F20 ретрофит добавяне преден парктроник PDC

1-серия (E81, E82, E87, E88, F20, F21)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 26.10.2018

F20 ретрофит добавяне преден парктроник PDC

Мнение от lot » 08 Май 2021, 6:18

Здравейте, днес успешно сложих на F20-ката преден парктроник и реших да споделя процеса. Колата вече имаше заден парктроник и исках да добавя предния. За съжаление не правих снимки, но ще добавя такива от чужд форум както и линк към темата там. Стъпките са приложими за F2x и F3x.

Полезни връзки
Линк към тема за F30
Схема на свързване
Сваляне на предна броня
Монтиране на сензори
разглобяване на централната конзола за да се достигне до ICM-a

Преглед на стъпките
1) Сваляне на предна броня, монтиране на сензори, окабеляване на предна броня;
2) Сваляне на пластмаси от пасажерската страна, прекарване на кабел от двигателния отсек през firewall в купето и от там до REM модула в багажника (зад дясната кора в багажника);
3) Смяна на конзолата с бутоните за Sport/Comfort с такава имаща бутон PDC;
4) Разглобяване на централната конзола с цел да се достигне до ICM-a и да се пусне един кабел от него до новата конзола с бутон BDC;
5) Кодиране

Какво е необходимо
- 4 предни сензора от F2x или F3x, 66202220666; Ако взимате от единица има разлика между предните и задните. При 3ка/4ка няма; Има разлика ако бронята е М-пакет;
- спрей с боя в цвета на колата и лак - в случай, че сензорите са втора ръка в различен цвят;
- ремонтен комплект скоби за монтиране на предни датчици, 51117434696;
- лепило за PDC скоби К6 от БМВ, 83192317925 (което всъщност е Loctite); може също и със силна двойно-залепяща на 3М;
- конусовидно свредло 18мм (или друг начин да пробиете 4 дупки по 18мм)
- модул за централната конзола с бутон за парктроник, 66202338070 (от F2x, F3x)
- окабеляване за предната броня, 61129357958; (аз купих окабеляването на предната броня заедно със сензорите от една F36 и си го нагодих по бронята)
- окабеляване от предна броня до REM в багажника, 66202338070;
- кабел за централната конзола (има включен в 66202338070);
- 4 гумени пръстена за бронята, 66206923000 (включени в 66202338070);

Ако ви се занимава може да си направите комплекта 66202338070 сами и ще ви излезе значително по-евтино от това да си го купите. Ако решите ще ви трябват също:
- кабел FLRY 0.35мм2 или 0.5мм2 общо 31м (6x5м. за кабела до REM + 50см за централна конзола); аз ползвах 6 различни цвята за да ми е по-лесно, но може да си вземете и един и да надписвате кабели;
- 8 бр. 61131383776; от които 6 за REM-a и 2 за кабела между ICM и конзолата с PDC бутон
- 6 бр. 61131393704 + 6бр. уплътнения 61138366247 (за водоустойчивата букса към кабела на бронята)
- букса за връзка с кабела на бронята 61138383300
- лента теса
- кримп клещи


Предна броня
1) На много места пише, че сензорите не трябва да се боядисват. На още толкова, че е ок. Аз ги боядисах и да чукна на дърво всичко си е ок. Минах ги с две леки ръце спрей боя и още 2 лак. Преди това леко ги бях загладил с 600 водна, но не съм ги чистил до метал;
2) Бронята има маркировка от вътрешната страна където трябва да се залепят скобите за сензорите и където трябва да се направят дупките. Аз първо направих пилотни дупки от вътре-навън с 4мм бургия и след това от вън-навътре с 18мм конусовидно свредло. Така дупките станаха много прилични и равни;
3) Почистих местата за лепене от вътрешната страна на бронята. Комплекта К6 от БМВ има препарат за почистване и за по-добро слепване;
4) Гумените пръстени се монтират на сензорите, а последните на скобите и чак след това скобите се залепят към бронята (по този начин се осигурява най-добро позициониране на сензорите);
5) Накрая сложих окабеляването на бронята и го прикрепих със свински опашки (буксата за кабела ми се падна точно на нивото на прозорчето в десния подкалник, което после се оказа доста удобно);

Окабеляване в колата
6) От 6те 5 метрови кабела направих инсталация, която прекарах през гуменото уплътнение до firewall-a от страната на пътника. Пилотно пробих дупка с тел от закачалка и след това прекарах кабелите 1+1+… закачени един към друг така, че дупката да се разширява постепенно със всеки следващ кабел;
7) Прекарах инсталацията през цялото купе до багажника където разглобих букса 174*14B и свързах 6те кабела според схемата по-горе на букса 14B;
8 ) Окабеляването за бутоните на централната конзола е най-неприятната част от всичко. Кабела трябва да стига от пин 1 на конзолата до пин 28 на ICM модула. За да се достигне до него обаче е необходимо да се свали цялата централна конзола, което е отнема малко време и търпение;
9) Сглобяване на всичко в обратния ред и подмяна на конзолата с тази с бутон PDC;

Кодиране с ESys (всеки изцяло на собствена отговорност; аз не поемам отговорност ако нещо се счупи или затрие по вашата кола; също ако в процеса на кодиране има грешки то трябва да се адресират според грешката – не продължавайте да кодирате други модули):
10) Кодиране на VO с цел премахване на опция 507 (заден парктроник) и добавяне на 508 (парктроник);
connect -> go to Expert Coding -> read FA -> save FA -> edit FA -> edit SALAPA to remove 507 and add 508 -> calculate FP -> save FA -> go to Expert VCL -> VCL load FA -> calculate FP -> write FA & FP (master tab) -> …..
11) Кодиране на ECU-тата (продължение на горната точка)
… go to Expert Coding -> read ECU (SVT tab) -> select REM -> right click & select Code -> select FEM_Body -> right click & select Code -> select ICM -> right click & select Code -> select HU_ -> right click & select Code -> disconnect

Финал
12) Включете на задна или натиснете новият бутон PDC;
13) Пийте една бира за здравето на колегите първи описали ретрофита, за да му се радваме днес ние

Друго полезно
Всичките стъпките свързани с разглобяване на панели/кори и стъпката за прокарване на кабели през firewall се припокриват с ретрофит на комфортен достъп. В тази връзка ако планирате да правите и двете е хубаво да ги направите наведнъж. Линк към темата тук.


Последна промяна: 2021-01-06
Промяна: линк към тема за комфортен достъп
Последна промяна lot на 01 Юни 2021, 10:40, променена общо 1 път

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: F20 ретрофит добавяне преден парктроник PDC

Мнение от vld » 08 Май 2021, 19:54

Браво колега, много добра работа :clap: :clap: :clap:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 145
Регистриран на: 27.11.2007
Пол: Мъж
Кара: е36 coupe 98г.
Мечтае да кара: ///М

Re: F20 ретрофит добавяне преден парктроник PDC

Мнение от drebenj » 02 Юни 2021, 13:00

Да разбирам ли, че на f20 М пакет предна и задна броня датчиците не стават от обикновенни брони ?

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 26.10.2018

Re: F20 ретрофит добавяне преден парктроник PDC

Мнение от lot » 02 Юни 2021, 13:43

drebenj написа:Да разбирам ли, че на f20 М пакет предна и задна броня датчиците не стават от обикновенни брони ?

Разликата е само в предната броня където два от 4те сензора са различни.


Уточнявам допълнително. При F20:
- задните сензори са само от F2x или и М2 E87; няма значение каква е бронята;
- за обикновенна броня предните сензори стават от F2x, F3x и М-ките от 2,3,4 серия (F80, F83, F87);
- за М-броня предните сензори са 2 като задните и 2 като предните по-горе.

Но тъй като има доста F2x със заден парктроник има достатъчно сензори за да си набавиш за предна М-кова броня ;)

Назад към 1-ва Серия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook