Мотора започна да чука

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Мотора започна да чука

Мнение от DLVasilev » 27 Сеп 2014, 13:52

Да започнем с това, че колата е с М62В44 и въпросното чукане не си го представяйте като нещо силно и блъскащо. Въпросният звук е слаб, като на повдигач, но се чува отдолу. Лагер или маслена помпа е според мен, но искам да чуя и вашето мнение.
Ще допълня, че маслото е бмв 10/40(от наливното) и е за смяна, даже с около 2000 км съм го пресрочил. По принцип карам всичките си коли с Castrol Magnatec 10W40 и не съм имал такива проблеми с него. Възможно ли е да е от маслото, тия мотори имат ли някакво слабо място по мазилната система освен маслената помпа? Като сменявам маслото да сипвам ли масло за прочистване? Колата е карана в Италия и със сигурност нещо не е както трябва.
Започна да ми го прави изведнъж-оставих я в гараж за 2 седмици и след това като я запалих започна директно да чука, преди това ходих до Бургас и обратно и нямаше никакви проблеми.
Някой ако се е сблъсквал с подобно нещо ще се радвам да сподели опит. :help:
Изображение
ATR-42/72

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Мотора започна да чука

Мнение от host » 27 Сеп 2014, 14:00

Колега... масло от варел... 2000км над пробег... защо първо не вземеш да го смениш и после темата!? Ся какво да ти кажем?

_________________________________________

Ако е направило слъдж (отлагания по мотора) тва масло... надали с добавка към маслото преди смяната ще заминат, вероятно някакво специално промивно масло (на бензиностанции Петрол имаше по 4л туби) ще ти трябва.

Отвори капачката за маслото и пръчката, разгледай дали има отлагания плътни под капачката и по пръчката. Ако има ... може бая да е намаляло омасляването.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Мотора започна да чука

Мнение от DLVasilev » 27 Сеп 2014, 14:16

host написа:Колега... масло от варел... 2000км над пробег... защо първо не вземеш да го смениш и после темата!? Ся какво да ти кажем?

_________________________________________

Ако е направило слъдж (отлагания по мотора) тва масло... надали с добавка към маслото преди смяната ще заминат, вероятно някакво специално промивно масло (на бензиностанции Петрол имаше по 4л туби) ще ти трябва.

Отвори капачката за маслото и пръчката, разгледай дали има отлагания плътни под капачката и по пръчката. Ако има ... може бая да е намаляло омасляването.

отлагания по пръчката няма, филтъра също е чист.
Въпроса ми е ако е за лагери да ги сменявам сега, докато е поразглобена.
Изображение
ATR-42/72

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Мотора започна да чука

Мнение от M10 » 27 Сеп 2014, 16:19

Като загрее спира ли? Сигурен си че не е от веригите?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Мотора започна да чука

Мнение от omegaart » 27 Сеп 2014, 16:34

DLVasilev написа:Да започнем с това, че колата е с М62В44 и въпросното чукане не си го представяйте като нещо силно и блъскащо. Въпросният звук е слаб, като на повдигач, но се чува отдолу. Лагер или маслена помпа е според мен, но искам да чуя и вашето мнение.
Ще допълня, че маслото е бмв 10/40(от наливното) и е за смяна, даже с около 2000 км съм го пресрочил. По принцип карам всичките си коли с Castrol Magnatec 10W40 и не съм имал такива проблеми с него. Възможно ли е да е от маслото, тия мотори имат ли някакво слабо място по мазилната система освен маслената помпа? Като сменявам маслото да сипвам ли масло за прочистване? Колата е карана в Италия и със сигурност нещо не е както трябва.
Започна да ми го прави изведнъж-оставих я в гараж за 2 седмици и след това като я запалих започна директно да чука, преди това ходих до Бургас и обратно и нямаше никакви проблеми.
Някой ако се е сблъсквал с подобно нещо ще се радвам да сподели опит. :help:


А случайно да ти е малко маслото ? Вероятно маслото си е отишло щото то си има живот и вече тотално е станало на гъз , отделно тоя мотор НЕ Е за това масло , отделно е хубаво да се смена на около 10 000км и т.н. и т.н.

Общо взето тая кола изобщо не си заслужава собственика !!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Мотора започна да чука

Мнение от cod-cdbp » 27 Сеп 2014, 16:43

Свали малкият картер и огледай хубаво маслената помпа за отвити болтове, гайки, провери веригата, натегни я ако има нужда.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Мотора започна да чука

Мнение от gentata » 27 Сеп 2014, 17:29

Двигателя е М62 не е М60. При М62 много малко вероятно да не кажа невъзможно да има проблема с развиване на болтовете на помпата както е при М60. По-вероятен проблем е нещо по ангенажа.
Има разни добавки, които са точно за премахване на наслоявания от старо масло. Сипва се в двигателя така работи 20-30 мин. и се източва всичко, после се сипва новото масло с нов филтър.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Мотора започна да чука

Мнение от DLVasilev » 27 Сеп 2014, 18:12

M10 написа:Като загрее спира ли? Сигурен си че не е от веригите?

Не, като загрее пак си чука

omegaart написа:
DLVasilev написа:Да започнем с това, че колата е с М62В44 и въпросното чукане не си го представяйте като нещо силно и блъскащо. Въпросният звук е слаб, като на повдигач, но се чува отдолу. Лагер или маслена помпа е според мен, но искам да чуя и вашето мнение.
Ще допълня, че маслото е бмв 10/40(от наливното) и е за смяна, даже с около 2000 км съм го пресрочил. По принцип карам всичките си коли с Castrol Magnatec 10W40 и не съм имал такива проблеми с него. Възможно ли е да е от маслото, тия мотори имат ли някакво слабо място по мазилната система освен маслената помпа? Като сменявам маслото да сипвам ли масло за прочистване? Колата е карана в Италия и със сигурност нещо не е както трябва.
Започна да ми го прави изведнъж-оставих я в гараж за 2 седмици и след това като я запалих започна директно да чука, преди това ходих до Бургас и обратно и нямаше никакви проблеми.
Някой ако се е сблъсквал с подобно нещо ще се радвам да сподели опит. :help:


А случайно да ти е малко маслото ? Вероятно маслото си е отишло щото то си има живот и вече тотално е станало на гъз , отделно тоя мотор НЕ Е за това масло , отделно е хубаво да се смена на около 10 000км и т.н. и т.н.

Общо взето тая кола изобщо не си заслужава собственика !!!

Сега какво заслужава тая кола и какво не не си ти човека да го определяш :winky:
Тя по принцип не е заслужавала да отиде в Италия, но както и да е.
Другото което е, аз роб на кола не ставам- купувам, карам яко, като се строши и не си заслужава ремонта или като ми писне хвърлям ;)
Иначе маслото не е малко, на средата на щеката е. Защо сипах такова? Защото такова имаше. Защо не я карах 2 седмици? Защото не бях тук, а върших работа с товарната кочина и сметнах, че Е38-цата не може да натовари толкова боклуци колкото пасата. За нещо друго ще ме критикуваш ли? Питай ако искаш защо не я мия всеки ден :mhihi:
gentata написа:Двигателя е М62 не е М60. При М62 много малко вероятно да не кажа невъзможно да има проблема с развиване на болтовете на помпата както е при М60. По-вероятен проблем е нещо по ангенажа.
Има разни добавки, които са точно за премахване на наслоявания от старо масло. Сипва се в двигателя така работи 20-30 мин. и се източва всичко, после се сипва новото масло с нов филтър.

Точно това мисля да направя.
Иначе звука идва не откъм веригите, а в задната част на мотора
Изображение
ATR-42/72

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Мотора започна да чука

Мнение от DLVasilev » 27 Сеп 2014, 18:31

cod-cdbp написа:Свали малкият картер и огледай хубаво маслената помпа за отвити болтове, гайки, провери веригата, натегни я ако има нужда.

звука е същия обаче
Изображение
ATR-42/72

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 2.12.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW E38 750i,CL55AMG
Мечтае да кара: Е60 М5 или САМОЛЕТ

Re: Мотора започна да чука

Мнение от amgpower » 27 Сеп 2014, 20:03

Колга смени маслото с по-качествено.Този клип е за това че свети лампата на маслото и затова чукат повдигачи,заради слабото налягане неможе да ги напълни..При теб проблема е от повдигачи или повдигач.Все пак са 32 и е възможно някой да се сърди на калпавото масло.Ако са лагери на коляновия вал(няма значение основни или биелни) шума не е този който е от клипа.Шум на лагери се получава при рязко натоварване на двигателя и след това при разтоварване,там чукането е мн зверско дори и при малки хлабини.Мой съвет сложи си БМВ 5в40,от тубички по един литър,може да се намери по 14-15лв литъра спокойно и с филтъра най-много 100лв. за цялата операция.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Мотора започна да чука

Мнение от Nickelback » 27 Сеп 2014, 20:34

Огледай си много внимателно масления филтър дали няма фини стружчици по него. Обикновено по-това си личи кога някой биелен лагер е тръгнал. Съмнява ме да е това освен, ако колата е на мноого километри и предишните собственици са сменяли маслото, когато сменят и гумите с нови и са я карали на уволнявка студена :roll:

А това не звучи добре:

DLVasilev написа:...Въпросният звук е слаб, като на повдигач, но се чува отдолу...


DLVasilev написа:...Иначе звука идва не откъм веригите, а в задната част на мотора...


Обикновено на последната биела налягането на маслото е най-ниско и обикновено пръв си заминава. Дано не е това де :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Мотора започна да чука

Мнение от DLVasilev » 27 Сеп 2014, 20:47

Nickelback написа:Огледай си много внимателно масления филтър дали няма фини стружчици по него. Обикновено по-това си личи кога някой биелен лагер е тръгнал. Съмнява ме да е това освен, ако колата е на мноого километри и предишните собственици са сменяли маслото, когато сменят и гумите с нови и са я карали на уволнявка студена :roll:

А това не звучи добре:

DLVasilev написа:Иначе звука идва не откъм веригите, а в задната част на мотора...


Обикновено на последната биела налягането на маслото е най-ниско и обикновено пръв си заминава. Дано не е това де :yes:

490 000км
взех я от първия и собственик от Италия, знам, че е правена по тамошни сервизи, но какво и защо е правено вече не знам. Пише тия километри защото не е минавала през някоя автокъща и не са и обърнали брояча.
Иначе филтъра е добре, чист е. Възможно е и проблема да е в помпата и да не стига масло до там. Аз съм взел ново масло, но преди да го налея ще погледна какво се случва с тази помпа и какво изобщо се крие в този картер, че може и да се е запушило нещо
amgpower написа:Колга смени маслото с по-качествено.Този клип е за това че свети лампата на маслото и затова чукат повдигачи,заради слабото налягане неможе да ги напълни..При теб проблема е от повдигачи или повдигач.Все пак са 32 и е възможно някой да се сърди на калпавото масло.Ако са лагери на коляновия вал(няма значение основни или биелни) шума не е този който е от клипа.Шум на лагери се получава при рязко натоварване на двигателя и след това при разтоварване,там чукането е мн зверско дори и при малки хлабини.Мой съвет сложи си БМВ 5в40,от тубички по един литър,може да се намери по 14-15лв литъра спокойно и с филтъра най-много 100лв. за цялата операция.

Те ако са повдигачите ще ги сменя всичките направо
Изображение
ATR-42/72

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Мотора започна да чука

Мнение от DLVasilev » 27 Сеп 2014, 21:35


Eто го същия звук, но какво общо има термостата?
Изображение
ATR-42/72

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Мотора започна да чука

Мнение от gentata » 27 Сеп 2014, 22:25

Тракането от клипа е от някой от хидравличните повдигачи в дясната банка (пасажера). Така като гледам какви работи е сменил пича, по-евтино щеше да му излезе да беше свалил главите и ревизия ама в Чешко не ги знам дали ги правят такива работи.
Относно температурата, ако маслото е ментак при по-ниска температура е по-гъсто и от определена температура на горе рязко се втечнява (намалява му вискозитета). При по-ниската температура на двигателя маслото успява да си върши работата по-добре с хидравличните повдигачи те от своя страна се справят по-добре със задачата си да обират хлабината между вала и клапана. Ако маслото е качествено и не е към края на пробега си си запазва вискозитета в широк температурен интервал.
За работната температура, М62 е мислен да работи при 98-110 градуса, като се смъкне тази работна температура най-малкото ще се увеличи разхода на гориво.

Според мен първо си смени маслото с ново качествено и ако го има още тракането му мисли :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Мотора започна да чука

Мнение от DLVasilev » 28 Сеп 2014, 1:01

gentata написа:Тракането от клипа е от някой от хидравличните повдигачи в дясната банка (пасажера). Така като гледам какви работи е сменил пича, по-евтино щеше да му излезе да беше свалил главите и ревизия ама в Чешко не ги знам дали ги правят такива работи.
Относно температурата, ако маслото е ментак при по-ниска температура е по-гъсто и от определена температура на горе рязко се втечнява (намалява му вискозитета). При по-ниската температура на двигателя маслото успява да си върши работата по-добре с хидравличните повдигачи те от своя страна се справят по-добре със задачата си да обират хлабината между вала и клапана. Ако маслото е качествено и не е към края на пробега си си запазва вискозитета в широк температурен интервал.
За работната температура, М62 е мислен да работи при 98-110 градуса, като се смъкне тази работна температура най-малкото ще се увеличи разхода на гориво.

Според мен първо си смени маслото с ново качествено и ако го има още тракането му мисли :yes:

To май така ще стане. Сега като се замисля на 5-цата навремето сипвах само кастрол и веднъж нямаше, че кастрола го купувам от швейцария покрай познат дето пътува натам и си е кастрол и е много хубаво масло, ама така се случи тогава, че не му се очертаваше път та сипах някакво друго масло приста ли беше ац делко ли беше не помня. Мале човек тая кола мина 3000 км и като се разчука, разхлопа, разскърца та го смених тогава с въпросното и утихна и никога повече не издаде звук. Нищо чудно и да е от маслото :yes:
Изображение
ATR-42/72

Следваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook