Странен проблем с Е38-3.0D
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
Странен проблем с Е38-3.0D
Колата е 730Д- 2000г. 193к.с.. Проблема се състои в това, че на моменти изхвърля масло през отдушника. Прави го главно, когато е студена и то не винаги. Може и да я карам и 300 и 500 км. и да няма проблеми. По магистралата съм я карал и с 180км/ч и не го прави. До сега съм сменял маслото 2 пъти, от както ми го прави- единия път дори на 1500км - от тогава съм минал 700-800км.- маслото е Тотал 5W30. Смених и филтъра за подкартерните газове, заедно с клапана(цялата кутия), рециклирах и турбото, макар че се съмнявам изобщо дали му имаше нещо. Дали е съвпадение или не, първия път, когато ми го направи, беше след като свалях всмукателните тръби за да сменям всички вакууми, включително и тези за управление на турбината. Така и така бях свалил всмукателния колектор и реших да махна и клапите. След като всичко събрах, колата си вървеше перфектно- така както трябва. След два три дена ми направи този номер за първи път с маслото. Напълни ми турбо пътищата с масло-след което последва сваляне на интеркулера и всички търбо пътища за миене. Турбината я свалих и закарах да я рециклират. След като всичко монтирах и подкарах колата, всичко беше ОК, но след няколко дни ОПААА-същия номер. Тогава извадих отдушника и видях, че от него капе масло. Стани ми малко чудно и до сега не мога да разбера причината да хвърли масло от там и то за кратко и след това, ако искаш я скъсай от каране- проблем няма. До тогава колата не ми е харчила масло от смяна до смяна. В момента съм извел отдушника с по-дълъг маркуч в пласмасова бутилка, за да наблюдавам кога изхвърля. От тогава ми е изхвърляла на 2-пъти масло и най-интересното е, че пак започва да пуши от ауспусите отзад, нищо че отдушника е откачен. Другото е, че от към предната част на мотора също се опръсква с масло, но всеки път не мога да го видя от къде го хвърля-просто го прави за момент и край. Говорил съм с хора и от Дару кар и с кой ли още не и никой не можа да ми даде и идея от какво може да е. Пускам темата най-вече за събиране на идеи- преди да съм я разхвърлял. Нека пишат хора, които наистина си имат понятие от такава работа- моля!
- amgpower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 332
- Регистриран на: 2.12.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E38 750i,CL55AMG
- Мечтае да кара: Е60 М5 или САМОЛЕТ
Re: Странен проблем с Е38-3.0D
Преди година имах същия проблем като твоя само че на Рено 1.9 дци.Изведнъж както си вървеше колата изхвърли масло през отдушника(направо струя) и пушеше отзад стабилно.Следваше едно палене без проблем след това пак струя масло през отдушника.Оказаха се сегменти и износване на цилиндрите най-проблемен се оказа 2-ри.Дълги години се занимавам с ДВГ такова чудо не бях виждал,и то да стане изведнъш.Възможно е ключовете на сегментите да са в една равнина и да влиза компресията направо в картера,(на практика това много трудно се получава,защото ключовете на сегментите трябва да са на 120 градуса,макар и да се завъртат сегментите около буталото при работата му),плюс износени сегменти и цилиндър или само сегменти.Това е моето обяснение за случилото се при мен.След направа на основен ремонт автомобила се оправи.Дали и при теб е това нямам представа,но са сходни случаите.
Re: Странен проблем с Е38-3.0D
amgpower написа:Преди година имах същия проблем като твоя само че на Рено 1.9 дци.Изведнъж както си вървеше колата изхвърли масло през отдушника(направо струя) и пушеше отзад стабилно.Следваше едно палене без проблем след това пак струя масло през отдушника.Оказаха се сегменти и износване на цилиндрите най-проблемен се оказа 2-ри.Дълги години се занимавам с ДВГ такова чудо не бях виждал,и то да стане изведнъш.Възможно е ключовете на сегментите да са в една равнина и да влиза компресията направо в картера,(на практика това много трудно се получава,защото ключовете на сегментите трябва да са на 120 градуса,макар и да се завъртат сегментите около буталото при работата му),плюс износени сегменти и цилиндър или само сегменти.Това е моето обяснение за случилото се при мен.След направа на основен ремонт автомобила се оправи.Дали и при теб е това нямам представа,но са сходни случаите.
И това съм си го мислил и за спукано бутало, но нещо не ми се връзват нещата- няма логика. През отдушника не духа, като на издухал мотор или спукано бутало, а и на БМВ, особено дизел, малко разлика да има в компресията на някой цилиндър– се усеща по работата на мотора. Моторът ми работи добре, но знаели човек- тайно се надявам да не е заминал мотора. Мерси за мнението!
Re: Странен проблем с Е38-3.0D
Да всичко това е възможно, но пък е против всички закони- в смисъл студена го прави понякога, а като загрее няма грижи. Другото,което се сещам е, като не ми работеше турбото, както трябва -заради вакумите, килата пушеше много и да е натрупала нагар под симентите и т.н. и от там да прави тия номера. Не знам, но ако беше чужда кола, до сега да съм я разхвърлял без да ми мигне окото. Тайно се надявах да се размина с това, че както съм се омазал с работа, за мойта все няма време 

Re: Странен проблем с Е38-3.0D
Проблема с колата е решен. Оказа се турбина- нещо което най-малко съм очаквал, при положение, че е правена. Купих друга от Е46 3.0д и сега колата няма ядове. Сега да кажа ,къде ми правиха старата турбина за да не изгори някой друг. Мой познат я даде на някакви от Монтана, които се занимавали с рециклиране на турбини, не съм ги виждал, само по телефона съм се чувал с тях, но да знаете чуете ли за майстори от Монтана- бягайте далече. Турбината им я върнах, като я взеха пак от моя познат, явно ги беше шубе(и имаше защо). Имал съм пясък в маслото-така ми заявиха смешниците, за това била задрала едната втулка.
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Странен проблем с Е38-3.0D
vladyas написа:Проблема с колата е решен. Оказа се турбина- нещо което най-малко съм очаквал, при положение, че е правена. Купих друга от Е46 3.0д и сега колата няма ядове. Сега да кажа ,къде ми правиха старата турбина за да не изгори някой друг. Мой познат я даде на някакви от Монтана, които се занимавали с рециклиране на турбини, не съм ги виждал, само по телефона съм се чувал с тях, но да знаете чуете ли за майстори от Монтана- бягайте далече. Турбината им я върнах, като я взеха пак от моя познат, явно ги беше шубе(и имаше защо). Имал съм пясък в маслото-така ми заявиха смешниците, за това била задрала едната втулка.
Ами така е, като се търси най-евтиното!!
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани