725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с-ма
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
Отворих капачката и всичко си е ок - антифриза се връща както трябва.
Ноооо нали взех нова капачка - по спецификация 1,4 бара... Старата ми е 2,00 бара, а аз толкова години не съм обърнал внимание. Погледнах в REALOEM и там излиза, че капачка 2.0 BAR като старата ми е за бензиновите E38 740i / 750i.
Адски много се надявам от това да е проблема и да съм го решил само с 22лв.
Според вас какво се случва когато капачката е за по-високо налягане? Според мен позволява на системата да вдигне по-високо налягане и след изгасяне на двигателя температурата на охладителната течност се покачва много повече отколкото трябва, а заедно с това и налягането и избива от най-слабото място (първо радиатор, после маркуч).
Сега ще чакам пак да избие до края на месеца... Дано не се изпусне!
Ноооо нали взех нова капачка - по спецификация 1,4 бара... Старата ми е 2,00 бара, а аз толкова години не съм обърнал внимание. Погледнах в REALOEM и там излиза, че капачка 2.0 BAR като старата ми е за бензиновите E38 740i / 750i.
Адски много се надявам от това да е проблема и да съм го решил само с 22лв.
Според вас какво се случва когато капачката е за по-високо налягане? Според мен позволява на системата да вдигне по-високо налягане и след изгасяне на двигателя температурата на охладителната течност се покачва много повече отколкото трябва, а заедно с това и налягането и избива от най-слабото място (първо радиатор, после маркуч).
Сега ще чакам пак да избие до края на месеца... Дано не се изпусне!

Последна промяна deank на 04 Сеп 2014, 20:13, променена общо 1 път
Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
С правилната капачка резултатите отпреди малко са следните (happy BMW):

1) Температура на охладителната течност 21'С
2) От летището до Лозенец - температурата беше 88'С като спрях в гаража преди да изгася двигателя
3) Изгасих двигателя и изчаках 5 минути - температурата се повиши до 91'С и после почна да пада
4) Маркуча не е твърд като камък и мога леко да го стискам с ръка (при работещ двигател)
Разликата е 3-4'С по-малко в движение и 3'С по-малко след изгасяне на двигателя. Също така, маркуча не е толкова твърд както беше преди. Ще следя следващите 3-4 седмици и ще пиша пак ако има нещо интересно.

1) Температура на охладителната течност 21'С
2) От летището до Лозенец - температурата беше 88'С като спрях в гаража преди да изгася двигателя
3) Изгасих двигателя и изчаках 5 минути - температурата се повиши до 91'С и после почна да пада
4) Маркуча не е твърд като камък и мога леко да го стискам с ръка (при работещ двигател)
Разликата е 3-4'С по-малко в движение и 3'С по-малко след изгасяне на двигателя. Също така, маркуча не е толкова твърд както беше преди. Ще следя следващите 3-4 седмици и ще пиша пак ако има нещо интересно.
Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
Колега наистина ти пожелавам проблема да си го отстранил чрез смяна на капачката, но и аз имах подобни перипетии след смяната на радиатора с чисто нов такъв. После и водна помпа смених, та накрая и с капачка пробвах временно, но проблема остана и се появяваше в различен период от време, но в града и на близки разстояния (100-150км) нямаше проблеми, а само при по-далечни пътувания.
Проблема се оказа в клапанчето на радиатора, което връщаше обратната струйка в разширителния съд. Понякога отваряше, понякога не отваряше и като останеше в затворено положение прави въздушна възглавница вътре в системата (и да, маркуча става твърд до пръсване) и от налягането охладителната течност изтичаше по подобен начин.
Реших го като направих пробка на мястото на клапана (като застанеш срещу двигателя вдясната част маркуча, сега съжалявам, че не направих снимки) и го оставих в постоянно отворено положение. Смених и превантивно водната помпа тъй като на няколко пъти щях да я изтърва в червеното. При свалянето и се разпадна в ръцете ми
Иначе маркуча трябва да е мек и топъл.
Разказвам ти го всичко това, защото когато запалиш колата и докато не вдигне 90 градуса нямаш парно предполагам. Чак след като ги вдигне (90-91-92) ти тръгва парното? Това е точно от тоя ш**ан клапан на радиатора. Погледни го и него
При нормално работеща охладителна система парното тръгва от 50-51-52 градуса и с постепенното затопляне на охл. течност се вдига и силата на работене на парното
По това най-вече можеш да познаеш дали има въздух в системата 
Проблема се оказа в клапанчето на радиатора, което връщаше обратната струйка в разширителния съд. Понякога отваряше, понякога не отваряше и като останеше в затворено положение прави въздушна възглавница вътре в системата (и да, маркуча става твърд до пръсване) и от налягането охладителната течност изтичаше по подобен начин.
Реших го като направих пробка на мястото на клапана (като застанеш срещу двигателя вдясната част маркуча, сега съжалявам, че не направих снимки) и го оставих в постоянно отворено положение. Смених и превантивно водната помпа тъй като на няколко пъти щях да я изтърва в червеното. При свалянето и се разпадна в ръцете ми

Иначе маркуча трябва да е мек и топъл.
Разказвам ти го всичко това, защото когато запалиш колата и докато не вдигне 90 градуса нямаш парно предполагам. Чак след като ги вдигне (90-91-92) ти тръгва парното? Това е точно от тоя ш**ан клапан на радиатора. Погледни го и него

При нормално работеща охладителна система парното тръгва от 50-51-52 градуса и с постепенното затопляне на охл. течност се вдига и силата на работене на парното


enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
Парното работи идеално и духа топло няколко минути след като тръгна, а клапана връща антифриз в казанчето и маркуча поомекна. Както споменах преди - колата не загрява и се надявам проблема наистина да е само от капачката.
Re: 725TDS - Неприятен повтарящ се проблем с охладителната с
Само кратък update на ситуацията - мина един месец откакто смених грешната капачка на разширителния съд (беше 2бара) с правилната 1.4 бара и засега всичко е нормално. Няма твърди маркучи и изтекли води.
Ако нещо се обърка - пак ще пиша.

20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани