Проблем с автоматичната кутия

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 27.11.2010
Пол: Мъж

Проблем с автоматичната кутия

Мнение от Phaedon » 13 Окт 2011, 9:34

Здравейте колеги ето че и мен ме сполетя това от което най-много се опасявах, автомата ми отказа, колата е 740i 1998г. Симптомите са следните, на всяко палене на пръв поглед всичко е нормално включвам на D и в първия момент не потегля трябва да увелича оборотите над 2000 и след това като пусна газта усещам силен ритник в кардана при което колата пропищява и минава в авариен режим изписвайки trans. failsafe program на таблото. В този режим колата се движи но бавно потегля и все едно карам на полу-съединител и трябва да вдигна 2000 RPM за да потегля и така мога да спирам и да потеглям бавно в този режим но като изключа от контакт и включа всичко се повтаря отново. Задната скорост е OK което значи че нивото на маслото е OK. Прочетохме компютъра и извади грешка P0720 output speed sensor circuit malfunction. Разгледах форума и открих 2 теми със същите симптоми това са темите на invender и ljubo72 тук :
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 3&t=236114
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 5&t=229125
но колегите не споделят как са си решили проблема и какъв е той. В един сервиз искат да ми правят основен ремонт на цялата кутия и да ми дадат гаранция а в друг искат да ми я сменят с рециклирана и двата варианта са за баснословни суми. Затова искам да знам от какво е и какво трябва да сменя, дали е съединител датчик или някой чарк вътре е строшен. Имам и въпрос има ли риск за автомата ако карам дълго така в този авариен режим (trans. failsafe prog.) ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 16.07.2010
Пол: Мъж
Кара: 740iA
Детайли за колата: 2000 740iA Sport

Re: Проблем с автоматичната кутия

Мнение от victor2k » 13 Окт 2011, 22:48

Евтин вариант е да свалиш филтъра и смениш маслото.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 28.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Disco 300Tdi

Re: Проблем с автоматичната кутия

Мнение от 6inline » 13 Окт 2011, 23:35

Тази грешка що ли ми е позната :mhihi: ос, лагер, помпа и куп други чудесии, ама докато не се свали е само спекулации
Звучи като 99.99% сваляне и правене - с филтър и масло -а дано, ама надали, дето има една приказка.
само допълнителни пари. Аа..и да не забравя да спомена, за 5НР24 - маслото не е Декстрон, а Есо/Мобил ЛТ...
'...engage your brain before difflocks...'

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблем с автоматичната кутия

Мнение от cod-cdbp » 14 Окт 2011, 0:32

40-ката не е ли с 5hp30 само или с 24-ка излиза оригинално?? :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 648
Регистриран на: 21.09.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Бмв
Мечтае да кара: Памела Андерсен
Детайли за колата: Поръчкова с фул екстри

Re: Проблем с автоматичната кутия

Мнение от dobromir » 14 Окт 2011, 0:44

колегата е намерил проблема след като са отворили кутията е имало стружки... следователно има повреда в самата кутия :)

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 27.11.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с автоматичната кутия

Мнение от Phaedon » 14 Окт 2011, 7:01

Днес отворихме кутията, надявах се да е нещо дребно някой датчик но това което видяхме е малко стружки по дъното, не знам дали е нормално но проблема изгелжда механичен. Майстора каза някакъв барабан се е прецакал от голямото налягане на маслото. Както и да е смятам да я свалям и да се разглабя, освен ако колегите invender и ljubo72 не се включат навреме с друго решение, писах им на ЛС вече. Когато задаваме въпроси тук, трябва винаги накрая да дадем обяснение как сме ги решили.
Другото което ме интересува е дали няма да се изтърка съединителя ако карам дълго в този авариен режим, как мислите ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 16.06.2007
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Проблем с автоматичната кутия

Мнение от lariii » 14 Окт 2011, 8:39

Колега, един приятел имаше същия проблем отиде в Джемини и му отвориха само картера имаше струшки но казаха че това е нормално.Смениха филтъра и гарнитурата след това сипаха приблизително 7л масло запалихме колата и си тръгнахме проблема го нямаше.Казаха, че е липсвало около 2.5-3л масло затова се получа така.Други обяснения не ни дадоха но като цяло факта, че колата се оправи си е факт. :yes: :yes: :yes:
-------------------------------------
Ако замълчиш ще постигнеш две неща:
1. Можеш да научиш много.2. Никой няма да разбере колко си тъп.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 28.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Disco 300Tdi

Re: Проблем с автоматичната кутия

Мнение от 6inline » 14 Окт 2011, 9:16

Phaedon написа:Днес отворихме кутията, надявах се да е нещо дребно някой датчик но това което видяхме е малко стружки по дъното, не знам дали е нормално но проблема изгелжда механичен. Майстора каза някакъв барабан се е прецакал от голямото налягане на маслото. Както и да е смятам да я свалям и да се разглабя, освен ако колегите invender и ljubo72 не се включат навреме с друго решение, писах им на ЛС вече. Когато задаваме въпроси тук, трябва винаги накрая да дадем обяснение как сме ги решили.
Другото което ме интересува е дали няма да се изтърка съединителя ако карам дълго в този авариен режим, как мислите ?


Който каквото и да ти каже тук...си е гадателство, включително и аз.
Всички се надяваме на нещо дребно, но тази грешка обикновено се дължи на луфтове, които водят до загуба налягане. Колегата Динозъб го беше поописал навремето в една тема.
Ако е на 200к км си е нормално износена (на това му викат 'лайфтайм' +/- 100к км според зависи) и се иска подмяна на куп части.
Сваляне и правене, както си решил, но при някой, който разбира какво мери, прави и сменя. Споменатия 'сервиз' в горния пост не го препоръчвам! И не забравяйте точното масло.
'...engage your brain before difflocks...'

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 402
Регистриран на: 4.01.2005
Местоположение: montana
Пол: Мъж
Кара: е65 750i
Мечтае да кара: V12 но без притеснения
Детайли за колата: N62B48

Re: Проблем с автоматичната кутия

Мнение от ljubo72 » 14 Окт 2011, 16:11

ето ме колега здр.зна4и при мен го правеше по абсолютно същия на4ин както си го описал по горе.и се оказа механи4ен проблем като аз не сменях маслото и филтара ето така само за проба,а разглобиха кутията ми защото предполагахме 4е има неще шом отказа при мен от раз.беше ми се от4упило пар4енце от кошни4ката която даржи дисковете.подмених я много трудно заштото тази 4аст е ве4е спряна от производство и същевременно смених вси4ко останало.нови дискове,нови семеринги,бутало,всичко останало в нея бе като ново и накрая разбира се масло и филтъра като промихме хубаво турбината под налягане с бензин и един окис включаемо и охладителната серпентина от където излезе доста мърсотия.сабра ми 9.800 литра масло,сами си направете сметка когато го сменяме колко много остава вътре,при положение че при смяна поема едва 6-6.5 литра.дадоха ми хората гаранция и сега ве4е 15000 км и се наслаждавам как работи автомата но за вси4ко това което изброих по горе ми струваше 2000лв и то с връз4ици на някои места за да ми е по евтино.кутията ми е правиха в Варна.ако искаш пове4е подробности ми пиши на ли4но за да ти доразкажа кое как стана.740i с 4.4 литровия мотор е с кутия 5 hp24.

п.с. НЕ Я КАРАИ И КМ ПОВЕЧЕ.ЩЕ ИЗПЕЧЕШ ДИСКОВЕТЕ ОСВЕН АКО НЕ СИ РЕШИЛ ДА ГИ ПОДМЕНЯШ.ТАКА ЩЕ ПРЕКАРАШ И ТУРБИНАТА(ТОЕСТ СЪЕДИНИТЕЛЯ)
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 27.11.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с автоматичната кутия

Мнение от Phaedon » 19 Окт 2011, 7:56

Мерси колега, утре отивам да я нося в сервиза. Понеже искат да ми сменят всичко каквото се сетят, затова твоят съвет ми беше много полезен. Мисля да сменя тази кошничка, диковете и уплътнения и семеринги и масло и филтър. Ако под турбина имаш пред вид Torque Convertor все още се двуомя за него дали да го сменям.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 28.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Disco 300Tdi

Re: Проблем с автоматичната кутия

Мнение от 6inline » 19 Окт 2011, 16:28

Хидротрансформаторът за 5НР24 е около 2000лв нов...+/- 200лв
'...engage your brain before difflocks...'

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 402
Регистриран на: 4.01.2005
Местоположение: montana
Пол: Мъж
Кара: е65 750i
Мечтае да кара: V12 но без притеснения
Детайли за колата: N62B48

Re: Проблем с автоматичната кутия

Мнение от ljubo72 » 19 Окт 2011, 17:11

ами успех ти желая и после много безавариини.турбината наистина е много скъпа като нова но тя се рециклира перфектно за около 700лв.моята засега е супер и затуи не я пипах,за да се набутвам на един път толкоз много,като и доиде времето ще се решава.поздрави
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Там някъде...
Пол: Мъж
Кара: миньол

Re: Проблем с автоматичната кутия

Мнение от speedtool » 19 Окт 2011, 19:47

Интересното е ,че и при мен онзи ден се появи въпросния надпис,тръгнах леко за да проверя дали е в авариен режим автомата,но си сменяше перфектно.Спрях я,изгасих я и не се появи пак,но аз си знам при мен,че са маслото и филтъра и въпреки всичко от тогава не смея да я запаля даже се чудя дали да я репатрирам до сервиз или на ход?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1928
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Проблем с автоматичната кутия

Мнение от boris » 20 Окт 2011, 0:28

ljubo72 написа:740i с 4.4 литровия мотор е с кутия 5 hp24.

Не е задължително, и с hp30 се среща.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблем с автоматичната кутия

Мнение от cod-cdbp » 20 Окт 2011, 1:13

speedtool написа:Интересното е ,че и при мен онзи ден се появи въпросния надпис,тръгнах леко за да проверя дали е в авариен режим автомата,но си сменяше перфектно.Спрях я,изгасих я и не се появи пак,но аз си знам при мен,че са маслото и филтъра и въпреки всичко от тогава не смея да я запаля даже се чудя дали да я репатрирам до сервиз или на ход?


Това и от слаб акумулатор се среща тая грешка, така че имай едно на ум :winky:
Изображение

Следваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook