BMW E32 730i Връщане към живот!
Модератор: Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
BMW E32 730i Връщане към живот!
Здравейте! Скоро се сдобих с E32 и за момента мога да се нарека горд, нека го напиша с главни букви ГОРД собственик!!! Мисля, че прибързах със сдобиването, нека започна от самото начало.
Като всеки BMW-ист започнал с Е36 и други кошери, имах 2-3 Е36-ци, един гоУф и още няколко техники като мотори и така. След продажбата им исках да си взема НАДЕЖДЕН автомобил. Месеци скитане из обяви и огледи на Х5-ци, Е60-та, Е39-тки и Е38-ци се нагледах на мизерий и каруци! След отчаянието ми, че намирането на НАДЕЖДНА кола не е лесна работа реших да поизчакам още някой месец да изскочи нещо интересно, но уви....
Една вечер се бях замислил за покупка на автомобил до 1500лв и съдбата му да бъде счупване на кокалите и на белкатно.... иииии след мисълта за белканто (вторични суровини в нашия край) се сетих за два броя трабантчета, които дадох там и най-вероятно вече са претопени. С мисълта за тези трабита се сетих за един човек, на който продадох цял трабантов двигател с куп джунджорий. От дума на дума той ми сподели, че имал стара 7-ца, която зарязал под навеса поради проблем в дебитомера. Тогава нямах голям интерес, едно че липсваше финанс, защото Е36-цата ми беше на трупчета, второ.... а бе второто е първото.
Две години по-късно (Да се върнем във времето от първите редове ) се сещам за него и като опарен си отворих телефона и беше изпратено съобщение до него!
Беше четвъртък, колата можех да я видя в неделя.... ааах тази неделя. Едва ли съм имал по-дълги четвъртък-петък-събота-неделя. Знаете как е мерака. Мерака като разтройството като дойде и не търпи.
Дойде дългоочакваната неделя. Отивам при колата. Два пръста прах и мръсотия по нея, цвят? неизвестен. Автомобила беше забравен от човечеството от 10-тина години. Отворих залепналата за уплътненията врата, при отварянето ме лъхва миризма на... знаете как мирише старо BMW. Изведнъж бях седнал в ОРИГИНАЛНА Е32-ка. Интериора беше син, синя кожа с подгрев, перфектно синьо табло с махагон, голям борд и други работи, който ще ги има напред в темата. Някак си забравих за всички Х5-ци, Е60-та и тем подобни кене*и.
Казах на човека, че ще помисля и, че ще се чуем.... Исках тази кола.... Мисленето ми беше от колата до вкъщи. След 20 мин бях на платформата с пълен джоб гущери и пътуващ към прашния и мръсен автомобил.
Вече пътувах към вкъщи и в главата ми бяха всякакви мисли. Дали не съм се набутал? Ще запали ли това? За какво ти е този кошник? (Оп извинете това бяха думите на отчаяната ми приятелка, но знаете как е с жените). Нямах търпение да слагам гащеризона и да я захващам.
Следващата сутрин след 4 часа спане, както казах мерака като какво е.. отивам отварям капака и на бързо една смяна на масло, защото старото след 10 годишния му престой беше грес. Успоредно с маслото се точеше и кафява течност прибивавала като антифриз преди десетилетие. Всичко точно, двигателя въртеше като нов. Исках да видя помпата работи ли, но какво очаквам след такъв престой. Помпата беше гипссссс.
Махам капака и в миг си топя голите ръце в 10 годишното нещо наречено бензин. Кабелите на кошницата бяха вече толкова изсъхнали от бензиновите пари, че изолацията се беше изронила и всеки кабел беше на гола жица.
Пуснах 5 нови кабела, източих стария бензин и айде обратно новата помпа с ревизираната кошница вътре. Пуснах един маркуч от рейката на бензина в една кофа да се изчистят горивните маркучи от стария бензин. Всичко закачено ииии момента на истината.... Виу, виу, виууу..... бауууу баууу баууу (цък, цък, цък М30 звука). Колата запали, загря си до средата и закова термометъра. След преглед на всичко закарах колата да я обуят с чисто нови джапанки. През мислите ми минаха доста идеи като да забия 18ките спорт пакет от Е36-цата BBS LM, но целта на колата е да е ОЕМ. Сложих гуми 205/65/15 както и дават по каталог.
Ще продължа темата ако има интерес, като цяло колата ще се готви за събора. Имам 2 месеца да работя по нея. Четвъртък е за поставяне на нов газов инжекцион. Всички мнения и въпроси ще са интерес за мен.
Като всеки BMW-ист започнал с Е36 и други кошери, имах 2-3 Е36-ци, един гоУф и още няколко техники като мотори и така. След продажбата им исках да си взема НАДЕЖДЕН автомобил. Месеци скитане из обяви и огледи на Х5-ци, Е60-та, Е39-тки и Е38-ци се нагледах на мизерий и каруци! След отчаянието ми, че намирането на НАДЕЖДНА кола не е лесна работа реших да поизчакам още някой месец да изскочи нещо интересно, но уви....
Една вечер се бях замислил за покупка на автомобил до 1500лв и съдбата му да бъде счупване на кокалите и на белкатно.... иииии след мисълта за белканто (вторични суровини в нашия край) се сетих за два броя трабантчета, които дадох там и най-вероятно вече са претопени. С мисълта за тези трабита се сетих за един човек, на който продадох цял трабантов двигател с куп джунджорий. От дума на дума той ми сподели, че имал стара 7-ца, която зарязал под навеса поради проблем в дебитомера. Тогава нямах голям интерес, едно че липсваше финанс, защото Е36-цата ми беше на трупчета, второ.... а бе второто е първото.
Две години по-късно (Да се върнем във времето от първите редове ) се сещам за него и като опарен си отворих телефона и беше изпратено съобщение до него!
Беше четвъртък, колата можех да я видя в неделя.... ааах тази неделя. Едва ли съм имал по-дълги четвъртък-петък-събота-неделя. Знаете как е мерака. Мерака като разтройството като дойде и не търпи.
Дойде дългоочакваната неделя. Отивам при колата. Два пръста прах и мръсотия по нея, цвят? неизвестен. Автомобила беше забравен от човечеството от 10-тина години. Отворих залепналата за уплътненията врата, при отварянето ме лъхва миризма на... знаете как мирише старо BMW. Изведнъж бях седнал в ОРИГИНАЛНА Е32-ка. Интериора беше син, синя кожа с подгрев, перфектно синьо табло с махагон, голям борд и други работи, който ще ги има напред в темата. Някак си забравих за всички Х5-ци, Е60-та и тем подобни кене*и.
Казах на човека, че ще помисля и, че ще се чуем.... Исках тази кола.... Мисленето ми беше от колата до вкъщи. След 20 мин бях на платформата с пълен джоб гущери и пътуващ към прашния и мръсен автомобил.
Вече пътувах към вкъщи и в главата ми бяха всякакви мисли. Дали не съм се набутал? Ще запали ли това? За какво ти е този кошник? (Оп извинете това бяха думите на отчаяната ми приятелка, но знаете как е с жените). Нямах търпение да слагам гащеризона и да я захващам.
Следващата сутрин след 4 часа спане, както казах мерака като какво е.. отивам отварям капака и на бързо една смяна на масло, защото старото след 10 годишния му престой беше грес. Успоредно с маслото се точеше и кафява течност прибивавала като антифриз преди десетилетие. Всичко точно, двигателя въртеше като нов. Исках да видя помпата работи ли, но какво очаквам след такъв престой. Помпата беше гипссссс.
Махам капака и в миг си топя голите ръце в 10 годишното нещо наречено бензин. Кабелите на кошницата бяха вече толкова изсъхнали от бензиновите пари, че изолацията се беше изронила и всеки кабел беше на гола жица.
Пуснах 5 нови кабела, източих стария бензин и айде обратно новата помпа с ревизираната кошница вътре. Пуснах един маркуч от рейката на бензина в една кофа да се изчистят горивните маркучи от стария бензин. Всичко закачено ииии момента на истината.... Виу, виу, виууу..... бауууу баууу баууу (цък, цък, цък М30 звука). Колата запали, загря си до средата и закова термометъра. След преглед на всичко закарах колата да я обуят с чисто нови джапанки. През мислите ми минаха доста идеи като да забия 18ките спорт пакет от Е36-цата BBS LM, но целта на колата е да е ОЕМ. Сложих гуми 205/65/15 както и дават по каталог.
Ще продължа темата ако има интерес, като цяло колата ще се готви за събора. Имам 2 месеца да работя по нея. Четвъртък е за поставяне на нов газов инжекцион. Всички мнения и въпроси ще са интерес за мен.
- E30driver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 170
- Регистриран на: 9.04.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: BMW E32 730i Връщане към живот!
Честито! За мен си остава най-красивата седмица. Имах шест години такъв модел докато не ме удари един пияница в (Северна) Македония. Нямаше ми нищо, но нямаше и смисъл да се оправя. Помисли дали има смисъл за газовата. На дълъг път (автоматик 4 скорости) пълен с 4 човека и багаж е трудно да се мине над 13/100 разход. С ръчка със сигурност ще е доста по-малко. В града си харчи 12-15, но аз градско не съм въртял много. Двигателят е железен, надявам се дълго да я караш и поддържаш! Чакам още снимки и мнения.
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Re: BMW E32 730i Връщане към живот!
Чудесна тема, колата е супер, ама накрая развали всичко с АГУ-то.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
Re: BMW E32 730i Връщане към живот!
Една седмица по-късно пак съм тук, изморен но щастлив след поредното съботно чоплене по автомобила, готов да споделя всичко случило се през седмицата. Колата мина успешно технически преглед. Още при качването на канала двама човека искаха да я купуват, но за сега си е моя не се дава хаха.
Движим се всеки ден до работа обратно и обикаляне из пловдивските улици, но както всяка кола на тези години няма как да не са я налегнали леки проблеми. Често срещан проблем при М30 моторите е светене на лампата за налягане на масло при студен старт или при дълъг престой на място. Проблема е в масленото тяло с първобитните му клапанчета. Клапанчето от което идва високото налягане изтърва маслото обратно в картера и масленото тяло и филтъра остават сухи, следователно при всеки старт маслената помпата трябва да напълни съда с филтъра и да направи нъжното налягане в системата.
Ето го въпросния виновник, на който дори да му натягаш прожинката не става нищо. Както си казват хората "Тати го може, аз го мога ама козата си иска пръч". Започнах търсенето на ново маслено тяло или да модифицирам моето. След няколко дена намерих маслено тяло, което пак изтърваше, но по-малко от моето. Сумата беше скромна, така че речих да го взема. По-добре две течащи от колкото без нищо.
През седмицата бяха поръчани гарнитура за капака на клапаните, взех няколко гарнитурки за масленото тяло, няколко защото със сигурност няма да се сваля повече от един път. Чакаше се и големия "Т" образен маркуч, защото моя капе от снадката. Дойдоха свещи и други дреболийки. Намерих перфектни кори за под чистачките за 5лв двете и ме засърбяха ръцете и ги взех. От имане глава не боли.
Колата е била с обикновенна газова. Никога не съм одобрявал обикновенна газова на кола с инжекцион. Имах запазен час за поставяне на чисто нов газов инжекцион. До сега съм нямал "BMW" на газ, но на бензин не се издържа много. Дойде деня, хората си сложиха газовата. Колата заспа с газовата. Разбира се искаше да се намеся с наместването на елементите.
Тук двигателя не е чистен никога, но не съм стигнал до там. През седмицата нямам време да я правя след работа и чаках съботния ден да я захвана.
Събота е ТУК. Ставам все едно за работа и се захващам за чопкане. На бързо смених свещите, свалих капака на клапаните и го поизмих. На бързо един реглаж на клапаните. Колата е на 300 000км и клапаните не са мръднали от 0.30. При сглобяването сложих оригиналната стойка за дебитомера и гарнитурата. Сложих маркуча и другото маслено тяло след като беше старателно измито и то. Тези дни ще я карам и ще гледам как е със студения старт. Ако е същата хава ще има тунинг изпълнения и модифициране на масленото тяло. Преждевеменно смених всички амортисьорчета на багажника и капака. Напълних климатика с фреон. Който не знае събира 1600гр. фреон. Сега в седмицата става Декември месец.
След ремонтните дейности, двигателя и коша беше старателно измит, но снимка другия път, защото бях капнал и навън е 40 градуса.... След толкова търсене не намерих кода на радиото исложих временно един пайнер колко да свири нещо. Тези дни имам път към София и ще видя как гори на газ и как се държи колата. По окачането има тампон за смяна на носача. Всеки елемент е оригинален по окачването и мисля да рециклирам оригиналните носачи, а не да взимам по 45лв броя китайшънки. Някой на бързо може да каже как да си съживя фенерчето.
Гледам, че няма много интерес, но ще продължавам да качвам за мой кеф.
Движим се всеки ден до работа обратно и обикаляне из пловдивските улици, но както всяка кола на тези години няма как да не са я налегнали леки проблеми. Често срещан проблем при М30 моторите е светене на лампата за налягане на масло при студен старт или при дълъг престой на място. Проблема е в масленото тяло с първобитните му клапанчета. Клапанчето от което идва високото налягане изтърва маслото обратно в картера и масленото тяло и филтъра остават сухи, следователно при всеки старт маслената помпата трябва да напълни съда с филтъра и да направи нъжното налягане в системата.
Ето го въпросния виновник, на който дори да му натягаш прожинката не става нищо. Както си казват хората "Тати го може, аз го мога ама козата си иска пръч". Започнах търсенето на ново маслено тяло или да модифицирам моето. След няколко дена намерих маслено тяло, което пак изтърваше, но по-малко от моето. Сумата беше скромна, така че речих да го взема. По-добре две течащи от колкото без нищо.
През седмицата бяха поръчани гарнитура за капака на клапаните, взех няколко гарнитурки за масленото тяло, няколко защото със сигурност няма да се сваля повече от един път. Чакаше се и големия "Т" образен маркуч, защото моя капе от снадката. Дойдоха свещи и други дреболийки. Намерих перфектни кори за под чистачките за 5лв двете и ме засърбяха ръцете и ги взех. От имане глава не боли.
Колата е била с обикновенна газова. Никога не съм одобрявал обикновенна газова на кола с инжекцион. Имах запазен час за поставяне на чисто нов газов инжекцион. До сега съм нямал "BMW" на газ, но на бензин не се издържа много. Дойде деня, хората си сложиха газовата. Колата заспа с газовата. Разбира се искаше да се намеся с наместването на елементите.
Тук двигателя не е чистен никога, но не съм стигнал до там. През седмицата нямам време да я правя след работа и чаках съботния ден да я захвана.
Събота е ТУК. Ставам все едно за работа и се захващам за чопкане. На бързо смених свещите, свалих капака на клапаните и го поизмих. На бързо един реглаж на клапаните. Колата е на 300 000км и клапаните не са мръднали от 0.30. При сглобяването сложих оригиналната стойка за дебитомера и гарнитурата. Сложих маркуча и другото маслено тяло след като беше старателно измито и то. Тези дни ще я карам и ще гледам как е със студения старт. Ако е същата хава ще има тунинг изпълнения и модифициране на масленото тяло. Преждевеменно смених всички амортисьорчета на багажника и капака. Напълних климатика с фреон. Който не знае събира 1600гр. фреон. Сега в седмицата става Декември месец.
След ремонтните дейности, двигателя и коша беше старателно измит, но снимка другия път, защото бях капнал и навън е 40 градуса.... След толкова търсене не намерих кода на радиото исложих временно един пайнер колко да свири нещо. Тези дни имам път към София и ще видя как гори на газ и как се държи колата. По окачането има тампон за смяна на носача. Всеки елемент е оригинален по окачването и мисля да рециклирам оригиналните носачи, а не да взимам по 45лв броя китайшънки. Някой на бързо може да каже как да си съживя фенерчето.
Гледам, че няма много интерес, но ще продължавам да качвам за мой кеф.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: BMW E32 730i Връщане към живот!
Следим, но си мълчим
Ще оставя това тук:
http://twrite.org/shogunnew/topmenu.html
http://bmwe32.masscom.net/
За корите под чистачките, а и всички пластмаси изложени на слънце, препоръчвам да им се удари един матов черен спрей - така няма да стареят чааак толкова.
За масленото тяло - мисля че хубаво претриване с паста за клапани ще направи чудеса, а и на мен ми е в списъка с неща за правене.
Ще оставя това тук:
http://twrite.org/shogunnew/topmenu.html
http://bmwe32.masscom.net/
За корите под чистачките, а и всички пластмаси изложени на слънце, препоръчвам да им се удари един матов черен спрей - така няма да стареят чааак толкова.
За масленото тяло - мисля че хубаво претриване с паста за клапани ще направи чудеса, а и на мен ми е в списъка с неща за правене.
Re: BMW E32 730i Връщане към живот!
cod-cdbp написа:Следим, но си мълчим
Ще оставя това тук:
http://twrite.org/shogunnew/topmenu.html
http://bmwe32.masscom.net/
За корите под чистачките, а и всички пластмаси изложени на слънце, препоръчвам да им се удари един матов черен спрей - така няма да стареят чааак толкова.
За масленото тяло - мисля че хубаво претриване с паста за клапани ще направи чудеса, а и на мен ми е в списъка с неща за правене.
Клапанчетата на масленото тяло са с гумички отдолу не е метал в метал. Както и да е и новото маслено тяло тече и ще се прави по една Мунунг схема с маслени фитинги.... Снощи изпатка зареждането на колата. Неделя сутринта изскочих до магазина и взех четкодържател с регулатор за алтернатора. Сложих ги ииии нищо пак не зарежда колата. На борда не показва волтаж над 12. Снощи едвам се прибрах на 10 волта.
Алтернатор става само от тоя 6 цилиндров москвичов двигател наречен М30.... Луднал съм, трябваше да тръгвам за софия в 12:00 днес и затова станах да правя алтернатор в 7:30 но уви... Утре ще видя къде да карам да ми ревизират алтернатора и така...
Междудругото си търся друго ретро БМВ или ретро мотоциклет да се занимавам
Е32 ката ще седи за сега пред нас и ще се возя при жената и така.... Ще драскам ако излезе нещо тези днииииии
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: BMW E32 730i Връщане към живот!
А масата на мотора здрава ли е, чиста ли е ?
Също и кабелите от алтернатора поне до терминала за подаване на ток?
Също и кабелите от алтернатора поне до терминала за подаване на ток?
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: BMW E32 730i Връщане към живот!
Разрових архивите:
Вероятно като се махне клапана, тази гумичка трябва да се замени.
Вероятно като се махне клапана, тази гумичка трябва да се замени.
- Turbo_Ted
- великият шестак
- Мнения: 1330
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: няколко и киселее
Re: BMW E32 730i Връщане към живот!
Здравей колега,
Честита придобивка!
Колата я помня още като беше в движение. Много красива и читава беше, надявам се да продължиш
с ентусиазма за да блести отново по пловдивските улици. От времето в което карах м10/м20/м30 мАтори имам спомен, че се слагаше алтернатор от м30 на м10 с минимално преправяне.
Би трябвало и обратната конверсия да става. Имам някъде един или два алтернатора от м10 - ще се радвам ако мога да помогна. Имам също и някакви останали части от м30 - модули и други.
Успех!
Честита придобивка!
Колата я помня още като беше в движение. Много красива и читава беше, надявам се да продължиш
с ентусиазма за да блести отново по пловдивските улици. От времето в което карах м10/м20/м30 мАтори имам спомен, че се слагаше алтернатор от м30 на м10 с минимално преправяне.
Би трябвало и обратната конверсия да става. Имам някъде един или два алтернатора от м10 - ще се радвам ако мога да помогна. Имам също и някакви останали части от м30 - модули и други.
Успех!
Re: BMW E32 730i Връщане към живот!
Йеееее бях забравил за форума и темата ми в него. И да Ви кажа как пак стигнах до форума с идеята ми за махагонова светеща топка. Междудругото си бях забравил паролата... Както и да е. Да Ви се похваля, че си имам старото БУМЕР 7 което спасих от смърта и знаете ли какво? Вече имам 15 000 км на него и това е моята кола!!! Ето един повод следващата седмица като ми се освободи време да споделя с Вас какво се случи от спирането да пиша във форума до сега след 15 000 км. имах няколко премеждия, но това не ме отказа от модела! Айде отивам да събирам снимковия материал да Ви поспамя. А да и за много години.
- bate koko
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 133
- Регистриран на: 18.07.2007
- Местоположение: на 5 -то авеню,ама не точно....
- Кара: ....ЖЪЛТО ТАКСИ....
Re: BMW E32 730i Връщане към живот!
,,,браво,,много е хубава..какво да правим тея.дето сменяме ел.инсталация......
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани