климатроник

7-ма серия ('88 - '94)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 11.10.2013
Пол: Мъж

климатроник

Мнение от palpe » 05 Юли 2016, 8:11

Здравейте,
Бих искал да споделя и моят проблем с климатроника. До тази тодина всичко беше добре, пролетта то дозаредих и мислех, че всичко е наред. Сега при жегите ,когато се опитах да го включа се оказа ,че духа само топъл въздух и климатроника не зацепва. Изключих го и установих, че регулатора не затваря клапите, т.е. независимо,че е на студено,продължава да влиза топъл въздух. Поразрових се в темите и попаднах на нещо подобно, но не беше дали въпроса с решен или не. Ако някой може да помогне ,ще бъда много благодарен.

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: климатроник

Мнение от Митко Стоянов » 06 Юли 2016, 8:04

По-скоро са ти финиширали клапаните за топло и студено, мисля, че имаше хора из форума които ги рециклират успешно, разтърси се.
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: климатроник

Мнение от The Heartlistener » 06 Юли 2016, 11:34

Най-простата проба: включен климатик, врътки "на студено" макс, загрял мотор. Пипаш алуминиевите тръби под кората над шофьорски десен крак. Личи си и на входящите маркучи в коша. Ако са топли то водните клапани са блокирали в отворено положение и пускат горещ антифриз във вътрешния радиатор. Той излъчва топлина която се омешва със студения въздух от изпарителя. При тва положение няма охлаждане, както и да въртиш вътрешните клапи за въздуха.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 11.10.2013
Пол: Мъж

Re: климатроник

Мнение от palpe » 07 Юли 2016, 13:41

The Heartlistener написа:Най-простата проба: включен климатик, врътки "на студено" макс, загрял мотор. Пипаш алуминиевите тръби под кората над шофьорски десен крак. Личи си и на входящите маркучи в коша. Ако са топли то водните клапани са блокирали в отворено положение и пускат горещ антифриз във вътрешния радиатор. Той излъчва топлина която се омешва със студения въздух от изпарителя. При тва положение няма охлаждане, както и да въртиш вътрешните клапи за въздуха.




Здравейте,
Как се оправя тона нещо?

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 11.10.2013
Пол: Мъж

Re: климатроник

Мнение от palpe » 07 Юли 2016, 13:43

Здравейте,
Как се оправят блокираните клапи, има ли някой идея ,или сервиз където може да се оправи?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: климатроник

Мнение от The Heartlistener » 08 Юли 2016, 22:11

...с цялостна подмяна или рециклиране на клапаните - смяна на гумички, о-пръстени и чистене /второто е доста пипкава и рискована работа за човек който го прави за първи път/. Кит-комплектите са скъпи. Клапаните са същите като при Е34. Вече почти не се намират читави, търси рециклирани такива или ги отнеси на ремонт, както те е посъветвал колегата. При покупка на други се тестват предварително на 12V - трябва всеки един от двата да "тупка" при подаване на напрежение, демек бобините да си вършат работата и буталцата да работят коректно.
Има вариант и с подмяна с такива от е39, с малко преправяне на маркучите и буксите- при теб и с премахване на оригиналната допълнителна водна помпа, щот 39-ковите са моноблок с такава. Аз съм така. Има такава тема в е34 раздела.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: климатроник

Мнение от Митко Стоянов » 09 Юли 2016, 8:48

То май най-добрият вариант е преминаването към 39кови клапани, както казваш, поне ги има на части много и би трябвало цената да е прилична.
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: климатроник

Мнение от The Heartlistener » 09 Юли 2016, 10:49

Да, така е. Цените са около 40лв за читави, тествани клапани, 39-ки донори бол, а работата по префасонирането е минимална.
Ако се заинтересува колегата, ето я темата:
viewtopic.php?f=7&t=271221&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8+%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%BE+%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5+%D0%B2+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8
Предисловието е малко объркващо, щото тука се касае за обратния проблем - блокирали затворени клапани и липса на парно. Но все таки "виновниците" са едни и същи.
Предварителен съвет: не вземай от морга на място /кола, стояла N-време, особено с източен антифриз/. Циментация пълна. Само свалени НАВРЕМЕ от кола в движение, тествани.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 11.10.2013
Пол: Мъж

Re: климатроник

Мнение от palpe » 11 Юли 2016, 21:31

Благодаря много за информацията, ще потърся такива от 39-ка, а как се стига да тях и как се свалят, никога досега не съм пипал парното или нещо свързано с него, ще си платя ако има кой да го направи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: климатроник

Мнение от The Heartlistener » 18 Юли 2016, 14:23

Изображение
Достъпът е лесен - освобождаваш гайките и отделяш пластмасовата капачка. Вадиш двете букси - на самите клапани и на помпата отдолу. Освобождаваш трите маркуча от скобите: входящ към помпата /най отдолу/, шофьорска страна, пасажерска страна. Вадиш клапаните и помпата заедно. От старата галимация си освобождаваш и отделяш само кривото U-маркучле от помпата, останалото не ти трябва.
Идва моментът в който трябва да срежеш буксите на 32/34. За целта новите клапани и помпа от Е39 трябва да са взети с буксичките и част от кабелите, защото са различни и ако не е така, упражнението е безполезно. Режеш буксите от твоята инсталация и наставяш буксите от 39 - добре е да се ползва поялник, но може и на пръсти с изолирбанд. Цветовете за ляв/десен клапан са еднакви, за плюса на клапаните връзваш жълт от твоята към кафяв от буксата на 39. За буксата на помпата цветовете са еднакви.
При Е34/32 трите маркуча са в една посока, при е39 маркучът за шоф.страна е с противоположна посока. Именно тук влиза в действие U-маркуча от старата помпа. Връзваш го за шофьорския изход на Е39 клапаните /този отляво с противоположната посока/. Чрез преходник и скоби свързваш кривия маркуч към съществуващия в коша и по този начин обръщаш посоката спрямо тази в колата ти. Помни позициите на маркучите в твоята кола към купето /на входящата "тройка"/- шоф.страна - най-отляво, пасажерки в средата. Входящия маркуч към помпата е отделен, най-отдолу, идва от двигателя. Връзваш него, връзваш и пасажерския, и...си готов. Включваш буксите в помпа и клапани. Захватът от Е32/34 вече не върши работа, затова можеш да укрепиш клапаните със свински опашки към старите стойки, въпреки че и без това те са достатъчно стабилни от маркучите.
И...няколко думи за т.н. "блокирали клапани"... В болшинството от случаите виновникът не са гумените О-пръстени между бобините и "водната среда"- с други думи проникване на антифриз в бобините ...Маншетите под самите буталца - също, те са само крепеж за тях в най-ниска точка на отваряне. Големият виновник е ръждата и наслагванията в охладителната система на нашите дърти кочини. Тези наслагвания в двигателя се засмукват от гореспоменатата доп.помпа и се трупат върху буталата на клапаните. Пример - цял студен сезон карате с врътки на макс "червено-топло". Помпата работи нон-стоп. Буталата на клапаните са в крайно отворено положение. На "копията" на буталцата върху металната плочка се трупат засмуканите ръжда и черна гняс, която при изстиване и падане нивото на антифриза в тази висока точка съхне. При късно-пролетно даване "на синьо", изведнъж се оказва че подаденото нопрежение на бобините не може да помръдне буталата от леглата им, демек те да затворят...
Патило - след като знам какво има за "смучене" от двигателя...постоянно и начесто променям напрежението към клапаните в противоположната за сезона посока с потенциометрите - така мога да съм сигурен че ги раздвижвам и не рискувам блокаж в едно положение....
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 11.10.2013
Пол: Мъж

Re: климатроник

Мнение от palpe » 24 Юли 2016, 20:42

Благодаря за всички обяснения,отдавна не бях срещал толкова компетентно мнение,затова благодаря ,че го има форума и всички Вас.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 16.02.2009
Пол: Мъж
Кара: e38 с 8 вафли под капака

Re: климатроник

Мнение от vagabond999 » 18 Май 2019, 11:47

Здравейте Колеги,
От миналата година се опитвам да оправя този проблем, но за съжаление безуспешно, от моя на колата с още един втора употреба сглобих един, но явно без успех.
Готов съм да заплатя каквото струва за смяната на клапана с читав от Е34 или Е39.
Моля, ако има някой готов да го извърши да ми пише.

Благодаря!

Назад към Е32

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook