Проблем ниска мощност Дебитомер

1-серия (E81, E82, E87, E88, F20, F21)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 12.07.2021

Проблем ниска мощност Дебитомер

Мнение от spikerbg » 18 Апр 2022, 9:09

Здравейте колеги.
Колата сутрин, като е студено тръгвам никакъв проблем след няколко километра, като натискаш газта има едно, като замисляне след това явно влиза в авариен режим и няма мощност. Като натиснеш газта цялата се лашка, не набира. Като я изгасиш и пак запалиш никакъв проблем.
Бях на газаджия и ми беше казал, че му показва дебитомер. Включих IMPA/ ISta-D няма никаква грешка отностно дебитомер (грешките ми са Aux heater и Lamb сонда, но тя се показваше и преди този проблем). Пробвах да направя тест на Hot film и на Air mass, но ISTA-D ми казва че не може да се свърже с компютъра.
Дайте някакви идей как да провера тоя дебитомер дали е от него. Ако дебитомера не работи, не трябва ли постоянно да е в авариен режим и колата да не върви грам ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Проблем ниска мощност Дебитомер

Мнение от The Heartlistener » 18 Апр 2022, 13:03

Ако става дума за N46 - там няма дебитомер. В корпуса му има само температурен датчик. Насочи се към ламбда сондите, смесообразуването основно зависи от тях. Виж за коя от предните сонди дава грешката.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 12.07.2021

Re: Проблем ниска мощност Дебитомер

Мнение от spikerbg » 18 Апр 2022, 15:24

Здравей колега.
Благодаря ти за информацията.
Двигателя е N46B20 118I 129 коня.
DME: Oxygen-sensor heater before cat. 1 (DME: Oxygen sensor heating before catalytic converter)
DME: Oxygen-sensor heater before cat. 2 (DME: Oxygen sensor heating 2 before catalytic converter).
Това са грешките за ламбдите.
Колега имам питане. Ако ламбдите са 4 и 2 от тях не работят, компютъра не взима ли резултатите от работищите ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем ниска мощност Дебитомер

Мнение от zvetiko » 19 Апр 2022, 9:08

Изображение

При авариен режим колата не спира, но горивната смес се образува по софтуерно зададени данни, а не въз основа на показания на датчика. Ясно е, че в случая няма да е оптималната и от там колата няма да върви добре и ще харчи повече. Трябва да намериш работещ диагностичен интерфейс, с който ще направиш необходимите тестове и ще разбереш къде е проблема.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 6.04.2014

Re: Проблем ниска мощност Дебитомер

Мнение от LUBObe » 19 Апр 2022, 10:42

Ако газта е вързана към obd-то, най-вероятно затова не можеш да се вържеш.
При мен трябва да махна бушона на газта, за да мога да се вържа през obd.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Проблем ниска мощност Дебитомер

Мнение от The Heartlistener » 12 Май 2022, 18:51

spikerbg написа:Здравей колега.
Благодаря ти за информацията.
Двигателя е N46B20 118I 129 коня.
DME: Oxygen-sensor heater before cat. 1 (DME: Oxygen sensor heating before catalytic converter)
DME: Oxygen-sensor heater before cat. 2 (DME: Oxygen sensor heating 2 before catalytic converter).
Това са грешките за ламбдите.
Колега имам питане. Ако ламбдите са 4 и 2 от тях не работят, компютъра не взима ли резултатите от работищите ?

И двете ти регулиращи /предни/ сонди не работят. Те са важните, участват пряко в смесообразуването. Разположени са на самите катализатори.
Задните две сонди служат само за мониторинг за състоянието на катализаторите, тях не ги мисли.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 12.07.2021

Re: Проблем ниска мощност Дебитомер

Мнение от spikerbg » 23 Май 2022, 15:24

Здравейте колеги.
Ходих на няколко сервиза и ми казаха, че ламбда сондите забавали грешка заради газта. Също така казаха, че с колата е наред. Вече времето, като е топло не го прави проблема, но забелязвам, че на Digital 1 където показва Air-mass ( в килограми ) там никакви стойности не се показват (в зеления бар).
Според вас има ли проблем ламбдата ?
IMG_3410.jpg

IMG_3411.jpg

IMG_3412.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Проблем ниска мощност Дебитомер

Мнение от The Heartlistener » 25 Май 2022, 13:28

Колега, нали го казахме - НЯМАШ дебитомер, какви стойности на "Air mass" очакваш?
Това е много малък импеданс на реакция при регулиращата сонда на празен ход и с подаване на газ, да кажем - никакъв. Няма как да дава грешки за изгорял подгрев на сондите и това да е причинено от газта. Тези грешки са повече от конкретни, подгревът на сондите не работи. Следователно те не влизат в работен температурен режим и не си изпълняват функциите. Но ако те задоволява поведението на двигателя и разхода - карай да върви.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 12.07.2021

Re: Проблем ниска мощност Дебитомер

Мнение от spikerbg » 12 Юли 2022, 14:39

Здравейте колеги.
Малко развитие по темата.
Писаха ми и други колеги с такъв проблем.
Днес махнах дебитомера (топлинен датчик или както се води там) покарах я проблема изчезна. Освен, че проблема изчезна и колата дори и на газ се форсира много бързо.
Върнах дебитомера (топлинен датчик или както се води там) пак почнаха да падат обороитети и се изфорсира доста бавно до 3000 оборота на място.
Тези дни ще поръчвам нов.

Назад към 1-ва Серия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook