M52B28 пуши при първо палене.

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 12.08.2013
Местоположение: Белозем
Пол: Мъж
Кара: bmw e36 coupe
Мечтае да кара: m3 e36
Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...

M52B28 пуши при първо палене.

Мнение от Hellrot » 15 Ное 2022, 10:44

Здравейте колеги,
Вдигам ръце вече от този мотор...

Колата е 1996г. Един ванос.
Мотора е след основен ремонт който включва:
Гумички на клапаните
Водачи на клапаните
Сегменти
Основни и биелни лагери
Ремонтен комплект ванос
Всички вериги и обтегачи
Всички гарнитури по мотора
Шлайф на глава, челосване на блок и шлайф на колянов вал.
След ремонта покарах 5 месеца без проблеми но колата не вървеше както трябва, даваше грешка ,,Vanos jamed,, задръстен ванос.
Оказа се ,че не е зацепена както трябва.
Преди 2 дни я презацепихме и започна да пуши много здраво само при студен старт.
Значи, паля студена изпушва много и не работи равномерно . След 10тина 15 секунди изчиства и всичко се оправя...
Някой някакви идей?
Пушека е синкав си мирише на масло...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 29.05.2011
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: 412 Turbo/323ti
Мечтае да кара: Mig-29
Детайли за колата: Old school!

Re: M52B28 пуши при първо палене.

Мнение от r19 » 15 Ное 2022, 11:21

А сега сигурно ли е, че е зацепена както трябва? Щифта на маховика в правилния отвор и квадратите горе на валовете? Дава ли някакви грешки на диагностика? Според мен не би трябвало да има връзка между пушенето и vanos jammed.
На мен ми изписа същото когато монтирах валове от М50NV и М54B30 и беше избягал малко квадрата на всмукателния вал, което установих в последствие. Но не е имало никакво пушене преди и след.

Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: M52B28 пуши при първо палене.

Мнение от zvetiko » 15 Ное 2022, 11:23

Колега, след подобен ремонт, едва ли някой ще може да ти отговори какво е объркано- масло може да влиза в цилиндрите отгоре, отдолу, от картерната вентилация.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 12.08.2013
Местоположение: Белозем
Пол: Мъж
Кара: bmw e36 coupe
Мечтае да кара: m3 e36
Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...

Re: M52B28 пуши при първо палене.

Мнение от Hellrot » 15 Ное 2022, 11:29

r19 написа:А сега сигурно ли е, че е зацепена както трябва? Щифта на маховика в правилния отвор и квадратите горе на валовете? Дава ли някакви грешки на диагностика? Според мен не би трябвало да има връзка между пушенето и vanos jammed.
На мен ми изписа същото когато монтирах валове от М50NV и М54B30 и беше избягал малко квадрата на всмукателния вал, което установих в последствие. Но не е имало никакво пушене преди и след.

Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk

Преди последвалото презацепване колата не пушеше.
Карах ,я при друг майстор момчето се занимава само с Бмвта зацепи я с специален инструмент който се слага на квадратите на валовете.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 12.08.2013
Местоположение: Белозем
Пол: Мъж
Кара: bmw e36 coupe
Мечтае да кара: m3 e36
Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...

Re: M52B28 пуши при първо палене.

Мнение от Hellrot » 15 Ное 2022, 11:43

zvetiko написа:Колега, след подобен ремонт, едва ли някой ще може да ти отговори какво е объркано- масло може да влиза в цилиндрите отгоре, отдолу, от картерната вентилация.

Интересното е ,че не след ремонта не пушеше , започна след презацепването а аз бях там щато я презацепваха.

Доло шайбата на колятовия вал на белег и горе валовете с инструмент фиксирани, така я зацепи...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: M52B28 пуши при първо палене.

Мнение от integral » 15 Ное 2022, 13:23

Не е зле да ти проверят свещите - дали са омаслени, много често след подобен ремонт гарнитурата на капака пропуска масло въпреки, че е нова.
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 12.08.2013
Местоположение: Белозем
Пол: Мъж
Кара: bmw e36 coupe
Мечтае да кара: m3 e36
Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...

Re: M52B28 пуши при първо палене.

Мнение от Hellrot » 15 Ное 2022, 14:18

integral написа:Не е зле да ти проверят свещите - дали са омаслени, много често след подобен ремонт гарнитурата на капака пропуска масло въпреки, че е нова.

Да това е добра идея за проверка, а дали от свещ може да пропушва така?
Попринцип мисля ,че ако е от свещ ще мирише на бензин пушека а той си мирише на масло...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: M52B28 пуши при първо палене.

Мнение от Jordana » 15 Ное 2022, 14:35

Най вероятно си е била така и преди презацепването . Просто заради спънатия ванос не е било толкова очевидно . Пропушването при първоначално палене говори за натичане на масло в цилиндър или във всички цилиндри . При такава ревизия на мотора дори и с нови сегменти може да гори масло ако има износване на цилиндрите и буталата . В случая това което може да се направи е ендоскопия през отворите на свещите на студен мотор естествено когато не е пален 24часа примерно . Ако има натекло масло ще се види и очевидно става въпрос за попадане на масло или през вложките или през сегментите . Картерната вентилация лесно може да се елиминара при такъв тест като причина за попадане масло в смукателния колектор . Цилиндрите трябва да са напълно сухи без никакво омазняване .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 12.08.2013
Местоположение: Белозем
Пол: Мъж
Кара: bmw e36 coupe
Мечтае да кара: m3 e36
Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...

Re: M52B28 пуши при първо палене.

Мнение от Hellrot » 15 Ное 2022, 16:11

Jordana написа:Най вероятно си е била така и преди презацепването . Просто заради спънатия ванос не е било толкова очевидно . Пропушването при първоначално палене говори за натичане на масло в цилиндър или във всички цилиндри . При такава ревизия на мотора дори и с нови сегменти може да гори масло ако има износване на цилиндрите и буталата . В случая това което може да се направи е ендоскопия през отворите на свещите на студен мотор естествено когато не е пален 24часа примерно . Ако има натекло масло ще се види и очевидно става въпрос за попадане на масло или през вложките или през сегментите . Картерната вентилация лесно може да се елиминара при такъв тест като причина за попадане масло в смукателния колектор . Цилиндрите трябва да са напълно сухи без никакво омазняване .

Абсолютно сигурен съм ,че не пушеше преди това...
Цилиндрите са мерени за износване и са наред.
Тази картерна вентилация как да я елиминирам за тест. Предполагам просто трябва да откача клапана от колектора и да затапя дупката към колектора с нещо?
Има проблем да карам един ден с разкачен по този начин клапан?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: M52B28 пуши при първо палене.

Мнение от integral » 15 Ное 2022, 16:20

Теча от капака, ако има, се разбира като отвъртиш свещите, ако тече ще са мазни и вътре при тях може да има масло.
Клапана се проверява още по - лесно - при работещ на място мотор - вадиш щеката за маслото, ако мотора започне да си мени оборотите - значи клапана работи, ако не ги мени............... :bang:
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 12.08.2013
Местоположение: Белозем
Пол: Мъж
Кара: bmw e36 coupe
Мечтае да кара: m3 e36
Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...

Re: M52B28 пуши при първо палене.

Мнение от Hellrot » 15 Ное 2022, 17:22

integral написа:Теча от капака, ако има, се разбира като отвъртиш свещите, ако тече ще са мазни и вътре при тях може да има масло.
Клапана се проверява още по - лесно - при работещ на място мотор - вадиш щеката за маслото, ако мотора започне да си мени оборотите - значи клапана работи, ако не ги мени............... :bang:


Искаш да кажеш ,че е възможно от течаща гарнитура на капака да пълни свещите и от там през резбите им да влиза и в цилиндрите?
Ако е така има логика макар ,че при презацепването сложихме нова гарнитура.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: M52B28 пуши при първо палене.

Мнение от integral » 15 Ное 2022, 18:06

Като отвиеш свещите ще ти стане ясно :yes:
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: M52B28 пуши при първо палене.

Мнение от v_p_m » 16 Ное 2022, 9:05

Най-логично за мен е да обърнеш сериозно внимание на картерната вентилация..

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: M52B28 пуши при първо палене.

Мнение от Kroki » 16 Ное 2022, 10:05

Hellrot написа:свещите и от там през резбите им да влиза и в цилиндрите?

Никакъв шанс. Пуснете камера както е казал Джорданката на студен мотор да видите дали има капки масло.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 12.08.2013
Местоположение: Белозем
Пол: Мъж
Кара: bmw e36 coupe
Мечтае да кара: m3 e36
Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...

Re: M52B28 пуши при първо палене.

Мнение от Hellrot » 16 Ное 2022, 17:41

Днес махнах декоративния капак и познайте....
Река от масло , навеждам се отдоло колата работи и маслото се лее направо...
Бяха стегнали само 4 болта на капака.
Тъй като абсолютно всичко е леш покрай всмукателния колектор си мисля ,че от гарнитурите му или през дюзите е влизало масло тъй като изкарах рейката и едната дюза беше цялата омаслена до доло...
Утре ще видя дали ще пуши пак и ако спре добре ако не... дано спре :D
Изображение

Следваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook