Смяна на антифриз

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

М3 Пристрастен
Аватар
Мнения: 1272
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: E38 735i

Смяна на антифриз

Мнение от Веселин|Василев » 13 Яну 2015, 17:22

Здравейте колеги, тези дни ми предстой смяна на антифриза на 7-цата. Дилемата ми е Дарукар или Аутобавария да избера. Цените са им сходни за антифриза и труда?! Имате ли впечатления в тази насока?
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 23.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Смяна на антифриз

Мнение от streetracing12 » 13 Яну 2015, 17:33

Дару Кар ама защо ще го сменяш в оторизиран сервиз...

М3 Пристрастен
Аватар
Мнения: 1272
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: E38 735i

Re: Смяна на антифриз

Мнение от Веселин|Василев » 13 Яну 2015, 19:02

Ами той случая е следния, понеже за моя змей няма по различен термостат от 105 градусов много ми е важно обезвъздушаването да е като хората. Наскоро ми изби трипътник и антифриза излезе почти всичкия (около 10 литра), смених трипътника, помежду другото и виско перката, налял съм нов антифриз, но обезвъздушаването не ми се получи. Изгледах сумати клипове и изчетох 20 теми в различни форуми, качвах на стръмно, че да ми дойде най-висока точка гърловината на радиатора, слагах фунии, държах 3000 оборота с парно на макс, с парно на най-ниски обороти и само с помощната помпа, но колата продължава да си държи 108 градуса (което нали до някъде е ок, има някакъв толеранс при охлаждането), но парното не ми е много силно като топлина, усилва се чак при 2500-300 оборота когато помпата върти доста по бързо и заради това си мисля, че има останал въздух. Някакси тайно се надявам поне в сервиза да го пълнят с машина или то поне щом са ги назначили там, то да го направят това обезвъздушаване по-добре от мен. :)

П.П Другия вариант ще е да набия термостат от м62 без ТУ, да отваря по-рано и да приключа с изпълненията, пък и по добре за пластмасовите съединения, уплътнения и гарнитури.
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Смяна на антифриз

Мнение от zvetiko » 13 Яну 2015, 19:15

Веселин|Василев написа:Ами той случая е следния, понеже за моя змей няма по различен термостат от 105 градусов много ми е важно обезвъздушаването да е като хората. Наскоро ми изби трипътник и антифриза излезе почти всичкия (около 10 литра), смених трипътника, помежду другото и виско перката, налял съм нов антифриз, но обезвъздушаването не ми се получи. Изгледах сумати клипове и изчетох 20 теми в различни форуми, качвах на стръмно, че да ми дойде най-висока точка гърловината на радиатора, слагах фунии, държах 3000 оборота с парно на макс, с парно на най-ниски обороти и само с помощната помпа, но колата продължава да си държи 108 градуса (което нали до някъде е ок, има някакъв толеранс при охлаждането), но парното не ми е много силно като топлина, усилва се чак при 2500-300 оборота когато помпата върти доста по бързо и заради това си мисля, че има останал въздух. Някакси тайно се надявам поне в сервиза да го пълнят с машина или то поне щом са ги назначили там, то да го направят това обезвъздушаване по-добре от мен. :)

П.П Другия вариант ще е да набия термостат от м62 без ТУ, да отваря по-рано и да приключа с изпълненията, пък и по добре за пластмасовите съединения, уплътнения и гарнитури.


Колега, едва ли причината е наличие на въздух. Може би не работи добре допълнителната водна помпа за отоплението- може да я чуваш, че шуми, но турбината да не върти. Може да се е стеснило сечението на отворите в клапаните, може да има запушен радиатор на отоплението. Не разбирам и какво ще решиш с друг термостат, при условие, че силата на отоплението е свързана с оборотите.

М3 Пристрастен
Аватар
Мнения: 1272
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: E38 735i

Re: Смяна на антифриз

Мнение от Веселин|Василев » 13 Яну 2015, 19:31

Аз термостата го смених, защото беше заминал датчика на него и това беше още преди да избие трипътника. Относно допълнителната помпа, лятото взех друга, защото моята беше заминала, вярно втора употреба взех, но я пробвахме преди да я сложа и въртеше с всичка сила. Но както казваш може и да е запушено нещо по парното. Все пак още ми бъркат тия градуси във вътрешното ми спокойствие и баланс.... :) Та идеята е ще има ли файда да я карам в сервизите или да сменям термостата с по-малък, поне да не изпичам чаркуляците.....
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Смяна на антифриз

Мнение от anzak » 13 Яну 2015, 20:15

Наш мастор Цветко този път има право - проблема ти е другаде и колата трябва да си е с такъв термостат какъвто и излиза по каталог.
Барай шишарката Минкеее ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 25.12.2013
Местоположение: Трявна
Пол: Мъж
Кара: 540i M
Детайли за колата: С бебе в колата...

Re: Смяна на антифриз

Мнение от larry_boy » 13 Яну 2015, 20:24

Така, как виждам нещата аз

След като виското не ти е работило коректно (може да имаш и проблем с ел. перката), ти е избил пластмасовият трипътник. Ок, изтекал ти е антифриза, здраве да е, то осмака докато не хвърли веднъж антифриза, не е осмак. Сменил си си антифриза, барабар с виското, до тук добре. Само че всичката тая гняс, дето се е "вдигнала" от охладителната система, се е набила някъде по кръга на отоплението. И от там ти се бърkа вътрешното спокойствие и баланс :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Последна промяна larry_boy на 13 Яну 2015, 21:02, променена общо 1 път

М3 Пристрастен
Аватар
Мнения: 1272
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: E38 735i

Re: Смяна на антифриз

Мнение от Веселин|Василев » 13 Яну 2015, 20:37

Абе аз си бях намислил да го вадя тоя куфар с клапани от под таблото на пролет да го позачистим малко и да сменим ежко и май верно ше го направя. Между друго верно тая ел перка не съм я чувал скоро, поне преди се включваше от време на време, утре ше я проверим.
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Смяна на антифриз

Мнение от DLVasilev » 15 Яну 2015, 17:59

Не знам ама до момента само на Лада съм виждал такъв безумно малоумен термостат на 100+ градуса :kuku:
Що не сложат на 700 градуса термостат? Какво им има на 85 и на 92 градусовите?
Изображение
ATR-42/72

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B44TU
Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
Детайли за колата: DF85926

Re: Смяна на антифриз

Мнение от georgipass » 15 Яну 2015, 23:09

DLVasilev написа:Не знам ама до момента само на Лада съм виждал такъв безумно малоумен термостат на 100+ градуса :kuku:
Що не сложат на 700 градуса термостат? Какво им има на 85 и на 92 градусовите?



Е как какво, покриване на екологичните норми... имаш 4 катализатора, 4 сонди , които си изискват по-висока температура на работа на мотора, и оттам по-ниски нива на емисии и по-добро горене и т.н :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Смяна на антифриз

Мнение от DLVasilev » 16 Яну 2015, 9:03

georgipass написа:
DLVasilev написа:Не знам ама до момента само на Лада съм виждал такъв безумно малоумен термостат на 100+ градуса :kuku:
Що не сложат на 700 градуса термостат? Какво им има на 85 и на 92 градусовите?



Е как какво, покриване на екологичните норми... имаш 4 катализатора, 4 сонди , които си изискват по-висока температура на работа на мотора, и оттам по-ниски нива на емисии и по-добро горене и т.н :yes:

Съгласен съм с това, но така е било преди 20 години когато са го измислили. 20 години по-късно не са постигнали нищо друго освен всичко по мотора и около него да е изпечено до неузнаваемост :mhihi:
Изображение
ATR-42/72

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook