"E38 750i - новият ми проект"

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: "E38 750i - новият ми проект"

Мнение от stony1 » 12 Юли 2021, 23:57

Отдавна не съм качвал информация за това как се движат проектите ми по колите, защото няколкото сървъра, които ползвах за споделяне на снимков материал се предадоха и ми отне време докато намеря място, където да качва и споделям снимки.
Преди да обясня в детали за дивотиите от предния пост, ще разкажа какво и как се случи и предстои да се случва с колата, като започна от ходовата част и джантите.
В някой от предните постове, обясних какво и как съм сменил по предното окачване, като обслужването на задното окачване остана за по-къден етап. В общи линии нещата се развиха относително бързо. Поръчах частите за задното окачване, като се възползвах от възможността за сменя всички тампони, включително и на Н-образните носачи, шарнирите на кривите носачи, а правите поръчах чисто нови. Купих и нови ексцентрични болтове, защото нямах гаранция, какво ще е състоянието има след демонтажа.
Ето как изглеждат обслужените части по задното окачване:
ИзображениеИзображениеИзображение
Толкова добре изглеждаха, че доста се зачудих дали да ги монтирам на колата :mhihi:

Тук пък е купчинката от всички части, в кутията бяха всички тампони и шарнири.
ИзображениеИзображение

А тук в далечния десен ъгъл се виждат задните амортисьори, май имах и друга снимка но не я намирам:
Изображение

След като събрах всички части си мислех, че идва лесната част, но се оказа че греша. Въпреки това нещата се получиха точно както исках.
И се започна с разглобяването. Първо свалих задната седалка, задната кора и субуфъра, за да достигна до задните амортисьори.
ИзображениеИзображение

После поразглобих задното окачване, направо свалих всички железа и смених старите, ве§е амортизирани части с мовите:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

И след монтажа на всичко ми остана това:
ИзображениеИзображение

Последваха задните тампони на ауспуха и крушките на мигачите:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Приключих с железата и закарах колата на стенд, където момчетата си свършиха работата повече от добре. Ня бях сглобил задната седалка, поради предстоящото окабеляване на задната зона за ел. подглавници, подгрев на задната седалка, и ред други благинки:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Крайният резултат от прекарването и подреждането на кабелите:
ИзображениеИзображение
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: "E38 750i - новият ми проект"

Мнение от stony1 » 13 Юли 2021, 2:12

Окачването и окабеляването на задната зона вървяха паралелното с няколко други подобрения по люБимата.
Изпратих комплекта джанти Style 101 за възстановяване на борда, проверка за кривини и изправяне ако е необходимо. Резултатът беше повече от добър:
Изображение

Предстоеше им пълна реставрация и ако на горната снимка джантата е Ок, когато ги купих нещата изглеждаха доста по-различно:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Колкото и безнадеждно да издлеждат, джанти в такова състояние могат да станат перфектни, стига човек да попадне на правилните хора. На мен лично, реставрацията ми отне около осем месеца, но си струваше всяка една минута и всеки един лев, инвестиран в проекта:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Сглобяването е удоволствие, което пожелавам на вски ентусиаст лично да изпита:
ИзображениеИзображение

Винтилите за тези джанти са малко по-различни като форма от тези, които се предлагат по родните гумаджийници и е добре да се поръчат оригинални от БМВ по парт. номер, като пристигат пълен комплект - винтил, игличка и капачка, както се виждат на последната снимка.
Всяка джанта има по 24 болта и съжалявам, че не ги снимах при разглобяването и след полирането. Разликата е огромна, а самото полиране ми отне два дена.
Капачките се сдобиха с нови емблеми, джантите с нови гуми, а колата с нова визия.
ИзображениеИзображениеИзображение

Хубавото на проекта с джантите беше, че докато специалистите се занимаваха с възстановяването на бордовете, изправянето и боядисването им, аз имах време да сътворя доста неща. Започнах със салона и по-точно с предните седалки. Когато купих колата, тя беше със стандартните кожени ел. седалки с памет, които с изключение на шофьорската бяха в много добро състояние. На практика търсех шофьорска седалка и попаднах на две предни седалки от Е39 в перфектно състояние. Понеже бяха от кола с лява дирекция, намерих и бутон за памет, който окабелих и монтирах на пасажерската врата, но преди да стигна до монтажа на самите седалки, попаднах на един контур салон от Е38. Резултатът беше ясен, купих контура и продадох двете предни седалки от Е39. Контурът беше от кола с лява дирекция, а моята е с дясна, се наложи да поработя над новата шофьорска седалка и да прехвърля, паметта на моторите и инсталацията от стара ми седалка. По този начин и двете предни седалки се получиха с памет, което е доста удбна екстра.
Голямо разглобяване падна :D
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

До тук добре, но апатитът идва с яденето, а идеите в главата на един истински ентусиаст никога не свършват :mhihi:
Въпреки, че смятах да запазя тавана и страничните колонки в оригиналния сив цвят, демонтажа на задните колонки за осигуряване на достъп за демонтаж на задните амортисьори, забелязах че дунапренът под плата е в състояние, при което всеки по-силен натиск върку колонката или тавана оставя перманентни следи. Това определено е дразнещо и последва среща и беседа с тапицер. Ето тук нещата загрубяха, защото се оказа, че колкото идеи имам аз за моя интериор, той има още толкова и все хубави :D В крайна сметка се спряхме на дизайн, материали и цена, но нещата от един таван прерастнаха в пълен интериор.

И започнахме отзад напред и отгоре надолу, добре, че имах още една задна седалка, за да мога да я ползвам докато моята остана при тапицера за разкрасяване и добавяне на погрев. Задната седалка и облегаките към нея бяха разкроени на съставните си части, беше добавен подгрев и един лек тъмно сив елемент в средната част на седалката и облегалката:
ИзображениеИзображение

Понеже кожата на задната ми седалка беше в много добро състояние, запазихме оригиналната черна кожа и добавихме само нова сива, която на снимките изглежда доста светла, но на практика не е.
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение

Подгревът работи и мисля, че като цяло се получи добре.
На практика таванът беше готов преди задната седалка, такава беше и идеята, той да бъде направян и монтиран преди нея, но се оказа, че съм го снимак на по-къден етап. За самия таван и колонките избрах алкантара, но от онази истинската не имитацията и съм много доволен. Вярно е, че е скъпа, но според мен стои много по-добре от имитацията и си струва.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение

От снимките се вижда, че дръжките, сенниците, централният плафон и микрофонът за телефона са в оригиналния си сив цвят. Идета ми беше да сменя вси§ки тези елемнти с ОЕМ черни. За нещастие в България не успях да намеря това, което търся, но по стечение на обстоятелствата се наложи да се преместя за кратко на Острова, където още на втория ден след пристигането ми, братята англичани се отзоваха на моите нужди:
ИзображениеИзображение

Тези благинки бяха опаковани така, че ми отне половин час да ги разопаковам. Следващите два часа бяха истинско удоволствие:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Дългичък стана този пост, но искам да гопълня още два детайла по интериора, които като начало бяха планирани да се случат след прибирането ми в България. Простоникога не съм предполагал, че ще успея да намеря, а камо ли да се сдобия с шито барче и табло в уникално запазено състояние. Поради това исках да претапизирам няколко детайла, които от доста време ме дразнят:
ИзображениеИзображение

Нещата обаче се случиха по друг начин и претапицирането остана в историята, а колата се сдоби с някои редки благинки, заради които се наложи отнова малко да я поразглобя.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Ето и по-яките снимки :D
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Ето и две снимки, чийто коментар ще си спестя:
ИзображениеИзображение

Долу-горе добре се получават нещата. Има няколко детайла за доизпиване, но ще се случат като се прибера в БГ.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B44TU
Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
Детайли за колата: DF85926

Re: "E38 750i - новият ми проект"

Мнение от georgipass » 08 Сеп 2021, 13:54

Здравей, кажи повече инфо за тавана колко ти излезе всичко, алкантара, тапициране и т.н :) И съответно откъде я взе :) Благодаря предварително за инфото, много добре е станало !
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: "E38 750i - новият ми проект"

Мнение от stony1 » 08 Сеп 2021, 18:42

georgipass написа:Здравей, кажи повече инфо за тавана колко ти излезе всичко, алкантара, тапициране и т.н :) И съответно откъде я взе :) Благодаря предварително за инфото, много добре е станало !

Благодаря!

Не правя само тава, проектът е следния:
1. Задната ми седалка с облегалките се разшиват на съставни части;
2. Добавя се подгрев;
3. Средните части се подменят с чисто нова сива кожа;
4. Черната кожа си остана от моята седалка, защото е в много добро състояние;
5. Предните седалки се правят изцяло с нова кожа пак като задните;
6. Понеже салонът е контур, купих от БМВ чисто нова пяна за седалищните части на предните седалки;
7. По същия начи се прехвърля подгрева и на предните седалки;
8. Таванът е претапициран с оригинална алкантара - цвят Антрацит;
9. Колонките също са претапицирани с оригинална алкантара.
10. Корите на вратите ще бъдат със сиви вложки, там където са еърбеците.
Таблото и централната конзола са ОЕМ кожени и успях да ги намеря в много добро състояние.
Като пари към момента съм дал;
Пяната за седалките - около 550 лв с доставка от Германия, защото в БГ са по-скъпи.
За естествената кожа, сива и черна плюс слкантарата и труда на тапицера 2500 лв.
Подгрев за задните седалки и подгрев за предните 200 лв.
Предни седалки от контур салон с подгрев и надуване на части, за да не развалям тези, които са на колата - 400 лв.
Общо излиза 3250, но може да съм пропуснал нещо, защото купувах и разни други дреболии.

Не мога да кажа точно колко от всичкото, което договорих с тапицера е цената за алкантарата и претапицирането на тавана, защото отидох на място, аз казах какво искам, той огледа колата и направи сметка колко ще ми струва всичко. Не съм искал отделни цени за всеки елемент.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 2.04.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Lincoln Navigator 5.4 w210 E320
Мечтае да кара: пак Е38

Re: "E38 750i - новият ми проект"

Мнение от bobeca111 » 02 Май 2022, 21:54

Браво,колега! :yes: :clap:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: "E38 750i - новият ми проект"

Мнение от stony1 » 27 Сеп 2022, 20:55

Мога да кажа, че "Е38 750i - новият ми проект" завърши успешно. На практика не смених двигателя на 728та, каквато ми беше първоначалната идея, просто си купих още едно BMW E38, но този път 750iL от първия собственик: https://youtube.com/shorts/-W8o89UFMa8?feature=share :lalala:
Има още някои неща за допълване в тази тема, но се оглеждам за подходящо място за ъплоудване на снимките, защото вече няколко сайта се сринаха и загубих много от снимките, правени по време на различни проекти, като едни от тях са и тези от проектите по по Е36та.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Предишна

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook