Климатроници, компресори... в този ред на мисли?

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 28.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e38

Климатроници, компресори... в този ред на мисли?

Мнение от Disasterr » 01 Фев 2012, 0:52

От доста време го мисля, искам и вас да питам. Ако климатика вкъщи през зимата ми прави градуси като му ги задам, защо климатроника в колата да не работи на същия принцип!? Има ли въобще някакъв вариант, отоплението в купето да не зависи от температурата на мотора... с две думи да не я чакам да загрее за да ми духа топло?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Климатроници, компресори... в този ред на мисли?

Мнение от anzak » 01 Фев 2012, 6:56

ми ако имаш печка по друг начин ще стоят нещата
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Климатроници, компресори... в този ред на мисли?

Мнение от cod-cdbp » 01 Фев 2012, 10:43

anzak написа:ми ако имаш печка по друг начин ще стоят нещата


Хммм от снощи си го мисля, след като прочетох темата, и реших да попитам.
На един колега, джипа му докато загрява мотора, печката му помага, така че хем да духа топло хем и мотора да топли.
Аджеба това при нашите коли възможно ли е ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 28.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e38

Re: Климатроници, компресори... в този ред на мисли?

Мнение от Disasterr » 01 Фев 2012, 13:48

Става въпрос за принципа на работа на климатроника. Печката си е печка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 16.07.2010
Пол: Мъж
Кара: 740iA
Детайли за колата: 2000 740iA Sport

Re: Климатроници, компресори... в този ред на мисли?

Мнение от victor2k » 01 Фев 2012, 16:58

Disasterr написа:От доста време го мисля, искам и вас да питам. Ако климатика вкъщи през зимата ми прави градуси като му ги задам, защо климатроника в колата да не работи на същия принцип!? Има ли въобще някакъв вариант, отоплението в купето да не зависи от температурата на мотора... с две думи да не я чакам да загрее за да ми духа топло?


У вас климатика като го пуснеш студен без да е работил 1 ден и навън е -10 колко време му трябва да стопли? Да не би да тръгва веднага да духа топло?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 28.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e38

Re: Климатроници, компресори... в този ред на мисли?

Мнение от Disasterr » 01 Фев 2012, 22:31

Не тръгва веднага топло, тръгва след един час и топли 30 квадрата примерно. Въпроса е дали климатроника може да служи за отопление? Уж на български пиша.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 14.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740i 1999г.
Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird

Re: Климатроници, компресори... в този ред на мисли?

Мнение от asennikolov » 02 Фев 2012, 0:17

Disasterr написа:Става въпрос за принципа на работа на климатроника. Печката си е печка.


Климатроникът на колата работи като климатика в къщи само в режим охлаждане. За затопляне използва топлината от охладителната течност (т.е. работи като радиатор), затова колата трябва да е позагряла. Логиката е, че като загрее двигателят, топлината така или иначе се отделя в атмосферата, затова ако използваме част от нея за затопляне на купето, това е безплатно, т.е. без енергийни загуби (за охлаждане се разходва ДОСТА енергия). А колата по принцип загрява за 2-3 минути. Който не иска да чака толкова или живее на север при зверски минусови температури, си поръчва печка като екстра. Може даже да си я програмира да му затопля предварително колата в определен час.
Изобщо Е38 предлага много, много екстри като опция...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 28.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e38

Re: Климатроници, компресори... в този ред на мисли?

Мнение от Disasterr » 02 Фев 2012, 1:24

Разбрахме се ;) При автомобилите на практика липсва топлообменник /вътрешното тяло/, а радиатора на парното не играе същата роля. Печката, не е нищо повече от 'нагревател' и топли антифриза, за сметка на гориво, което не е същия процес, като при климатика.
Оттук и да попитам, поставят ли се такива печки, защото аз нямам? Явно за зимата са доста практични.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1661
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Климатроници, компресори... в този ред на мисли?

Мнение от ildivvy » 02 Фев 2012, 11:40

Според мен пък,климатроника работи по следния начин: Колата има климатик и обикновен радиатор на парното.Въздуха преминаващ през тях към купето обаче се управлява чрез клапа.Тази клапа се управлява от електрониката на климатроника,като се взема под внимание колко градуса е в купето и каква температура е зададена.Ако в купето е студено,а е зададена на 20'С (примерно),то въздух минава само през радиатора.Като започне да се затопля,се позатваря и клапата,за да поддържа зададената температура.Ако се зададе на максимално,няма да се затваря клапата.Същото е и в обратния случай,когато навън е топло,а е настроена някаква по-ниска температура в купето.Обикновения климатик има само вкл/изкл с бутон,без автоматично регулиране.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook