...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Реставрация на дървен волан.
Колега аз имах същият проблем само ,че със скоростната топка махагон (доста дебело покритие беше да)
цепнатините изглеждаха дълбоки но реших да ударя една водна 800, 1200 и 2000 и след това хубава полир паста и всички цепнатини изчезнаха...Иначе ако решиш със спрей да го правиш съм сигурен ,че доста скоро ще се отлющи.. Доста се натоварва физически мястото и ако не е направено както трябва ще стане по зле със сигурност... За дървото не се притеснявай няма да е нацепено и моето изглеждаше сякаш е пукнато но всичко беше от лака отгоре
цепнатините изглеждаха дълбоки но реших да ударя една водна 800, 1200 и 2000 и след това хубава полир паста и всички цепнатини изчезнаха...Иначе ако решиш със спрей да го правиш съм сигурен ,че доста скоро ще се отлющи.. Доста се натоварва физически мястото и ако не е направено както трябва ще стане по зле със сигурност... За дървото не се притеснявай няма да е нацепено и моето изглеждаше сякаш е пукнато но всичко беше от лака отгоре
- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1928
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: Реставрация на дървен волан.
Закарай го на добър бояджия, да ти го боядиса в цвят по твое желание, и да го лакира отгоре. Става много добре.
Ако цепнатините са дълбоки, има и кит за дърво, макар, че ме съмнява да е истинско дървото.
Ако цепнатините са дълбоки, има и кит за дърво, макар, че ме съмнява да е истинско дървото.

Re: Реставрация на дървен волан.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=95
Дават го дърво по парт номер и дрът орех при това. А и имах преди време една топка скростна и беше абсолютно същата разцветка и беше дърво и пак доста наслоен лак отгоре, та не вярвам да са пестили във волана швабите.
В краен вариант ще го закарам, но все пак са 2 парчета дърво и ми се ще да го пробвам-подготвя. И поне докато шофирам, по-често държа волана по особен начин/на 6 часа надхват с една ръка/ и баш там има шупла.
Имаше някакъв препарат сваляш дърт лак на етапи: пръскаш, чакаш час, миеш с вода и така няколко пъти и безопасно за дървото. Но не мога да намеря темата в нета през телефона.
Дават го дърво по парт номер и дрът орех при това. А и имах преди време една топка скростна и беше абсолютно същата разцветка и беше дърво и пак доста наслоен лак отгоре, та не вярвам да са пестили във волана швабите.
В краен вариант ще го закарам, но все пак са 2 парчета дърво и ми се ще да го пробвам-подготвя. И поне докато шофирам, по-често държа волана по особен начин/на 6 часа надхват с една ръка/ и баш там има шупла.
Имаше някакъв препарат сваляш дърт лак на етапи: пръскаш, чакаш час, миеш с вода и така няколко пъти и безопасно за дървото. Но не мога да намеря темата в нета през телефона.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Реставрация на дървен волан.
Дърво е и точно този лак нищо не го сваля, няма такъв химикал. Лаковото покритие е дебело малко повече от 1мм. Направено е по технологията - лакозаливане и накрая е полирано. Единствения начин е свалене на лака с яко, многочасово шкурене. После идва още по-голямото гъзене, защото трябва да се намери подходящия лак и да се нанесът поне 10 ръце, за да стане дебело и здраво покритие. Има и още един тънък момент, за да изпъкне шарката на дървото и да се получи същия цветови отенък, дървото трябва да се третира с оцветител. Обикновено се използва комбинация отбайц и нещо като българските лазурни лакове. Играчката е голяма, за да стане както е излязъл от завода ще отидат месеци работа. Иначе само ще го освежиш и след година, две пак ще е напукан или надран.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Реставрация на дървен волан.
Лазурни, яхтени и тн ташаци няма да изкарат много... Единствения лак който се сещам да е твърд като пластмаса е полиестерния, малко по-мек но също здрав е полиуретановия.
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Реставрация на дървен волан.
Извинявам се, но защо не попитате някой по-възрастен майстор дърводелец? Аз на времето (преди около 25 години) си правих тяло за китара... ами по принцип е също като с волана..., и както е с всички "комунистически" гардероби и мебели с политура.



Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Реставрация на дървен волан.
predel написа:Извинявам се, но защо не попитате някой по-възрастен майстор дърводелец? Аз на времето (преди около 25 години) си правих тяло за китара... ами по принцип е също като с волана..., и както е с всички "комунистически" гардероби и мебели с политура.![]()
Проблемът е в лаковете, които се предлагат на пазара. Аз лично доста търсих определен лак, за да довърша топаката на скоростния лост, но така и не намерих. Преди годи (сигурно 20-25) имаше доста химия на пазара макар и произведена в родното БГ. Имаше и фабрики, където ако си дадеш детайл, ще го лакират по каквато искаш технология. Сега къде има лакозаливане? Трябва да се има предвид, че при този тип волани първо се обработва дървената част, лакира се, полира се и след това се слага кожата. А сега трябва да се възстановява - не е лесно.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Реставрация на дървен волан.
Благодаря за отговорите колеги.
Да, определено лакирането ще е най-големият проблем. По скоро това - да се докара същата дебелина.
http://www.classiccar-bg.com/index.php?topic=4174.0
Като го почна/ако изобщо е скоро/ ще опитам с въпросния Ремовал. Ако не тръгне, със шкурки. На вилата имам стар байц и стар лак от ония времена и ако се наложи ще ползвам тях.
Ще изчакам администраторът на сайта да получи лакирания волан и да видя как са му го направили в завършен разултат. В това време мисля да видя някой бояджия или реставратор да каже също мнение на място.
Идеята е като се прави да е поне за 10 години напред, а не за 1-2.
Моят не е толкова зле, но има 2 пукнатини О пръстени обикалящи целия диаметър на дървото. И изглеждат като черен конец овит там и се набива на очи. Иначе шупки и отломки няма.
Да, определено лакирането ще е най-големият проблем. По скоро това - да се докара същата дебелина.
http://www.classiccar-bg.com/index.php?topic=4174.0
Като го почна/ако изобщо е скоро/ ще опитам с въпросния Ремовал. Ако не тръгне, със шкурки. На вилата имам стар байц и стар лак от ония времена и ако се наложи ще ползвам тях.
Ще изчакам администраторът на сайта да получи лакирания волан и да видя как са му го направили в завършен разултат. В това време мисля да видя някой бояджия или реставратор да каже също мнение на място.
Идеята е като се прави да е поне за 10 години напред, а не за 1-2.
Моят не е толкова зле, но има 2 пукнатини О пръстени обикалящи целия диаметър на дървото. И изглеждат като черен конец овит там и се набива на очи. Иначе шупки и отломки няма.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Реставрация на дървен волан.
До колкото помня, лака беше полиестерен. Гледам, че и сега се продава, но майсторлъка е в покриването и полирането... Работата е мнооого и неблагодарна
Жената с такъв лак направи чудо с подпрозорчените камъни в къщи
Покритието е близо 2 мм.

Само да добавя, не е полирано, само е лакирано



Покритието е близо 2 мм.

Само да добавя, не е полирано, само е лакирано

Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

Re:
Ще го изчистя целия до голо дърво. Въпросът е после тези язви които са се образували - да ги пълня ли или директно да махна и целия слой на шарката. Като изчистя до дни напълно лака, ще го загладя със шкурка. Но ще стане неравномерен и реално все едно да зачистиш залепен картон върху дърво.
Последна промяна kagebista на 16 Яну 2015, 20:21, променена общо 1 път
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Реставрация на дървен волан.
Така както го описваш, ме навяват мисли да свариш в един казан фурнира, така че да се огъне по контура на волана, лепиш и после лакираш.
Но това отново е малко или много доста неблагодарно и трудоемко.
Впрочем - ако това не се получи, винаги можеш да отидеш на тапицер и да имаш волан отново.
Но това отново е малко или много доста неблагодарно и трудоемко.
Впрочем - ако това не се получи, винаги можеш да отидеш на тапицер и да имаш волан отново.


Re: Реставрация на дървен волан.
Изключвам вариант да го претапицирам целия. За това съм го взел да го оправя, пробвайки се сам до колкото мога.
Чарът и стойността му е в дървенията
Чарът и стойността му е в дървенията

Последна промяна kagebista на 16 Яну 2015, 20:25, променена общо 1 път
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Реставрация на дървен волан.
Ако не ме лъже паметта тия в Стелча освен рефлектори на фарове възстановяваха и махагон 


ATR-42/72
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани