F20 ретрофит добавяне преден парктроник PDC
Модератор: Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
F20 ретрофит добавяне преден парктроник PDC
Здравейте, днес успешно сложих на F20-ката преден парктроник и реших да споделя процеса. Колата вече имаше заден парктроник и исках да добавя предния. За съжаление не правих снимки, но ще добавя такива от чужд форум както и линк към темата там. Стъпките са приложими за F2x и F3x.
Полезни връзки
Линк към тема за F30
Схема на свързване
Сваляне на предна броня
Монтиране на сензори
разглобяване на централната конзола за да се достигне до ICM-a
Преглед на стъпките
1) Сваляне на предна броня, монтиране на сензори, окабеляване на предна броня;
2) Сваляне на пластмаси от пасажерската страна, прекарване на кабел от двигателния отсек през firewall в купето и от там до REM модула в багажника (зад дясната кора в багажника);
3) Смяна на конзолата с бутоните за Sport/Comfort с такава имаща бутон PDC;
4) Разглобяване на централната конзола с цел да се достигне до ICM-a и да се пусне един кабел от него до новата конзола с бутон BDC;
5) Кодиране
Какво е необходимо
- 4 предни сензора от F2x или F3x, 66202220666; Ако взимате от единица има разлика между предните и задните. При 3ка/4ка няма; Има разлика ако бронята е М-пакет;
- спрей с боя в цвета на колата и лак - в случай, че сензорите са втора ръка в различен цвят;
- ремонтен комплект скоби за монтиране на предни датчици, 51117434696;
- лепило за PDC скоби К6 от БМВ, 83192317925 (което всъщност е Loctite); може също и със силна двойно-залепяща на 3М;
- конусовидно свредло 18мм (или друг начин да пробиете 4 дупки по 18мм)
- модул за централната конзола с бутон за парктроник, 66202338070 (от F2x, F3x)
- окабеляване за предната броня, 61129357958; (аз купих окабеляването на предната броня заедно със сензорите от една F36 и си го нагодих по бронята)
- окабеляване от предна броня до REM в багажника, 66202338070;
- кабел за централната конзола (има включен в 66202338070);
- 4 гумени пръстена за бронята, 66206923000 (включени в 66202338070);
Ако ви се занимава може да си направите комплекта 66202338070 сами и ще ви излезе значително по-евтино от това да си го купите. Ако решите ще ви трябват също:
- кабел FLRY 0.35мм2 или 0.5мм2 общо 31м (6x5м. за кабела до REM + 50см за централна конзола); аз ползвах 6 различни цвята за да ми е по-лесно, но може да си вземете и един и да надписвате кабели;
- 8 бр. 61131383776; от които 6 за REM-a и 2 за кабела между ICM и конзолата с PDC бутон
- 6 бр. 61131393704 + 6бр. уплътнения 61138366247 (за водоустойчивата букса към кабела на бронята)
- букса за връзка с кабела на бронята 61138383300
- лента теса
- кримп клещи
Предна броня
1) На много места пише, че сензорите не трябва да се боядисват. На още толкова, че е ок. Аз ги боядисах и да чукна на дърво всичко си е ок. Минах ги с две леки ръце спрей боя и още 2 лак. Преди това леко ги бях загладил с 600 водна, но не съм ги чистил до метал;
2) Бронята има маркировка от вътрешната страна където трябва да се залепят скобите за сензорите и където трябва да се направят дупките. Аз първо направих пилотни дупки от вътре-навън с 4мм бургия и след това от вън-навътре с 18мм конусовидно свредло. Така дупките станаха много прилични и равни;
3) Почистих местата за лепене от вътрешната страна на бронята. Комплекта К6 от БМВ има препарат за почистване и за по-добро слепване;
4) Гумените пръстени се монтират на сензорите, а последните на скобите и чак след това скобите се залепят към бронята (по този начин се осигурява най-добро позициониране на сензорите);
5) Накрая сложих окабеляването на бронята и го прикрепих със свински опашки (буксата за кабела ми се падна точно на нивото на прозорчето в десния подкалник, което после се оказа доста удобно);
Окабеляване в колата
6) От 6те 5 метрови кабела направих инсталация, която прекарах през гуменото уплътнение до firewall-a от страната на пътника. Пилотно пробих дупка с тел от закачалка и след това прекарах кабелите 1+1+… закачени един към друг така, че дупката да се разширява постепенно със всеки следващ кабел;
7) Прекарах инсталацията през цялото купе до багажника където разглобих букса 174*14B и свързах 6те кабела според схемата по-горе на букса 14B;
8 ) Окабеляването за бутоните на централната конзола е най-неприятната част от всичко. Кабела трябва да стига от пин 1 на конзолата до пин 28 на ICM модула. За да се достигне до него обаче е необходимо да се свали цялата централна конзола, което е отнема малко време и търпение;
9) Сглобяване на всичко в обратния ред и подмяна на конзолата с тази с бутон PDC;
Кодиране с ESys (всеки изцяло на собствена отговорност; аз не поемам отговорност ако нещо се счупи или затрие по вашата кола; също ако в процеса на кодиране има грешки то трябва да се адресират според грешката – не продължавайте да кодирате други модули):
10) Кодиране на VO с цел премахване на опция 507 (заден парктроник) и добавяне на 508 (парктроник);
connect -> go to Expert Coding -> read FA -> save FA -> edit FA -> edit SALAPA to remove 507 and add 508 -> calculate FP -> save FA -> go to Expert VCL -> VCL load FA -> calculate FP -> write FA & FP (master tab) -> …..
11) Кодиране на ECU-тата (продължение на горната точка)
… go to Expert Coding -> read ECU (SVT tab) -> select REM -> right click & select Code -> select FEM_Body -> right click & select Code -> select ICM -> right click & select Code -> select HU_ -> right click & select Code -> disconnect
Финал
12) Включете на задна или натиснете новият бутон PDC;
13) Пийте една бира за здравето на колегите първи описали ретрофита, за да му се радваме днес ние
Друго полезно
Всичките стъпките свързани с разглобяване на панели/кори и стъпката за прокарване на кабели през firewall се припокриват с ретрофит на комфортен достъп. В тази връзка ако планирате да правите и двете е хубаво да ги направите наведнъж. Линк към темата тук.
Последна промяна: 2021-01-06
Промяна: линк към тема за комфортен достъп
Полезни връзки
Линк към тема за F30
Схема на свързване
Сваляне на предна броня
Монтиране на сензори
разглобяване на централната конзола за да се достигне до ICM-a
Преглед на стъпките
1) Сваляне на предна броня, монтиране на сензори, окабеляване на предна броня;
2) Сваляне на пластмаси от пасажерската страна, прекарване на кабел от двигателния отсек през firewall в купето и от там до REM модула в багажника (зад дясната кора в багажника);
3) Смяна на конзолата с бутоните за Sport/Comfort с такава имаща бутон PDC;
4) Разглобяване на централната конзола с цел да се достигне до ICM-a и да се пусне един кабел от него до новата конзола с бутон BDC;
5) Кодиране
Какво е необходимо
- 4 предни сензора от F2x или F3x, 66202220666; Ако взимате от единица има разлика между предните и задните. При 3ка/4ка няма; Има разлика ако бронята е М-пакет;
- спрей с боя в цвета на колата и лак - в случай, че сензорите са втора ръка в различен цвят;
- ремонтен комплект скоби за монтиране на предни датчици, 51117434696;
- лепило за PDC скоби К6 от БМВ, 83192317925 (което всъщност е Loctite); може също и със силна двойно-залепяща на 3М;
- конусовидно свредло 18мм (или друг начин да пробиете 4 дупки по 18мм)
- модул за централната конзола с бутон за парктроник, 66202338070 (от F2x, F3x)
- окабеляване за предната броня, 61129357958; (аз купих окабеляването на предната броня заедно със сензорите от една F36 и си го нагодих по бронята)
- окабеляване от предна броня до REM в багажника, 66202338070;
- кабел за централната конзола (има включен в 66202338070);
- 4 гумени пръстена за бронята, 66206923000 (включени в 66202338070);
Ако ви се занимава може да си направите комплекта 66202338070 сами и ще ви излезе значително по-евтино от това да си го купите. Ако решите ще ви трябват също:
- кабел FLRY 0.35мм2 или 0.5мм2 общо 31м (6x5м. за кабела до REM + 50см за централна конзола); аз ползвах 6 различни цвята за да ми е по-лесно, но може да си вземете и един и да надписвате кабели;
- 8 бр. 61131383776; от които 6 за REM-a и 2 за кабела между ICM и конзолата с PDC бутон
- 6 бр. 61131393704 + 6бр. уплътнения 61138366247 (за водоустойчивата букса към кабела на бронята)
- букса за връзка с кабела на бронята 61138383300
- лента теса
- кримп клещи
Предна броня
1) На много места пише, че сензорите не трябва да се боядисват. На още толкова, че е ок. Аз ги боядисах и да чукна на дърво всичко си е ок. Минах ги с две леки ръце спрей боя и още 2 лак. Преди това леко ги бях загладил с 600 водна, но не съм ги чистил до метал;
2) Бронята има маркировка от вътрешната страна където трябва да се залепят скобите за сензорите и където трябва да се направят дупките. Аз първо направих пилотни дупки от вътре-навън с 4мм бургия и след това от вън-навътре с 18мм конусовидно свредло. Така дупките станаха много прилични и равни;
3) Почистих местата за лепене от вътрешната страна на бронята. Комплекта К6 от БМВ има препарат за почистване и за по-добро слепване;
4) Гумените пръстени се монтират на сензорите, а последните на скобите и чак след това скобите се залепят към бронята (по този начин се осигурява най-добро позициониране на сензорите);
5) Накрая сложих окабеляването на бронята и го прикрепих със свински опашки (буксата за кабела ми се падна точно на нивото на прозорчето в десния подкалник, което после се оказа доста удобно);
Окабеляване в колата
6) От 6те 5 метрови кабела направих инсталация, която прекарах през гуменото уплътнение до firewall-a от страната на пътника. Пилотно пробих дупка с тел от закачалка и след това прекарах кабелите 1+1+… закачени един към друг така, че дупката да се разширява постепенно със всеки следващ кабел;
7) Прекарах инсталацията през цялото купе до багажника където разглобих букса 174*14B и свързах 6те кабела според схемата по-горе на букса 14B;
8 ) Окабеляването за бутоните на централната конзола е най-неприятната част от всичко. Кабела трябва да стига от пин 1 на конзолата до пин 28 на ICM модула. За да се достигне до него обаче е необходимо да се свали цялата централна конзола, което е отнема малко време и търпение;
9) Сглобяване на всичко в обратния ред и подмяна на конзолата с тази с бутон PDC;
Кодиране с ESys (всеки изцяло на собствена отговорност; аз не поемам отговорност ако нещо се счупи или затрие по вашата кола; също ако в процеса на кодиране има грешки то трябва да се адресират според грешката – не продължавайте да кодирате други модули):
10) Кодиране на VO с цел премахване на опция 507 (заден парктроник) и добавяне на 508 (парктроник);
connect -> go to Expert Coding -> read FA -> save FA -> edit FA -> edit SALAPA to remove 507 and add 508 -> calculate FP -> save FA -> go to Expert VCL -> VCL load FA -> calculate FP -> write FA & FP (master tab) -> …..
11) Кодиране на ECU-тата (продължение на горната точка)
… go to Expert Coding -> read ECU (SVT tab) -> select REM -> right click & select Code -> select FEM_Body -> right click & select Code -> select ICM -> right click & select Code -> select HU_ -> right click & select Code -> disconnect
Финал
12) Включете на задна или натиснете новият бутон PDC;
13) Пийте една бира за здравето на колегите първи описали ретрофита, за да му се радваме днес ние
Друго полезно
Всичките стъпките свързани с разглобяване на панели/кори и стъпката за прокарване на кабели през firewall се припокриват с ретрофит на комфортен достъп. В тази връзка ако планирате да правите и двете е хубаво да ги направите наведнъж. Линк към темата тук.
Последна промяна: 2021-01-06
Промяна: линк към тема за комфортен достъп
Последна промяна lot на 01 Юни 2021, 10:40, променена общо 1 път
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: F20 ретрофит добавяне преден парктроник PDC
Браво колега, много добра работа
- drebenj
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 145
- Регистриран на: 27.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: е36 coupe 98г.
- Мечтае да кара: ///М
Re: F20 ретрофит добавяне преден парктроник PDC
Да разбирам ли, че на f20 М пакет предна и задна броня датчиците не стават от обикновенни брони ?
Re: F20 ретрофит добавяне преден парктроник PDC
drebenj написа:Да разбирам ли, че на f20 М пакет предна и задна броня датчиците не стават от обикновенни брони ?
Разликата е само в предната броня където два от 4те сензора са различни.
Уточнявам допълнително. При F20:
- задните сензори са само от F2x или и М2 E87; няма значение каква е бронята;
- за обикновенна броня предните сензори стават от F2x, F3x и М-ките от 2,3,4 серия (F80, F83, F87);
- за М-броня предните сензори са 2 като задните и 2 като предните по-горе.
Но тъй като има доста F2x със заден парктроник има достатъчно сензори за да си набавиш за предна М-кова броня
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани