730 с колектор от 740

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 3.12.2011
Местоположение: София (Бургас)
Пол: Мъж
Кара: Е38 730iA V8, RIP E39 528iA

730 с колектор от 740

Мнение от kiler_4o » 27 Ное 2014, 1:09

Здравейте колеги,

какво мислите за конверсията колектор + дросел от М60B40 на М60B30? Струва ли си според вас, каква разлика очаквате да има, някой правил ли го е?

Чакам мнения :)
E38 730iA
Punto GT
Punto 1.2 8v
R.I.P. E39 528iA

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 27.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Кара: E32 740 V8 manual
Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0

Re: 730 с колектор от 740

Мнение от Dj Ivo » 27 Ное 2014, 15:21

И аз съм я смятал тая работа и стигнах до извода че за малко повече пари е по-добре да бодна един М60Б40 и няма да се занимавам с глупости, а резултата ще е по-добър и ще си оправдае средствата! Като дори стария 3 литров мотор може да бъде продаден и да бъде избита част от инвестицията :D

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 3.12.2011
Местоположение: София (Бургас)
Пол: Мъж
Кара: Е38 730iA V8, RIP E39 528iA

Re: 730 с колектор от 740

Мнение от kiler_4o » 27 Ное 2014, 20:39

Мда... ако ще сменям мотор, по-добре направо една 740ка, за какво трябва да се вкарва във филми човек :)

Въпросът е конкретен :) Смяната на мотора си е набиване на много средства, а колекторът и дроселът са евтина работа :)
E38 730iA
Punto GT
Punto 1.2 8v
R.I.P. E39 528iA

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 27.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Кара: E32 740 V8 manual
Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0

Re: 730 с колектор от 740

Мнение от Dj Ivo » 27 Ное 2014, 21:07

Мммм не е такава моята теория :D

1-Около 200лв дросел с колектор, после гофрираната тръба до дебитомера, друго тяло на дебитомера (за тях не съм на 100% сигурен) и там ще отиде някой лев. Ами после кой ще го чипоса тоз мАтор? Едно професионално чипосване както си му е реда (динота минота и т.н.) колко кинти ще легне?? Сложи го минимум 500, и новия колектор с дросел ще искат едни нови гарнитурки, жаба и т.н. още едни 100лв и какво стана....мин 800лв

2-Един гол М60Б40 (само със дросел смукател и комп щото всичко друго го имаш) е около 1000 лв. Твоя Б30 ако е читав можеш да му вземеш едни 500лв.

Разликата-
1- за минимум 800лв получаваш едни 20-тина кончета и там 10-15 нютона и то да не кажа в най-добрия случай.
2- за горе-долу 1000 лв (слагам грубо и едни 500лв за смяната на мотора ако не можеш сам) получаваш едни 68 коня повече и още 110 нютона въртящ момент, същия разход и същата подръжка!
Чипосания Б30 може и да надвиши този разход и вървенето пак няма да е като на Б40-ката!

Така ги виждам аз нещата, ако някой мисли по друг начин нека сподели :D

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 3.12.2011
Местоположение: София (Бургас)
Пол: Мъж
Кара: Е38 730iA V8, RIP E39 528iA

Re: 730 с колектор от 740

Мнение от kiler_4o » 28 Ное 2014, 0:08

За доста неща бих поспорил :)

Колектор и дросел се намират за почти половината на това, тръбата и дебитомера не трябват (ако сложиш другото тяло на дебитомера е голям филм с ремапването, а задължително трябва да се направи), да го чипоса? Доста хора могат :) Не е нещо което се прави от вчера... И далеч не струва 500 лв (разбира се, ако имаш познати)... Гарнитуриите са 80 лв. всичките, жаба нямам идея на кое викаш...

А какво правим с регистрацията на новиия мотор? Или си го караме с другия мотор, без регистрация, както правят всички? Е аз не искам така :) Плащам си данъците и искам и всичко да си ми е в ред :)

Б30 мога да поспоря и за разхода, че е като на Б40... особено в ниските след ремап... :)

Хайде, няма ли и други мнения?
E38 730iA
Punto GT
Punto 1.2 8v
R.I.P. E39 528iA

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: 730 с колектор от 740

Мнение от host » 28 Ное 2014, 0:38

Знаеме ги тия мапове ... лашкай гориво, аванс на око... И ебаххх тя гори кат совалка и върви последните 1000рпм...кеффф

Ако частите ги имаш за без пари, и мапер дето 10 пъти да му върнеш компа... и нерви за трошене, слагай и карай.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 27.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Кара: E32 740 V8 manual
Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0

Re: 730 с колектор от 740

Мнение от Dj Ivo » 28 Ное 2014, 1:26

Какъв е смисъла да слагаш по-големи колектор и дросел като ще го тапиш с малкия дебитомер?А ако не го чипосаш ще е мъртвец.
Да кажем че имаш приятели, и ще си намериш колектор и дросел за половин цена ОК, аз обаче нямам такива приятели.
Тва че много хора си мислят че могат, не значи че наистина е така! Слагам го 500 лева като от тези пари примерно ще имаш и някакви за пътни, гориво за разни рънове, проби и те така....или това да не го смятаме? За мен една настройката трябва задължително да се направи на дино и то от човек който наистина знае какво прави ( а не някой майстор чел по форумите как ставало), ако искаш този мотор да те вози още стотици-хиляди километра! 80 лв със отстъпка са гарнитурите на на колектора към главите, не всички ползват 30% отстъпки от магазините за авто-части обаче! Жаба казвам на така наречения филтър картерни газове.

Виж относно регистрацията, там аз пък имам познати....просто Б40-ката става със същите номера като Б30-ката :winky:

За разхода и аз мога да поспоря щото ги карам и двете (тази от аватара ми и Е38 740 М60Б40), градско Е32-ката е с около литър под Е38цата а 740-ката е по-икономична след 160 ....и излиза същото, като изключим разликата във вървежа :D

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: 730 с колектор от 740

Мнение от Митко Стоянов » 28 Ное 2014, 15:25

Аз съм я правил тая галимация със смяната на колектора и дроселовата клапа от м60б40 на м60б30 преди почти 2 години и мога надълго да поразкажа за конверстията.
Разликата в диаметъра на дроселите е ясна, там няма нужда от какъвто и да е коментар. Интересна е разликата в самите всмукатели - този от б30 е със изкуствено вкарано чуждо тяло, което намаля обема на колектора поне наполовина, за всеки цилиндър има нещо като пластмасово тромпетче, което е на щипки вътре и при мен се бяха откачили 5 или 6 тромпетчета, бяха се събрали в задния край на колектора и празния ход беше мираж... Всмукателят на б40-ката е абсолютно празен, няма тромпети, няма нищо... Освен тези към главата, е хубаво е да се вземат нови гарнитури за дросела и клапана на картерните газове към колектора. Ако колата, на която присаждате е с ASC, всичко различно от дросел и колектор си остава 30-ково, ако няма ASC, не знам, но лесно може да се провери в реалоем.
Резултата е следният: чувствително се подобри респонса на мотора, осезаемо повече сила във високите...с две думи интервенцията си струва отвсякъде

Надявам се да съм бил полезен :winky:
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 27.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Кара: E32 740 V8 manual
Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0

Re: 730 с колектор от 740

Мнение от Dj Ivo » 28 Ное 2014, 15:41

На стария ми мотор с който взех 32-ката, колектора беше със такива тромпетчета. Новия който взех беше от кола произведена 93-та (оригиналния ми беше края на 91-ва) и колектора нямаше тромпетчета. Понеже прехвърлих колектора от стария мотор на новия (заради това че беше продупчен вече за газовия инжекцион) реших и на него да махна тромпетчетата, и сега карам без тях. Не усещам някаква разлика с и без тях.

Въпрос към чичо Митко.
Ти чипосва ли го?

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: 730 с колектор от 740

Мнение от Митко Стоянов » 28 Ное 2014, 15:51

Dj Ivo написа:На стария ми мотор с който взех 32-ката, колектора беше със такива тромпетчета. Новия който взех беше от кола произведена 93-та (оригиналния ми беше края на 91-ва) и колектора нямаше тромпетчета. Понеже прехвърлих колектора от стария мотор на новия (заради това че беше продупчен вече за газовия инжекцион) реших и на него да махна тромпетчетата, и сега карам без тях. Не усещам някаква разлика с и без тях.

Въпрос към чичо Митко.
Ти чипосва ли го?
Не съм чипосвал, а и честно да си кажа, не мисля, че има нужда... ЕКУ-то на б30 и б40 е абсолютно еднакво, инжекторите също (дори и на Б44 са същите), единствената разлика освен кубатурата и колектора с дросела е дебитомера. Ако не се лъжа, и изпускателните колектори са еднакви...
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook