E65/Е66 - най-различни въпроси (и отговори)
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: E65 - най-различни въпроси
Ето така изглеждат данните в движение. Стойностите се менят от -0.5 до +0.5 (много рядко до -1/+1). Когато е загряла ми направи впечатление, че като спра на място (на D), за дюзите на 1ви и 2ри цилиндър корекциите започват да растат от 0.03 до 0.51 и там спира. Общо взето през 90% от времето стойностите са от -0.05 до +0.10.
Това са данните докато чакам на светофар:

Сега спрях в гаража и след 2 минути престой записах клипче с данните. На 00:20 и 00:30 подавам газ, но тогава данните замръзват за малко и после продължават. Стойностите ми изглеждат нормални, но и днес колата се държи добре.


http://deanbg.com/bmwpower/730d-sel-mas-adj.mov
Възможно ли е да е нещо от гадна нафта?
***
Сега намерих две теми във форума:
viewtopic.php?f=116&t=288904
viewtopic.php?f=112&t=392184
След като ги изчетох мисля че при мен всичко идеално, сравнено със стойностите на колегите, и няма за какво да се притеснявам.
Друго за което се сещам е, че вчера когато го направи, тъкмо единия резервоар се изпразни и започна да смуче от втория (точно на границата 40 литра и в менюто показа, че левия резервоар е на 0 и почна да намалява десния). Ако е имало някакви гадости на дъното на по-често празния резервоар може и от това да е станало.
Това са данните докато чакам на светофар:

Сега спрях в гаража и след 2 минути престой записах клипче с данните. На 00:20 и 00:30 подавам газ, но тогава данните замръзват за малко и после продължават. Стойностите ми изглеждат нормални, но и днес колата се държи добре.


http://deanbg.com/bmwpower/730d-sel-mas-adj.mov
Възможно ли е да е нещо от гадна нафта?
***
Сега намерих две теми във форума:
viewtopic.php?f=116&t=288904
viewtopic.php?f=112&t=392184
След като ги изчетох мисля че при мен всичко идеално, сравнено със стойностите на колегите, и няма за какво да се притеснявам.

Друго за което се сещам е, че вчера когато го направи, тъкмо единия резервоар се изпразни и започна да смуче от втория (точно на границата 40 литра и в менюто показа, че левия резервоар е на 0 и почна да намалява десния). Ако е имало някакви гадости на дъното на по-често празния резервоар може и от това да е станало.
Re: E65 - най-различни въпроси
Къде се пазят данните за километрите пробег на колата?
Имам едно подозрение, защото според CAS и на таблото показанието е едно, обаче онзи ден като ми изгоря крушката на номера, ISTA-та изписа доста различна стойност за километрите според LCM модула.
То е ясно че километрите са "връткани", но ми е интересно мога ли да видя точната стойност (примерно в nettodat на някакъв адрес)?
Имам едно подозрение, защото според CAS и на таблото показанието е едно, обаче онзи ден като ми изгоря крушката на номера, ISTA-та изписа доста различна стойност за километрите според LCM модула.

То е ясно че километрите са "връткани", но ми е интересно мога ли да видя точната стойност (примерно в nettodat на някакъв адрес)?
- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: E65 - най-различни въпроси
deank написа:Къде се пазят данните за километрите пробег на колата?
Имам едно подозрение, защото според CAS и на таблото показанието е едно, обаче онзи ден като ми изгоря крушката на номера, ISTA-та изписа доста различна стойност за километрите според LCM модула.
То е ясно че километрите са "връткани", но ми е интересно мога ли да видя точната стойност (примерно в nettodat на някакъв адрес)?
На лайт модула винаги са 500 и нещо хиляди.
Re: E65 - най-различни въпроси
Това защо е така?
От LCM ми дава че грешката е възникнала на 534 000 км (май толкова беше), а иначе от другите модули и на таблото пише 218 000 км. Нещо пак не се връзва. Означава ли че са врътнати 300 000 км или преди 34 000 км са пипани или че LCM е сменян преди 34к или нищо не означава? Просто ми се иска да зная на колко реални километра е колата.
Споре мен LCM не е сменян, защото датата на производство съвпада с моята (освен ако не е взет от друга, произведена по същото време). Софтуера на повечето модули е update-нат с последния през август 2011 (само на ZGM и SZL е от 2013). Единственото очевидно е, че модула за хидравличния багажник е сменян.
http://deanbg.com/bmwpower/e65_prod_1.jpg
http://deanbg.com/bmwpower/e65_prod_2.jpg




От LCM ми дава че грешката е възникнала на 534 000 км (май толкова беше), а иначе от другите модули и на таблото пише 218 000 км. Нещо пак не се връзва. Означава ли че са врътнати 300 000 км или преди 34 000 км са пипани или че LCM е сменян преди 34к или нищо не означава? Просто ми се иска да зная на колко реални километра е колата.

Споре мен LCM не е сменян, защото датата на производство съвпада с моята (освен ако не е взет от друга, произведена по същото време). Софтуера на повечето модули е update-нат с последния през август 2011 (само на ZGM и SZL е от 2013). Единственото очевидно е, че модула за хидравличния багажник е сменян.
http://deanbg.com/bmwpower/e65_prod_1.jpg
http://deanbg.com/bmwpower/e65_prod_2.jpg




Re: E65 - най-различни въпроси
Колеги, някой от вас update-вал ли си е E65-цата до последния Integration Level E065-15-07-500 (07/2015)?
Последна промяна deank на 05 Сеп 2015, 17:24, променена общо 1 път
- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: E65 - най-различни въпроси
Моята е предния и-левел, в този последния няма нищо, само номера различен.
Re: E65 - най-различни въпроси
@Giovanni: А можеш ли да поясниш защо в LM километрите са над 500к? Според мен там просто не могат да се пипат, но ще се успокоя ако е нещо друго.
- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: E65 - най-различни въпроси
Ами от това което съм чел е че лай модула и...има още няколко които на мястото на километрите записват други данни и затова е така.
Re: E65 - най-различни въпроси
Преди малко флашнах EGS, RLS, HLK и EDC модулите с winKFP - всичко изглежда наред и UIF вече показва днешна дата. 
Сега остана да накарам SVS да говори на английски без префлашване, защото нямам ICOM с MOST.
***
Смених двата амортисьора на предния капак, защото понякога тръгваше надолу. Ако някой се интересува и не му се дават 200лв за 2бр от ДАРУ - поръчах ги от ebay общо за 54лв двата (FEBI) и са перфектни - като повдигна капака на около 30 градуса и се вдига сам догоре. На предната Е65-ца ги смених с такива от ДАРУ и въобще не се вдигаше сам.

Сега остана да накарам SVS да говори на английски без префлашване, защото нямам ICOM с MOST.
***
Смених двата амортисьора на предния капак, защото понякога тръгваше надолу. Ако някой се интересува и не му се дават 200лв за 2бр от ДАРУ - поръчах ги от ebay общо за 54лв двата (FEBI) и са перфектни - като повдигна капака на около 30 градуса и се вдига сам догоре. На предната Е65-ца ги смених с такива от ДАРУ и въобще не се вдигаше сам.

- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: E65 - най-различни въпроси
Забрави за SVS на английски без префлашване. Софтуерния номер е друг за всеки език и се флашва над 1 час до колкото си спомням.
Re: E65 - най-различни въпроси
Мисля, че го пробвах само с кодиране, но не стана... не помня...
Но пък видях тази тема (не е за Е65, но все пак):
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... -using-SSS
п.п. Не стана
Не че ползвам гласовите команди, но ми се иска да са на английски.... Сега тренирам "телефоун меню", "хоп меню"
но си е досадно.
Но пък видях тази тема (не е за Е65, но все пак):
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... -using-SSS
Before I even start, people, don't use SSS/progman for anything, the software is a joke. Winkfp, ncsexpert are much better alternatives.
I have a 2006 325i Sedan. My bluetooth module died (Non iI\-drive car) . I used realoem found the part I need, ordered it etc etc Fitted the part everything was good, except when I pressed voice recognition it started talking to me in german. ((
I looked through countless threads with everyone saying, this can't be done, bimmernav ripped them off blah blah etc. To this today, I though it was over and I would just have to get use to it in German.
But then
I thought I would give NCSExpert one more go since, I updated a lot of files from V41 daten stuff. Anyways this time I clicked on the MULF module, dumped the TRC file, opened the TRC file and guess what is the first line.
sprache
deutsch
So I save the file over the man file, change the deutsch to
sprache
englisch
Do the code.
Press the voice button and the most beautiful words come out. Please add telephone ahahha
п.п. Не стана


- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: E65 - най-различни въпроси
e65 е съвсем в страни от листа на е60,е90 и т.н. по мултимедия
Там е Mulf и си го има езика, само трябва да го кодираш, докато при е65 е съвсем отделен модул само за гласовите(svs) и принципно за друг език си трябва съответния модул, но става и със смяна на софтуера + кодиране на останалите модули че да работи. Моята също беше на немски и аз също не ги ползвам ама ме дразнеше това. Поиграх си един ден и стана.

Re: E65 - най-различни въпроси
Giovanni, можеш ли да обясниш точно как се сменя езика на SVS модула от немски на английски?
Или нещо не разбирам, или има някакъв друг проблем.
ZB номера на моя модул е 6960801.
В SVS_65.HWH са изброени номерата и езиковите варианти и срещу моя номер пише "Е", т.е. би трябвало да е на английски (6960801A E):
Ако опитам да го ъпдейтна ще използва файл 6960801A.0pa - мога да го подменя с друг, но с кой точно?
Или нещо не разбирам, или има някакъв друг проблем.
ZB номера на моя модул е 6960801.
В SVS_65.HWH са изброени номерата и езиковите варианти и срещу моя номер пише "Е", т.е. би трябвало да е на английски (6960801A E):
;Hardwarehistorie vom 07.10.2004 11:55
6915658A G , 6917732A G , 6918489A G , 6918615A G , 6918826A G , 6919706A G , 6919656A G , 6921543A G , 6922640A G , 6924091A G ;
6931986J E , 6934217K G , 6937601L G ;
6931985J E , 6934216K G , 6937600L G ;
6920777A G , 6922639A G , 6923692A G ;
6920791A G , 6922641A G , 6924092A G ;
6920794F G , 6934221K G , 6934220K G , 6934219K G , 6934218K G , 6938305M G , 6938304M G , 0305971A E , 6941977A E , 6941976A E , 6941975A E , 0305970A E , 6941974A E , 6941973A E , 6941972A E , 6942751A G , 6945569A F , 6946526A G , 6946525A G , 6946523A G , 6946524A G , 6946522A G , 6946521A G , 6946520A G , 6951157A G , 6946013A G , 6953607A E , 6953608A E , 6953606A E , 6954596A G , 6954597A G , 6954598A G , 6954599A G , 6954600A G , 6954601A G , 6954602A G , 6954603A G , 6960801A E , 6960802A E , 6960803A E , 6960804A E , 6960805A E , 6960806A E , 6960807A E , 6960808A F ;
Ако опитам да го ъпдейтна ще използва файл 6960801A.0pa - мога да го подменя с друг, но с кой точно?
- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: E65 - най-различни въпроси
6960803
Последна промяна Giovanni на 13 Сеп 2015, 11:08, променена общо 1 път
Проблем със затваряне на люка

***
Вчера извърших един малък "ремонт" (цялата процедура отне 10 минути). Както на предната ми Е65-ца, така и на тази, при затваряне на люка, стъклото опира с част от милиметъра на wind-deflector-а (металната лайсна, която се прибира надолу в последния момент от затварянето на люка). Когато стъклото се допре до дефлектора, сработва jam-protection и люка се връща назад с 20-30 см.
Мислех да разглобя дефлекторната лайсна, но после реших, че ще е много по-лесно с регулиране на стъклото на люка.
1) Махат се двете гумени хармоники, докато люка е в положение "tilt" (задната част вдигната нагоре) - първо се издърпва предната част на хармониката - тя е на щифт, после гумата се плъзва напред и с издърпване излиза и задната част
2) От всяка страна има по три болта "еврейска звезда"
3) Разхлабват се леко четирите болта (в предната и средната част)
4) Стъклото леко се повдига
5) Болтовете се стягат и се тества
6) Слагат се гумените хармоники (първо задната част, плъзва се назад и се щраква щифта на предната част)
Сега люка се отваря и затваря нормално. Проста работа, но цяла година не се наканих да го оправя, а на предната цели 2 години.

Необходима е само отвертка с по-дълго рамо и 10 минути свободно време.
***
Също така успях да настроя "комфортния достъп", така че в зависимост от това кое от двете дистанционни се ползва, колата да запомня настройките на:
* Огледалата
* Шофьорска седалка
* Радио/CD/песен/сила на звука
* Климатик
* Картинка за PDC
* Заключване при тръгване/отключване при спиране
и в зависимост от ключа, с който се отключи колата възстановява настройките, с които е била при последното заключване със съответния ключ - и това, което беше най-важно за мен - в момента на отключване, седалката започва да се мести към запомненото положение и докато отворя вратата вече се е наместила.

Много е удобно, когато колата се ползва от двама души.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани