Проблем с термостат

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 12.08.2013
Местоположение: Белозем
Пол: Мъж
Кара: bmw e36 coupe
Мечтае да кара: m3 e36
Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...

Проблем с термостат

Мнение от Hellrot » 14 Дек 2019, 13:36

Здравейте...
Колата е е38 1996г м52б28
След смяна на радиатор, капачка на радиатора, водна помпа, термостат и термостатно тяло колата не иска да отвори големия кръг(термостата).
Обезвъздулена е 2 пъти, дори вчера махнах новия термостат сложих стария обезвъздушихме я и пак не иска да отвори...На таблото на дигиталния термометър показва че загрява до 95градуса а след каране стига и до 99 100градуса а стрелката си стои в средата Тази сутрин забелязах че горния маркуч беше смачка от вакум.
От какво може да е прблема???
Колата до преди да сменя термостат си беше наред, карах я и на газ анализ и казаха че не е прегрявана...
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 1.03.2019

Re: Проблем с термостат

Мнение от Unlim » 14 Дек 2019, 13:48

Случайно да си монтирал термостата наобратно? Случва се понякога. Има маркер, който трябва да е нагоре, също има и посока на отваряне и ако се монтира наобратно няма накъде да се отвори.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 18.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: E38 740

Re: Проблем с термостат

Мнение от 6apa » 14 Дек 2019, 14:22

Системата ти не е херметична, ако смачква маркуча като изстине. Търси проблема в капачка или теч отнякъде.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Проблем с термостат

Мнение от ivoaudi » 14 Дек 2019, 14:33

Дали има втори проблем не знам, но тази, новата капачка определено е дефектна!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с термостат

Мнение от zvetiko » 14 Дек 2019, 17:29

6apa написа:Системата ти не е херметична, ако смачква маркуча като изстине. Търси проблема в капачка или теч отнякъде.


По-скоро е прекалено херметична- в капачката има два клапана, единият от които е за ниското налягане и служи да пусне въздух в системата, когато антифриза започне да изстива и да се свива. Ако не работи коректно се случва това, което описваш. Слага се задължително оригинална капачка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 12.08.2013
Местоположение: Белозем
Пол: Мъж
Кара: bmw e36 coupe
Мечтае да кара: m3 e36
Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...

Re: Проблем с термостат

Мнение от Hellrot » 14 Дек 2019, 18:05

zvetiko написа:
6apa написа:Системата ти не е херметична, ако смачква маркуча като изстине. Търси проблема в капачка или теч отнякъде.


По-скоро е прекалено херметична- в капачката има два клапана, единият от които е за ниското налягане и служи да пусне въздух в системата, когато антифриза започне да изстива и да се свива. Ако не работи коректно се случва това, което описваш. Слага се задължително оригинална капачка.

Поръчал съм в понеделник ще дойде.
А дали и термостата може да прави проблеми от тази капачка?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 12.08.2013
Местоположение: Белозем
Пол: Мъж
Кара: bmw e36 coupe
Мечтае да кара: m3 e36
Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...

Re: Проблем с термостат

Мнение от Hellrot » 16 Дек 2019, 19:20

Вече е с нова капачка и пак не отваря термостата.. Незнам вече.. Приа 95 градуса по борда долния маркуч си е студен...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Проблем с термостат

Мнение от ivoaudi » 17 Дек 2019, 11:04

Много термостати остават "слепени" при първоначално, първо отваряне. Постопли я повечко, нищо няма да и стане, ако нямаш къде да ти избяга налягането, тоест пробиви.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 12.08.2013
Местоположение: Белозем
Пол: Мъж
Кара: bmw e36 coupe
Мечтае да кара: m3 e36
Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...

Re: Проблем с термостат

Мнение от Hellrot » 17 Дек 2019, 22:05

ivoaudi написа:Много термостати остават "слепени" при първоначално, първо отваряне. Постопли я повечко, нищо няма да и стане, ако нямаш къде да ти избяга налягането, тоест пробиви.

Махнахме новия, сложих е стария и пак долния маркуч стои студен дори и на 96 градуса... Незнам вече аз ли се психясвам тоя термометър ли лъже кво стаа Незнам...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Проблем с термостат

Мнение от ivoaudi » 18 Дек 2019, 11:19

Нещо не разбирам, при 96 градуса няма от какво да се притесняваш?
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 12.08.2013
Местоположение: Белозем
Пол: Мъж
Кара: bmw e36 coupe
Мечтае да кара: m3 e36
Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...

Re: Проблем с термостат

Мнение от Hellrot » 18 Дек 2019, 15:59

ivoaudi написа:Нещо не разбирам, при 96 градуса няма от какво да се притесняваш?

При 96 градуса термостата трябва да е отворил... А той не е.. Температурата стига до 99 100 градуса след продължително каране
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Проблем с термостат

Мнение от ivoaudi » 18 Дек 2019, 22:06

Следното може да ти помогне:
По долния маркуч не можеш да съдиш категорично дали наистина термостата е отворил. Няколко фактора играят там и това може доста да те заблуди. Външна температура, дебит на помпата(обороти) в момент на тестовете, материал(дебелина) на същия този маркуч и съответно КОЛКО е отворил термостата в момента на тестовете. Достатъчно е навън да е хубаво студено, дебита да е малък и термостата да е отворил малко и този маркуч така и ще си остане студен.

Възможно е термостатите ти да си се отварят, но да нямаш дебит на помпата, или да имаш замърсен радиатор отвън. Нищо, че сте го сменили, достатъчно е климатичния да е задръстени да не пропуска въздух към моторния? Просто идея.

Имаш ли хубаво парно на празен ход? Не знам колата ти има ли допълнителна електрическа водна помпа,но ако да изключи я и тествай това.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 12.08.2013
Местоположение: Белозем
Пол: Мъж
Кара: bmw e36 coupe
Мечтае да кара: m3 e36
Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...

Re: Проблем с термостат

Мнение от Hellrot » 19 Дек 2019, 11:00

Благодаря за отговора.
Водната помпа е чисто нова и Незнам има ли начин да се провери дебита и но не е изключено да е дефектна.
Нещоти което смятам да направя е да сваля перката на климатика и да измия климатични радиатор да видим дали ще има ефект.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Проблем с термостат

Мнение от ceco_kd » 19 Дек 2019, 11:02

ivoaudi написа:.....Възможно е термостатите ти да си се отварят, но да нямаш дебит на помпата, или да имаш замърсен радиатор отвън. Нищо, че сте го сменили, достатъчно е климатичния да е задръстени да не пропуска въздух към моторния? Просто идея.

Ако питата външно е набита с мръсотия долния маркуч ще е дори по топъл. Чисто теоретично. С ръка едва ли може да се констатира, но логиката е такава.
Според мен вземи го свари в тенджерата термостата и ще видиш случва ли се да отваря или не. Но според мен не обезвъздушавате системата, тъй като има някъде въздушна тапа. Просто се опитвам да си размишлявам. Това ми се е случвало и след като откачихме горния маркуч от радиатора видяхме, че е празен и директно го напълнихме. След това успя да се обезвъздуши и всичко си дойде на мястото. Успех!


Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Проблем с термостат

Мнение от ivoaudi » 19 Дек 2019, 11:12

Hellrot написа:Благодаря за отговора.
Водната помпа е чисто нова и Незнам има ли начин да се провери дебита и но не е изключено да е дефектна.
Нещоти което смятам да направя е да сваля перката на климатика и да измия климатични радиатор да видим дали ще има ефект.


Аз не случайно попитах как ти е парното на празен ход. Точно това се сещам за тест дебита на помпата. На мен също наскоро ми смениха помпата доброжелатели с нова, за оригинално вграждане, но боклук! С двойно по-тесни лопатки бе и с огромно разстояние между тях и корпуса. Хвърлих цял двигател заради това лайно.

Газово да нямаш случайно?
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Следваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook