Закупуване и поддръжка на 750i M73B54 & M73B54TU
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- Leo_STREET KING
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 19.05.2015
- Местоположение: Търговище
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 318TDS, BMW E39 530i
- Мечтае да кара: BMW M3 E46 GTR,BMW M3 E30,BMW M5 E34,BMW M5 E39,BMW M6 E63,BMW M4 F82,
- Детайли за колата: E39 Sedan M Sport Package M54B30 TOPASBLAU METALLIC (364)
E36 Sedan M41D17 MONTREALBLAU METALLIC
E70 M57D30TU2 carbon-schwarz M Sports Package
Закупуване и поддръжка на 750i M73B54 & M73B54TU
Здравейте колеги, Имам питане относно V12 мотора на Е38(М73B54 и М73B54TU), понеже се оглеждам за Е38 750i, виждам, че в момента на пазара са на достъпна цена, но знам, че обслужването е по-скъпо от на един V8-мак, а разхода на гориво, няма да го коментирам
, интересува ме кои са по-често срещаните проблеми при тези мотори, за какво трябва да се гледа, надявам се колегите със такива коли да споделят опита си.




oo=[][]=oo BMW is life




Re: Закупуване и поддръжка на 750i M73B54 & M73B54TU
Leo_STREET KING написа:Здравейте колеги, Имам питане относно V12 мотора на Е38(М73B54 и М73B54TU), понеже се оглеждам за Е38 750i, виждам, че в момента на пазара са на достъпна цена, но знам, че обслужването е по-скъпо от на един V8-мак, а разхода на гориво, няма да го коментирам, интересува ме кои са по-често срещаните проблеми при тези мотори, за какво трябва да се гледа, надявам се колегите със такива коли да споделят опита си.
![]()
Колега не съм имал досег до такъв автомобил, но разгледай канала m539 restorations.
Ако се оправяш с английския там човека прави от до една е38-ца с такъв мотор, а и доста 8-ци.
Успех!
- ръб
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 8.09.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i
Re: Закупуване и поддръжка на 750i M73B54 & M73B54TU
Колега къде ги видя тия 750 на достъпна цена, като аз дори една обява не намирам, ама изобщо. Има само една в карса запорирана и туй то.
Sent from my Pixel 4a using Tapatalk
Sent from my Pixel 4a using Tapatalk
Re: Закупуване и поддръжка на 750i M73B54 & M73B54TU
аз мога само да дам коментар по темата с обслужването.
не вярвам да има фрапиращи разлики между обслужването на 8 или 12 цилиндъра. 4 свещи повече, един възд. филтър и сигурно 1 л. масло повече.
друго не вярвам да е. говорим разбира се за оригинални части.
ако говорим за някакви афтермаркет, може да има големи разлики, защото 750 не е бил толкова масов модел като 740 или 735. но ако са оригинални части, голяма разлика няма да има.
разходът на гориво няма смисъл да го коментираме (как беше оная приказка с душата в рая, х...до края, или там нещо подобно). с две думи при такава кола, не виждам, защо изобщо трябва да се коментира. и в интерес на истината не вярвам да е много по - голям в сравнение с v8. извънградско съм падал под 8.5л/100км, което за 3.5л v8 и на днешно времем си е идеално. градско няма смисъл да го коментирам, защото много зависи от града. при мен сметката е проста (говорим за градско) - с едно зареждане (110€), минавам 500км. като градското е повече от пълзене (почти целият град е ограничен на 30км/ч).
досъпна цена е много относително - преди да пусна моята за продажба, погледнах как се движат цените на е38 за ориентир. лично за мен една хубава е38 v12 поне в Германия започва от 10к€. колко и достъпно и за кой е достъпно, всеки сам си решава. ама някакви бараки за 4к само, защото е v12 не си струва да се купуват.
не вярвам да има фрапиращи разлики между обслужването на 8 или 12 цилиндъра. 4 свещи повече, един възд. филтър и сигурно 1 л. масло повече.
друго не вярвам да е. говорим разбира се за оригинални части.
ако говорим за някакви афтермаркет, може да има големи разлики, защото 750 не е бил толкова масов модел като 740 или 735. но ако са оригинални части, голяма разлика няма да има.
разходът на гориво няма смисъл да го коментираме (как беше оная приказка с душата в рая, х...до края, или там нещо подобно). с две думи при такава кола, не виждам, защо изобщо трябва да се коментира. и в интерес на истината не вярвам да е много по - голям в сравнение с v8. извънградско съм падал под 8.5л/100км, което за 3.5л v8 и на днешно времем си е идеално. градско няма смисъл да го коментирам, защото много зависи от града. при мен сметката е проста (говорим за градско) - с едно зареждане (110€), минавам 500км. като градското е повече от пълзене (почти целият град е ограничен на 30км/ч).
досъпна цена е много относително - преди да пусна моята за продажба, погледнах как се движат цените на е38 за ориентир. лично за мен една хубава е38 v12 поне в Германия започва от 10к€. колко и достъпно и за кой е достъпно, всеки сам си решава. ама някакви бараки за 4к само, защото е v12 не си струва да се купуват.
- Leo_STREET KING
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 19.05.2015
- Местоположение: Търговище
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 318TDS, BMW E39 530i
- Мечтае да кара: BMW M3 E46 GTR,BMW M3 E30,BMW M5 E34,BMW M5 E39,BMW M6 E63,BMW M4 F82,
- Детайли за колата: E39 Sedan M Sport Package M54B30 TOPASBLAU METALLIC (364)
E36 Sedan M41D17 MONTREALBLAU METALLIC
E70 M57D30TU2 carbon-schwarz M Sports Package
Re: Закупуване и поддръжка на 750i M73B54 & M73B54TU
ръб написа:Колега къде ги видя тия 750 на достъпна цена, като аз дори една обява не намирам, ама изобщо. Има само една в карса запорирана и туй то.
Sent from my Pixel 4a using Tapatalk
Колега, Точно тази, за която говориш съм ходил да я гледам, колата е добре, купето е здраво и има 120 литра газова, върви много прилично, проблема й, е че е под запор
oo=[][]=oo BMW is life




5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани