Фарове и обороти на празен ход
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Фарове и обороти на празен ход
Имам странен проблем с оборотите на празен ход, когато пускам фарове (че и габаритите да са дори)... без фарове оборотите са около 600, но в момента, в който пусна фарове и оборотите се повишават осезаемо (усеща се по работата на мотора)... ако не пусна фаровете няма повишаване... замервах какво идва от алтернатора към акумулатора (чисто нов Autopower 95Ah) -> 14.25V без товари, 14.21V при пуснати фарове, 13.4V при пуснати фарове, духалки на макс и нагревател на задния прозорец...
Колата е 740i M60B40... ясно ми е, че като има повишена консумация е нормално ECU-то леко да повишава оборотите, ама тоя "скок" е направо прекален... идеи?
Колата е 740i M60B40... ясно ми е, че като има повишена консумация е нормално ECU-то леко да повишава оборотите, ама тоя "скок" е направо прекален... идеи?
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Фарове и обороти на празен ход
Mollov написа:Имам странен проблем с оборотите на празен ход, когато пускам фарове (че и габаритите да са дори)... без фарове оборотите са около 600, но в момента, в който пусна фарове и оборотите се повишават осезаемо (усеща се по работата на мотора)... ако не пусна фаровете няма повишаване... замервах какво идва от алтернатора към акумулатора (чисто нов Autopower 95Ah) -> 14.25V без товари, 14.21V при пуснати фарове, 13.4V при пуснати фарове, духалки на макс и нагревател на задния прозорец...
Колата е 740i M60B40... ясно ми е, че като има повишена консумация е нормално ECU-то леко да повишава оборотите, ама тоя "скок" е направо прекален... идеи?
Кво ще рече усезаемо ? 100-200-500 оборота ? Нормално е при пускане на консуматори да се дигат оборотите , пък фаровете са едни от най-големите консуматори във всяка кола. Все пак освен фаровете/габаритите пускаш още и стоповете + осветление на табло, радио и още 500 малки крушки дето и те хабят ток.
- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: Фарове и обороти на празен ход
И при мен е така само че съм с М43TU oще по зле става като пусна халогените оборотите почват да падат до 650-720 и играят от борда ми дава че зарежда с 13.7 волта и не знам къде е проблема ?
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Фарове и обороти на празен ход
omegaart написа:
Кво ще рече усезаемо ? 100-200-500 оборота ?
100-150... казвам, че е осезаемо, защото се усеща по работата на мотора, все едно съвсем леко съм натиснал газта... ///Leonix също е с 740i и при него оборотите не мърдат при пускане на фаровете... утре вечер на OMV вероятно ще видя още 1-2 Е38-ци, та ще проверя при тях как е положението...
А и фаровете може да са консуматор, ама като пусна само габарити се получава пак... тогава консумацията не е кой знае каква...
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Фарове и обороти на празен ход
Mollov написа:omegaart написа:
Кво ще рече усезаемо ? 100-200-500 оборота ?
100-150... казвам, че е осезаемо, защото се усеща по работата на мотора, все едно съвсем леко съм натиснал газта... ///Leonix също е с 740i и при него оборотите не мърдат при пускане на фаровете... утре вечер на OMV вероятно ще видя още 1-2 Е38-ци, та ще проверя при тях как е положението...
А и фаровете може да са консуматор, ама като пусна само габарити се получава пак... тогава консумацията не е кой знае каква...
разликата с пуснатите ти фарове и без тях е около 60-70 вата ( 2х35 вата ксенон ) ... другите всички лампички и стопове си светят пак и на габарити.
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Фарове и обороти на празен ход
Не те разбирам за какво ми го казваш това. С халогенни крушки съм, така че разликата с пуснати фарове е 110W... мисълта ми беше, че от 0-лево положение на ключа пускам дори само габаритите и оборотите се повишават... включвам после и фаровете и нищо не се променя т.е. оборотите се задържат на нивото "само на габарити".
- iliew
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 19.07.2009
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото има..
- Мечтае да кара: .....
Re: Фарове и обороти на празен ход
Нормално е това което описваш...и на двете ми е38 се получаваше така..... 

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Фарове и обороти на празен ход
Ай стига бре... сериозно?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Фарове и обороти на празен ход
Mollov написа:Не те разбирам за какво ми го казваш това. С халогенни крушки съм, така че разликата с пуснати фарове е 110W... мисълта ми беше, че от 0-лево положение на ключа пускам дори само габаритите и оборотите се повишават... включвам после и фаровете и нищо не се променя т.е. оборотите се задържат на нивото "само на габарити".
Сигурно с пускане на габаритите LCM обменя еднократно информация с DME да вдигне оборотите до степен, която да компенсира и пускането на фаровете и евентуално и на халогените и затова е малко преувеличена. Дори и да се измисли някакъв начин покачването на оборотите да не е толкова дразнещо при пускане само на габаритите, може да се окаже недостатъчно при задействане и на фаровете. Е има и правилен вариант, но мисля, че няма кой да го направи- да се напише друг софтуер за LCM и DME за многостепенна компенсация на оборотите, в зависимост от това дали са включени само габаритите или и фаровете.
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Фарове и обороти на празен ход
Остава въпросът защо при други 740-ки това покачване на оборотите не се случва...
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Фарове и обороти на празен ход
Mollov написа:Остава въпросът защо при други 740-ки това покачване на оборотите не се случва...
Mollov вземи се в ръце и си напиши един софтуер, а иначе по селски направи следното:
След като имаш къде да ръчкаш, вземи един ВД40 и един почистващ спрей, напръскай всички връзки на минуса и плюса, които са изложени на "въздушно"

Ха със здраве

П.П. Не е лошо все пак да си измериш "плочката" на "динамото" (генератора), че може някой диод да е сдал по опис и да си е Отишъл на село...


Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Фарове и обороти на празен ход
Mollov написа:Остава въпросът защо при други 740-ки това покачване на оборотите не се случва...
Нали колегата iliew пише, че
Нормално е това което описваш...и на двете ми е38 се получаваше така
Може би зависи от версията на LCM и софтуера и. Но с почистване на буксите на акумулатора, не виждам какво ще се промени. Да кажем, че са корозирали и какво от това. Е38 доколкото зная няма IBS сенсор, който се слага при по-новите БМВ-та, за да контролира зареждането, но все пак погледни дали на минуса на акумулатора е само букса или има и още нещо към нея.

Е има възможност да е нещо съвсем различно - да кажем има случаи натискаш педала на спирачките и приборите полудяват, оказва се дефектирал кондензатор в захранването на платката на приборите, което става нестабилно при минимален срив на напрежението на колата, неизвестно защо само при натискането на спирачките.

- kilikandzer-power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Майна Таун - Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: Individual Executive 728ILA
Re: Фарове и обороти на празен ход
728ILA - с двигател М54В30 - без включени консуматори или с включени всички (габарити, халогени, климатроник , подгреви на предни и задни седалки, плуфони, музика и каквото още се сетиш още държи все едни същи обороти - 700.

На диностенда виждаш това което очакваш, но на улицата разбираш истината !
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Фарове и обороти на празен ход
Цветико, къде видя написано АКУМУЛАТОР... айде чети, моля те, какво съм написал.... въобще нямам в предвид клемите на акумулатора....................
/"..ако някой напише повече от 3 точки значи е изпушил, или по-добрия вариант - полудял е..!" Емил Оберхолцер/

/"..ако някой напише повече от 3 точки значи е изпушил, или по-добрия вариант - полудял е..!" Емил Оберхолцер/





Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1928
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани