730 с колектор от 740
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- kiler_4o
- Потребител
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: 3.12.2011
- Местоположение: София (Бургас)
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 730iA V8, RIP E39 528iA
730 с колектор от 740
Здравейте колеги,
какво мислите за конверсията колектор + дросел от М60B40 на М60B30? Струва ли си според вас, каква разлика очаквате да има, някой правил ли го е?
Чакам мнения
какво мислите за конверсията колектор + дросел от М60B40 на М60B30? Струва ли си според вас, каква разлика очаквате да има, някой правил ли го е?
Чакам мнения

E38 730iA
Punto GT
Punto 1.2 8v
R.I.P. E39 528iA
Punto GT
Punto 1.2 8v
R.I.P. E39 528iA
- Dj Ivo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 27.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: E32 740 V8 manual
- Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0
Re: 730 с колектор от 740
И аз съм я смятал тая работа и стигнах до извода че за малко повече пари е по-добре да бодна един М60Б40 и няма да се занимавам с глупости, а резултата ще е по-добър и ще си оправдае средствата! Като дори стария 3 литров мотор може да бъде продаден и да бъде избита част от инвестицията 

- kiler_4o
- Потребител
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: 3.12.2011
- Местоположение: София (Бургас)
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 730iA V8, RIP E39 528iA
Re: 730 с колектор от 740
Мда... ако ще сменям мотор, по-добре направо една 740ка, за какво трябва да се вкарва във филми човек 
Въпросът е конкретен
Смяната на мотора си е набиване на много средства, а колекторът и дроселът са евтина работа 

Въпросът е конкретен


E38 730iA
Punto GT
Punto 1.2 8v
R.I.P. E39 528iA
Punto GT
Punto 1.2 8v
R.I.P. E39 528iA
- Dj Ivo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 27.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: E32 740 V8 manual
- Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0
Re: 730 с колектор от 740
Мммм не е такава моята теория
1-Около 200лв дросел с колектор, после гофрираната тръба до дебитомера, друго тяло на дебитомера (за тях не съм на 100% сигурен) и там ще отиде някой лев. Ами после кой ще го чипоса тоз мАтор? Едно професионално чипосване както си му е реда (динота минота и т.н.) колко кинти ще легне?? Сложи го минимум 500, и новия колектор с дросел ще искат едни нови гарнитурки, жаба и т.н. още едни 100лв и какво стана....мин 800лв
2-Един гол М60Б40 (само със дросел смукател и комп щото всичко друго го имаш) е около 1000 лв. Твоя Б30 ако е читав можеш да му вземеш едни 500лв.
Разликата-
1- за минимум 800лв получаваш едни 20-тина кончета и там 10-15 нютона и то да не кажа в най-добрия случай.
2- за горе-долу 1000 лв (слагам грубо и едни 500лв за смяната на мотора ако не можеш сам) получаваш едни 68 коня повече и още 110 нютона въртящ момент, същия разход и същата подръжка!
Чипосания Б30 може и да надвиши този разход и вървенето пак няма да е като на Б40-ката!
Така ги виждам аз нещата, ако някой мисли по друг начин нека сподели

1-Около 200лв дросел с колектор, после гофрираната тръба до дебитомера, друго тяло на дебитомера (за тях не съм на 100% сигурен) и там ще отиде някой лев. Ами после кой ще го чипоса тоз мАтор? Едно професионално чипосване както си му е реда (динота минота и т.н.) колко кинти ще легне?? Сложи го минимум 500, и новия колектор с дросел ще искат едни нови гарнитурки, жаба и т.н. още едни 100лв и какво стана....мин 800лв
2-Един гол М60Б40 (само със дросел смукател и комп щото всичко друго го имаш) е около 1000 лв. Твоя Б30 ако е читав можеш да му вземеш едни 500лв.
Разликата-
1- за минимум 800лв получаваш едни 20-тина кончета и там 10-15 нютона и то да не кажа в най-добрия случай.
2- за горе-долу 1000 лв (слагам грубо и едни 500лв за смяната на мотора ако не можеш сам) получаваш едни 68 коня повече и още 110 нютона въртящ момент, същия разход и същата подръжка!
Чипосания Б30 може и да надвиши този разход и вървенето пак няма да е като на Б40-ката!
Така ги виждам аз нещата, ако някой мисли по друг начин нека сподели

- kiler_4o
- Потребител
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: 3.12.2011
- Местоположение: София (Бургас)
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 730iA V8, RIP E39 528iA
Re: 730 с колектор от 740
За доста неща бих поспорил
Колектор и дросел се намират за почти половината на това, тръбата и дебитомера не трябват (ако сложиш другото тяло на дебитомера е голям филм с ремапването, а задължително трябва да се направи), да го чипоса? Доста хора могат
Не е нещо което се прави от вчера... И далеч не струва 500 лв (разбира се, ако имаш познати)... Гарнитуриите са 80 лв. всичките, жаба нямам идея на кое викаш...
А какво правим с регистрацията на новиия мотор? Или си го караме с другия мотор, без регистрация, както правят всички? Е аз не искам така
Плащам си данъците и искам и всичко да си ми е в ред 
Б30 мога да поспоря и за разхода, че е като на Б40... особено в ниските след ремап...
Хайде, няма ли и други мнения?

Колектор и дросел се намират за почти половината на това, тръбата и дебитомера не трябват (ако сложиш другото тяло на дебитомера е голям филм с ремапването, а задължително трябва да се направи), да го чипоса? Доста хора могат

А какво правим с регистрацията на новиия мотор? Или си го караме с другия мотор, без регистрация, както правят всички? Е аз не искам така


Б30 мога да поспоря и за разхода, че е като на Б40... особено в ниските след ремап...

Хайде, няма ли и други мнения?
E38 730iA
Punto GT
Punto 1.2 8v
R.I.P. E39 528iA
Punto GT
Punto 1.2 8v
R.I.P. E39 528iA
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: 730 с колектор от 740
Знаеме ги тия мапове ... лашкай гориво, аванс на око... И ебаххх тя гори кат совалка и върви последните 1000рпм...кеффф
Ако частите ги имаш за без пари, и мапер дето 10 пъти да му върнеш компа... и нерви за трошене, слагай и карай.
Ако частите ги имаш за без пари, и мапер дето 10 пъти да му върнеш компа... и нерви за трошене, слагай и карай.
- Dj Ivo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 27.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: E32 740 V8 manual
- Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0
Re: 730 с колектор от 740
Какъв е смисъла да слагаш по-големи колектор и дросел като ще го тапиш с малкия дебитомер?А ако не го чипосаш ще е мъртвец.
Да кажем че имаш приятели, и ще си намериш колектор и дросел за половин цена ОК, аз обаче нямам такива приятели.
Тва че много хора си мислят че могат, не значи че наистина е така! Слагам го 500 лева като от тези пари примерно ще имаш и някакви за пътни, гориво за разни рънове, проби и те така....или това да не го смятаме? За мен една настройката трябва задължително да се направи на дино и то от човек който наистина знае какво прави ( а не някой майстор чел по форумите как ставало), ако искаш този мотор да те вози още стотици-хиляди километра! 80 лв със отстъпка са гарнитурите на на колектора към главите, не всички ползват 30% отстъпки от магазините за авто-части обаче! Жаба казвам на така наречения филтър картерни газове.
Виж относно регистрацията, там аз пък имам познати....просто Б40-ката става със същите номера като Б30-ката
За разхода и аз мога да поспоря щото ги карам и двете (тази от аватара ми и Е38 740 М60Б40), градско Е32-ката е с около литър под Е38цата а 740-ката е по-икономична след 160 ....и излиза същото, като изключим разликата във вървежа
Да кажем че имаш приятели, и ще си намериш колектор и дросел за половин цена ОК, аз обаче нямам такива приятели.
Тва че много хора си мислят че могат, не значи че наистина е така! Слагам го 500 лева като от тези пари примерно ще имаш и някакви за пътни, гориво за разни рънове, проби и те така....или това да не го смятаме? За мен една настройката трябва задължително да се направи на дино и то от човек който наистина знае какво прави ( а не някой майстор чел по форумите как ставало), ако искаш този мотор да те вози още стотици-хиляди километра! 80 лв със отстъпка са гарнитурите на на колектора към главите, не всички ползват 30% отстъпки от магазините за авто-части обаче! Жаба казвам на така наречения филтър картерни газове.
Виж относно регистрацията, там аз пък имам познати....просто Б40-ката става със същите номера като Б30-ката

За разхода и аз мога да поспоря щото ги карам и двете (тази от аватара ми и Е38 740 М60Б40), градско Е32-ката е с около литър под Е38цата а 740-ката е по-икономична след 160 ....и излиза същото, като изключим разликата във вървежа

- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: 730 с колектор от 740
Аз съм я правил тая галимация със смяната на колектора и дроселовата клапа от м60б40 на м60б30 преди почти 2 години и мога надълго да поразкажа за конверстията.
Разликата в диаметъра на дроселите е ясна, там няма нужда от какъвто и да е коментар. Интересна е разликата в самите всмукатели - този от б30 е със изкуствено вкарано чуждо тяло, което намаля обема на колектора поне наполовина, за всеки цилиндър има нещо като пластмасово тромпетче, което е на щипки вътре и при мен се бяха откачили 5 или 6 тромпетчета, бяха се събрали в задния край на колектора и празния ход беше мираж... Всмукателят на б40-ката е абсолютно празен, няма тромпети, няма нищо... Освен тези към главата, е хубаво е да се вземат нови гарнитури за дросела и клапана на картерните газове към колектора. Ако колата, на която присаждате е с ASC, всичко различно от дросел и колектор си остава 30-ково, ако няма ASC, не знам, но лесно може да се провери в реалоем.
Резултата е следният: чувствително се подобри респонса на мотора, осезаемо повече сила във високите...с две думи интервенцията си струва отвсякъде
Надявам се да съм бил полезен
Разликата в диаметъра на дроселите е ясна, там няма нужда от какъвто и да е коментар. Интересна е разликата в самите всмукатели - този от б30 е със изкуствено вкарано чуждо тяло, което намаля обема на колектора поне наполовина, за всеки цилиндър има нещо като пластмасово тромпетче, което е на щипки вътре и при мен се бяха откачили 5 или 6 тромпетчета, бяха се събрали в задния край на колектора и празния ход беше мираж... Всмукателят на б40-ката е абсолютно празен, няма тромпети, няма нищо... Освен тези към главата, е хубаво е да се вземат нови гарнитури за дросела и клапана на картерните газове към колектора. Ако колата, на която присаждате е с ASC, всичко различно от дросел и колектор си остава 30-ково, ако няма ASC, не знам, но лесно може да се провери в реалоем.
Резултата е следният: чувствително се подобри респонса на мотора, осезаемо повече сила във високите...с две думи интервенцията си струва отвсякъде
Надявам се да съм бил полезен


Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- Dj Ivo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 188
- Регистриран на: 27.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: E32 740 V8 manual
- Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0
Re: 730 с колектор от 740
На стария ми мотор с който взех 32-ката, колектора беше със такива тромпетчета. Новия който взех беше от кола произведена 93-та (оригиналния ми беше края на 91-ва) и колектора нямаше тромпетчета. Понеже прехвърлих колектора от стария мотор на новия (заради това че беше продупчен вече за газовия инжекцион) реших и на него да махна тромпетчетата, и сега карам без тях. Не усещам някаква разлика с и без тях.
Въпрос към чичо Митко.
Ти чипосва ли го?
Въпрос към чичо Митко.
Ти чипосва ли го?
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: 730 с колектор от 740
Не съм чипосвал, а и честно да си кажа, не мисля, че има нужда... ЕКУ-то на б30 и б40 е абсолютно еднакво, инжекторите също (дори и на Б44 са същите), единствената разлика освен кубатурата и колектора с дросела е дебитомера. Ако не се лъжа, и изпускателните колектори са еднакви...Dj Ivo написа:На стария ми мотор с който взех 32-ката, колектора беше със такива тромпетчета. Новия който взех беше от кола произведена 93-та (оригиналния ми беше края на 91-ва) и колектора нямаше тромпетчета. Понеже прехвърлих колектора от стария мотор на новия (заради това че беше продупчен вече за газовия инжекцион) реших и на него да махна тромпетчетата, и сега карам без тях. Не усещам някаква разлика с и без тях.
Въпрос към чичо Митко.
Ти чипосва ли го?

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани