E38 от касетофон към 4:3 монитор - малък проблем
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- alex4o
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 1.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: осмак мъртвец
E38 от касетофон към 4:3 монитор - малък проблем
Здравейте, 7-цата е 94г. , с най-обикновенния касетофон е и реших да инсталирам въпросния монитор 4:3(малката навигация) с идеята само да слушам радио през него.Закупих го монитора в комплект с радио модула и отделно купих инсталация( радио модула е с кръглите пинове и с монитора са Phillips).Отрязах буксата на радио модула и я превързах към оригиналната инсталация на 7-цата като съм спазил цветовете на кабелите 1 към 1.Същото направих и с буксите на монитора, но като дам на контакт монитора светва бледо и нищо друго не се получава. Някой правил ли е това упражнение и къде ми е грешката в цялата история. Благодаря предварително!
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: E38 от касетофон към 4:3 монитор - малък проблем
потърси в Е39 темата за монтаж на навигация.. колите ни са доста сходни и сме писали доста по въпроса.
като цяло това което се опитваш да направиш няма да стане.
инсталациите за радио и нави са различни и ти трябва инсталацията от край до край на навигационния монитор до багажника..
за да изкараш образ ти трябва или тв тунер или навигационен компютър. това също няма да ти хареса защото без табло с голям борд ИКЕ няма да ти разботят половината функции от този монитор и това което ти показва ще е малко и орязано..
ако си тръгнал да правиш това си купи един нави комп дори МК2, един тв модул, оригинална инсталация за тях от Е38, чеинджър, GPS с антена и с модул, табло с голям борд ИКЕ (външно или вътрешно) .
най добре е да дублираш инсталациите за да може да ползваш старата която отива до всеки говорител. когато стигнеш с новата до монитора отпред ще навържеш там цветовете за колоните както са си фабрично по цветове..
ако искаш да ти работи коректно обаче и навигацията ще трябва няколко кабела .. АБС сигнали от ляво и дясно предно колело.. сигнал от задна скорост от лаит модула ...
работата е доста
като цяло това което се опитваш да направиш няма да стане.
инсталациите за радио и нави са различни и ти трябва инсталацията от край до край на навигационния монитор до багажника..
за да изкараш образ ти трябва или тв тунер или навигационен компютър. това също няма да ти хареса защото без табло с голям борд ИКЕ няма да ти разботят половината функции от този монитор и това което ти показва ще е малко и орязано..
ако си тръгнал да правиш това си купи един нави комп дори МК2, един тв модул, оригинална инсталация за тях от Е38, чеинджър, GPS с антена и с модул, табло с голям борд ИКЕ (външно или вътрешно) .
най добре е да дублираш инсталациите за да може да ползваш старата която отива до всеки говорител. когато стигнеш с новата до монитора отпред ще навържеш там цветовете за колоните както са си фабрично по цветове..
ако искаш да ти работи коректно обаче и навигацията ще трябва няколко кабела .. АБС сигнали от ляво и дясно предно колело.. сигнал от задна скорост от лаит модула ...

Последна промяна ares2 на 03 Ное 2014, 22:26, променена общо 1 път
- alex4o
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 1.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: осмак мъртвец
Re: E38 от касетофон към 4:3 монитор - малък проблем
Днес се почовърках малко по монитора и подадох на лилавия кабел(влиза в тази част зад касетката на монитора) 12в. при контакт и радиото засвири, но монитора седи черен.Като запаля фаровете светват и копчетата по монитора.Пробвах и командването от волана също работи.В самия дисплей влизат 2 кабела - червен със зелено и кафяв с червено, като червения със зелено съм го вързал към оригиналната инсталация понеже съвпадат по цвят, но за кафявия с червено няма сходен в инсталацията и като го замерих с мултицет при работещо радио излизат 12в. от него.Като загледах и инсталацията в багажника въпросния кабел е на буксата за навигационния модул мисля.
Принципно този монитор искам да го подкарам за да видя коя радио станция съм пуснал и да понаглася звуковите настройки.Нямам намерение да връзвам навигация и други такива екстрички, че вече излиза финансово неизгодно и както сам каза колегата много работа има за да се осъществи.Пък доста теми прелистих в раздела "Car аудио и видео" , но такава не открих и помислих че ще е полезно да се проследи целия процес на инталацията на такъв монитор в една тема и по-точно на точните пречки които могата да възникнат и начина по които могат да бъдат отстранени.
Принципно този монитор искам да го подкарам за да видя коя радио станция съм пуснал и да понаглася звуковите настройки.Нямам намерение да връзвам навигация и други такива екстрички, че вече излиза финансово неизгодно и както сам каза колегата много работа има за да се осъществи.Пък доста теми прелистих в раздела "Car аудио и видео" , но такава не открих и помислих че ще е полезно да се проследи целия процес на инталацията на такъв монитор в една тема и по-точно на точните пречки които могата да възникнат и начина по които могат да бъдат отстранени.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: E38 от касетофон към 4:3 монитор - малък проблем
ares2 написа:потърси в Е39 темата за монтаж на навигация.. колите ни са доста сходни и сме писали доста по въпроса.
като цяло това което се опитваш да направиш няма да стане.
инсталациите за радио и нави са различни и ти трябва инсталацията от край до край на навигационния монитор до багажника..
за да изкараш образ ти трябва или тв тунер или навигационен компютър. това също няма да ти хареса защото без табло с голям борд ИКЕ няма да ти разботят половината функции от този монитор и това което ти показва ще е малко и орязано..
ако си тръгнал да правиш това си купи един нави комп дори МК2, един тв модул, оригинална инсталация за тях от Е38, чеинджър, GPS с антена и с модул, табло с голям борд ИКЕ (външно или вътрешно) .
най добре е да дублираш инсталациите за да може да ползваш старата която отива до всеки говорител. когато стигнеш с новата до монитора отпред ще навържеш там цветовете за колоните както са си фабрично по цветове..
ако искаш да ти работи коректно обаче и навигацията ще трябва няколко кабела .. АБС сигнали от ляво и дясно предно колело.. сигнал от задна скорост от лаит модула ...работата е доста
ще се цитирам...

няма как да изкараш образ без да има ТВ сигнал от ТВ модул към този монитор.. просто образа няма от къде да дойде
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: E38 от касетофон към 4:3 монитор - малък проблем
ares2 написа:..няма как да изкараш образ без да има ТВ сигнал от ТВ модул към този монитор.. просто образа няма от къде да дойде
Ще допълня или навигационен компютър

- alex4o
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 1.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: осмак мъртвец
Re: E38 от касетофон към 4:3 монитор - малък проблем
В процес на придобиване съм на ТВ модул, но малко ме притеснява че на модула има синя и бяла букса, пък при мен на инсталацията има само една синя букса.Някой има ли представа къде да намеря схема на ел.инсталацията за да разбера коя букса на ТВ модула за какво е?
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: E38 от касетофон към 4:3 монитор - малък проблем
Както ти казах, няма да стане толкова лесно. 

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: E38 от касетофон към 4:3 монитор - малък проблем
alex4o написа:В процес на придобиване съм на ТВ модул, но малко ме притеснява че на модула има синя и бяла букса, пък при мен на инсталацията има само една синя букса.Някой има ли представа къде да намеря схема на ел.инсталацията за да разбера коя букса на ТВ модула за какво е?
Отговорът на твоя въпрос се нарича Инсталация. Когато събереш всички модули за навигацията, се сдобий с инсталцията, която ги свързва и получава сигнали от няколко датчика по колата. После си намери табло с голям борд, за да не се чудиш защо не ти излиза част от инфото на дисплея на навигацията.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- alex4o
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 1.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: осмак мъртвец
Re: E38 от касетофон към 4:3 монитор - малък проблем
Въпросната инсталация съм я взел и ще ти я предоставя да ми покажеш по кой точно кабел и от кой датчик взима информация, колега stony1. Ако няма да помагаш, ще те помоля да не пишеш в темата. Ако имаш конкретен отговор на конкретен въпрос заповядай!
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: E38 от касетофон към 4:3 монитор - малък проблем
alex4o написа:Въпросната инсталация съм я взел и ще ти я предоставя да ми покажеш по кой точно кабел и от кой датчик взима информация, колега stony1. Ако няма да помагаш, ще те помоля да не пишеш в темата. Ако имаш конкретен отговор на конкретен въпрос заповядай!
Имам конкретен отговор на въпросите ти и точно поради тази причина ти препоръчвам да събереш всички модули. След това да споделиш с какви модули си се сдобил. Да уточниш инсталацията от каква конфигурация е свалена - навигация с TV модул или без? - имат разлика и се налагат доработки.
Чета ти постовете и виждам, че се опитваш да постигнеш нещо на принципа "проба - грешка". Не винаги еднакви цветове на кабелите означава едно и също предназначение на проводника. В Е38 и Е39 има кабели с един и същ цвят на изолацията, но с различно предназначение.
П.П. След като имаш инсталация, веднага мога да ти покажа, кой кабел къде се свързва и от кои датчици се подава информация към навигационния компютър.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- alex4o
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 1.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: осмак мъртвец
Re: E38 от касетофон към 4:3 монитор - малък проблем
Този пост наистина беше по-полезен и благодаря. Наистина правя проба грешка и то защото навсякъде където четох пише взимаш модули и инсталация и тръгва, но истината не е точно такава.Никъде не прочетох за възможните разлики и несъответствия в ел.инсталации и модули. Чисто и просто правя възможно най-лесното връзване което е възможно и дотук имам частичен успех като слушам радиото без да свети монитора. Отново подчертавам че искам да сушам само радио без никакви други екстри които може да има на този монитор. Нито навигация, нито телевизия нито показания на ниво на гориво и подобни работи. Само радио ще слушам! Голям плюс беше че тръгнаха и копчетата на волана - това не съм го и очаквал даже. Относно монитора - вижда ми се че нещо простичко трябва да се направи за да светне, понеже от буксичката му излизат 2 кабела : червен със зелено който мисля че е захранване +12v и кафяв с червено и три антени. Засега съм вързал този който го мисля за захранващ, а от другия - кафявия с червено излизат +12V докато работи. От финансова гледна точка се опитвам да направя от пр*дня - боя, което също е водещ фактор и дотук съм на 200лв.
Обобщавам какво имам - монитор, радио модул и инсталация от Е38. Инсталацията като я разпъна и вържа монитора и радио модула остава една букса свободна(като изключим тези към 4-те врати).
Обобщавам какво имам - монитор, радио модул и инсталация от Е38. Инсталацията като я разпъна и вържа монитора и радио модула остава една букса свободна(като изключим тези към 4-те врати).
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: E38 от касетофон към 4:3 монитор - малък проблем
Колега, нещо не ми се вързва. Няма как от буксата на монитора да излизат само два кабела и три антени. Я кажи какв цвят е буксата на монитора и колко пинова е?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- alex4o
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 1.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: осмак мъртвец
Re: E38 от касетофон към 4:3 монитор - малък проблем
В монитора влиза бяла букса. Забравих да кажа, че освен посочените 2 кабела и 3 антени има и още едно черно кабелче много тънко което се явява някакъв мост между тази бялата букса и синята която влиза в частта зад касетката.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: E38 от касетофон към 4:3 монитор - малък проблем
alex4o написа:В монитора влиза бяла букса. Забравих да кажа, че освен посочените 2 кабела и 3 антени има и още едно черно кабелче много тънко което се явява някакъв мост между тази бялата букса и синята която влиза в частта зад касетката.
Двете букси за 12 пинови и трябва да се свържат повече проводнижи, за да работи системата. Без свързването на бялата букса нещата няма да се получат.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- alex4o
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 1.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: осмак мъртвец
Re: E38 от касетофон към 4:3 монитор - малък проблем
Нямам време да разглобя моето, но тази снимка я изрових от някакъв руски сайт за продажба на разни части за БМВ-та.
При мен е абсолютно същото, само че на тази снимка са срязали черното тънко кабелче което се явява мост между двете букси.
При мен е абсолютно същото, само че на тази снимка са срязали черното тънко кабелче което се явява мост между двете букси.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани