висок разход по борд компютър/ Търся дебитомер за ТЕСТ
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- waterboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 30.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e38 735i
- Мечтае да кара: вана
- Детайли за колата: M62
висок разход по борд компютър/ Търся дебитомер за ТЕСТ
Добър вечер колеги моля за малко разяснение и насочване към решение за проблема, от известно време колата започна на празен ход да работи не равномерно получаваха се вибрации в купето, мотора тресеше колата е 735и автомат. На кик даун нямаше това ускорение което имаше по принцип другото което ми направи впечатление разхода по борд комп ми беше винаги на (CONS1 16,1/100) (CONS2 16,0/100) ако може да ми кажете разликата между двата разхода моментен и среден ли е? А след като дойдоха проблемите държеше cons1 22/100 cons2 21/100
На диагностика показа грешка ламбда сонда 1-4 цилиндър и даттчик разпределител вал.
Вчера ги смених, установих следните промени колата работи отново тихо, не мени обороти, седи на 750 оборота ( когато я купих и я карах преди да почнат проблемите колата държеше 500 оборота и не мърдаше, сега защо е на 750 и пак не мърда не знам) до тук да речем добре , разхода по борд компа е паднал с 2 само ;( показва 20,4/100 20/100 ускорението от кикдаун като чели пак не е това което беше в началото (тук допускам че може и да си въобразявам но едва ли ) направихме пак диагностика показа само грешка в някаква карта че няма връзка колата с някаква карта ли компютъра ли не можахме да разберем ( по принцип телефона започна да се бъзика и не винаги да разпознава картата но мисля че не е това едва ли това може да ми го покаже) Идеята е защо разхода по борд ми седи пак висок ? трябва ли да правя някаква адаптация на нещо?
п.п във е39 прочетох тема за рестартирване чрез сваляне на акумулатора има ли смисъл някакъв да правя тази процедура и може ли да си навредя на електрониката с нея?
На диагностика показа грешка ламбда сонда 1-4 цилиндър и даттчик разпределител вал.
Вчера ги смених, установих следните промени колата работи отново тихо, не мени обороти, седи на 750 оборота ( когато я купих и я карах преди да почнат проблемите колата държеше 500 оборота и не мърдаше, сега защо е на 750 и пак не мърда не знам) до тук да речем добре , разхода по борд компа е паднал с 2 само ;( показва 20,4/100 20/100 ускорението от кикдаун като чели пак не е това което беше в началото (тук допускам че може и да си въобразявам но едва ли ) направихме пак диагностика показа само грешка в някаква карта че няма връзка колата с някаква карта ли компютъра ли не можахме да разберем ( по принцип телефона започна да се бъзика и не винаги да разпознава картата но мисля че не е това едва ли това може да ми го покаже) Идеята е защо разхода по борд ми седи пак висок ? трябва ли да правя някаква адаптация на нещо?
п.п във е39 прочетох тема за рестартирване чрез сваляне на акумулатора има ли смисъл някакъв да правя тази процедура и може ли да си навредя на електрониката с нея?
Последна промяна waterboy на 22 Ное 2014, 21:12, променена общо 1 път
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: висок разход по борд компютър
Дало ти е грешка в MAP сензора,демек дебитомера това би обяснило липсата на вървеж на кикдаун и завишения разход.
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: висок разход по борд компютър
GecataBMW-E46 написа:Дало ти е грешка в MAP сензора,демек дебитомера това би обяснило липсата на вървеж на кикдаун и завишения разход.
Също би обяснило и по-високите обороти.
Стандартно този мотор ( ранните версии ) държи 500оборота при спрян климатик и 700-750 на пуснат.
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: висок разход по борд компютър
omegaart написа:
Стандартно този мотор ( ранните версии ) държи 500оборота при спрян климатик и 700-750 на пуснат.
Тая "компенсация" само при пуснат климатик ли я прави, или и при други консуматори, например фарове, нагревател заден джам и т.н.?
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: висок разход по борд компютър
Mollov написа:omegaart написа:
Стандартно този мотор ( ранните версии ) държи 500оборота при спрян климатик и 700-750 на пуснат.
Тая "компенсация" само при пуснат климатик ли я прави, или и при други консуматори, например фарове, нагревател заден джам и т.н.?
само при клима.
В TIS-а има даже описан "проблема"
Group 12
Engine Electrical
Bulletin Number
12 07 99
Woodcliff Lake, NJ
February 1999
Product Engineering
SUBJECT
Increasing Idle Speed on ECM/DME
.2.1 or ME7.2)
MODEL:
E38 - 74OiLA with M62 engine produced as of 5197
E39 - 540iAi with M62 engine produced as of 5/97
Situation:
Customer complains that seems to stumble and the engine idle speed appears to be too low especially with the A/C off and when:
- is turned fully to the right or left
- Reverse gear is selected with automatic
Cause:
Increased load requirement from steering/transmission
Correction:
In case of a customer complaint, the engine speed can be adjusted ±100 RPM by utilizing service function within DME diagnosis.
Procedure:
In order to increase the idle speed the following steps must be followed:
- No Faults stored in DME Fault Memory
- Engine must be at normal operating Temperature (at least 85°C)
- All electrical consumers must be switched oft
- Adaptation values should be cleared
Once the list conditions are met the idle speed can be increased by:
1. Select Digital Engine Management (displaying the DME diagnosis ID screen)
2. Select =>
3. Select "3 Service functions" then =>
4. Select "20 Idle speed adjustment" then =>
5. Current idle speed adjustments are displayed
6. Select =>
7. Menu of idle speed adjustment options is displayed.
8. Select an adjustment option from the menu and select =>
9. DIS will prompt you to perform certain operations, such as start engine.
10. After selecting => a screen displaying current engine speed and temperature will be displayed. At this point the engine speed can be increased or decreased in steps of 10 RPM. The total adjustment window is ±100 RPM.
11.Once the desired engine speed is obtained the new value must be stored. Once the new value is stored select the back arrow and the new idle speed adjustment setting will be displayed.
- waterboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 30.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e38 735i
- Мечтае да кара: вана
- Детайли за колата: M62
Re: висок разход по борд компютър
да разбирам че дебитомера прави проблеми така ли ? Колата държеше постоянно 500 оборота като я взех без значение клима фарове музика и т.н после започна да работи неравномерно като върна гъста падат на 1000 задържа малко на 900 после 800 и примерно спира на 500-600 различно, друг път направо спира на 600 или на 500 или на 700 и не мърда и тогава на диагностика излезна само ламбдата и даттчика след смямата им излиза 1 грешка в някаква карта и от 2 дена от както съм я взел дърви само 750 оборота не игрят , клима сега не съм пускам че е вече студено
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: висок разход по борд компютър
waterboy написа:да разбирам че дебитомера прави проблеми така ли ? Колата държеше постоянно 500 оборота като я взех без значение клима фарове музика и т.н после започна да работи неравномерно като върна гъста падат на 1000 задържа малко на 900 после 800 и примерно спира на 500-600 различно, друг път направо спира на 600 или на 500 или на 700 и не мърда и тогава на диагностика излезна само ламбдата и даттчика след смямата им излиза 1 грешка в някаква карта и от 2 дена от както съм я взел дърви само 750 оборота не игрят , клима сега не съм пускам че е вече студено
Съветвам те да намериш дебитомер като твоя и да тестваш дали има промяна и после нова/втора ръка. Мисля , че 535/540/735/740 са еднакви , поне от 740 м60 е 1:1 като моя.
- waterboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 30.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e38 735i
- Мечтае да кара: вана
- Детайли за колата: M62
Re: висок разход по борд компютър
най вероятно първо ще тествам, а и друго дали само оригинален става? ако взема нов но не оригинален дали ще има проблем? Чудя се дали да направя нова диагностика да видя точно какво пише на грешката понеже не съм я виждал а майстора ми каза по телефона какво излиза на диагностика след ремонта мисълта ми е да видя точно какво пише за тази карта
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: висок разход по борд компютър
waterboy написа:най вероятно първо ще тествам, а и друго дали само оригинален става? ако взема нов но не оригинален дали ще има проблем? Чудя се дали да направя нова диагностика да видя точно какво пише на грешката понеже не съм я виждал а майстора ми каза по телефона какво излиза на диагностика след ремонта мисълта ми е да видя точно какво пише за тази карта
Хубаво е да знаеш точната грешка , щото иначе си гадаеш какво е. Има алтернативи на бош и на китайците също , така че избор имаш. Аз лично бих си взел оригинален 2-ра ръка или в краен случай бош. Естествено ако имам 600лв бих си взел и от дарукар ама нещо не ме кефи тая мисъл

- waterboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 30.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e38 735i
- Мечтае да кара: вана
- Детайли за колата: M62
Re: висок разход по борд компютър
Благодаря за отговорите и помощта на реших да видя дали мога да намеря друг дебитомер за тест така че ако има колеги от софия и мога да помогнат ще съм благодарен и ще почерпя само за сверка дали е от него за да не сменям нещо ако то работи 

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: висок разход по борд компютър/ Търся дебитомер за ТЕСТ
Аз имам един дебитомер, дето събира прах, който привидно работи... смених го с нов, с идеята да проверя дали при мен някои дразнещи ме неща са от дебитомера, но се оказаха, че не са от дебитомера... та мога да ти го пратя, сигурно ще има разлика поне някаква с твоя...
- waterboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 30.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e38 735i
- Мечтае да кара: вана
- Детайли за колата: M62
Re: висок разход по борд компютър/ Търся дебитомер за ТЕСТ
Ще ти пиша ЛС , ако може някой да помогне да пише 

- chernobila
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 608
- Регистриран на: 10.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: мечтата на живота си
- Мечтае да кара: е38 с евтино гориво
Re: висок разход по борд компютър/ Търся дебитомер за ТЕСТ
waterboy написа:Ще ти пиша ЛС , ако може някой да помогне да пише
Aко мотора ти е ТУ ще ти дам за проба .Имам 2 броя

13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани