725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с-ма
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с-ма
Проблемът се вижда добре на снимката (отпреди 30 минути):

За първи път ми се случи декември месец при което:
1) Смених радиатор (казаха ми, че стария е пробит)
2) Смених термостат
3) Смених големия маркуч от радиатора към двигателя (от горната страна на радиатора)
4) Не съм сменял капачката на разширителния съд
Колата не прегрява, но на 3-4 седмици се случва това на снимката и то около един-два часа след като колата е паркирана и изгасена. Единия път когато се случи бях пред колата - просто изведнъж потече както си стоеше. Тече от свръзката на дебелия маркуч и радиатора, а маркуча винаги е много твърд. Обикновено изтича около 400-500мл (остава малко антифриз на дъното на разширителния съд - около 1 пръст)
Някой може ли да помогне със съвет каква може да е причината за това нещо?

За първи път ми се случи декември месец при което:
1) Смених радиатор (казаха ми, че стария е пробит)
2) Смених термостат
3) Смених големия маркуч от радиатора към двигателя (от горната страна на радиатора)
4) Не съм сменял капачката на разширителния съд
Колата не прегрява, но на 3-4 седмици се случва това на снимката и то около един-два часа след като колата е паркирана и изгасена. Единия път когато се случи бях пред колата - просто изведнъж потече както си стоеше. Тече от свръзката на дебелия маркуч и радиатора, а маркуча винаги е много твърд. Обикновено изтича около 400-500мл (остава малко антифриз на дъното на разширителния съд - около 1 пръст)
Някой може ли да помогне със съвет каква може да е причината за това нещо?
Последна промяна deank на 29 Авг 2014, 19:45, променена общо 2 пъти
- amgpower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 332
- Регистриран на: 2.12.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E38 750i,CL55AMG
- Мечтае да кара: Е60 М5 или САМОЛЕТ
Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
Водна помпа колега.По-всяка вероятност и преди тя ти е протекла.Водната помпа може да протече,след това да запече и след това се случва това-изтича напълно.Салника е пробит на водната помпа и зависи в какво положение е застанала турбината на водната помпа при загасване на двигателя.От налягането което е в системата покрай турбината салника и навън.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
Виж какво е написал човека:

На мен ми мирише на спукана глава, при мен също не грееше колата, само надуваше и хвърляше антифриза...
Тече от свръзката на дебелия маркуч и радиатора, а маркуча винаги е много твърд.

На мен ми мирише на спукана глава, при мен също не грееше колата, само надуваше и хвърляше антифриза...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
~Мишо~ написа:Виж какво е написал човека:Тече от свръзката на дебелия маркуч и радиатора, а маркуча винаги е много твърд.
На мен ми мирише на спукана глава, при мен също не грееше колата, само надуваше и хвърляше антифриза...
Корсата ми имаше подобни симптоми-не прегрява но първо протече радиатора-сменен с нов,после пукна водно съединение-пак ново и когато за втори път пукна съединение пред очите ми докато чаках на каса за да платя току що заредено гориво реших да я водя на ''доктор''Оказа се гарнитура на главата....

- amgpower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 332
- Регистриран на: 2.12.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E38 750i,CL55AMG
- Мечтае да кара: Е60 М5 или САМОЛЕТ
Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
~Мишо~ написа:Виж какво е написал човека:Тече от свръзката на дебелия маркуч и радиатора, а маркуча винаги е много твърд.
На мен ми мирише на спукана глава, при мен също не грееше колата, само надуваше и хвърляше антифриза...
Моя грешка.Това не го прочетох.Да възможно е да има спукана глава.7-те са най-податливи на спукване на глава,заради малкия двигател и тежкото купе.
- bobo1903
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 3.01.2010
- Местоположение: Търговище
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528 i
- Мечтае да кара: E60 М
- Детайли за колата: Black :D
Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
подобен случай и аз имах веднъж с е36ца , след 100 км каране паркирах и след час когато се върнах имаше локвичка и като погледнах нямаше никаква следа ,че е от мойта кола , всичко си беше наред ,но и не забелязах спадналото ниво на течността и после заграя , доливах и после 2 години никакви течове .. Така и така не разбрах как протече , а сега след горния коментар на колегата с водната помпа ми се вижда по логично защото ,ако мойта имаше спукана глава или гарнитура аджеба 10к км дали щеше да издържи ?!
Успех с проблема !
Успех с проблема !
Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
.За съжаление и аз потвърждавам при същата ситуация спукана кратуна на тдс пак но на Е34. Преди да си изпусне водите я карах зверски планинско поне 40 минути и не дигна температура, но като спрях след 20-на минути и са оля
Със изпуснала газрнитура или пукнатина на главата тдс-а може да изкара дълго време ако не се напъва и най-важно да се оставя без охладителна течност след подобно изтичане тъй че нищо чудно да не се разбере. И пука глави защото първо е предкамерен дизел и лесно дига градус ,второ му е дълга главицата и е податлива на изкривяване , започва да надува повечко налягане в системата, изпарява се част от охл. течност и намаля нивото. Тдс е много капризен на по-малко количество антифриз в системата и може да прегрее лесно откъдето и неприятния резултат пукнатина. Важни е да се разбере все пак причината совела до това надуване.

Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
Здравей колега,
Ако си сигурен, че тече само от тази свръзка, ти прави налягане някъде по системата и избива там. Аз виждам доста логика във водна помпа. Спукана глава и да се кара толкова време, без да прегрява... едва ли.
Ако си сигурен, че тече само от тази свръзка, ти прави налягане някъде по системата и избива там. Аз виждам доста логика във водна помпа. Спукана глава и да се кара толкова време, без да прегрява... едва ли.
- Beni_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 1.03.2009
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: e91 320d 163
- Мечтае да кара: f30 335d
- Детайли за колата: Черна много лъскава.
Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
Колега пробвай с нова капачка, имал съм проблеми заради повредена капачка.
Дано проблема да е в нея.
Дано проблема да е в нея.
Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
Сега си взех една нова капачка 1.4БАР и ще видим как ще се държи през седмицата.
Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
Още малко информация преди да съм почнал да сменям каквото и да било.
1) Температура на охладителната течност 22'С
2) Запалих двигателя и изчаках 10 минути - температурата се вдигна до 88'С
3) Разходих колата 2км с доста ряз тръгване/спиране - температурата се вдигна до 93'С и така остана
4) Спрях и оставих двигателя да работи на място - температурата падна до 91'С
5) Изгасих двигателя и изчаках 5 минути - температурата се повиши до 94'С и после падна до 90'С
Горния маркуч беше студен от страната на радиатора докато температурата не стана около 90-92'С и после стана целия горещ, като не се втвърди. След 5) - беше нормално твърд. Тези дни ще я покарам малко в градски условия и ще следя температурите - да видим какво ще стане.
1) Температура на охладителната течност 22'С
2) Запалих двигателя и изчаках 10 минути - температурата се вдигна до 88'С
3) Разходих колата 2км с доста ряз тръгване/спиране - температурата се вдигна до 93'С и така остана
4) Спрях и оставих двигателя да работи на място - температурата падна до 91'С
5) Изгасих двигателя и изчаках 5 минути - температурата се повиши до 94'С и после падна до 90'С
Горния маркуч беше студен от страната на радиатора докато температурата не стана около 90-92'С и после стана целия горещ, като не се втвърди. След 5) - беше нормално твърд. Тези дни ще я покарам малко в градски условия и ще следя температурите - да видим какво ще стане.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
Започвам да подозирам и термостата - не е нормално на 90* горният маркуч на радиатора да е студен. Всъщност не е нормално никой маркуч да е студен при тази температура.

- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
cod-cdbp написа:Започвам да подозирам и термостата - не е нормално на 90* горният маркуч на радиатора да е студен. Всъщност не е нормално никой маркуч да е студен при тази температура.
Стояне, възможно е. Все пак главата е най-високото място и там е най-топло, и датчиците са там /поне на 34-ката/. Термостата е доста по "в средата". Може да има няколко градуса разлика и да не е отворил още напълно. Но ако трябва - да се смени за да не "боли глава"

Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
Колегата пише, че е сменил термостата, да се надяваме с какъвто трябва. За да се изключи или потвърди спукана глава, може да се провери с тестер за наличието на въглероден двуокис в антифриза.
- el_toro
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E38
Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
Колега отвори си капачката и когато колата работи виж дали малкия маркуч / на радиатора отгоре към казанчето/ прехвърля антифриз. Възможно е да е запушен и тогава дори и след 2-3 дни в покой налягането в система е голямо. Ако имаш проблеми или питания ми пиши /по спомен си ми комшия
/ Поздрави

20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани