Няколко въпроса относно е38

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 19.08.2011
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 is

Няколко въпроса относно е38

Мнение от Didk0 » 09 Апр 2013, 20:13

Здравейте!

Нов съм във форума, казвам се Даниел и съм от Варна. Карам е36 1.8 IS седан :)

Та, към въпроса - мисля да си купя е38, спрял съм се на 725 TDS ръчка. Гледах цените в българското и немското мобиле и, като всеки друг автомобил, доста варират (има и за 3000 и за 13000). То е ясно, че МОЖЕ БИ по-скъпата ще е по-добра, но аз не се доверявам много на това твърдение. Според вас за каква цена може да се вземе читава 7-ца, под читава имам в предвид да е здрава технически, не след 2рия месец да трябва да сменям двигател или скоростна кутия :lol:

Тази навигация която имат някой има ли български карти, съвременни, а не от преди 16 години :lol: За разход и за технически проблеми четох доста, изградих някаква представа, естествено не очаквам да ми гори 8 градско :mhihi:

Ако някой от Варна, който е по-"на ти" с модела, ако е възможно да ми пише на лично, за да се видим да поговорим, на по бира (аз черпя :mhihi: ).

Благодаря предварително на всички :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 16.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 730 d
Мечтае да кара: X5

Re: Няколко въпроса относно е38

Мнение от mpp82 » 10 Апр 2013, 6:43

viewtopic.php?f=35&t=144196 това за навигиацията което според мен е "белият кахър",по-важно е техническото състояние.Най-близко ти е mad_presley,който ако си намериш кола,според мен може добре да я инспектира.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Няколко въпроса относно е38

Мнение от zvetiko » 10 Апр 2013, 8:22

Didk0 написа:Здравейте!

Нов съм във форума, казвам се Даниел и съм от Варна. Карам е36 1.8 IS седан :)

Та, към въпроса - мисля да си купя е38, спрял съм се на 725 TDS ръчка. Гледах цените в българското и немското мобиле и, като всеки друг автомобил, доста варират (има и за 3000 и за 13000). То е ясно, че МОЖЕ БИ по-скъпата ще е по-добра, но аз не се доверявам много на това твърдение. Според вас за каква цена може да се вземе читава 7-ца, под читава имам в предвид да е здрава технически, не след 2рия месец да трябва да сменям двигател или скоростна кутия :lol:

Тази навигация която имат някой има ли български карти, съвременни, а не от преди 16 години :lol: За разход и за технически проблеми четох доста, изградих някаква представа, естествено не очаквам да ми гори 8 градско :mhihi:

Ако някой от Варна, който е по-"на ти" с модела, ако е възможно да ми пише на лично, за да се видим да поговорим, на по бира (аз черпя :mhihi: ).

Благодаря предварително на всички :)


Здравей, колега. ;)
В сравнение с е36 1.8 IS, 725 TDS ще ти се стори два пъти по-тромава- помисли си дали това няма да е проблем и да си помислиш за друг двигател. За мен оптималното за Е38 е двигател от 3500 кубика. Ако твърдо си решил за 725 TDS най-важното за двигателя е да няма променяне на оборотите на празен ход или при съчетанието празен ход +въртене на волана. Ако съществува този проблем в най-скоро време ще трябва да смениш така наречената плочка, която управлява помпата. Другият проблем е топлият старт- обезателно трябва да видиш как пали двигателя когато е топъл. Ако го прави трудно ще трябва да отвориш двигателя и да смениш веригата + разни неща около нея. Може да имаш топъл старт, но ако двигателя трака прекалено силно, това означава, че веригата е разтегната и това е компенсирано с натягането и и това кара двигателя след тази регулировка да работи шумно. В този случай пак може да се наложи в скоро време да сменяш верига. Задължително трябва да провериш и на добре загрял двигател къде стои стрелката за температурата на антифриза- ако не е 12 без 1 се отказваш от колата. Може също така да погледнеш за омасляване около турбото.
След толкова опасности- предимство на този двигател е, че може с регулиране на помпата да му се вдигнат к.с. с около 30. ;)

За правилният човек от Варна, с който да се консултираш- вече са те насочили.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Няколко въпроса относно е38

Мнение от predel » 10 Апр 2013, 18:09

Цветико, ти кога видя е38 тдс та пишеш такива "умни" изказвания? Трябва да ти кажа, че м/у е 38 и е 34 има доста добра разлика в полза на е38, а ти май само на ПЦ-то си виждал такава кола....
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: Варна/Враца/Селановци
Пол: Мъж
Кара: Е65 745d
Мечтае да кара: Мотор с Кош!
Детайли за колата: Огин!

Re: Няколко въпроса относно е38

Мнение от sambeto » 10 Апр 2013, 18:15

Привет колега,един съвсем прост и приятелски съвет от мене.
Вземи си Е38 730d :idea:
Ако трябва изчакай малко,събери още малко парички и си вземи това дето съм написал щом искаш дизел :P

p.s. zvetiko,и ако стрелката на температурата не сочи 12 без 1 какво ?
Един термостат в оторизиран сервиз ти е има няма 100 лева,пък и кой купува BMW без да е видяно в сервиз преди това не знам :mrgreen:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1928
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Няколко въпроса относно е38

Мнение от boris » 10 Апр 2013, 18:34

Защо си губите времето да го коментирате Майстор Цветко, хубаво го каза колегата, само по форумите ги е гледал колите, и в дилърската му диагностика :lol: нито се е качвал да кара Е38 тдс, нито е36 ис .
Защо ли, защото точно на усещане тдс, в хубаво състояние създава впечатление, че върви доста повече от умрелия ис, макар ис-ката да е маалко по-бърза откъм показатели. А това за оптималния двигател 3.5 ще го подмина, щом е "за него".


Към автора, щом гледаш тдс, си вземи 2.8 бензин и газифицирай :mhihi:
Ако искаш вървене грабвай 740 4.4 и пак газифицирай. :mhihi:
От дизелите бегай, че скъпа поддръжка, 6 дюзи и една турбина за 3д струва колкото едно цяло 2.8 или 4.4, а ефект на икономия от дизела днешно време няма.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 15.11.2009
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж
Кара: E91 330xd LCI

Re: Няколко въпроса относно е38

Мнение от hamann25 » 10 Апр 2013, 18:46

Защо дизел ?
Аз карах 4-5 години тдс само че в е39 автомат. Бях супер доволен но и нафта имаше доволно.
Единствените проблем които имах е гнп-то протече димферната шайба подгревни свещи и термостат и това за 4 години и над 80000км пробег.
Разход в града от 13 на горе. Но на извън направо ме изненадваше 7 което си е супер за комфорта които предлага колицата.
А и тампоните на двигателя сменях.
Тогава си купих дизел само защото имах нафта без пари.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Няколко въпроса относно е38

Мнение от zvetiko » 11 Апр 2013, 8:23

predel написа:Цветико, ти кога видя е38 тдс та пишеш такива "умни" изказвания? Трябва да ти кажа, че м/у е 38 и е 34 има доста добра разлика в полза на е38, а ти май само на ПЦ-то си виждал такава кола....


За последно вчера правих регулировка на ГНП на L.B.Team. ;) Пак ви казвам да спрете да си избивате комплексите с безмислени заяждания, защото това, което постигате е обратното на това, което искате- нямате представа колко колеги вече ви се подиграват за изказвания от рода на горното. Колега predel, значи кола, която е с няколкостотин килограма по-тежка ще бъде с по-добра динамика в сравнение с по-лека кола при условие, че двигателя е един и същ. :)

Защо ли, защото точно на усещане тдс, в хубаво състояние създава впечатление, че върви доста повече от умрелия ис, макар ис-ката да е маалко по-бърза откъм показатели. А това за оптималния двигател 3.5 ще го подмина, щом е "за него".


Да, така съм съгласен- един тдс в перфектно състояние ще върви по-добре от един умрял ис. :lol:
По отношение на това дали съм карал е36 ис- да, около 2 години. ;)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Няколко въпроса относно е38

Мнение от ivan. » 11 Апр 2013, 8:54

Я да метна и аз някой комплекс на бързо :mhihi:
Ако твърдо си решил за 725 TDS най-важното за двигателя е да няма променяне на оборотите на празен ход или при съчетанието празен ход +въртене на волана. Ако съществува този проблем в най-скоро време ще трябва да смениш така наречената плочка, която управлява помпата

За последно вчера правих регулировка на ГНП на L.B.Team. ;) Пак ви казвам да спрете да си избивате комплексите

.....(не го приемай като заяждане ,просто пишеш нещата все едно другите не сме виждали коли никога)....

нямате представа колко колеги вече ви се подиграват за изказвания от рода на горното

това кой на кой се подиграва няма знчение,но има една приказка...:''това ,че им говориш неща,които не разбират не означава,че знаеш какво точно говориш'' !
.....
та исках да кажа ,че на Е38 ''плочката'' няма нужда да се сменя ,защото се ремонтира успешно(така както се ремонтира стартер например).Щом вчера си регулирал такава ,сигурно си видял на къде сочи клапана за възвратната нафта и после е ясно от кой тип плочки е и какво има вътре,нали....
после един тдс може да трака от много неща,така че не е задължително да е от веригите-например пропуск в меката връзка...
мотора върви приятно в Е38 стига да е читав,за това съветвам колегата да вземе някой дето се е сблъсквал с капризите на тдс при купуването на колата,защото от четене само няма да може да го провери сам на 100% :yes:
Изображение
by ''kompleksa''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 9.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е38 725tds

Re: Няколко въпроса относно е38

Мнение от emo_ch » 17 Апр 2013, 10:05

zvetiko написа:Другият проблем е топлият старт- обезателно трябва да видиш как пали двигателя когато е топъл. Ако го прави трудно ще трябва да отвориш двигателя и да смениш веригата + разни неща около нея.


Не съм много съгласен с това. Когато колата пали по-трудно на топъл двигател трябва да се регулира ГНП-то чрез завъртане на плочката, а не да се сменя веригата. В повечето случаи трудното палене се дължи на износване на буталото в ГНП (което е нормално при кола над 10 г. и пробег над 200К км), като при топъл двигател хлабините са по-големи и помпата не може да осигури достатъчна порция гориво за запалване на двигателя. Завъртането на плочката решава проблема, но димността на двигателя при натоварване нараства. Тази манипулация, естествено, не може да се прави до безкрай и, когато износването стане прекалено голямо, трябва да се смени нагнетателният елемент на помпата.

Към колегата, пуснал темата - за 3000 лв. със сигърност колата ще има доста забележки. Аз моята тдс-ка я взех преди година за 4000 лв. но докато я приведа в добра форма налях още към 3000 лв. 8) Така че реално към 6-7 хил. лв. може да се намери нещо свястно. Лично бих те посъветвал да си вземеш автоматик - голям кеф е. Разхода очаквай да е около 12-13 в града и към 8-9 извънградско (при нормално каране без много ръгане). Ако се спреш на някоя най-добре е да я закараш на сервиз и да я огледаш с някой по-запознат.

sambeto написа:Вземи си Е38 730d

Съгласен съм. Върви повече и харчи по-малко от тдс-а, но трябва доста да почака или да посъбере повечко парици :) .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Няколко въпроса относно е38

Мнение от zvetiko » 17 Апр 2013, 15:42

Не съм много съгласен с това. Когато колата пали по-трудно на топъл двигател трябва да се регулира ГНП-то чрез завъртане на плочката, а не да се сменя веригата. В повечето случаи трудното палене се дължи на износване на буталото в ГНП (което е нормално при кола над 10 г. и пробег над 200К км), като при топъл двигател хлабините са по-големи и помпата не може да осигури достатъчна порция гориво за запалване на двигателя. Завъртането на плочката решава проблема, но димността на двигателя при натоварване нараства. Тази манипулация, естествено, не може да се прави до безкрай и, когато износването стане прекалено голямо, трябва да се смени нагнетателният елемент на помпата.


Колега, плочката не може да се върти- при регулировка се движи напред и назад по надлъжната ос на колата, с което се променя количеството на подаваното към дюзите гориво.
ГНП може да се върти по надлъжната ос на колата, така се променя момента на впръскване и така се прави регулировката при избягал топъл старт.
Ти правиш някакво съчетание от теорията на двата метода, което не може да се приложи на практика.

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook