Загрява без да влиза в червения сектор
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- sleit_
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 22.02.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525i M54
Загрява без да влиза в червения сектор
Привет колеги,
Ситуацията е следната:
Двигателят е М52 с двоен ванус и до преди два дни проблем с охлаждането не съм имал. Колата е с газов инжекцион и от поставянето му до момента на загряването, са изминати около 1000 безпроблемни километра.
Тръгвам от Варна за Бургас, компресора не е включен и външната температура е 20 градуса. Веднага след излизане от Варна следва няколко-километров слабо-стръмен баир (даже май е магистрала). Карам спокойно, тъй като в колата сме 5 човека от които 2 деца. Колата е автоматик и карах със скорост около 100 км./ч. при около 2000-2500 оборота. В края на въпросния баир забелязвам, че стрелката за температурата на охладителната течност се е застопорила между "12 часа" и следващото дясно деление
. Баирът свърши намалих на 60-70 км/ч и карах така още малко, като едното ми око стоеше постоянно на стрелката
. След около 5 мин. "часът плавно стана 12". От една страна се зарадвах, но от друга ми стана още по-зле - до Бургас тепърва предстояха баири с много завои (прохода). И така до Бургас ми го направи още два пъти този номер, с тази разлика че скоростта бе наполовина (около 50 км/ч) и при третото загряване стрелката подмина и делението след "12 часа" (приближи се повече до червения сектор). Стрелката винаги се движеше плавно в двете посоки.
Общото при трите загрявания е, че стават при продължително изкачване и при ниски обороти.
Тук историята продължава. Няколко часа по-късно се движа в обратна посока (Бургас - Варна) при външна температура 16 градуса. След доста умуване реших да проверя как стоят нещата във високите обороти. Минах на ръчен режим и до Варна под 3000 оборота не паднах, а стрелката не помръдна от "12 часа". Между другото бях приятно изненадан от възможностите на този двигател
Малко инфо за техническото състояние преди и след загряването:
Охладителната течност е антифриз, сменяна е преди 5 месеца и беше с нормално ниво (винаги го проверявам преди път).
Системата е обезвъздушена качествено.
Перката на климатика е изключена от конектора зад бъбреците (вероятно защото не бачка).
Виското работи със сигурност (проверих го още като видях, че перката на климатика е изключена).
Нивото на охладителната течност остана непроменено след прегряванията (няма загуба на охл. течност).
Ситуацията между радиаторите е добра, няма боклуци и др. мизерии.
Няма загуба на масло или промяна в цвета и състоянието му.
Извинявам се за дългият пост, но мисля че така е по-добре отколкото кратък пост и последвали редица уточняващи въпроси...
Та накрая да питам: Правилно ли разсъждавам или греша?
Според мен всичко по охладителната система си е в ред и работи (без перката на климата), а това частично загряване се получава, защото изпарителят на газовия инжекцион удължава още веригата и процесът на охлаждане при ниски обороти се забавя.
В подкрепа на това твърдение ще добавя, че днес правих възстановка
. Ходих на същия баир и го изкачвах със същата скорост (100км/ч) при същите обороти (2000-2500). Външната температура бе с 6 градуса по-висока, но пък в колата бяхме само 2. В края на баира стрелката отново тръгна плавно надясно. След около 1/2 минута стрелката бе между "12 часа" и следващото дясно деление, минах на ръчен режим, смъкнах 1-2 предавки (качих оборотите на 3500 -4000) и след 10-ина секунди "часът стана 12".
Ситуацията е следната:
Двигателят е М52 с двоен ванус и до преди два дни проблем с охлаждането не съм имал. Колата е с газов инжекцион и от поставянето му до момента на загряването, са изминати около 1000 безпроблемни километра.
Тръгвам от Варна за Бургас, компресора не е включен и външната температура е 20 градуса. Веднага след излизане от Варна следва няколко-километров слабо-стръмен баир (даже май е магистрала). Карам спокойно, тъй като в колата сме 5 човека от които 2 деца. Колата е автоматик и карах със скорост около 100 км./ч. при около 2000-2500 оборота. В края на въпросния баир забелязвам, че стрелката за температурата на охладителната течност се е застопорила между "12 часа" и следващото дясно деление


Общото при трите загрявания е, че стават при продължително изкачване и при ниски обороти.
Тук историята продължава. Няколко часа по-късно се движа в обратна посока (Бургас - Варна) при външна температура 16 градуса. След доста умуване реших да проверя как стоят нещата във високите обороти. Минах на ръчен режим и до Варна под 3000 оборота не паднах, а стрелката не помръдна от "12 часа". Между другото бях приятно изненадан от възможностите на този двигател

Малко инфо за техническото състояние преди и след загряването:
Охладителната течност е антифриз, сменяна е преди 5 месеца и беше с нормално ниво (винаги го проверявам преди път).
Системата е обезвъздушена качествено.
Перката на климатика е изключена от конектора зад бъбреците (вероятно защото не бачка).
Виското работи със сигурност (проверих го още като видях, че перката на климатика е изключена).
Нивото на охладителната течност остана непроменено след прегряванията (няма загуба на охл. течност).
Ситуацията между радиаторите е добра, няма боклуци и др. мизерии.
Няма загуба на масло или промяна в цвета и състоянието му.
Извинявам се за дългият пост, но мисля че така е по-добре отколкото кратък пост и последвали редица уточняващи въпроси...
Та накрая да питам: Правилно ли разсъждавам или греша?
Според мен всичко по охладителната система си е в ред и работи (без перката на климата), а това частично загряване се получава, защото изпарителят на газовия инжекцион удължава още веригата и процесът на охлаждане при ниски обороти се забавя.
В подкрепа на това твърдение ще добавя, че днес правих възстановка

- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Загрява без да влиза в червения сектор
Имах подобен проблем на Е34ката, оказа се виско.Абсолютно същите симптоми.Когато караш бавно с прецакано виско едно, че самото виско не е зацепило така както би трябвало, а другото е , че насрещния поток на въздух е по слаб, което води до по-слабо охлаждане на радиатора.Когато увеличиш оборотите, виското се върти по-силно и от там ти идва охлаждането на колата.Абсолютно същото ми се случи на мен.Не изключвам и водната помпа като вариант.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Загрява без да влиза в червения сектор
Та накрая да питам: Правилно ли разсъждавам или греша?
Според мен всичко по охладителната система си е в ред и работи (без перката на климата), а това частично загряване се получава, защото изпарителят на газовия инжекцион удължава още веригата и процесът на охлаждане при ниски обороти се забавя.
Колегата ти е казал каква е вероятната причина. На добре загрял двигател, до около 5000 оборота, перката на охлаждането трябва да се върти с оборотите на двигателя- като натиснеш педала на газта при вдигнат капак, трябва да видиш осезаемо как почва да върти по-бързо и по-шумно. Ако не го направи трябва да се замислиш за нов вискозитетен съединител. Другото слабо място е водната помпа- по принцип е консуматив, който е добре на 60-70К да се сменя. Може да изглежда напълно здрава, да няма счупени лопатки и пак да не работи добре, защото турбината превърта. Накрая може да се помисли и за запушен воден радиатор.
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Загрява без да влиза в червения сектор
Колег, да попитам, с климатроник ли си? Пуснат ли ти е климатроника по време на случката? Електрическата перка има 2 режима на работа, като при втория (и е за 2-ра степен) се включва за помощ на виското.... първо оправи "електриката" и после се заигравай натам....
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- optimist
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 181
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e65 730d SE
- Мечтае да кара: m5
Re: Загрява без да влиза в червения сектор
Възможно е и по-просто решение а именно щом са слагали ГИ неминуемо се е стигнало до загуба на охладителноа течност... Вероятно може да не са обезвъздушили достатъчно системата поразвиите пробките и вижте да не с окаже че има въздухче... Перката на климатика подпомага охлаждането на двигателя в градски скорости примерно до 80км.... виското ако не е наред в очакваните жеги може и радиатор да сменяш
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Загрява без да влиза в червения сектор
Развитие по случката?
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- sleit_
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 22.02.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525i M54
Re: Загрява без да влиза в червения сектор
Привет отново, и благодарско на отзовалите се.
По едно странно стечение на обстоятелствата току що се прибирам от Бургас (направих същата отсечка - Варна - Бургас и обратно). На отиване карах нормално, а на връщане душманската
. И в двата случая никаква следа от загряване
Смятам, че виското и водната помпа са в ред, тъй като ако някое от тях "превърта" леко в ниските обороти, то във високите нещата ще станат в пъти по-зле, сиреч загряването ще бъде по-сериозно (ако греша поправяйте ме). А при мен с покачване на оборотите температурата влезе в норма.
Освен това при поредния ремонт в сервиз (преди около 2 месеца) поръчах да ми проверят виското, и диагнозата на майсторите бе, че работи.
При загряването моята климатична перка беше изключена от конектора, но да питам и за нея нещо: Правилно ли съм разбрал, че тя се активира след постигане на определено налягане на фреона в системата и/или при повишена температура на охладителната течност на двигателя? Ако е така, не би ли трябвало при прегряване на ДВГ климатичната перка да се включи, дори и ако климатроника (компресора) не е пуснат? И не на последно място ако с климатичната перка има проблем (тя липсва, дефектирала е или датчика и е прецакан), не трябва ли да ми даде индикация на таблото?
По едно странно стечение на обстоятелствата току що се прибирам от Бургас (направих същата отсечка - Варна - Бургас и обратно). На отиване карах нормално, а на връщане душманската


Смятам, че виското и водната помпа са в ред, тъй като ако някое от тях "превърта" леко в ниските обороти, то във високите нещата ще станат в пъти по-зле, сиреч загряването ще бъде по-сериозно (ако греша поправяйте ме). А при мен с покачване на оборотите температурата влезе в норма.
Освен това при поредния ремонт в сервиз (преди около 2 месеца) поръчах да ми проверят виското, и диагнозата на майсторите бе, че работи.
При загряването моята климатична перка беше изключена от конектора, но да питам и за нея нещо: Правилно ли съм разбрал, че тя се активира след постигане на определено налягане на фреона в системата и/или при повишена температура на охладителната течност на двигателя? Ако е така, не би ли трябвало при прегряване на ДВГ климатичната перка да се включи, дори и ако климатроника (компресора) не е пуснат? И не на последно място ако с климатичната перка има проблем (тя липсва, дефектирала е или датчика и е прецакан), не трябва ли да ми даде индикация на таблото?
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Загрява без да влиза в червения сектор
sleit_ написа: Смятам, че виското и водната помпа са в ред, тъй като ако някое от тях "превърта" леко в ниските обороти, то във високите нещата ще станат в пъти по-зле, сиреч загряването ще бъде по-сериозно (ако греша поправяйте ме).
Според мен грешиш!Нали сещаш, че виското като се завърти веднъж, инерцията която му придава оста на водната помпа е достатъчна да го върти по-силно когато се увеличават оборотите.Все едно въртиш ключо държател на пръста си, ти не го въртиш с оборотите на пръста, но той се върти заради инерцията която му предаваш.
При виското тази разлика в оборотите на мотора и самото виско я компенсира силикона във виското, когато той е наред, с повишаването на температурата той се сгъстява, и от там се повишават оборотите на виското, но когато този силикон вече е не ефективен, поради дълготрайната употреба ( също като маслото в мотора, защо се сменя на определени километри, то си смазва пак, но не ефективно) няма тези свойства да се сгъсти, а от там да увеличи оборотите на перката, като съответно подобри охлаждането на мотора.И колегите по-горе са ти написали възможни варианти за загряването, но ти вместо да се вслушаш в някой от тях и да почнеш да изключваш нещата едно по едно като варианти за загряването, директно си вадиш някакви изключения.
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Загрява без да влиза в червения сектор
sleit_ написа:....
При загряването моята климатична перка беше изключена от конектора, но да питам и за нея нещо: Правилно ли съм разбрал, че тя се активира след постигане на определено налягане на фреона в системата и/или при повишена температура на охладителната течност на двигателя? Ако е така, не би ли трябвало при прегряване на ДВГ климатичната перка да се включи, дори и ако климатроника (компресора) не е пуснат? И не на последно място ако с климатичната перка има проблем (тя липсва, дефектирала е или датчика и е прецакан), не трябва ли да ми даде индикация на таблото?
Климатичната перка при включване на климатика се завърта на 1-ва степен и в зависимост от налягане и температура или продължава да се върти или спира. Когато климатроника не е включен, 2-ра степен на перката се включва в случаите на загряване на двигателя над определена температура... при дизелите е 101 градуса, при бензиновия двигател не знам точната температура, но има тази функция. Нямам идея при изключена перка дали има сигнал на борда, може и да е изключен чека със съответната програма и да не ти прави проверка...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани