Проблем с термостат
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Проблем с термостат
Здравейте...
Колата е е38 1996г м52б28
След смяна на радиатор, капачка на радиатора, водна помпа, термостат и термостатно тяло колата не иска да отвори големия кръг(термостата).
Обезвъздулена е 2 пъти, дори вчера махнах новия термостат сложих стария обезвъздушихме я и пак не иска да отвори...На таблото на дигиталния термометър показва че загрява до 95градуса а след каране стига и до 99 100градуса а стрелката си стои в средата Тази сутрин забелязах че горния маркуч беше смачка от вакум.
От какво може да е прблема???
Колата до преди да сменя термостат си беше наред, карах я и на газ анализ и казаха че не е прегрявана...
Колата е е38 1996г м52б28
След смяна на радиатор, капачка на радиатора, водна помпа, термостат и термостатно тяло колата не иска да отвори големия кръг(термостата).
Обезвъздулена е 2 пъти, дори вчера махнах новия термостат сложих стария обезвъздушихме я и пак не иска да отвори...На таблото на дигиталния термометър показва че загрява до 95градуса а след каране стига и до 99 100градуса а стрелката си стои в средата Тази сутрин забелязах че горния маркуч беше смачка от вакум.
От какво може да е прблема???
Колата до преди да сменя термостат си беше наред, карах я и на газ анализ и казаха че не е прегрявана...
Re: Проблем с термостат
Случайно да си монтирал термостата наобратно? Случва се понякога. Има маркер, който трябва да е нагоре, също има и посока на отваряне и ако се монтира наобратно няма накъде да се отвори.
- 6apa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 105
- Регистриран на: 18.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740
Re: Проблем с термостат
Системата ти не е херметична, ако смачква маркуча като изстине. Търси проблема в капачка или теч отнякъде.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Проблем с термостат
Дали има втори проблем не знам, но тази, новата капачка определено е дефектна!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с термостат
6apa написа:Системата ти не е херметична, ако смачква маркуча като изстине. Търси проблема в капачка или теч отнякъде.
По-скоро е прекалено херметична- в капачката има два клапана, единият от които е за ниското налягане и служи да пусне въздух в системата, когато антифриза започне да изстива и да се свива. Ако не работи коректно се случва това, което описваш. Слага се задължително оригинална капачка.
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: Проблем с термостат
zvetiko написа:6apa написа:Системата ти не е херметична, ако смачква маркуча като изстине. Търси проблема в капачка или теч отнякъде.
По-скоро е прекалено херметична- в капачката има два клапана, единият от които е за ниското налягане и служи да пусне въздух в системата, когато антифриза започне да изстива и да се свива. Ако не работи коректно се случва това, което описваш. Слага се задължително оригинална капачка.
Поръчал съм в понеделник ще дойде.
А дали и термостата може да прави проблеми от тази капачка?
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: Проблем с термостат
Вече е с нова капачка и пак не отваря термостата.. Незнам вече.. Приа 95 градуса по борда долния маркуч си е студен...
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Проблем с термостат
Много термостати остават "слепени" при първоначално, първо отваряне. Постопли я повечко, нищо няма да и стане, ако нямаш къде да ти избяга налягането, тоест пробиви.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: Проблем с термостат
ivoaudi написа:Много термостати остават "слепени" при първоначално, първо отваряне. Постопли я повечко, нищо няма да и стане, ако нямаш къде да ти избяга налягането, тоест пробиви.
Махнахме новия, сложих е стария и пак долния маркуч стои студен дори и на 96 градуса... Незнам вече аз ли се психясвам тоя термометър ли лъже кво стаа Незнам...
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Проблем с термостат
Нещо не разбирам, при 96 градуса няма от какво да се притесняваш?
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: Проблем с термостат
ivoaudi написа:Нещо не разбирам, при 96 градуса няма от какво да се притесняваш?
При 96 градуса термостата трябва да е отворил... А той не е.. Температурата стига до 99 100 градуса след продължително каране
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Проблем с термостат
Следното може да ти помогне:
По долния маркуч не можеш да съдиш категорично дали наистина термостата е отворил. Няколко фактора играят там и това може доста да те заблуди. Външна температура, дебит на помпата(обороти) в момент на тестовете, материал(дебелина) на същия този маркуч и съответно КОЛКО е отворил термостата в момента на тестовете. Достатъчно е навън да е хубаво студено, дебита да е малък и термостата да е отворил малко и този маркуч така и ще си остане студен.
Възможно е термостатите ти да си се отварят, но да нямаш дебит на помпата, или да имаш замърсен радиатор отвън. Нищо, че сте го сменили, достатъчно е климатичния да е задръстени да не пропуска въздух към моторния? Просто идея.
Имаш ли хубаво парно на празен ход? Не знам колата ти има ли допълнителна електрическа водна помпа,но ако да изключи я и тествай това.
По долния маркуч не можеш да съдиш категорично дали наистина термостата е отворил. Няколко фактора играят там и това може доста да те заблуди. Външна температура, дебит на помпата(обороти) в момент на тестовете, материал(дебелина) на същия този маркуч и съответно КОЛКО е отворил термостата в момента на тестовете. Достатъчно е навън да е хубаво студено, дебита да е малък и термостата да е отворил малко и този маркуч така и ще си остане студен.
Възможно е термостатите ти да си се отварят, но да нямаш дебит на помпата, или да имаш замърсен радиатор отвън. Нищо, че сте го сменили, достатъчно е климатичния да е задръстени да не пропуска въздух към моторния? Просто идея.
Имаш ли хубаво парно на празен ход? Не знам колата ти има ли допълнителна електрическа водна помпа,но ако да изключи я и тествай това.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: Проблем с термостат
Благодаря за отговора.
Водната помпа е чисто нова и Незнам има ли начин да се провери дебита и но не е изключено да е дефектна.
Нещоти което смятам да направя е да сваля перката на климатика и да измия климатични радиатор да видим дали ще има ефект.
Водната помпа е чисто нова и Незнам има ли начин да се провери дебита и но не е изключено да е дефектна.
Нещоти което смятам да направя е да сваля перката на климатика и да измия климатични радиатор да видим дали ще има ефект.
- ceco_kd
- младши ентусиаст
- Мнения: 367
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: Проблем с термостат
ivoaudi написа:.....Възможно е термостатите ти да си се отварят, но да нямаш дебит на помпата, или да имаш замърсен радиатор отвън. Нищо, че сте го сменили, достатъчно е климатичния да е задръстени да не пропуска въздух към моторния? Просто идея.
Ако питата външно е набита с мръсотия долния маркуч ще е дори по топъл. Чисто теоретично. С ръка едва ли може да се констатира, но логиката е такава.
Според мен вземи го свари в тенджерата термостата и ще видиш случва ли се да отваря или не. Но според мен не обезвъздушавате системата, тъй като има някъде въздушна тапа. Просто се опитвам да си размишлявам. Това ми се е случвало и след като откачихме горния маркуч от радиатора видяхме, че е празен и директно го напълнихме. След това успя да се обезвъздуши и всичко си дойде на мястото. Успех!
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Проблем с термостат
Hellrot написа:Благодаря за отговора.
Водната помпа е чисто нова и Незнам има ли начин да се провери дебита и но не е изключено да е дефектна.
Нещоти което смятам да направя е да сваля перката на климатика и да измия климатични радиатор да видим дали ще има ефект.
Аз не случайно попитах как ти е парното на празен ход. Точно това се сещам за тест дебита на помпата. На мен също наскоро ми смениха помпата доброжелатели с нова, за оригинално вграждане, но боклук! С двойно по-тесни лопатки бе и с огромно разстояние между тях и корпуса. Хвърлих цял двигател заради това лайно.
Газово да нямаш случайно?
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани