Странно прегряване на е38 730д- ПРОБЛЕМЪТ РЕШЕН
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01
Странно прегряване на е38 730д- ПРОБЛЕМЪТ РЕШЕН
Здравейте колеги,
От няколко дни наблюдавам едно доста странно и тревожно явление на колата си а именно е38 730д. Миналата година я ходих до Германия да я взема първи собственик на около 168 к километра и до днес почти 207к.отнасям се с голямо уважение към автомобила особено с подръжката понеже пътувам страшно много в командировки и то предимно с него..
Та проблема ми е следния: миналата седмица два пъти минавах обзорския проход от бургас за варна и както си карам в колоната изведнъж стрелката на температурата отиде до 12и5, при което доста се изплаших. Изключих климатика но нищо не се промени но за радост изкачването свърши и се нормализираха нещата..вчера на витиня на баира впосока софия пак същото
От какво може да се дължи това? Колата я карам постоянно и градско и позадръствания винаги на включен климатик и всичко е наред.впечатление ми направи че единствено проблема се появява когато мотора работи по дълко време на товар така да се каже
Антифриза е сменян,термостата също, водната помпа също (не че е имал нужда но като част от профилактика)
Очаквам с нетърпение коментарите ви колеги, че в неделя ще заминавам за Унгария и дано не стане някои фал
С поздрав,
Теодор Филипов
От няколко дни наблюдавам едно доста странно и тревожно явление на колата си а именно е38 730д. Миналата година я ходих до Германия да я взема първи собственик на около 168 к километра и до днес почти 207к.отнасям се с голямо уважение към автомобила особено с подръжката понеже пътувам страшно много в командировки и то предимно с него..
Та проблема ми е следния: миналата седмица два пъти минавах обзорския проход от бургас за варна и както си карам в колоната изведнъж стрелката на температурата отиде до 12и5, при което доста се изплаших. Изключих климатика но нищо не се промени но за радост изкачването свърши и се нормализираха нещата..вчера на витиня на баира впосока софия пак същото

От какво може да се дължи това? Колата я карам постоянно и градско и позадръствания винаги на включен климатик и всичко е наред.впечатление ми направи че единствено проблема се появява когато мотора работи по дълко време на товар така да се каже
Антифриза е сменян,термостата също, водната помпа също (не че е имал нужда но като част от профилактика)
Очаквам с нетърпение коментарите ви колеги, че в неделя ще заминавам за Унгария и дано не стане някои фал
С поздрав,
Теодор Филипов
Последна промяна BAWARISCHE на 19 Окт 2012, 11:30, променена общо 1 път

- A.McQueen
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 16.02.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e39 m57d30 и пластмасово е30
- Детайли за колата: съмнително бавна
Re: Странно прегряване на е38 730д
Свали и изчисти радиатора и дано да се оправят нещата. 

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Странно прегряване на е38 730д
виж си електрическата перка и виското работят ли и си направи една профилактика на радиаторите сваляне почистване измиване и т.н и смени термостатите
Барай шишарката Минкеее ....
- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01
Re: Странно прегряване на е38 730д
И двата термостата са сменени, ноо дори и да има с тях проблем няма логика да го прави от време на време т.е. Или работи или не.. Може би в ел перката или виското но как да го проверя?и като е с виско има ли втора перка или само тази на климата

Re: Странно прегряване на е38 730д
BAWARISCHE написа:И двата термостата са сменени, ноо дори и да има с тях проблем няма логика да го прави от време на време т.е. Или работи или не.. Може би в ел перката или виското но как да го проверя?и като е с виско има ли втора перка или само тази на климата
Ти Витиня с колко я изкачваш щото на дълъг път обдухването е достатъчно за радиаторите и тогава ти остава да се почистят. Има доста такива теми това лято и все между двата радиатора има насъбрани боклуци( клонки , съчки , вълна и други

- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01
Re: Странно прегряване на е38 730д
Еми 120/130 км/ч например но на Обзорския карах 10 или 15 мин с около 60 км на баир..преди няколко месеца като правих обслужване на колата ми чистиха радиатора, пък и гледах между тях така чисто е..е има някоя друга буболечка но е чисто.
Дали може да е ел перката,доколкото знам имала няколко степени на работа..
Дали може да е ел перката,доколкото знам имала няколко степени на работа..

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Странно прегряване на е38 730д
Колега, въобще не трябва да се стига до ел. перката ако ти е изправна охладителната система, тя се включва на 101 градуса. Скоростта с която си карал е достатъчна за да ти обдуха и охлади радиатора. Провери си всичко по мотора в този ред на изключване - водна помпа/вижда се струйката в казанчето/, големия термостат/ако е затворен или отваря некоректно ще загрява/, радиаторите дали са чисти, виско! При изправна охладителна система температурата даже не трябва да стига 100 градуса, камо ли да започне да се отклонява в дясно. А стрелката започва да се отклонява след 115 градуса което е много, проследи от скритите менюта на колко ти работи мотора!

- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01
Re: Странно прегряване на е38 730д
Как да не се стига до перката? Та именно тя спомага за охлаждането когато виското не смогва. Караш колата по пътя със 100 км , прав път , сам, без коли...виското се върти с оборотите на двигателя и си охлажда.когато обаче седиш на едно място,в задръстване или на бавна скорост,в колона с автомобили и навън е 34 градуса тогава обдухването на мотора е затруднено и тогава би трябвало да се включи ел. перка да помага (ако има такава) но защо когато изкачвах витиня със висока скорост без движение и не много топло започна пак да прегрява?!
Преди на петицата (е34)има проблем с виското не включваше- то или работи или не, след това втората степен на вентилатора не ми работеше
И ако си прочел в началото темата-водната помпа и термостатите са сменени!
Преди на петицата (е34)има проблем с виското не включваше- то или работи или не, след това втората степен на вентилатора не ми работеше
И ако си прочел в началото темата-водната помпа и термостатите са сменени!

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Странно прегряване на е38 730д
Колега перката се включва на 101 градуса, това не е нормална температура за дизел. Дизела работи при 87-92 градуса оптимална температура като може да се качи най много до 96-97 градуса при настъпване което е далеч от включването на перката при 101 градуса, тя е резерва един вид. А при теб се отклонява и вдясно. Според мен имащ проблем с охладителната система, не с ел перката. Успех каквото и да решиш да правиш! 


- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01
Re: Странно прегряване на е38 730д
Как да не се стига до перката? Та именно тя спомага за охлаждането когато виското не смогва. Караш колата по пътя със 100 км , прав път , сам, без коли...виското се върти с оборотите на двигателя и си охлажда.когато обаче седиш на едно място,в задръстване или на бавна скорост,в колона с автомобили и навън е 34 градуса тогава обдухването на мотора е затруднено и тогава би трябвало да се включи ел. перка да помага (ако има такава) но защо когато изкачвах витиня със висока скорост без движение и не много топло започна пак да прегрява?!
Преди на петицата (е34)има проблем с виското не включваше- то или работи или не, след това втората степен на вентилатора не ми работеше
И ако си прочел в началото темата-водната помпа и термостатите са сменени!
Преди на петицата (е34)има проблем с виското не включваше- то или работи или не, след това втората степен на вентилатора не ми работеше
И ако си прочел в началото темата-водната помпа и термостатите са сменени!

Re: Странно прегряване на е38 730д
BAWARISCHE написа:Как да не се стига до перката? Та именно тя спомага за охлаждането когато виското не смогва. Караш колата по пътя със 100 км , прав път , сам, без коли...виското се върти с оборотите на двигателя и си охлажда.когато обаче седиш на едно място,в задръстване или на бавна скорост,в колона с автомобили и навън е 34 градуса тогава обдухването на мотора е затруднено и тогава би трябвало да се включи ел. перка да помага (ако има такава) но защо когато изкачвах витиня със висока скорост без движение и не много топло започна пак да прегрява?!
Преди на петицата (е34)има проблем с виското не включваше- то или работи или не, след това втората степен на вентилатора не ми работеше
И ако си прочел в началото темата-водната помпа и термостатите са сменени!
Колега с Иво ти обясняваме как рабти туй проклето виско ама ти твойта си знаеш . Помисли малко кат се движиш със 100км.ч както го описа спокойно защо реши че виското е зацепило като и водната помпа се върти достатъчно бързо да прави голям дебит и достатъчно въздух обдухва радиаторите за се охлжда добре течността в тях и в крайна сметка температурата на мотора е нормална и няма толкоз горещина в радиаторите която да повлияе на силикона във виското та то да духа кат нивидяло . С тази скорост и без вископерка да си няма да прегрее ако другото е в ред . Аз съм с електрическа и с такава скорост не дига градус зза да сработи кой да е от двата термодатачика които съм монтирал за управление на доп. ел. перка. Затова е нужно да се убедиш първо в чистотата на радиаторите и двата за да си сигурен че ще се обдухват и насрещен въздух и с виско иначе и перка от самолет да сложиш пак няма да охлади мотора щото не се върти достатъчно добре като дебит вътре в системата. Дълго стана ама за да си помогнеш трябва да разбереш кое каква функция изпълнява и от какво зависи . И ми е чудно като как проверите че тия три броя виско не работят , примерно на колко градуса трябва да включват и как ги осигурихте нещо стенд ли кво ли . Трябва му горещ въздух да го обдуха това виско за да зацепи няма значение какво си сменял , духа ли горещо или йок , и чак след това обвинявай виското . Свали някое работещо на някой колега или познат и виж кво става тва по дюлгерската

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Странно прегряване на е38 730д
ел перката освен че се включва на там колкото градуса казахте се включва и след като се пусне климатика и достигне определено налягане така че си я има в играта а не изключвайте виското като вариант все пак ..... пък някой ако иска да си свали виското и да покара при 35 38 градуса външна температура по баира и да чака струята да охлади радиаторите да видим .... какво ли ще стане
Барай шишарката Минкеее ....
Re: Странно прегряване на е38 730д
anzak написа:ел перката освен че се включва на там колкото градуса казахте се включва и след като се пусне климатика и достигне определено налягане така че си я има в играта а не изключвайте виското като вариант все пак ..... пък някой ако иска да си свали виското и да покара при 35 38 градуса външна температура по баира и да чака струята да охлади радиаторите да видим .... какво ли ще стане
Прав си, втората или там която се пада се включва ако не смогвам климатика да се справи когато е много топло отвън. Аз съм си махнал високото и качвам Витиня със 120 при външната 35 и достатъчно си се охлажда от насрещния въздух. А другата и е автомат и с тая скорост е на 1800оборота дори и да е зацепило високото дали ще духа повече от насрещния въздух с такава скорост, ами не. Сега ако се качва балкан със завои и средна скорост 60км/ч примерно иска си виско да фучи и ако то го няма никакво ще си грее доволно.
- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01
Re: Странно прегряване на е38 730д
Значи проблема ще е във виското...ще се опитам утре да разбера цените и да го сменям че си е страшно

- Beni_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 1.03.2009
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: e91 320d 163
- Мечтае да кара: f30 335d
- Детайли за колата: Черна много лъскава.
Re: Странно прегряване на е38 730д
Колега имах същия проблем въпреки че моята е тдс
измити радиатори нова водна помпа нов термостат
и доидеше ли дълъг и стръмен баир качваше температура
повече от колкото трябва 106 - 108 градуса като стрелката
тръгва да мърда на 112 градуса а перката на климатика
се вклучва да помага на 105 градуса при изключен климатик
та при нен проблема беше във виското след смяната му с ново
не съм виждал температура повече от 100 градуса говорим
за серизен баир със сериозно натискане и включен климатик
дано съм бил полезен.
измити радиатори нова водна помпа нов термостат
и доидеше ли дълъг и стръмен баир качваше температура
повече от колкото трябва 106 - 108 градуса като стрелката
тръгва да мърда на 112 градуса а перката на климатика
се вклучва да помага на 105 градуса при изключен климатик
та при нен проблема беше във виското след смяната му с ново
не съм виждал температура повече от 100 градуса говорим
за серизен баир със сериозно натискане и включен климатик
дано съм бил полезен.
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани