е38 735 надува маркучите

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

М3 Пристрастен
Аватар
Мнения: 1272
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: E38 735i

Re: е38 735 надува маркучите

Мнение от Веселин|Василев » 21 Юни 2015, 13:04

Верно яко глупости написахте. Първо термостата ти е на 105 градуса, второ термостата няма клапани за обезвъздушаване, трето не дръж капачката отворена на разширителния съд нито пробката, това че извира е заради голямата температура на антифриза, над 100 градуса вече ври. Направи си микса антифриз/вода 50 на 50. Колата се обезвъздушава много трудно и единствения вариант е, сипваш до горе палиш колата, изчакай да достигне 105 градуса по скритите менюта, парното на 2-3 чернички на 32 градуса и даваш газ около 2000 оборота за да извърти помпата, пробката я отвърташ само когато вече си достигнал някаква постоянна температура, за да доизкара въздуха, голямо количество няма да изкараш от там. Стигне ли 109-110-111 градуса гасиш и чакаш да изтине, доливаш антифриз и пак същата процедура докато не закове на 108 градуса. Маркучите отзад зад двигателя са за парното и често заминават, освен това има и трипътници които с времето горят от жегата, хубаво е да ги погледнеш и тях, защото като имаш въздух е съвсем нормално да избие от някъде. Другото което е термостата има датчик който се води по карта и DME контролира пускането на климатичната перка за допълнително охлаждане както и двата клапана за парното отзад отдясно на двигателя, провери клапаните дали работят на изключена кола с копчето REST на борда за климатика, ако го чуваш работи ако ли не значи е заминала помпата му. Парно може да нямаш заради въздуха в системата и заради тия клапани, така че по добре го разглоби и виж, с времето клапаните се изяждат, заради скъсани уплътнения.

П.С Amgpower, къде е този втори термостат?? Предполагам говориш за уж термостата преди скоростите и охлаждащата пита който всъщност няма как да му прави тия мизерии.
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 30.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e38 735i
Мечтае да кара: вана
Детайли за колата: M62

Re: е38 735 надува маркучите

Мнение от waterboy » 21 Юни 2015, 17:45

Просто проблема не е идвал от обезвъздушаване дано да сме в правилната посока но маркучите са пълни с газ днес след като пак колата не е карана от 20 часа маркучите са надути след като отвих пробката и помирисах излиза газ от системата почти сигурни сме че изпарителят има спукана мембрана и от там по някакъв начин влиза в охладителната система надявам се тази седмица да оправя нещата и да забравя за проблема

П.П колкото до обезвъздушаването направил съм го точно както е описал amgpower стъпките са ми същите идеята е че на сутринта не мога да долея антифриз защото системата е пълна с газ и като отворя капачката на разширителни съд изтича кум 2-3 литра антифирз :mhihi: добре че разбрахме от къде идва проблема дано само да е от мембраната на изпарителя иначе ще трябва да се търси от къде другаде влиза тази газ

М3 Пристрастен
Аватар
Мнения: 1272
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: E38 735i

Re: е38 735 надува маркучите

Мнение от Веселин|Василев » 21 Юни 2015, 18:13

Това за газта съм го пропуснал и че всяка сутрин е така. Да търси проблема в изпарителя. :)
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 2.12.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW E38 750i,CL55AMG
Мечтае да кара: Е60 М5 или САМОЛЕТ

Re: е38 735 надува маркучите

Мнение от amgpower » 21 Юни 2015, 21:44

Веселин|Василев написа:Верно яко глупости написахте. Първо термостата ти е на 105 градуса, второ термостата няма клапани за обезвъздушаване, трето не дръж капачката отворена на разширителния съд нито пробката, това че извира е заради голямата температура на антифриза, над 100 градуса вече ври. Направи си микса антифриз/вода 50 на 50. Колата се обезвъздушава много трудно и единствения вариант е, сипваш до горе палиш колата, изчакай да достигне 105 градуса по скритите менюта, парното на 2-3 чернички на 32 градуса и даваш газ около 2000 оборота за да извърти помпата, пробката я отвърташ само когато вече си достигнал някаква постоянна температура, за да доизкара въздуха, голямо количество няма да изкараш от там. Стигне ли 109-110-111 градуса гасиш и чакаш да изтине, доливаш антифриз и пак същата процедура докато не закове на 108 градуса. Маркучите отзад зад двигателя са за парното и често заминават, освен това има и трипътници които с времето горят от жегата, хубаво е да ги погледнеш и тях, защото като имаш въздух е съвсем нормално да избие от някъде. Другото което е термостата има датчик който се води по карта и DME контролира пускането на климатичната перка за допълнително охлаждане както и двата клапана за парното отзад отдясно на двигателя, провери клапаните дали работят на изключена кола с копчето REST на борда за климатика, ако го чуваш работи ако ли не значи е заминала помпата му. Парно може да нямаш заради въздуха в системата и заради тия клапани, така че по добре го разглоби и виж, с времето клапаните се изяждат, заради скъсани уплътнения.

П.С Amgpower, къде е този втори термостат?? Предполагам говориш за уж термостата преди скоростите и охлаждащата пита който всъщност няма как да му прави тия мизерии.


Ти явно едно БМВ си виждал(твоето).Колко коли от марката БМВ съм обезвъздушил по начина който написах,ти неможеш да броиш до толко.На термостата има една съчка която играе ролята на клапан през който минава течност за обезвъздушаване на големия кръг,ти обаче не си виждал такова нещо,или очакваш някакъв електро-магнитен клапан с модул за управление?За твое сведение за първи път тук прочетох,че МНОГО ТРУДНО СЕ ОБЕЗВЪЗДУШАВА Е38.То явно за да обезвъздушиш колата ти трябва наръчник по ядрена физика.А това с тайното меню е голям смях,ако го няма,не знам как ли ще разбереш дори че ти е отворил термостата.С тея компютърчета дето много знаете не можете една крушка да си смените без да питате в форума,но иначе голям го вадите да се заяждате с хора който разбират от автомобили.
А за втория термостат който говоря се намира точно върху топлообменника за охлаждане на маслото от скоростите.Той може да ти играе роля за обезвъздушаването до някаква степен.Затова попитах дали е с ВАНОСИ мотора.
И ПОНЕЖЕ СИ МНОГО ОТВОРЕН ЕЛА ДА МИ ОБЕЗВЪЗДУШИШ ЛАДАТА ПОНЕЖЕ ТЯ НЯМА ТАЙНО МЕНЮ ЗА ТЕМПЕРАТУРА НА ОХЛАДИТЕЛНАТА ТЕЧНОСТ И МАСЛОТО НА ДВИГАТЕЛЯ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 227
Регистриран на: 26.12.2007

Re: е38 735 надува маркучите

Мнение от turbobanana » 21 Юни 2015, 22:02

Хора, не бъдете angry :-) на колегата беше ясно че не му е проблема е обезвъздушаване

Sent from my XT1032 using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 25.12.2013
Местоположение: Трявна
Пол: Мъж
Кара: 540i M
Детайли за колата: С бебе в колата...

Re: е38 735 надува маркучите

Мнение от larry_boy » 21 Юни 2015, 22:22

Аз никаква драма не видях в това прословуто обезвъздушаване (достойно за учебник по физика) на това В8 от миналия век. Дали е три и пет, или четири и четири, германеца не е правил нещо по различно.

Диагнозата е ясна, мембрани на изпарителя/ите...най вероятно. Ама се чудя в какъв сервиз е ходила тая кола... :confused:


п.с. Наскоро една Лагуна от "Рено" форума не ще да пали. И така два дена и над тридесет поста в една тема. В следващите два дена, които колата изкарва в сервиз, най сетне запалила, понеже някой се сетил да и сипе бензин...Колата и се прецакал клапъна за газта, изгорила квото има в рвзервоара( има няма 5 литра) и спряла. И четири дена няма кой да се сети, че тя ламБа за нивомера на бензина не свети просто за спорта...

М3 Пристрастен
Аватар
Мнения: 1272
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: E38 735i

Re: е38 735 надува маркучите

Мнение от Веселин|Василев » 21 Юни 2015, 22:27

Зачети се малко по-внимателно какво съм написал преди да се заяждаш. Не съм визирал теб под "глупости". Колкото до термостата на топлообменника за маслото на скоростите съм написал че няма как да му прави тия мизерии, въпреки че се съмнявам да можеш да обезвъздушиш до каквато й да е степен от там. Колкото до "клапана" на термостата можеше да уточниш малката дупка която е вътре, за да не се чуди човек за какво говориш. Не съм майстор за да обезвъздушавам коли, а съм написал как аз съм си обезвъздушил моята кола, защото е същия мотор. Колкото до менюто му го казах за да се ориентира горе долу кога му е отворил, а не да се опитва да пипа радиатора при работеща кола и да се чуди защо в едната част е топъл а в другата студен и да задава 200 въпроса.
Живота е прекалено кратък за лоша музика, грозни жени, бавни коли и проблемни връзки!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 30.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e38 735i
Мечтае да кара: вана
Детайли за колата: M62

Re: е38 735 надува маркучите

Мнение от waterboy » 26 Юни 2015, 0:42

Здравейте колеги малко развитие по темата оказа се че проблема е в изпарителя от 2 дни съм без изпарител и колата не се кара и слизам да проверявам маркучите и всичко е наред меки като баници :mhihi: Така газовата е в гаранция но не искат да ми сменят изпарителят по гаранция забележете защо , на колата бил сипван син антифриз и започнаха да ми говорят как синият антифриз бил много по вреден разяждал и т.н и заради него изгнила една капачка с резба в са мият изпарител и от там изпуска газ, не ми се разправяше с тях и реших да си купя нов същият.
Ок само че там ми казаха че нямат и не вкарват вече такива, попитах и на още 2 места и от там ми казаха същото че не ги вкарват защото били дефектни с проблеми и т..н изпарителят ми е Magic 3 за 350 коня и в интерес на истината кола е с пробег околоо 10-15к км и този изпарител сдаде багажа :shock: В интернет не можах да намеря от къде да го купа освен от 1 сайт на цена около 200лв толко ми бяха казали и на местата където питах но нямат вече .

Какво бихте ме посъветвали да търся същият от някъде или да си купа нов ? Но какъв? И трябват ли някакви нови настройки или преправяния по газовата ако сложа друг изпарител ?

В момента колата е със старият изпарител, в сервиза го "от ремонтираха" с някакъв термо силикон който уж щял да държи което мене силно ме съмнява и съм решил утре да го сложа само да тествам 2-3 дни как ще се държи колата дали всичко ще е наред, нямам намерение да карам с него но ударих на камък с нов изпарител

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: е38 735 надува маркучите

Мнение от predel » 26 Юни 2015, 9:31

Колега, защо трябва точно магик 3 да слагаш?!? Нали говорим за изпарител?


Имаш лично!
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: е38 735 надува маркучите

Мнение от vankatagsi » 26 Юни 2015, 9:37

waterboy написа:Здравейте колеги малко развитие по темата оказа се че проблема е в изпарителя от 2 дни съм без изпарител и колата не се кара и слизам да проверявам маркучите и всичко е наред меки като баници :mhihi: Така газовата е в гаранция но не искат да ми сменят изпарителят по гаранция забележете защо , на колата бил сипван син антифриз и започнаха да ми говорят как синият антифриз бил много по вреден разяждал и т.н и заради него изгнила една капачка с резба в са мият изпарител и от там изпуска газ, не ми се разправяше с тях и реших да си купя нов същият.
Ок само че там ми казаха че нямат и не вкарват вече такива, попитах и на още 2 места и от там ми казаха същото че не ги вкарват защото били дефектни с проблеми и т..н изпарителят ми е Magic 3 за 350 коня и в интерес на истината кола е с пробег околоо 10-15к км и този изпарител сдаде багажа :shock: В интернет не можах да намеря от къде да го купа освен от 1 сайт на цена около 200лв толко ми бяха казали и на местата където питах но нямат вече .

Какво бихте ме посъветвали да търся същият от някъде или да си купа нов ? Но какъв? И трябват ли някакви нови настройки или преправяния по газовата ако сложа друг изпарител ?

В момента колата е със старият изпарител, в сервиза го "от ремонтираха" с някакъв термо силикон който уж щял да държи което мене силно ме съмнява и съм решил утре да го сложа само да тествам 2-3 дни как ще се държи колата дали всичко ще е наред, нямам намерение да карам с него но ударих на камък с нов изпарител


Нови настройки не ти трябват, само е трябвало да замерите сегашният ти, вече прецакан испарител на какво налягане работи и след това да настроите и новия на същото и се возиш без да пипате друго.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 30.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e38 735i
Мечтае да кара: вана
Детайли за колата: M62

Re: е38 735 надува маркучите

Мнение от waterboy » 26 Юни 2015, 23:33

спирам да пиша в темата докато не оправя колата и да дам точно решение на проблема и какъв е той само ще вметна че днес сложен старият уж от ремонтиран изпарител проблемите са си същите надува без да се кара

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: е38 735 надува маркучите

Мнение от Митко Стоянов » 27 Юни 2015, 8:56

Купувай си KME Golg и забравяй, че имаш изпарител в колата, тея меджици нямат патент още, предполагам е ясно защо... И това с пукнатият топлообменник е често срещан проблем, единствено първите такива изпарители ставаха за работа. На старата ми Е36-ца изкара 90к км и тогава започна да прави проблеми. Има ремонтни комплекти, включително и топлообменник. Ако искаш да го ремонтираш, обърни се към заядливия змей, ще ти свърши работа.
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 227
Регистриран на: 26.12.2007

Re: е38 735 надува маркучите

Мнение от turbobanana » 27 Юни 2015, 11:42

+1 за всичко написано горе!

Sent from my XT1032 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 27.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Кара: E32 740 V8 manual
Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0

Re: е38 735 надува маркучите

Мнение от Dj Ivo » 27 Юни 2015, 20:10

Сложи си един Zavoli изпарител и го забравяш с години.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: е38 735 надува маркучите

Мнение от gentata » 27 Юни 2015, 20:38

Митко Стоянов написа:Купувай си KME Gold и забравяй, че имаш изпарител в колата...

:yes:
И на мен са ми такива впечатленията. Само като зареждам си припомням че има нещо такова.

ПредишнаСледваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook