Климатроници, компресори... в този ред на мисли?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
Климатроници, компресори... в този ред на мисли?
От доста време го мисля, искам и вас да питам. Ако климатика вкъщи през зимата ми прави градуси като му ги задам, защо климатроника в колата да не работи на същия принцип!? Има ли въобще някакъв вариант, отоплението в купето да не зависи от температурата на мотора... с две думи да не я чакам да загрее за да ми духа топло?
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Климатроници, компресори... в този ред на мисли?
ми ако имаш печка по друг начин ще стоят нещата
Барай шишарката Минкеее ....
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Климатроници, компресори... в този ред на мисли?
anzak написа:ми ако имаш печка по друг начин ще стоят нещата
Хммм от снощи си го мисля, след като прочетох темата, и реших да попитам.
На един колега, джипа му докато загрява мотора, печката му помага, така че хем да духа топло хем и мотора да топли.
Аджеба това при нашите коли възможно ли е ?

Re: Климатроници, компресори... в този ред на мисли?
Става въпрос за принципа на работа на климатроника. Печката си е печка.
- victor2k
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 229
- Регистриран на: 16.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 740iA
- Детайли за колата: 2000 740iA Sport
Re: Климатроници, компресори... в този ред на мисли?
Disasterr написа:От доста време го мисля, искам и вас да питам. Ако климатика вкъщи през зимата ми прави градуси като му ги задам, защо климатроника в колата да не работи на същия принцип!? Има ли въобще някакъв вариант, отоплението в купето да не зависи от температурата на мотора... с две думи да не я чакам да загрее за да ми духа топло?
У вас климатика като го пуснеш студен без да е работил 1 ден и навън е -10 колко време му трябва да стопли? Да не би да тръгва веднага да духа топло?
Re: Климатроници, компресори... в този ред на мисли?
Не тръгва веднага топло, тръгва след един час и топли 30 квадрата примерно. Въпроса е дали климатроника може да служи за отопление? Уж на български пиша.
- asennikolov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 14.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е 38 740i 1999г.
- Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird
Re: Климатроници, компресори... в този ред на мисли?
Disasterr написа:Става въпрос за принципа на работа на климатроника. Печката си е печка.
Климатроникът на колата работи като климатика в къщи само в режим охлаждане. За затопляне използва топлината от охладителната течност (т.е. работи като радиатор), затова колата трябва да е позагряла. Логиката е, че като загрее двигателят, топлината така или иначе се отделя в атмосферата, затова ако използваме част от нея за затопляне на купето, това е безплатно, т.е. без енергийни загуби (за охлаждане се разходва ДОСТА енергия). А колата по принцип загрява за 2-3 минути. Който не иска да чака толкова или живее на север при зверски минусови температури, си поръчва печка като екстра. Може даже да си я програмира да му затопля предварително колата в определен час.
Изобщо Е38 предлага много, много екстри като опция...
Re: Климатроници, компресори... в този ред на мисли?
Разбрахме се
При автомобилите на практика липсва топлообменник /вътрешното тяло/, а радиатора на парното не играе същата роля. Печката, не е нищо повече от 'нагревател' и топли антифриза, за сметка на гориво, което не е същия процес, като при климатика.
Оттук и да попитам, поставят ли се такива печки, защото аз нямам? Явно за зимата са доста практични.

Оттук и да попитам, поставят ли се такива печки, защото аз нямам? Явно за зимата са доста практични.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Климатроници, компресори... в този ред на мисли?
Според мен пък,климатроника работи по следния начин: Колата има климатик и обикновен радиатор на парното.Въздуха преминаващ през тях към купето обаче се управлява чрез клапа.Тази клапа се управлява от електрониката на климатроника,като се взема под внимание колко градуса е в купето и каква температура е зададена.Ако в купето е студено,а е зададена на 20'С (примерно),то въздух минава само през радиатора.Като започне да се затопля,се позатваря и клапата,за да поддържа зададената температура.Ако се зададе на максимално,няма да се затваря клапата.Същото е и в обратния случай,когато навън е топло,а е настроена някаква по-ниска температура в купето.Обикновения климатик има само вкл/изкл с бутон,без автоматично регулиране.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани