Рециклиране на шарнири,тампони...

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Рециклиране на шарнири,тампони...

Мнение от RORO » 29 Дек 2010, 15:55

Дълго се замислях дали да ви направя съпричастни и накрая реших да ви запозная пък може и аз да съм с грешка.Намерих една тема в един друг автомобилен форум,за новооткрита фирма във Старозагорско занимаваща се с рециклаж на окачване за автомобили.Самата фирма е производител и на полеуретанови тампони и именно за тях ми е думата.Поспорихме малко със създателят на темата и той се мъчи да ме убеди едва ли не ,че "майка ми не ми е майка".Ето за какво става въпрос:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=45&t=236085
Някъде към края е моят въпрос и любезните отговори на колегите.
Аз не вярвам,че тампон който превърта съвсем свободно във втулките ще ми държи колелото да не ходи на сам на там.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 26.07.2007
Местоположение: Габрово

Re: Рециклиране на шарнири,тампони...

Мнение от kita » 29 Дек 2010, 16:15

Твърдо не вярвам в такива "части" и такива "Фирми"
Габровеца най-обича: Да пуши на муфта, да е с чужда жена и да кара по инерция....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 14.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740i 1999г.
Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird

Re: Рециклиране на шарнири,тампони...

Мнение от asennikolov » 29 Дек 2010, 20:28

Колега,

За да видя за какво става въпрос, трябва да се регистрирам във форума на VW!
Дай някакъв по-лесен начин!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 16.10.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW E38
Мечтае да кара: E38

Re: Рециклиране на шарнири,тампони...

Мнение от Krasi-1.500000km. » 29 Дек 2010, 23:11

Защо не си ги вземеш от ДаруКар толкова ли са скъпи те след време омекват като гъба или напукват така че не би трябвало да са скъпи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Рециклиране на шарнири,тампони...

Мнение от vladobate » 31 Дек 2010, 1:00

Колега най-вероятно не са ти обяснили правилно и не превърта съвсем свободно а се набиват със стегнатост с използване на смазващо вещество например Веро. И не мисли ,че като залепиш тампона с лепило то ще ти държи колелото, силите са насочени съвсем в други посоки. И само ако погледнеш предното окачване на Е36 ще забележиш точно такъв тампон "свободно превъртащ в ос " и да само се набива или нанизва както искаш го разбирай. Наистина е станало някакво недоразумение и това не е защото симпатизирам на полиуретановите тампони , а за да се изясни истината. Дано бъда правилно разбран и успех на всички. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Re: Рециклиране на шарнири,тампони...

Мнение от RORO » 31 Дек 2010, 7:39

vladobate написа:Колега най-вероятно не са ти обяснили правилно и не превърта съвсем свободно а се набиват със стегнатост с използване на смазващо вещество например Веро. И не мисли ,че като залепиш тампона с лепило то ще ти държи колелото, силите са насочени съвсем в други посоки. И само ако погледнеш предното окачване на Е36 ще забележиш точно такъв тампон "свободно превъртащ в ос " и да само се набива или нанизва както искаш го разбирай. Наистина е станало някакво недоразумение и това не е защото симпатизирам на полиуретановите тампони , а за да се изясни истината. Дано бъда правилно разбран и успех на всички. :yes:



Владобате,имаш предвид късият шарнир на 36-та който е обвит в гума?Ок принего ги няма тия усилия и дори изобщо той не е такъв вид тампон.Говоря за тампона който е на същият носач отзадкъдето държи за купето на същият модел кола Е36щом за нея искаш да говорим.Ако отвориш голфовит форумкъмкойто съм пусналлинк сам ще се убедиш,че ПРОИЗВИДИТЕЛЯТ ми пояснява,че ТАМПОНА ПРЕВЪРТА СВОБОДНО В ВЪНШНАТА ВТУЛКА И дори ЯДЕ ,последната.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Рециклиране на шарнири,тампони...

Мнение от vladobate » 31 Дек 2010, 10:40

Ето оттук http://www.polyurethan.me/e36front.htm съм прочел информацията и си мисля този с който си спорил ( така да се каже ) може би не е обяснявал добре . Иначе най-вероятно ти си против това че няма метален елемент в самия тампон както е при стандартните. И ако говорим за конкретния който ти си визирал ( аз също говорих за същия , смених си го завчера ) пластовете отвътре навън ( по диаметъра) са : гума-метална втулка-гума метална втулка(външна) , докато при полиуретана контакта с металната част( която е захваната за купето) е директно със самия материал( полиуретан) и съответно вътрешната част на въпросния тампон с носача е също директна ( не е метална , а самиа полиуретан).Ако съм те разбрал правилно за това си против демек смяташ няма силов елемент ( желязо ) който да поема натоварването предавано също от желязо( носача и метлната част към купето). Ако е така искам да ти кажа че тези материали ( в случая полиуретана , пък и други) са не така алтави както изглеждат , но пък говоря и като човек който никога не е ползвал въпросния материял по окачването а съдя само от информация която съм чел. Затова не искам да споря за това колко са ефективни ,а просто исках да изясня ако се е получило недоразумение от лошо разясняване на фактите при възникналия ви спор . Не можах да прочета темата във VW защото не иска да ме регистрира. С уважение и пожелания за весело посрещане на Новата Година. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Re: Рециклиране на шарнири,тампони...

Мнение от RORO » 31 Дек 2010, 11:15

Много ми е готино когато се запазва добрият тон.Взехме леко да се разбираме :D . Сега ,проблемът ми е ,че набиването на тампона със какъвто и да е натяг няма никога да бъде равносилен на фабрично залепен за втулките тампон.Ето например на 36-та ,ако свободиш носача от шенкела и биалетката когато му приложиш усилие да го завъртиш(както при преминаване по неравности)ако е с гумен(здрав)тампон ще се върне в изходно положение.А ако е с някакъв който не е захванат за металните втулки,ще си остане там където го оставиш.Демек няма собствено усилие натяг,здравина,еластичност.от което аз съдя че ималек луфт от което пък съдя че колелото няма да ми бъде здраво фиксирано.

viewtopic.php?f=6&t=231000
Ето за тук не е нужна регистрация.
И още нещо знаем,че задните (големите) тампони които държат задният мост за купето (говоря за БМВ другите на знам как са) го държат на дистанция от ушите за закрепаване,ако се сложат такива просто набити под натяг с тест или веро или грес тампони, според мен моста ще си падне долу на ушите както се получава като се скъсат тампоните .Дали ме рзбрахте?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 14.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740i 1999г.
Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird

Re: Рециклиране на шарнири,тампони...

Мнение от asennikolov » 05 Яну 2011, 1:22

Колега, разгледах внимателно информацията за тампоните, но нещо не ми вдъхва доверие. Не ми се вярва да са здрави като оригиналните, по-скоро това би било временна мярка. Мисля, че най-добре би било да се потърси отзив от някой, който е карал с такива тампони поне 2-3 години и 30-40000 км. Не задължително с БМВ, може и с друга кола.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: 332i
Детайли за колата: E36 red coupe 3,2 stroker

Re: Рециклиране на шарнири,тампони...

Мнение от penev » 26 Апр 2011, 16:24

От скоро си мисля за тези тампони, но понеже съм човек който вниква в нещата, забелязах и различния начин на работа от гумените тампони. Естествено това ме поочуди и хоп...търсачката намери тази тема. Незнам защо не можете да разберете колегата РОРО, или не искате, но определено принципа е друг. при гумения тампон се използва еластиччността на гумата(т.е.гумата е залепена от двете страни). При полиуретана имаме физ. явление ТРИЕНЕ! Вътрешната втулка се върти в полиуретана. Даже доколкото разбрах от Ферариста е по вероятно да се износи металната втулка отколкото полиуретана... Сега ми идва и друго наум. След като е толкова твърд полиуретана, схема метал с метал е много близка, като изпълнение. движение около една ос.

П.П. Никой не се изказва каква е разликата в усещането, твърдостта и поведението на колата.
Моля не ми пишете съобщения! Вече не влизам в този форум.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Re: Рециклиране на шарнири,тампони...

Мнение от RORO » 28 Апр 2011, 6:49

Браво колега,погледна през моите очи.Но защо никой не сподели, как е колко издържат?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 14.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740i 1999г.
Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird

Re: Рециклиране на шарнири,тампони...

Мнение от asennikolov » 10 Дек 2011, 4:26

Колеги, след толкова време от последното мнение никой ли не е пробвал такива тампони и никой ли не може да сподели впечатленията си???

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 28.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e38

Re: Рециклиране на шарнири,тампони...

Мнение от Disasterr » 10 Дек 2011, 14:23

Колеги малко встрани от темата. Има ли НЕоригинални тампони за двигателя за е38, защото в Дару ми обадиха цифра 150 лв за единия.
Колкото до тези полуретанови тампони, доста отдавна им видях на тези момчета обявата, но ми се струват по-скоро антикризисна мярка :) Чисто технически погледнато полуретана е вид гума и като такава, няма как да е издръжлив на външни влияния/влага, високи температури, СОЛ зимата/. Най-добре ако някой ги е ползвал да каже как се представят:) Поздрави!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 6.11.2002
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: по хубави пътища

Re: Рециклиране на шарнири,тампони...

Мнение от ФЕРАРИСТ » 10 Дек 2011, 16:55

Disasterr написа: :) Чисто технически погледнато полуретана е вид гума и като такава, няма как да е издръжлив на външни влияния/влага, високи температури, СОЛ зимата/. Най-добре ако някой ги е ползвал да каже как се представят:) Поздрави!

Чисто общо погледнато, изглежда като гума, но технически няма абсолютно нищо общо......като за начало гумата има поне 20 разновидности, докато полиуретана няма разновидности........на всичкото отгоре с лекота издържа повече както на всякакви външни влияния като влага, сол през зимата,(на пипер не знам как се държи :lol: ), а особенно хубаво му става когато е в маслена среда, и много добре работи когато е обилно гресиран - той е маслоустойчив за разлика от 80% от масовите тампони по колата, и тва е голям плюс като за начало.......
Единствения минус за полиуретана е че не бъде ли смазан при монтажа, ако е на носач или щанга която е подложена на интензивно движение по оста си(примерно горен носач), започва скърцане........
И за да не бъда голословен - Polyurethane Chemical Resistance Chart, Polyurethane vs Rubber: No Contest!, Compare Ultra-Flex natural rubber to Classic polyurethane.
Не искам да звуча критично или поучително, все пак никой не е роден образован и научен на всичко, лично аз преди да навляза в тази материя бях доста скептичен към нетрадиционните неща.......
Поздрави..... :D :D :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 28.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e38

Re: Рециклиране на шарнири,тампони...

Мнение от Disasterr » 11 Дек 2011, 0:17

Освен че ги предлагаш с една година гаранция, нещо по съществено като изминати километри с тях или пък колко сезонаса издържали тези тампони... Нали за солта, пипера и рекламата на Космодиск сме ги виждали ;)
Ако продукта не е побългаряване и на тая цена, аз ще дойда да ми сложиш едни такива!

Следваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook