Поредният избор на Е38

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.04.2012

Поредният избор на Е38

Мнение от aristocrat » 23 Ное 2014, 14:55

Здравейте, колеги! Насочил съм се към Е38, като преди това имах бензиново Е46 150 к.с. (2000 год преди фейса).
По въпроса бензин - дизел съм решил твърдо бензин, тъй като от прочетеното ми се струва, че евентуалните ремонти ще са на по-ниска стойност и заради това, че ще се кара на газ. (на е46-цата имах БРЦ и не съм имал никога проблем с газовото).
По принцип търся с малък двигател, тъй като вървенето не ме интересува изобщо. Настъпвам колата само като изпреварвам, но и не предприемам рискови изпреварвания, за да ми трябва особено голяма мощност. Спрял съм се затова на 728-ца, но проблемът там е, че преди фейслифта е без ДСЦ, а ми се иска да го имам ДСЦ-то. Преди фейса от 740-ка нагоре са с ДСЦ. Друг проблем при 728 е, че повечето са без много екстри, а на мен ми се иска да е с повечко екстри (е46-цата нямаше), като евентуално има достатъчно коли на части и това, което ми трябва да го сложа.
Най-важното и това, което най-много ме интересува от интериора е колата да е със салон, който се чупи в горната част. Голям проблеми ми беше с това е46, че не мога да си настроя така седалката, че да ми е удобно и да се отпусна нормално в колата.
Другото, към което съм се насочил е бежовият интериор, тъй като усещането ми се струва съвсем различно в сравнение с черното. Самата обстановка в колата става много по-приятна. (чувал съм обаче, че поддръжката му е трудна) (лошото е, че ако колата не е така произведена, ще е нецелесъобразно да се смени само черния салон с бежов, а пластмасите и отдолу в краката да стои тъмно, както и таблото и под таблото).
Интересува ме как се държи колата с 17, 18, 19 джанти, тъй като ме интересува предимно комфорта. Вярно е, че визията на колата става съвсем различна, но ако ще е за сметка на това да ми друса, няма смисъл. В крайна сметка съм вътре в колата, а отвън я гледам преди да се кача в нея...
Интересува ме и мнение по отношение на цвета на колата - спрял съм се на сиво, черно и тъмносиньо, като най-много ми харесва черното. Лошото е, че на черните коли им личат и най-малките драскотини. Поне моето е46 беше така и 15-20 минути след автомивка пак беше изцапано, докато на сивите коли не им личи толкова мръсното ми се струва? И съм говорил с един собственик на автомивка, който ми каза, че сивите коли са значително по-лесни за поддръжка в сравнение с черните, но пък там е проблемът, че сиво с бежов интериор е почти несрещана комбинация.
Въпроси и относно техническата част. 728 е с предимство по отношение на скоростната кутия според мен, тъй като въртящият момент е значително по-нисък и така самата кутия се натоварва по-малко. Мисля си, че проблемите със 740 биха били доста по-чести.
Има ли друга разлика между фейса и преди фейса освен по фарове, мигачи, бъбреци, калници, прагове, стопове, светещите дръжки, ДСЦ?
От темите, които четох така и не ми стана ясна разликата в разхода между 740 и 728 дали е голяма, тъй като имаше мнения, че е незначителна?
Все си мисля, че 6 цилиндровият двигател винаги ще харчи значително по-малко и отделно от това, че поддръжката му ще е по-лесна...
Едва ли ще ми бъде отговорено на всички въпроси, но все пак ще ми е интересно да чуя и други гледни точки...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Поредният избор на Е38

Мнение от ///M Power » 23 Ное 2014, 20:49

Малко разлики между pre facelift и facelift-a на 728:
Мотор
Единия е с един ванос другия с два,след лифт-а мотора е оптимизирам, повече мощост ниско долу и по-добър разход.
Кутия (автомат)
М52Б28 използва A5S310Z която заключва само на 5-та и теоретично държи до 310 НМ
М52Б28ту използва A5S325Z която заключва на 3,4 и 5-та и теоретично държи до 325 НМ (по нисък разход)
В8-ците използват различна кутия от 6 цил.
Екстри
в различните страни е имало различни екстри, но всяка година са добавяли все повече ескстри като стандарт.

Няма как да няма разлика между различните мотори(в разхода), едни казват че 1-2 литра са нищо, но за мен лично всичко зависи колко караш, ако минаваш 10 000км на година взимай 40-ка, ако минаваш 30 000 взимай 28-ца. Няма как 28-цата да не харчи по-малко, по малък обем мотор, по малко цилиндри, теглото на колата е с около 100 кг. разлика.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 2.12.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW E38 750i,CL55AMG
Мечтае да кара: Е60 М5 или САМОЛЕТ

Re: Поредният избор на Е38

Мнение от amgpower » 23 Ное 2014, 21:11

///M Power написа:Малко разлики между pre facelift и facelift-a на 728:
Мотор
Единия е с един ванос другия с два,след лифт-а мотора е оптимизирам, повече мощост ниско долу и по-добър разход.
Кутия (автомат)
М52Б28 използва A5S310Z която заключва само на 5-та и теоретично държи до 310 НМ
М52Б28ту използва A5S325Z която заключва на 3,4 и 5-та и теоретично държи до 325 НМ (по нисък разход)
В8-ците използват различна кутия от 6 цил.
Екстри
в различните страни е имало различни екстри, но всяка година са добавяли все повече ескстри като стандарт.

Няма как да няма разлика между различните мотори(в разхода), едни казват че 1-2 литра са нищо, но за мен лично всичко зависи колко караш, ако минаваш 10 000км на година взимай 40-ка, ако минаваш 30 000 взимай 28-ца. Няма как 28-цата да не харчи по-малко, по малък обем мотор, по малко цилиндри, теглото на колата е с около 100 кг. разлика.


Какво ще рече това заключване колега?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Поредният избор на Е38

Мнение от ///M Power » 24 Ное 2014, 9:27

Заключва хидротрансформатора, и кутията става директна. Намалява загубите в кутията и сваля разхода.Тук на английски :
Torque Converter Clutch
Since the efficiency of the torque converter at coupling speed is approximately 1.1 to 1, fuel
economy is compromised. To offset this a torque converter clutch was added on EH controlled
transmissions. The torque converter clutch locks the turbine to the converter housing.
This creates a mechanical coupling with a ratio of 1:1. This can only be achieved at
higher engine speeds, the torque converter clutch must be disengaged at low engine
speeds to prevent stalling.
There are two methods for controlling the torque converter clutch on BMW transmissions:
• A4S310/270R, 4HP22/24 EH, A5S310Z - These transmission use an on/off
control method to lock and unlock the torque converter. The TCC is either completely
engaged or completely disengaged. This method of engagement provides
an abrupt sensation when the TCC is locking and unlocking. This abrupt sensation
can be unpleasant and undesirable to some drivers.
• A5S560Z, A5S440Z, A5S325Z, GA6HP26Z,A5S360/390R - These transmissions
use a gradual approach to TCC control. The TCC is gradually applied and released,
this method reduces the abrupt feel of the on/off type TCC. The TCC solenoid is
controlled by pulse width modulation. This allows fluid to be gradually introduced
and released to the TCC.
The TCC is spring loaded to the engaged position. Pressurized fluid releases the TCC,
when the pressurized fluid is released, the TCC is engaged. Depending on transmission
application, the TCC can be engaged in 3rd, 4th or 5th gear. The TCC must be disengaged
at low speeds to prevent stalling


пс: съжалявам, не съм най-добрия в обясненията
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 2.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е38 4.4
Мечтае да кара: Вече го кара

Re: Поредният избор на Е38

Мнение от Mony 520 » 24 Ное 2014, 18:51

aristocrat написа:Здравейте, колеги! Насочил съм се към Е38, като преди това имах бензиново Е46 150 к.с. (2000 год преди фейса).
По въпроса бензин - дизел съм решил твърдо бензин, тъй като от прочетеното ми се струва, че евентуалните ремонти ще са на по-ниска стойност и заради това, че ще се кара на газ. (на е46-цата имах БРЦ и не съм имал никога проблем с газовото).
По принцип търся с малък двигател, тъй като вървенето не ме интересува изобщо. Настъпвам колата само като изпреварвам, но и не предприемам рискови изпреварвания, за да ми трябва особено голяма мощност. Спрял съм се затова на 728-ца, но проблемът там е, че преди фейслифта е без ДСЦ, а ми се иска да го имам ДСЦ-то. Преди фейса от 740-ка нагоре са с ДСЦ. Друг проблем при 728 е, че повечето са без много екстри, а на мен ми се иска да е с повечко екстри (е46-цата нямаше), като евентуално има достатъчно коли на части и това, което ми трябва да го сложа.
Най-важното и това, което най-много ме интересува от интериора е колата да е със салон, който се чупи в горната част. Голям проблеми ми беше с това е46, че не мога да си настроя така седалката, че да ми е удобно и да се отпусна нормално в колата.
Другото, към което съм се насочил е бежовият интериор, тъй като усещането ми се струва съвсем различно в сравнение с черното. Самата обстановка в колата става много по-приятна. (чувал съм обаче, че поддръжката му е трудна) (лошото е, че ако колата не е така произведена, ще е нецелесъобразно да се смени само черния салон с бежов, а пластмасите и отдолу в краката да стои тъмно, както и таблото и под таблото).
Интересува ме как се държи колата с 17, 18, 19 джанти, тъй като ме интересува предимно комфорта. Вярно е, че визията на колата става съвсем различна, но ако ще е за сметка на това да ми друса, няма смисъл. В крайна сметка съм вътре в колата, а отвън я гледам преди да се кача в нея...
Интересува ме и мнение по отношение на цвета на колата - спрял съм се на сиво, черно и тъмносиньо, като най-много ми харесва черното. Лошото е, че на черните коли им личат и най-малките драскотини. Поне моето е46 беше така и 15-20 минути след автомивка пак беше изцапано, докато на сивите коли не им личи толкова мръсното ми се струва? И съм говорил с един собственик на автомивка, който ми каза, че сивите коли са значително по-лесни за поддръжка в сравнение с черните, но пък там е проблемът, че сиво с бежов интериор е почти несрещана комбинация.
Въпроси и относно техническата част. 728 е с предимство по отношение на скоростната кутия според мен, тъй като въртящият момент е значително по-нисък и така самата кутия се натоварва по-малко. Мисля си, че проблемите със 740 биха били доста по-чести.
Има ли друга разлика между фейса и преди фейса освен по фарове, мигачи, бъбреци, калници, прагове, стопове, светещите дръжки, ДСЦ?
От темите, които четох така и не ми стана ясна разликата в разхода между 740 и 728 дали е голяма, тъй като имаше мнения, че е незначителна?
Все си мисля, че 6 цилиндровият двигател винаги ще харчи значително по-малко и отделно от това, че поддръжката му ще е по-лесна...
Едва ли ще ми бъде отговорено на всички въпроси, но все пак ще ми е интересно да чуя и други гледни точки...


Здравей колега,
По това което си написъл според мен си си отговорил на половината от въпросите относно какво искаш като екстри, цвят и т.н.
Най-вероятно няма да намериш черна с бежов салон и всички екстри,ще трябва да направиш компромис.Съветът ми е да не бързаш.
Аз карах Е34-ка, продадох я и 3 месеца се возих с едно Ауди 80 докато си купя 38-цата а при положение че гледах обявите сигурно 8 месеца преди това.Гледах около 7 обяви на място като обикалях в др. градове, не бързах и накрая от Пловдив я зех и като я видях викам това е мойта кола. Сива Е38-ца 99г. феислифта с жълтите мигачи на 16-ки джанти оригиналните си уникална, да не са 19-ки но това може после да си ги купиш, да няма щори на вратите и кво от това има на части колкото си искаш може да си сложиш много неща в последствие ако ти е мерак.
Та мисълта ми е че ще направиш някои компромис, може да не е феислифтова те също са красиви, само че годинките си оказват влиание, опира и до въпрос колко пари си готов да дадеш има много фактори
Другото което си казах когато си търсех ако ще е 7-ца да е 7-ца демек- 740i
750-вече е екзотика не всеки може да си я позволи.
Но 740-ката си е класика 8-мак здрав мотор имаш 2 свещи разлика от 46-цата дето си карал и данъка е малко по голям, но двигателя си вози купето докато 728 и е тежко и се мъчи и там идва проблема при харченето, че 728 харчи колкото 740.
Аз си сложих газ което не е срамно, баровците слагат на коли 2014 разни Поршета и т.н така че не приемай критики от сорта седмица пък с газ.
Разхода при мен градско е 16/100 като не съм в натоварен квартал. Ако седиш повече в задръствания (те я мъчат) ще е по голям разхода но като го сметнеш на пари излиза все едно да караш кола на бензин и да ти харчи 10/100
А относно за скоростната кутия не знам защо като си купувате кола мислите как ще се строши, ако си сменяваш маслото и си я караш нормално без извращения ще те надживее а ако хептен нещо и стане как се вика жена и кола на късмет има на части колкото си искаш такива.
А и колкото е по скромна (говоря за джанти и външни такива подобрения) толкова по малко ще ти се оглеждат джамбазите в нея.
Успех с покупката, и да знаеш ако е седмица- 8-мак , а като обикаляш да я търсиш тя сама ще ти каже ''Аз съм твойта кола.." :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 14.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740i 1999г.
Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird

Re: Поредният избор на Е38

Мнение от asennikolov » 28 Ное 2014, 23:06

Колега, ето моето скромно мнение: за цвета - какъвто и цвят да избереш, след 2-3 месеца това ще е най-хубавия цвят. На Е38 и отиват всички цветове. Кола по цвят се избира нова, за 2-ра употреба гледай да е поддържана и на по-малко километри. Е 38 не се бои от километрите, но все пак добре е да е на по-малко. Скоростните кутии на ZF са добри, и за 740 няма да е по-лоша, отколкото за 728. Инженерите са ги сметнали. Аз лично бих препоръчал 740, ще харчи малко повече, но удоволствието от шофирането е несравнимо... А и двигателят е много здрав. И як! И гласът на 8 цилиндъра е друг! И работи тихо като сянка, но щом го натиснеш, скача! Не говоря за надбягване, но друго си е, като я настъпиш. Кеф! И ще изпреварваш без проблеми, и разни келеши с Голфове GTI няма да могат да се ебават с теб (а те много се напъват).
С две думи - намери хубава и запазена кола, плати малко повече и няма да съжаляваш.
Успех!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 916
Регистриран на: 15.04.2007
Кара: Entwicklung 38
Мечтае да кара: B12

Re: Поредният избор на Е38

Мнение от 7BREYTON » 30 Ное 2014, 6:36

Изображение


Черно е супер но както всеки знае се плеска ужасно бързо и много. За мен лично и сякаш затваря малко колата.
Всичко е относително което ти кажат като съвет. Зависи колко, къде, как караш.

Аз съм карал с 16ки зимата - 18 и сега съм с 19. Не намирам голяма разлика между 18 и 19. С широчки гуми съм. Не ми друса , добре е.
Бих и 20 сложил ... че и 21 ама тва незнам колко правителства трябва да се сменят че да оправят толкова пътищата :)))

С 16ките е като лодка ... на мен дори малко прекалено мека возията ми идва :)
Зависи кви пари ти се дават за гуми . Потърси и почети и се запознаи с Е38 , гледай и вземи колкото можеш по нова 2000, 2001. Късмет.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.04.2012

Re: Поредният избор на Е38

Мнение от aristocrat » 30 Ное 2014, 15:25

Радвам се, че има колеги, които се отзовават и са прочели дългия ми пост или поне част от него :D :mrgreen:
Така и не ми стана ясна разликата между фейслифта и преди фейслифта, защото към момента съм на мнение, че няма да има особена практическа разлика.
От това, което четох до момента
- фаровете, стоповете, калниците, бъбреците, светещи дръжки
- добавяне на ваноси за по-добро разпределение (четох, че правили проблеми..?)
- по-икономични скоростни кутии
- добавяне на ДСЦ на всички модели, като на 740 слагат от 97-ма
- предполага се и че ще има страничен еърбег за главата

Въпросът е практически дали има разлика. Има хора, които харесват колата повече преди фейса, така че това си е субективен фактор, а на мен и преди фейса ми харесва, и след фейса. Това, че ще е по-икономична... ще е препдолагам с до 1 литър, което не ми се струва като голяма практическа разлика, при положение, че ще се кара на газ... Общо взето аз поне лично не виждам голям смисъл да се насочвам към фейслифта, при положение, че една 740-ка от 97+ ще ми даде същите неща... Естествено, че и нещата са продиктувани от финансова гледна точка. За това, което даваш какво точно получаваш...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Поредният избор на Е38

Мнение от ///M Power » 30 Ное 2014, 19:05

Колега , разликата между преди фейса и след фейса, са основно оптимизации ( кутии, мотори, екстри ). С годините някои екстри, стават стандартни, а преди са се заплащали и тн. Големите разлики са основно в мотирте и кутии-те, точно при 40-ката , мотора става от 4 литров на 4.4 литров, което си е доста, отделно че самата крива на мощноста е доста приятна и мотора има по-голям въртящ момент доста по-ниско в оборотите. Все пак не очаквай да се качиш в 2 различни коли само заради фейса.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.04.2012

Re: Поредният избор на Е38

Мнение от aristocrat » 30 Ное 2014, 19:33

Колега, нямам претенции, че ги разбирам или нещо от сорта, но пише, че 4.4 започват да го слагат още през 96-та год. Има много обяви на 740-ки, които са с типтроник и 4.4 + ДСЦ и не са фейслифтови. Именно от тази гледна точка не виждам какво повече би ми предложила една фейслифтова. След фейса пише, че добавят ванос към 4.4.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Поредният избор на Е38

Мнение от Mollov » 30 Ное 2014, 19:57

4.4 мотора (без ванос) го слагат от 01.96, така че преди фейса има МНОГО 740-ки с М62В44... а това, че пише, че са с DSC реално е ASC... ама повечето хора не знаят какво имат на колата и какво е DSC и ASC...

По принцип фейсовите предлагат предимно визия, а освен това и факта, че колата е по-нова като година, както и някои стандартни разлики спрямо преди-фейсовите модели (по екстрите и оборудване)...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.04.2012

Re: Поредният избор на Е38

Мнение от aristocrat » 30 Ное 2014, 21:20

Какво имаш предвид под това, че пише ДСЦ, а реално е с АСЦ? На моделите преди 97-ма си пише АСЦ, а след това пише, че се слага DSC III, като същото DSC се слага и на фейслифтовите модели в последствие, поне от това, което аз четох като информация из интернет. За DSC III го пише изрично при описанието на самата система, че се монтира в 740 от 97-ма, а отделно от това го има и в wikipedia в описанието на E38.
Интересно ми е, понеже едно от основните неща да се насоча към 740 е ДСЦ-то и екстрите, а не толкова вървежа... За мен е по-скоро бонус към останалото..

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Поредният избор на Е38

Мнение от Mollov » 30 Ное 2014, 22:53

Става дума за това какво пишат хората в обявите си... а не какво пише на копчето на колата...

Иначе грешката е моя относно DSC - не знаех, че толкова рано от 1997г го слагат в Е38... мислех, че е чак след фейслифта...

Имай предвид, че колкото по-късна година е, толкова по-голяма е вероятността да има повече екстри в една кола (750-тката прави изключение по обясними причини)... не е задължително, но доста 35-ци и 40-ки от по-късните години са доста по-нагласени, в сравнение с по-ранните години... не знам ти какви точно екстри търсиш, но DSC-то не трябва да ти е основен довод... освен това всичко под 35i си е компромис с автомобила... 28i дава по-нисък разход, но взима всичко останало... даже и здравина на агрегата...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 15.04.2012

Re: Поредният избор на Е38

Мнение от aristocrat » 30 Ное 2014, 23:41

Екстрите, които търся са най-вече чупещ се салон (но искам и да е бежов, което прави сложна задачата), останалото е препоръчително и не толкова важно - сензор за дъжд, щора, стъклопакет, хроматични огледала, датчик за светлина, печка, още повече, че тия неща лесно могат да се допълнят в последствие, докато със салона нещата не стоят така, а за ДСЦ не знам дали изобщо някой може да го свърши и ако може, едва ли ще е най-изгодната сделка. (Ксенона и автомата не ги броя за екстри - те са ясни)
За мен сигурността е на първо място в случая и това беше едно от нещата, заради които реших да сменям е46-цата. Можем да кажем, че и комфорта е на почти същата стълбичка заедно със сигурността и затова предпочитам 7 серия пред някоя джипка и в тоя ред на мисли ДСЦ определено ми е важно, понеже не смятам да се правя на шАфьор и още повече се надявам да не ми се налага, но никой не е застрахован.
А по въпроса с обявите, там картинката е много зле. Пълно е с БМВ-та уж 99-та, ама преди фейса, че дори и без типтроника... С адаптивно въздушно окачване :D и разни други...

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Поредният избор на Е38

Мнение от Mollov » 01 Дек 2014, 10:12

Като гледам си се насочил към автомобил от по-късните години, така че DSC-то ще го имаш със сигурност... ;)

А салона какъв е проблема да се смени допълнително?

Следваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook