Мотора започна да чука
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
54 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Мотора започна да чука
Да започнем с това, че колата е с М62В44 и въпросното чукане не си го представяйте като нещо силно и блъскащо. Въпросният звук е слаб, като на повдигач, но се чува отдолу. Лагер или маслена помпа е според мен, но искам да чуя и вашето мнение.
Ще допълня, че маслото е бмв 10/40(от наливното) и е за смяна, даже с около 2000 км съм го пресрочил. По принцип карам всичките си коли с Castrol Magnatec 10W40 и не съм имал такива проблеми с него. Възможно ли е да е от маслото, тия мотори имат ли някакво слабо място по мазилната система освен маслената помпа? Като сменявам маслото да сипвам ли масло за прочистване? Колата е карана в Италия и със сигурност нещо не е както трябва.
Започна да ми го прави изведнъж-оставих я в гараж за 2 седмици и след това като я запалих започна директно да чука, преди това ходих до Бургас и обратно и нямаше никакви проблеми.
Някой ако се е сблъсквал с подобно нещо ще се радвам да сподели опит.
Ще допълня, че маслото е бмв 10/40(от наливното) и е за смяна, даже с около 2000 км съм го пресрочил. По принцип карам всичките си коли с Castrol Magnatec 10W40 и не съм имал такива проблеми с него. Възможно ли е да е от маслото, тия мотори имат ли някакво слабо място по мазилната система освен маслената помпа? Като сменявам маслото да сипвам ли масло за прочистване? Колата е карана в Италия и със сигурност нещо не е както трябва.
Започна да ми го прави изведнъж-оставих я в гараж за 2 седмици и след това като я запалих започна директно да чука, преди това ходих до Бургас и обратно и нямаше никакви проблеми.
Някой ако се е сблъсквал с подобно нещо ще се радвам да сподели опит.


ATR-42/72
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Мотора започна да чука
Колега... масло от варел... 2000км над пробег... защо първо не вземеш да го смениш и после темата!? Ся какво да ти кажем?
_________________________________________
Ако е направило слъдж (отлагания по мотора) тва масло... надали с добавка към маслото преди смяната ще заминат, вероятно някакво специално промивно масло (на бензиностанции Петрол имаше по 4л туби) ще ти трябва.
Отвори капачката за маслото и пръчката, разгледай дали има отлагания плътни под капачката и по пръчката. Ако има ... може бая да е намаляло омасляването.
_________________________________________
Ако е направило слъдж (отлагания по мотора) тва масло... надали с добавка към маслото преди смяната ще заминат, вероятно някакво специално промивно масло (на бензиностанции Петрол имаше по 4л туби) ще ти трябва.
Отвори капачката за маслото и пръчката, разгледай дали има отлагания плътни под капачката и по пръчката. Ако има ... може бая да е намаляло омасляването.
- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Мотора започна да чука
host написа:Колега... масло от варел... 2000км над пробег... защо първо не вземеш да го смениш и после темата!? Ся какво да ти кажем?
_________________________________________
Ако е направило слъдж (отлагания по мотора) тва масло... надали с добавка към маслото преди смяната ще заминат, вероятно някакво специално промивно масло (на бензиностанции Петрол имаше по 4л туби) ще ти трябва.
Отвори капачката за маслото и пръчката, разгледай дали има отлагания плътни под капачката и по пръчката. Ако има ... може бая да е намаляло омасляването.
отлагания по пръчката няма, филтъра също е чист.
Въпроса ми е ако е за лагери да ги сменявам сега, докато е поразглобена.

ATR-42/72
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Мотора започна да чука
Като загрее спира ли? Сигурен си че не е от веригите?
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Мотора започна да чука
DLVasilev написа:Да започнем с това, че колата е с М62В44 и въпросното чукане не си го представяйте като нещо силно и блъскащо. Въпросният звук е слаб, като на повдигач, но се чува отдолу. Лагер или маслена помпа е според мен, но искам да чуя и вашето мнение.
Ще допълня, че маслото е бмв 10/40(от наливното) и е за смяна, даже с около 2000 км съм го пресрочил. По принцип карам всичките си коли с Castrol Magnatec 10W40 и не съм имал такива проблеми с него. Възможно ли е да е от маслото, тия мотори имат ли някакво слабо място по мазилната система освен маслената помпа? Като сменявам маслото да сипвам ли масло за прочистване? Колата е карана в Италия и със сигурност нещо не е както трябва.
Започна да ми го прави изведнъж-оставих я в гараж за 2 седмици и след това като я запалих започна директно да чука, преди това ходих до Бургас и обратно и нямаше никакви проблеми.
Някой ако се е сблъсквал с подобно нещо ще се радвам да сподели опит.
А случайно да ти е малко маслото ? Вероятно маслото си е отишло щото то си има живот и вече тотално е станало на гъз , отделно тоя мотор НЕ Е за това масло , отделно е хубаво да се смена на около 10 000км и т.н. и т.н.
Общо взето тая кола изобщо не си заслужава собственика !!!
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Мотора започна да чука
Свали малкият картер и огледай хубаво маслената помпа за отвити болтове, гайки, провери веригата, натегни я ако има нужда.

- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Мотора започна да чука
Двигателя е М62 не е М60. При М62 много малко вероятно да не кажа невъзможно да има проблема с развиване на болтовете на помпата както е при М60. По-вероятен проблем е нещо по ангенажа.
Има разни добавки, които са точно за премахване на наслоявания от старо масло. Сипва се в двигателя така работи 20-30 мин. и се източва всичко, после се сипва новото масло с нов филтър.
Има разни добавки, които са точно за премахване на наслоявания от старо масло. Сипва се в двигателя така работи 20-30 мин. и се източва всичко, после се сипва новото масло с нов филтър.
- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Мотора започна да чука
M10 написа:Като загрее спира ли? Сигурен си че не е от веригите?
Не, като загрее пак си чука
omegaart написа:DLVasilev написа:Да започнем с това, че колата е с М62В44 и въпросното чукане не си го представяйте като нещо силно и блъскащо. Въпросният звук е слаб, като на повдигач, но се чува отдолу. Лагер или маслена помпа е според мен, но искам да чуя и вашето мнение.
Ще допълня, че маслото е бмв 10/40(от наливното) и е за смяна, даже с около 2000 км съм го пресрочил. По принцип карам всичките си коли с Castrol Magnatec 10W40 и не съм имал такива проблеми с него. Възможно ли е да е от маслото, тия мотори имат ли някакво слабо място по мазилната система освен маслената помпа? Като сменявам маслото да сипвам ли масло за прочистване? Колата е карана в Италия и със сигурност нещо не е както трябва.
Започна да ми го прави изведнъж-оставих я в гараж за 2 седмици и след това като я запалих започна директно да чука, преди това ходих до Бургас и обратно и нямаше никакви проблеми.
Някой ако се е сблъсквал с подобно нещо ще се радвам да сподели опит.
А случайно да ти е малко маслото ? Вероятно маслото си е отишло щото то си има живот и вече тотално е станало на гъз , отделно тоя мотор НЕ Е за това масло , отделно е хубаво да се смена на около 10 000км и т.н. и т.н.
Общо взето тая кола изобщо не си заслужава собственика !!!
Сега какво заслужава тая кола и какво не не си ти човека да го определяш

Тя по принцип не е заслужавала да отиде в Италия, но както и да е.
Другото което е, аз роб на кола не ставам- купувам, карам яко, като се строши и не си заслужава ремонта или като ми писне хвърлям

Иначе маслото не е малко, на средата на щеката е. Защо сипах такова? Защото такова имаше. Защо не я карах 2 седмици? Защото не бях тук, а върших работа с товарната кочина и сметнах, че Е38-цата не може да натовари толкова боклуци колкото пасата. За нещо друго ще ме критикуваш ли? Питай ако искаш защо не я мия всеки ден

gentata написа:Двигателя е М62 не е М60. При М62 много малко вероятно да не кажа невъзможно да има проблема с развиване на болтовете на помпата както е при М60. По-вероятен проблем е нещо по ангенажа.
Има разни добавки, които са точно за премахване на наслоявания от старо масло. Сипва се в двигателя така работи 20-30 мин. и се източва всичко, после се сипва новото масло с нов филтър.
Точно това мисля да направя.
Иначе звука идва не откъм веригите, а в задната част на мотора

ATR-42/72
- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Мотора започна да чука
cod-cdbp написа:Свали малкият картер и огледай хубаво маслената помпа за отвити болтове, гайки, провери веригата, натегни я ако има нужда.
звука е същия обаче

ATR-42/72
- amgpower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 332
- Регистриран на: 2.12.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E38 750i,CL55AMG
- Мечтае да кара: Е60 М5 или САМОЛЕТ
Re: Мотора започна да чука
Колга смени маслото с по-качествено.Този клип е за това че свети лампата на маслото и затова чукат повдигачи,заради слабото налягане неможе да ги напълни..При теб проблема е от повдигачи или повдигач.Все пак са 32 и е възможно някой да се сърди на калпавото масло.Ако са лагери на коляновия вал(няма значение основни или биелни) шума не е този който е от клипа.Шум на лагери се получава при рязко натоварване на двигателя и след това при разтоварване,там чукането е мн зверско дори и при малки хлабини.Мой съвет сложи си БМВ 5в40,от тубички по един литър,може да се намери по 14-15лв литъра спокойно и с филтъра най-много 100лв. за цялата операция.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Мотора започна да чука
Огледай си много внимателно масления филтър дали няма фини стружчици по него. Обикновено по-това си личи кога някой биелен лагер е тръгнал. Съмнява ме да е това освен, ако колата е на мноого километри и предишните собственици са сменяли маслото, когато сменят и гумите с нови и са я карали на уволнявка студена 
А това не звучи добре:
Обикновено на последната биела налягането на маслото е най-ниско и обикновено пръв си заминава. Дано не е това де

А това не звучи добре:
DLVasilev написа:...Въпросният звук е слаб, като на повдигач, но се чува отдолу...
DLVasilev написа:...Иначе звука идва не откъм веригите, а в задната част на мотора...
Обикновено на последната биела налягането на маслото е най-ниско и обикновено пръв си заминава. Дано не е това де

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Мотора започна да чука
Nickelback написа:Огледай си много внимателно масления филтър дали няма фини стружчици по него. Обикновено по-това си личи кога някой биелен лагер е тръгнал. Съмнява ме да е това освен, ако колата е на мноого километри и предишните собственици са сменяли маслото, когато сменят и гумите с нови и са я карали на уволнявка студена
А това не звучи добре:DLVasilev написа:Иначе звука идва не откъм веригите, а в задната част на мотора...
Обикновено на последната биела налягането на маслото е най-ниско и обикновено пръв си заминава. Дано не е това де
490 000км
взех я от първия и собственик от Италия, знам, че е правена по тамошни сервизи, но какво и защо е правено вече не знам. Пише тия километри защото не е минавала през някоя автокъща и не са и обърнали брояча.
Иначе филтъра е добре, чист е. Възможно е и проблема да е в помпата и да не стига масло до там. Аз съм взел ново масло, но преди да го налея ще погледна какво се случва с тази помпа и какво изобщо се крие в този картер, че може и да се е запушило нещо
amgpower написа:Колга смени маслото с по-качествено.Този клип е за това че свети лампата на маслото и затова чукат повдигачи,заради слабото налягане неможе да ги напълни..При теб проблема е от повдигачи или повдигач.Все пак са 32 и е възможно някой да се сърди на калпавото масло.Ако са лагери на коляновия вал(няма значение основни или биелни) шума не е този който е от клипа.Шум на лагери се получава при рязко натоварване на двигателя и след това при разтоварване,там чукането е мн зверско дори и при малки хлабини.Мой съвет сложи си БМВ 5в40,от тубички по един литър,може да се намери по 14-15лв литъра спокойно и с филтъра най-много 100лв. за цялата операция.
Те ако са повдигачите ще ги сменя всичките направо

ATR-42/72
- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Мотора започна да чука
Тракането от клипа е от някой от хидравличните повдигачи в дясната банка (пасажера). Така като гледам какви работи е сменил пича, по-евтино щеше да му излезе да беше свалил главите и ревизия ама в Чешко не ги знам дали ги правят такива работи.
Относно температурата, ако маслото е ментак при по-ниска температура е по-гъсто и от определена температура на горе рязко се втечнява (намалява му вискозитета). При по-ниската температура на двигателя маслото успява да си върши работата по-добре с хидравличните повдигачи те от своя страна се справят по-добре със задачата си да обират хлабината между вала и клапана. Ако маслото е качествено и не е към края на пробега си си запазва вискозитета в широк температурен интервал.
За работната температура, М62 е мислен да работи при 98-110 градуса, като се смъкне тази работна температура най-малкото ще се увеличи разхода на гориво.
Според мен първо си смени маслото с ново качествено и ако го има още тракането му мисли
Относно температурата, ако маслото е ментак при по-ниска температура е по-гъсто и от определена температура на горе рязко се втечнява (намалява му вискозитета). При по-ниската температура на двигателя маслото успява да си върши работата по-добре с хидравличните повдигачи те от своя страна се справят по-добре със задачата си да обират хлабината между вала и клапана. Ако маслото е качествено и не е към края на пробега си си запазва вискозитета в широк температурен интервал.
За работната температура, М62 е мислен да работи при 98-110 градуса, като се смъкне тази работна температура най-малкото ще се увеличи разхода на гориво.
Според мен първо си смени маслото с ново качествено и ако го има още тракането му мисли

- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Мотора започна да чука
gentata написа:Тракането от клипа е от някой от хидравличните повдигачи в дясната банка (пасажера). Така като гледам какви работи е сменил пича, по-евтино щеше да му излезе да беше свалил главите и ревизия ама в Чешко не ги знам дали ги правят такива работи.
Относно температурата, ако маслото е ментак при по-ниска температура е по-гъсто и от определена температура на горе рязко се втечнява (намалява му вискозитета). При по-ниската температура на двигателя маслото успява да си върши работата по-добре с хидравличните повдигачи те от своя страна се справят по-добре със задачата си да обират хлабината между вала и клапана. Ако маслото е качествено и не е към края на пробега си си запазва вискозитета в широк температурен интервал.
За работната температура, М62 е мислен да работи при 98-110 градуса, като се смъкне тази работна температура най-малкото ще се увеличи разхода на гориво.
Според мен първо си смени маслото с ново качествено и ако го има още тракането му мисли
To май така ще стане. Сега като се замисля на 5-цата навремето сипвах само кастрол и веднъж нямаше, че кастрола го купувам от швейцария покрай познат дето пътува натам и си е кастрол и е много хубаво масло, ама така се случи тогава, че не му се очертаваше път та сипах някакво друго масло приста ли беше ац делко ли беше не помня. Мале човек тая кола мина 3000 км и като се разчука, разхлопа, разскърца та го смених тогава с въпросното и утихна и никога повече не издаде звук. Нищо чудно и да е от маслото


ATR-42/72
54 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани