Интересен проблем с 2.5 ТДС

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 16.01.2011
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: Е36-320, Е39 530ДА- все Touring

Интересен проблем с 2.5 ТДС

Мнение от Valko777 » 25 Апр 2012, 10:25

Здравейте, колеги!

От близо година карам 725 тдс, 97г. Много съм доволен от колата и всеки ден и се радвам.
Забелязах следният проблем, след цялостно обслужване и смяна на всички филтри колата, работата на двигателя се промени коренно. Започна да пали много добре-(като бензин),при ускорение не удря в кръста при надуване на турбина и по добра динамика на ниски обороти, по мека работа на мотор.. До-тук добре, но след като изминах около 500 км, добрият ефект изчезна- двигателят заработи както преди да я обслужа. Карах още около 1500 км. и пак я закарах в сервиза. Смениха ми подкачваща помпа в резервоара, изчистиха го от боклуци( бил много мръсен) и сменихме горивният филтър отново. След тази интервенция пак имах радост за няколко дни и около 300км. От сервиза ми казват ГНП че е по лесно, но аз не съм обеден в това. По принцип колата няма проблем със студен старт-цяла зима сутрин дори при -20 пали от раз, но топлото палене е след по дълго въртене.( Това обаче след смяната на филтър се оправи и си палеше по добре от който и да е друг дизел). Сервиза в който я карам е Бош Пазарджик...

Ще се радвам да ми дадете съвет къде може да е проблема.
Поздрави и предварително благодаря.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Интересен проблем с 2.5 ТДС

Мнение от deank » 25 Апр 2012, 17:11

Не съм от разбиращите във форума, но проблемите звучат като причинени от МНОГО некачествена нафта. Пробвал ли си да зареждаш от различно място или поне да си избереш една бензиностанция и да не я сменяш (аз така правя - не че има гаранция за качеството, но все пак).

Ако след смяна на горивния филтър нещата се оправят значи:

1) Или нафтата е ужасна и има много боклуци в резервоара
2) или често караш колата на "резерва"

Гледай да има повечко нафта и не я оставяй да пресушава резервоара - поне 20-30 литра да има. От "скритото" меню можеш да видиш по колко литра имаш във всеки от двата резервоара.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 16.01.2011
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: Е36-320, Е39 530ДА- все Touring

Re: Интересен проблем с 2.5 ТДС

Мнение от Valko777 » 25 Апр 2012, 19:15

По принцип зареждам само от една бензиностанция на лукойл и една на еко, като не само си позволявал да правя компромис с горивото. Дори си слагам от дизел-а с добавката около 80% от зарежданията. Това което ме притеснява е,че дори след почистването на резервоара, пак се появи този проблем. Не мисля, че карам на резерва често, по принцип рядко я оставам да падне под 1/4. Но не мога да знам предишният собственик какви експерименти си е правил.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 28.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e38

Re: Интересен проблем с 2.5 ТДС

Мнение от Disasterr » 25 Апр 2012, 19:42

ГНП го слагат като проблем, горе долу всички, като чуят за TDS, не винаги обаче! Ако не е пипана плочката и не тече, не е проблема в ГНП-то. Това за нафтата е вярно, аз моята не я оставям да пада под 20л. и ми върви винаги еднакво. Има един маркуч от филтъра към ГНП-то - свали го и го продухай на компресор. От гадната нафта се запушва и не върви колата.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 16.01.2011
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: Е36-320, Е39 530ДА- все Touring

Re: Интересен проблем с 2.5 ТДС

Мнение от Valko777 » 29 Апр 2012, 13:17

Здравейте,

оказа се, че колата е имала инсталирана някаква система за намаляване стойността на изгорелите газове и разход на гориво. :)
След като се изключи всички симптоми изчезнаха.
Благодаря на всички за отговорите.
Поздрави!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Интересен проблем с 2.5 ТДС

Мнение от deank » 29 Апр 2012, 21:15

Радвам се, че бързо намерихте проблема. :)

И поздравления - колата изглежда много добре на снимките в другата тема! (http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=123&t=138014&p=3287698#p3287698)

С тези джанти (моята е с такива) изглежда като ТАНК! Много яко :)

Можеш ли да кажеш нещо повече за тази система, която сте изключили, как разбрахте за нея и къде направи промяната?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: Варна/Враца/Селановци
Пол: Мъж
Кара: Е65 745d
Мечтае да кара: Мотор с Кош!
Детайли за колата: Огин!

Re: Интересен проблем с 2.5 ТДС

Мнение от sambeto » 30 Апр 2012, 0:09

Тия от сервиза казаха ли да има връзка между тая система за пестене на гориво,и помпата в резервоара ?
Щото ако тая система ти прецаква тая помпа....де е Киро на кирия ? :roll:

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 16.01.2011
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: Е36-320, Е39 530ДА- все Touring

Re: Интересен проблем с 2.5 ТДС

Мнение от Valko777 » 06 Юни 2012, 20:09

Здравейте,
със известно закъснение, тъй като бях в движение известно време, но мисля че ще е интересно да ви покажа и малко снимки от причинителя на главоболията ми. След като премахнахме вредителя, направих и реглаж на помпата и сега наистина мога да се насладя на добрата работа на мотора.
Това е въпросната грешка на инженерната мисъл
12052012525.jpg

А това е намотката, която беше закрепена на горивопровода.
12052012526.jpg

12052012527.jpg

Не е имало връзка между тази джаджа и помпата в резервоара. Но, както се и вижда беше вързана за ГНП-то.
Благодаря още веднъж за съветите.
@deank: Мерси за комплимента. :yes:
Поздрави!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook