но помните мигащата подсветка, оказа се проблем, явно модула във волана, за подгрева пуска ШИМ с по-малък коефициент на запълване. Първоначално мислех че не загрява достатъчно, но реално волана си загрява добре, просто е малко по-бавно. След цялата сага се примирих и реших че мога да живея с това. Някой ден единствено ще сваля бега да изключа копчето, за да не мига, но и с това свикнах и почти не го забелязвам. Накратко, кефи ме как стана, въпреки че не е м-ков волан, нещо различно е, на много хора няма да им хареса. Другия момент е че ако го нямах този волан и да ми стои в мазата, по скоро бих взел Мков волан от Ф серия и да си стане оригинално, защото разправията е в пъти по-малко и има 100 повече информация в интернет за подобен ретрофит. И все пак не съжалявам че се захванах и на края ми е готино че го докарах до работещ вариант сам. Не мисля че имаше някой в България, който би се захванал да го направи. Прилагам снимки и видеа:

https://www.youtube.com/watch?v=81jLdYOkr-I
https://www.youtube.com/watch?v=uSujbuQd5wU

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 30.10.2013
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 2018 G30 540ix

Re: Волан от G30 в F20

Мнение от empar » 14 Апр 2025, 7:58

Адмирации за труда и споделянето, колега!
Доста занимавка изглежда. :bchug:
Чисто естетически се връзва напълно, поне според мен.

Назад към 1-ва Серия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook