...

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

...

Мнение от kagebista » 14 Апр 2014, 9:36

Вече е притежание на друг колега. Темата е за ключ.
Последна промяна kagebista на 16 Яну 2015, 20:27, променена общо 1 път
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Реставрация на дървен волан.

Мнение от hacker4eto1 » 14 Апр 2014, 9:50

Колега аз имах същият проблем само ,че със скоростната топка махагон (доста дебело покритие беше да)
цепнатините изглеждаха дълбоки но реших да ударя една водна 800, 1200 и 2000 и след това хубава полир паста и всички цепнатини изчезнаха...Иначе ако решиш със спрей да го правиш съм сигурен ,че доста скоро ще се отлющи.. Доста се натоварва физически мястото и ако не е направено както трябва ще стане по зле със сигурност... За дървото не се притеснявай няма да е нацепено и моето изглеждаше сякаш е пукнато но всичко беше от лака отгоре
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1928
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Реставрация на дървен волан.

Мнение от boris » 14 Апр 2014, 10:09

Закарай го на добър бояджия, да ти го боядиса в цвят по твое желание, и да го лакира отгоре. Става много добре.
Ако цепнатините са дълбоки, има и кит за дърво, макар, че ме съмнява да е истинско дървото.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Реставрация на дървен волан.

Мнение от kagebista » 14 Апр 2014, 10:28

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=95

Дават го дърво по парт номер и дрът орех при това. А и имах преди време една топка скростна и беше абсолютно същата разцветка и беше дърво и пак доста наслоен лак отгоре, та не вярвам да са пестили във волана швабите.
В краен вариант ще го закарам, но все пак са 2 парчета дърво и ми се ще да го пробвам-подготвя. И поне докато шофирам, по-често държа волана по особен начин/на 6 часа надхват с една ръка/ и баш там има шупла.
Имаше някакъв препарат сваляш дърт лак на етапи: пръскаш, чакаш час, миеш с вода и така няколко пъти и безопасно за дървото. Но не мога да намеря темата в нета през телефона.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Реставрация на дървен волан.

Мнение от hacker4eto1 » 14 Апр 2014, 10:53

дърво е :yes:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Реставрация на дървен волан.

Мнение от stony1 » 14 Апр 2014, 11:55

Дърво е и точно този лак нищо не го сваля, няма такъв химикал. Лаковото покритие е дебело малко повече от 1мм. Направено е по технологията - лакозаливане и накрая е полирано. Единствения начин е свалене на лака с яко, многочасово шкурене. После идва още по-голямото гъзене, защото трябва да се намери подходящия лак и да се нанесът поне 10 ръце, за да стане дебело и здраво покритие. Има и още един тънък момент, за да изпъкне шарката на дървото и да се получи същия цветови отенък, дървото трябва да се третира с оцветител. Обикновено се използва комбинация отбайц и нещо като българските лазурни лакове. Играчката е голяма, за да стане както е излязъл от завода ще отидат месеци работа. Иначе само ще го освежиш и след година, две пак ще е напукан или надран.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Реставрация на дървен волан.

Мнение от M10 » 14 Апр 2014, 16:51

Лазурни, яхтени и тн ташаци няма да изкарат много... Единствения лак който се сещам да е твърд като пластмаса е полиестерния, малко по-мек но също здрав е полиуретановия.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Реставрация на дървен волан.

Мнение от predel » 14 Апр 2014, 19:52

Извинявам се, но защо не попитате някой по-възрастен майстор дърводелец? Аз на времето (преди около 25 години) си правих тяло за китара... ами по принцип е също като с волана..., и както е с всички "комунистически" гардероби и мебели с политура. :mhihi: :mhihi:
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Реставрация на дървен волан.

Мнение от stony1 » 14 Апр 2014, 20:20

predel написа:Извинявам се, но защо не попитате някой по-възрастен майстор дърводелец? Аз на времето (преди около 25 години) си правих тяло за китара... ами по принцип е също като с волана..., и както е с всички "комунистически" гардероби и мебели с политура. :mhihi: :mhihi:


Проблемът е в лаковете, които се предлагат на пазара. Аз лично доста търсих определен лак, за да довърша топаката на скоростния лост, но така и не намерих. Преди годи (сигурно 20-25) имаше доста химия на пазара макар и произведена в родното БГ. Имаше и фабрики, където ако си дадеш детайл, ще го лакират по каквато искаш технология. Сега къде има лакозаливане? Трябва да се има предвид, че при този тип волани първо се обработва дървената част, лакира се, полира се и след това се слага кожата. А сега трябва да се възстановява - не е лесно.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Реставрация на дървен волан.

Мнение от kagebista » 15 Апр 2014, 9:05

Благодаря за отговорите колеги.
Да, определено лакирането ще е най-големият проблем. По скоро това - да се докара същата дебелина.
http://www.classiccar-bg.com/index.php?topic=4174.0
Като го почна/ако изобщо е скоро/ ще опитам с въпросния Ремовал. Ако не тръгне, със шкурки. На вилата имам стар байц и стар лак от ония времена и ако се наложи ще ползвам тях.
Ще изчакам администраторът на сайта да получи лакирания волан и да видя как са му го направили в завършен разултат. В това време мисля да видя някой бояджия или реставратор да каже също мнение на място.
Идеята е като се прави да е поне за 10 години напред, а не за 1-2.
Моят не е толкова зле, но има 2 пукнатини О пръстени обикалящи целия диаметър на дървото. И изглеждат като черен конец овит там и се набива на очи. Иначе шупки и отломки няма.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Реставрация на дървен волан.

Мнение от predel » 15 Апр 2014, 11:09

До колкото помня, лака беше полиестерен. Гледам, че и сега се продава, но майсторлъка е в покриването и полирането... Работата е мнооого и неблагодарна ;) Жената с такъв лак направи чудо с подпрозорчените камъни в къщи :mhihi: :mhihi:
Покритието е близо 2 мм.

Изображение

Само да добавя, не е полирано, само е лакирано ;)
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re:

Мнение от kagebista » 05 Дек 2014, 18:44

Ще го изчистя целия до голо дърво. Въпросът е после тези язви които са се образували - да ги пълня ли или директно да махна и целия слой на шарката. Като изчистя до дни напълно лака, ще го загладя със шкурка. Но ще стане неравномерен и реално все едно да зачистиш залепен картон върху дърво.
Последна промяна kagebista на 16 Яну 2015, 20:21, променена общо 1 път
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Реставрация на дървен волан.

Мнение от cod-cdbp » 06 Дек 2014, 8:53

Така както го описваш, ме навяват мисли да свариш в един казан фурнира, така че да се огъне по контура на волана, лепиш и после лакираш.
Но това отново е малко или много доста неблагодарно и трудоемко.
Впрочем - ако това не се получи, винаги можеш да отидеш на тапицер и да имаш волан отново. ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Реставрация на дървен волан.

Мнение от kagebista » 06 Дек 2014, 11:04

Изключвам вариант да го претапицирам целия. За това съм го взел да го оправя, пробвайки се сам до колкото мога.
Чарът и стойността му е в дървенията :driving:
Последна промяна kagebista на 16 Яну 2015, 20:25, променена общо 1 път
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Реставрация на дървен волан.

Мнение от DLVasilev » 06 Дек 2014, 19:28

Ако не ме лъже паметта тия в Стелча освен рефлектори на фарове възстановяваха и махагон ;)
Изображение
ATR-42/72

Следваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook