Фарове и обороти на празен ход

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Фарове и обороти на празен ход

Мнение от Mollov » 23 Окт 2013, 17:35

Имам странен проблем с оборотите на празен ход, когато пускам фарове (че и габаритите да са дори)... без фарове оборотите са около 600, но в момента, в който пусна фарове и оборотите се повишават осезаемо (усеща се по работата на мотора)... ако не пусна фаровете няма повишаване... замервах какво идва от алтернатора към акумулатора (чисто нов Autopower 95Ah) -> 14.25V без товари, 14.21V при пуснати фарове, 13.4V при пуснати фарове, духалки на макс и нагревател на задния прозорец...

Колата е 740i M60B40... ясно ми е, че като има повишена консумация е нормално ECU-то леко да повишава оборотите, ама тоя "скок" е направо прекален... идеи?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Фарове и обороти на празен ход

Мнение от omegaart » 23 Окт 2013, 18:28

Mollov написа:Имам странен проблем с оборотите на празен ход, когато пускам фарове (че и габаритите да са дори)... без фарове оборотите са около 600, но в момента, в който пусна фарове и оборотите се повишават осезаемо (усеща се по работата на мотора)... ако не пусна фаровете няма повишаване... замервах какво идва от алтернатора към акумулатора (чисто нов Autopower 95Ah) -> 14.25V без товари, 14.21V при пуснати фарове, 13.4V при пуснати фарове, духалки на макс и нагревател на задния прозорец...

Колата е 740i M60B40... ясно ми е, че като има повишена консумация е нормално ECU-то леко да повишава оборотите, ама тоя "скок" е направо прекален... идеи?


Кво ще рече усезаемо ? 100-200-500 оборота ? Нормално е при пускане на консуматори да се дигат оборотите , пък фаровете са едни от най-големите консуматори във всяка кола. Все пак освен фаровете/габаритите пускаш още и стоповете + осветление на табло, радио и още 500 малки крушки дето и те хабят ток.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 11.04.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E60
Мечтае да кара: BMW

Re: Фарове и обороти на празен ход

Мнение от ilia1984 » 23 Окт 2013, 18:30

И при мен е така само че съм с М43TU oще по зле става като пусна халогените оборотите почват да падат до 650-720 и играят от борда ми дава че зарежда с 13.7 волта и не знам къде е проблема ?

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Фарове и обороти на празен ход

Мнение от Mollov » 23 Окт 2013, 19:15

omegaart написа:
Кво ще рече усезаемо ? 100-200-500 оборота ?


100-150... казвам, че е осезаемо, защото се усеща по работата на мотора, все едно съвсем леко съм натиснал газта... ///Leonix също е с 740i и при него оборотите не мърдат при пускане на фаровете... утре вечер на OMV вероятно ще видя още 1-2 Е38-ци, та ще проверя при тях как е положението...

А и фаровете може да са консуматор, ама като пусна само габарити се получава пак... тогава консумацията не е кой знае каква...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Фарове и обороти на празен ход

Мнение от omegaart » 23 Окт 2013, 19:33

Mollov написа:
omegaart написа:
Кво ще рече усезаемо ? 100-200-500 оборота ?


100-150... казвам, че е осезаемо, защото се усеща по работата на мотора, все едно съвсем леко съм натиснал газта... ///Leonix също е с 740i и при него оборотите не мърдат при пускане на фаровете... утре вечер на OMV вероятно ще видя още 1-2 Е38-ци, та ще проверя при тях как е положението...

А и фаровете може да са консуматор, ама като пусна само габарити се получава пак... тогава консумацията не е кой знае каква...


разликата с пуснатите ти фарове и без тях е около 60-70 вата ( 2х35 вата ксенон ) ... другите всички лампички и стопове си светят пак и на габарити.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Фарове и обороти на празен ход

Мнение от Mollov » 23 Окт 2013, 19:45

Не те разбирам за какво ми го казваш това. С халогенни крушки съм, така че разликата с пуснати фарове е 110W... мисълта ми беше, че от 0-лево положение на ключа пускам дори само габаритите и оборотите се повишават... включвам после и фаровете и нищо не се променя т.е. оборотите се задържат на нивото "само на габарити".

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: Фарове и обороти на празен ход

Мнение от iliew » 23 Окт 2013, 23:57

Нормално е това което описваш...и на двете ми е38 се получаваше така..... :yes:

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Фарове и обороти на празен ход

Мнение от Mollov » 24 Окт 2013, 0:07

Ай стига бре... сериозно?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Фарове и обороти на празен ход

Мнение от zvetiko » 24 Окт 2013, 8:20

Mollov написа:Не те разбирам за какво ми го казваш това. С халогенни крушки съм, така че разликата с пуснати фарове е 110W... мисълта ми беше, че от 0-лево положение на ключа пускам дори само габаритите и оборотите се повишават... включвам после и фаровете и нищо не се променя т.е. оборотите се задържат на нивото "само на габарити".


Сигурно с пускане на габаритите LCM обменя еднократно информация с DME да вдигне оборотите до степен, която да компенсира и пускането на фаровете и евентуално и на халогените и затова е малко преувеличена. Дори и да се измисли някакъв начин покачването на оборотите да не е толкова дразнещо при пускане само на габаритите, може да се окаже недостатъчно при задействане и на фаровете. Е има и правилен вариант, но мисля, че няма кой да го направи- да се напише друг софтуер за LCM и DME за многостепенна компенсация на оборотите, в зависимост от това дали са включени само габаритите или и фаровете.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Фарове и обороти на празен ход

Мнение от Mollov » 24 Окт 2013, 9:24

Остава въпросът защо при други 740-ки това покачване на оборотите не се случва...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Фарове и обороти на празен ход

Мнение от predel » 24 Окт 2013, 12:58

Mollov написа:Остава въпросът защо при други 740-ки това покачване на оборотите не се случва...

Mollov вземи се в ръце и си напиши един софтуер, а иначе по селски направи следното:
След като имаш къде да ръчкаш, вземи един ВД40 и един почистващ спрей, напръскай всички връзки на минуса и плюса, които са изложени на "въздушно" :mhihi: влияние и ги постегни, почти съм сигурен, че нещата ще се "оправят". То има значение освен напрежението и съпротивленията....
Ха със здраве :)

П.П. Не е лошо все пак да си измериш "плочката" на "динамото" (генератора), че може някой диод да е сдал по опис и да си е Отишъл на село... :mhihi: :mhihi:
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Фарове и обороти на празен ход

Мнение от zvetiko » 24 Окт 2013, 16:33

Mollov написа:Остава въпросът защо при други 740-ки това покачване на оборотите не се случва...


Нали колегата iliew пише, че
Нормално е това което описваш...и на двете ми е38 се получаваше така


Може би зависи от версията на LCM и софтуера и. Но с почистване на буксите на акумулатора, не виждам какво ще се промени. Да кажем, че са корозирали и какво от това. Е38 доколкото зная няма IBS сенсор, който се слага при по-новите БМВ-та, за да контролира зареждането, но все пак погледни дали на минуса на акумулатора е само букса или има и още нещо към нея. ;)
Е има възможност да е нещо съвсем различно - да кажем има случаи натискаш педала на спирачките и приборите полудяват, оказва се дефектирал кондензатор в захранването на платката на приборите, което става нестабилно при минимален срив на напрежението на колата, неизвестно защо само при натискането на спирачките. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Майна Таун - Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: Individual Executive 728ILA

Re: Фарове и обороти на празен ход

Мнение от kilikandzer-power » 24 Окт 2013, 17:15

728ILA - с двигател М54В30 - без включени консуматори или с включени всички (габарити, халогени, климатроник , подгреви на предни и задни седалки, плуфони, музика и каквото още се сетиш още държи все едни същи обороти - 700.
Изображение
На диностенда виждаш това което очакваш, но на улицата разбираш истината !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Фарове и обороти на празен ход

Мнение от predel » 24 Окт 2013, 17:30

Цветико, къде видя написано АКУМУЛАТОР... айде чети, моля те, какво съм написал.... въобще нямам в предвид клемите на акумулатора....................

/"..ако някой напише повече от 3 точки значи е изпушил, или по-добрия вариант - полудял е..!" Емил Оберхолцер/
:bgflag: :guitarist: :have one: :drinking: :weed:
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1928
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Фарове и обороти на празен ход

Мнение от boris » 24 Окт 2013, 17:35

Ей ся сядам да ви напиша нов софт за LCM-а да мирясате накрая :type: :mhihi:
Изображение

Следваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook