Спиране на паразитния въздух при V12
Модератор: Технически модератори
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Спиране на паразитния въздух при V12
Пускам настоящата тема с цел, да помогна на повечето колеги, тък като виждам че М70-ките станаха повече, но пък са далеч от перфектни, и предполагам че темата би била полезна.
Епилог - Като цяло М70 е първия немски V12 след втората световна война. Отличава се като невероятно "спокоен" мотор, който работи без да създава излишни вибрации (всички сме гледали клипчетата с монетата в-у капака на мотора ).
Като карантия е с едновалови глави, 24 хидравлични повдигачи на клапаните. Естествено е с верига, която е двойна, и като премиум мотор си иска своето.
Като едно добро начало, а и като често срещан проблем е засмукването на паразитен въздух, което води до повишен разход на гориво (мисля че всички го знаем), както и вибрации при празен ход.
Тъй като е с метални колектори, те имат стойки, на които лягат всмукателите, които според мен са тънкия момент, за да се осигури плътно прилепване на колекторите за гарнитурите на главата.
Та нека да започнем със снимковия материал и обясненията.
Ето една примерна схема на подредбата:
И се започва с премахване на декоративната пластмасова кора, откачане на инжекторите и останалите кабели и датчици, и махане на разширителния съд за водата:
Откачат се кабелите на двата дросела:
Откачат се датчиците на коляновия вал:
След което се махат и стойките на буксите им:
След което окабеляването на мотора може да се премести на по удобно за нас място, така че да се отвори пространство за ровене:
Следват двата дебитомера с филтърните кутии:
Вакуумите на регулаторите за налягане на горивото:
Както и бензиновите маркучи в задния край:
И в предния край:
За съжаление е задължително да се демонтират рейките с дюзите:
Което пък е добре по отношение на факта че можем да открием дефекти с О-пръстените на самите дюзи и да ги подменим, защото това е поредното място от къдего може да смуче паразитен въздух.
Обичайно дюзите изглеждат по този начин:
Но с малко почистване с Меглио (разредете го!!!), лъсват:
Също се препоръчва да се почистят и леглата на дюзите, на самия всмукател:
До тук нещата изглеждат горе-долу така:
И сега идва пипкавата част. По принцип се препоръчва от дебелите книги да се използва тресчотка с тънки удължения гъвкав накрайник, и МАГНИТЕН накрайник за да не губите гайките някъде в небитието м-у двете глави (на ламята Спаска) .
Но естествено има и стари лададжииски пинизи като напълване на камъка с грес:
Смазването на гъвкавата връзка също е препоръчително за да не увисва (кат изпразнен уй ):
Както може би забелязахте в началото, имаме 6 тампона (2х3) на всмукателите, които се премахват за удобство и 2х24 гайки на всмукателите:
Следва естествено най-трудното - развиването на гайките което граничи с тиха лудост:
Хубаво нещо е фенерчето :
И както ви казах греста в накрайника е 100% задължителна:
Като последователност се препоръчва да се развият първо долните гайки на всмукателите и след това горните.
Това спомага за излишни деформации на гарнитурите, ако сте решили да ги използвате отново (което не е чак толкова лошо както ще видите по натам)
И така след като вече ни майтапят че сме станали Татко Барба, или Човека с гумени ръце, и сме махнали 12-те гайки можем да премахнем единия всмукател:
Ето и долната част на всмукателя:
Тук се вижда дъното на останалите проблеми, а по точно маркуча и клапана на картерните газове, които не могат да се сменят без демонтаж на колекторите .
След премахване и на другия колектор нещата изглеждат така:
Тук вече препоръчвам да се почистят хубаво колекторите от лака по тях с подходящите препарати за премахване на боя. Както и да ги накиснете отвътре с Меглио за да се поизмие масълцето вътре (не търсете перфектен резултат, освен ако нямате въздух под налягане и пистолет с бензин или Меглио).
Ако искате можете да отделите и време за боядисване с хубава боя:
Сега е момента да се поменят гарнитурите на капаците на чутурите, защото както до тук става ясно като бял ден, това не е най-достъпното място при тези мотори. Покрай гарнитурите можете да боядишете и капаците на главите, покрай което да погледнете хлабината на веригата и евентуална подмяна на обтегачи.
Но все пак нека продължим по темата с прогонването на злите духове на паразитния въздух.
Демонтираме гарнитурите, които са закрепени с няколко гайки 13мм:
Ето ги и демотнирани:
Ако ще ги използвате отново, се почистват хубаво с АМБ или кореселин, бензин и подобни:
Обичайно са напукани, но тъй като ще използваме силикон той ще оплътни нещата:
Почистват се задължително и леглата на гарнитурите до блясък. Също трябва да са хубаво обезмаслени:
Използвайте само и единствено високотемпературен силикон (виктор рейнц е изключително подходящ за целта), като сами се сещайте каква е причината.
Нанесете го на сравнително тънък слой и върху главата и върху гарнитурата:
След което стягате гарнитурите.
След което намажете и външната част на гарнитурите и почистените всмукатели и по обратния ред на сглобяване:
Стягайте гайките на всмукателите с не много голяма сила (~10Nm). Завивайте като започнете от средата на горния ред, по часовниковата стрелка. Накрая "обходете" по още един път всички гайки, с цел да сте сигурни че са стегнати с еднаква сила.
Когато монтирате всмукателите, обърнете внимание на, стойките им. Обичайно те са причината всмукателите да лягат по-ниско, което деформира гарнитурите и отваря пролуки, от които двигателя смуче въздух.
Това са стойките:
А така изглеждат с монтиран всмукател:
Останалото е сглобяване в обратния ред.
Препоръчвам тотална смяна на всички вакуумни маркучи и маркучлета, както и бензиновите маркучи тък като те са далеч от достъпни.
За тази манипулация препоръчвам да се подготвите, от далеч с ганитури на капаците на главите, силикон, търпение, свободно време, нерви, инструменти, кафета бири и каквото още се сетите.
Снимките и малко от информацията са от тук
Епилог - Като цяло М70 е първия немски V12 след втората световна война. Отличава се като невероятно "спокоен" мотор, който работи без да създава излишни вибрации (всички сме гледали клипчетата с монетата в-у капака на мотора ).
Като карантия е с едновалови глави, 24 хидравлични повдигачи на клапаните. Естествено е с верига, която е двойна, и като премиум мотор си иска своето.
Като едно добро начало, а и като често срещан проблем е засмукването на паразитен въздух, което води до повишен разход на гориво (мисля че всички го знаем), както и вибрации при празен ход.
Тъй като е с метални колектори, те имат стойки, на които лягат всмукателите, които според мен са тънкия момент, за да се осигури плътно прилепване на колекторите за гарнитурите на главата.
Та нека да започнем със снимковия материал и обясненията.
Ето една примерна схема на подредбата:
И се започва с премахване на декоративната пластмасова кора, откачане на инжекторите и останалите кабели и датчици, и махане на разширителния съд за водата:
Откачат се кабелите на двата дросела:
Откачат се датчиците на коляновия вал:
След което се махат и стойките на буксите им:
След което окабеляването на мотора може да се премести на по удобно за нас място, така че да се отвори пространство за ровене:
Следват двата дебитомера с филтърните кутии:
Вакуумите на регулаторите за налягане на горивото:
Както и бензиновите маркучи в задния край:
И в предния край:
За съжаление е задължително да се демонтират рейките с дюзите:
Което пък е добре по отношение на факта че можем да открием дефекти с О-пръстените на самите дюзи и да ги подменим, защото това е поредното място от къдего може да смуче паразитен въздух.
Обичайно дюзите изглеждат по този начин:
Но с малко почистване с Меглио (разредете го!!!), лъсват:
Също се препоръчва да се почистят и леглата на дюзите, на самия всмукател:
До тук нещата изглеждат горе-долу така:
И сега идва пипкавата част. По принцип се препоръчва от дебелите книги да се използва тресчотка с тънки удължения гъвкав накрайник, и МАГНИТЕН накрайник за да не губите гайките някъде в небитието м-у двете глави (на ламята Спаска) .
Но естествено има и стари лададжииски пинизи като напълване на камъка с грес:
Смазването на гъвкавата връзка също е препоръчително за да не увисва (кат изпразнен уй ):
Както може би забелязахте в началото, имаме 6 тампона (2х3) на всмукателите, които се премахват за удобство и 2х24 гайки на всмукателите:
Следва естествено най-трудното - развиването на гайките което граничи с тиха лудост:
Хубаво нещо е фенерчето :
И както ви казах греста в накрайника е 100% задължителна:
Като последователност се препоръчва да се развият първо долните гайки на всмукателите и след това горните.
Това спомага за излишни деформации на гарнитурите, ако сте решили да ги използвате отново (което не е чак толкова лошо както ще видите по натам)
И така след като вече ни майтапят че сме станали Татко Барба, или Човека с гумени ръце, и сме махнали 12-те гайки можем да премахнем единия всмукател:
Ето и долната част на всмукателя:
Тук се вижда дъното на останалите проблеми, а по точно маркуча и клапана на картерните газове, които не могат да се сменят без демонтаж на колекторите .
След премахване и на другия колектор нещата изглеждат така:
Тук вече препоръчвам да се почистят хубаво колекторите от лака по тях с подходящите препарати за премахване на боя. Както и да ги накиснете отвътре с Меглио за да се поизмие масълцето вътре (не търсете перфектен резултат, освен ако нямате въздух под налягане и пистолет с бензин или Меглио).
Ако искате можете да отделите и време за боядисване с хубава боя:
Сега е момента да се поменят гарнитурите на капаците на чутурите, защото както до тук става ясно като бял ден, това не е най-достъпното място при тези мотори. Покрай гарнитурите можете да боядишете и капаците на главите, покрай което да погледнете хлабината на веригата и евентуална подмяна на обтегачи.
Но все пак нека продължим по темата с прогонването на злите духове на паразитния въздух.
Демонтираме гарнитурите, които са закрепени с няколко гайки 13мм:
Ето ги и демотнирани:
Ако ще ги използвате отново, се почистват хубаво с АМБ или кореселин, бензин и подобни:
Обичайно са напукани, но тъй като ще използваме силикон той ще оплътни нещата:
Почистват се задължително и леглата на гарнитурите до блясък. Също трябва да са хубаво обезмаслени:
Използвайте само и единствено високотемпературен силикон (виктор рейнц е изключително подходящ за целта), като сами се сещайте каква е причината.
Нанесете го на сравнително тънък слой и върху главата и върху гарнитурата:
След което стягате гарнитурите.
След което намажете и външната част на гарнитурите и почистените всмукатели и по обратния ред на сглобяване:
Стягайте гайките на всмукателите с не много голяма сила (~10Nm). Завивайте като започнете от средата на горния ред, по часовниковата стрелка. Накрая "обходете" по още един път всички гайки, с цел да сте сигурни че са стегнати с еднаква сила.
Когато монтирате всмукателите, обърнете внимание на, стойките им. Обичайно те са причината всмукателите да лягат по-ниско, което деформира гарнитурите и отваря пролуки, от които двигателя смуче въздух.
Това са стойките:
А така изглеждат с монтиран всмукател:
Останалото е сглобяване в обратния ред.
Препоръчвам тотална смяна на всички вакуумни маркучи и маркучлета, както и бензиновите маркучи тък като те са далеч от достъпни.
За тази манипулация препоръчвам да се подготвите, от далеч с ганитури на капаците на главите, силикон, търпение, свободно време, нерви, инструменти, кафета бири и каквото още се сетите.
Снимките и малко от информацията са от тук
Последна промяна cod-cdbp на 03 Авг 2011, 7:05, променена общо 2 пъти
Re: Обичайни проблеми със М70.
Поздравления колега
Постарал си се да го представиш е подробно, разбираемо и нагледно ...
Постарал си се да го представиш е подробно, разбираемо и нагледно ...
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Обичайни проблеми със М70.
Малко допълнение към темата
Другото място, от което може да смуче въздух двигателя са маркучите на картерните газове.
На чиста теория нещата изглеждат така:
Имаме еднопосочни въздушни клапани, през които се засмува въздух преди дросела.
Така започваме с откриването на клапаните и маркучите:
Ето там някъде долу се намират (маркуча към капана на главата е махнат ):
И след демонтажа на всичко нещата изглеждат така:
Смяната на маркучите с нови е задължителна:
Препоръчвам почистване на клапанчетата и тръбичките с обезмаслител.
Според мен е почти задължителна смяната на О-пръстените на капака на главата (номер 2):
Другото място, от което може да смуче въздух двигателя са маркучите на картерните газове.
На чиста теория нещата изглеждат така:
Имаме еднопосочни въздушни клапани, през които се засмува въздух преди дросела.
Така започваме с откриването на клапаните и маркучите:
Ето там някъде долу се намират (маркуча към капана на главата е махнат ):
И след демонтажа на всичко нещата изглеждат така:
Смяната на маркучите с нови е задължителна:
Препоръчвам почистване на клапанчетата и тръбичките с обезмаслител.
Според мен е почти задължителна смяната на О-пръстените на капака на главата (номер 2):
- Alpina_Johnnie
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 170
- Регистриран на: 14.09.2008
- Местоположение: Leipzig
- Пол: Мъж
- Кара: по Аутобан А14 и А9
- Мечтае да кара: ALPINA B7 S Turbo Coupé E24
Re: Спиране на паразитния въздух при V12
мерси много колега сега колата мърка като котенце
и отзад асфалта се събира ще черпя да знаиш
и отзад асфалта се събира ще черпя да знаиш
V12 POWER
BMW Team Varna просто най-добрите !!!!
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Спиране на паразитния въздух при V12
DASE_BMW написа:мерси много колега сега колата мърка като котенце
и отзад асфалта се събира ще черпя да знаиш
Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю
- zlatko_baretata
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: Спиране на паразитния въздух при V12
_65536_kb_sec_ написа:...
...
Като карантия е с едновалови глави, с 12 механични и 12 хидравлични повдигачи на клапаните. Естествено е с верига, която е двойна, и като премиум мотор си иска своето.
...
Тъй като е с метални колектори, те имат стойки, на които лягат всмукателите, които според мен са тънкия момент, за да се осигури плътно прилепване на колекторите за гарнитурите на главата.
Това не е вярно.
...
А "стойките" реално са гарнитурите на входящия колектор и представляват две метални планки, вулканизирани заедно в моноблок от специална каучукова смес. Цели се топлоизолация на всмукателните колектори.
Като цяло "преводът" става горе-долу.
П.С. И избягвайте мазането със силиконче тично при всмукателната част на мотора, не знам да се ползва оригинално от БМВ тоя неземен материал.
- Fakiro
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 142
- Регистриран на: 5.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е32 740IL E34 525i
- Мечтае да кара: E24 M635CSI(M6) , E34M5 , 850CSI (M8)
Re: Спиране на паразитния въздух при V12
И още нещо като уточнение: М70 моторите BMW са с 24 хидравлични а не с 12 мех. и 12хидр. повдигачи клапани, както бе споменато!
- Peter Angelov
- ентусиаст
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Спиране на паразитния въздух при V12
Това със силиконеца е много зле...
Не пожелавам на никой подобни лайнории
в коша на мотора...
Това V12 ми се струва познато
Не пожелавам на никой подобни лайнории
в коша на мотора...
Това V12 ми се струва познато
- zlatko_baretata
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: Спиране на паразитния въздух при V12
Не е лошо на тия дърти кочини да им се почистят и дроселовите клапи. Имаше някъде тема (да не би да беше в Е31.de, не си спомням) с много подробно обяснение и хубави снимки. Ако някой изрови темата (че аз не я намирам), ще е хубаво да я пусне.
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Спиране на паразитния въздух при V12
Като цяло самия мотор не е особено сложен, само периферията му е повечко. Иначе за силикона не си прав - точно на М70 има заводско мацнат силикон на места.zlatko_baretata написа:П.С. И избягвайте мазането със силиконче тично при всмукателната част на мотора, не знам да се ползва оригинално от БМВ тоя неземен материал.
Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю
- zlatko_baretata
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: Спиране на паразитния въздух при V12
mitko_n1 написа:Като цяло самия мотор не е особено сложен, само периферията му е повечко. Иначе за силикона не си прав - точно на М70 има заводско мацнат силикон на места.zlatko_baretata написа:П.С. И избягвайте мазането със силиконче тично при всмукателната част на мотора, не знам да се ползва оригинално от БМВ тоя неземен материал.
Като например?
- big_shit333
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 18.04.2010
- Кара: e30
Re: Спиране на паразитния въздух при V12
Евала.. много достъпно обяснено и върши работа много полезна тема
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Спиране на паразитния въздух при V12
zlatko_baretata написа:mitko_n1 написа:Като цяло самия мотор не е особено сложен, само периферията му е повечко. Иначе за силикона не си прав - точно на М70 има заводско мацнат силикон на места.zlatko_baretata написа:П.С. И избягвайте мазането със силиконче тично при всмукателната част на мотора, не знам да се ползва оригинално от БМВ тоя неземен материал.
Като например?
По ъглите на капаците на клапаните и по ангренажните капаци.
Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю
- zlatko_baretata
- Мнения: 666
- Регистриран на: 5.07.2011
- Местоположение: с. Искрец
- Кара: Фиат 126р
- Мечтае да кара: Шкода Фабия
Re: Спиране на паразитния въздух при V12
Там има заводски гарнитури и никъде няма силикон.
На капаците на клапаните гарнитурите са гумени, на ангренажните капаци са хартиени.
Къде, казваш, има силикон, че аз три пъти съм свалял глави и все със заводски гарнитури съм ги събирал, а силикон не съм слагал?
На капаците на клапаните гарнитурите са гумени, на ангренажните капаци са хартиени.
Къде, казваш, има силикон, че аз три пъти съм свалял глави и все със заводски гарнитури съм ги събирал, а силикон не съм слагал?
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани