Малко новини от света на Ф1

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Малко новини от света на Ф1

Мнение от madpetio » 28 Ное 2002, 9:41

Петкратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер е избран за пилот на годината от читателите на сп. “Ф1 Рейсинг”. Асът на Ферари е събрал 57,6% от гласовете, а вторият Кими Райконен (Макларън) е с 15,3%. Съотборникът на германеца Рубенс Баричело е удостоен с приза “Личност на годината”.

Новият пилот на Ягуар за 2003 Марк Уебър бе определен за новак на годината. Австралиецът донесе единствените 2 точки на Минарди. Собственикът на тима Пол Стодарт обяви вчера, че с най-големи шансове да наследи Уебър в отбора е бившият шампион във Формула 3000 Джъстин Уилсън.





Ники Лауда е освободен от поста директор на отбора от "Формула 1" - "Ягуар", съобщи британският всекидневник "Таймс". Изданието се позовава на източник от компанията "Форд", която е собственик на екипа. Австриецът пое "Ягуар" през август 2001 г., като наследи на директорския пост Боби Рейхъл. Лауда, който е световен шампион във "Формула 1", не оправда очакванията на автомобилния концерн да извади отбора от кризата, в която изпадна в последните няколко години.

Късно във вторник Ричард Пари Джоунс, вицепрезидент на "Форд", и един от собствениците на "Ягуар" Джеки Стюърт, се срещнаха с журналисти. На пресконференцията беше съобщено официално, че Ники Лауда е освободен като по този начин той стана петият уволнен директор на "Ягуар" за последните пет години. Още през май Пари Джоунс обяви, че се предвижда проект за намаляване персонала в "Ягуар". Миналия петък стана ясно, че в екипа ще бъдат съкратени от 30 до 60 човека, за да бъдат намалени разходите.

За първи път от две години след управлението на Боби Рейхъл в екипа се правят толкова драстични промени. С подобни иновации се бяха заели двамата предшественици на Лауда - Найл Реслър и Рейхъл, които в началото на декември 2000 година обновиха звеното на инженерите, освобождавайки Милтън Кейнс. Уволнени бяха Гари Андерсън, технически директор, състезателният инженер Анди льо Флеминг, Роб Гиъринг и Гери Хюджис.

По време на управлението на Ники Лауда за технически директор беше назначен Стив Никълс, Джон Ръсел зае поста шеф дизайнер, а Марк Хандфорд беше привлечен като отговорник за аеродинамиката.


автор: Адам Купър, Autosport
Британската надежда във Формула 1 Дженсън Бътън спаси кариерата си в световния шампионат с неочакван трансфер в БАР в средата на сезона. Преди това шефовете на Рено решиха, че нямат нужда от него за 2003 г. Бътън подписа с Дейвид Ричардс, но засега отказва да съобщи дали ще се върне при сър Франк Уилямс след 2004 г. 22-годишният пилот обяви, че няма търпение да започне тестове с новия си тим в края на ноември и че няма притеснения от именития си съотборник - световният шампион за 1997 г. Жак Вилньов.

- Дженсън, какво очаквате от БАР-Хонда и новия си шеф Дейвид Ричардс?
- Честно казано, още не знам. Обаче съм сигурен, че отборът вече се стабилизира, и всички вярват, че Дейвид Ричардс може да изведе БАР на върха във Формула 1. Очаквам много добър двигател от Хонда. Като цяло за мен следващите два сезона ще са много вълнуващи. Ричардс е страхотен професионалист. Не е от тези, които ти казват: “Ще станем световни шампиони”, а след това виждаш, че реалността е съвсем различна. По-вероятно е в началото на следващия сезон да чуя от него нещо от рода на: “Целта ни е място в тройката при конструкторите, а след това ще мислим за титлата.”
- Какво знаете за БАР?
- Хубавото е, че тимът много прилича на Уилямс, което за мен е плюс във Формула 1. Инженерите и шефовете винаги казват истината и няма игри между тях и пилотите.
- Какво очаквате от бъдещето си във Формула 1?
- Знам, че мога да стана световен шампион. Друг е въпросът, че това не е достатъчно. Трябва отборът, за който карам, да е способен на такова постижение, колата да е добра. Нужен е цял комплекс от обстоятелства. Не знам дали ще успея да го постигна с БАР в следващите две години, но поне ще се опитам. По-вероятно е БАР да е претендент за титлата през 2005-2006 година. Когато в края на 2000-ата трябваше да напусна Уилямс, една от възможностите ми бе още тогава да отида в БАР. Но смятам, че като подписах с Ричардс две години по-късно, взех правилното решение. За мен е по-добре точно сега да отида в БАР. Не съжалявам за времето в Бенетон и Рено.
- Какви са перспективите ви за след две години?
- Най-добре е, когато можеш да избираш. Моят договор с БАР е за две години с опция за още две. Но аз го считам за 4-годишен.
- Какво очаквате от съвместната си работа с Жак Вилньов?
- Не знам. Но съм сигурен, че ще разочароваме хората, които очакват скандали между нас и отровена атмосфера. Жак е прям човек. Той е отличен пилот, но още в Австралия мога да го победя. Това ще е страхотно постижение, все пак той е бил световен шампион.
- За него се твърди, че обича психически да притиска съотборниците си. Готов ли сте за нещо такова?
- Не си падам по такива игрички. Те могат да ти въздействат, ако си слаб или бавен пилот, а аз не съм. Целта ми е да съм най-бързият.
- Кой ще е по-бърз в квалификациите и състезанията?
- Целта ми е да победя първо него, а след това всички други на стартовата решетка. Задължително е обаче двамата с Жак да работим добре заедно, за да върви отборът напред. Сигурен съм, че моето идване в БАР ще мотивира Вилньов. Той иска да е по-бърз от мен, а аз - от него. В един тим винаги е така. За да победиш другите, първо трябва да се справиш със съотборника си. Ако имаме възможност да печелим състезания през новия сезон, ще стане доста напечено. Както казват американците: ще се ритаме по задниците, сигурен съм в това.
- По-добре ли пилотирахте през 2002 г. в сравнение с 2001-а?
- Определено. Но очаквах Рено да прогресира повече и това ме разочарова.
- 2001 година беше много трудна за вас - колата на Бенетон беше лоша. Това обаче може да ви е от полза в по-дългосрочен план?
- Да, трудностите помагат до момента, в който не те пречупят. Вече зная какво е да караш слаба кола и колко е трудно да се бориш, за да минеш по-напред. Опитът наистина е полезен, но нямам намерение отново да минавам през това във Формула 1.
- Защо втората половина на сезона за Рено бе по-слаба от първата?
- Колата не се развиваше в последните няколко състезания. Нямахме подобрения в аеродинамиката или по двигателя. Може би другите отбори направиха по-големи крачки в еволюцията на болидите си, като Макларън или Ягуар. В сравнение с началото на сезона определено изостанахме.
- Съотборникът ви в Рено Ярно Трули ви победи в 12 от 17-те квалификации тази година. На какво се дължи това?
- Определено беше по-бърз. Но няколко пъти просто нямах късмет в квалификациите. Признавам си, загубих квалификациите този сезон, но реално разликата ни е съвсем малка. Постоянно имах проблеми с двигателите или други повреди.
- Времената ви бяха почти равни...
- Да, това бе действителното съотношение на силите. Ярно е много бърз, когато кара една обиколка, изстисква всичко от колата. В последното си излизане на пистата в квалификациите винаги е много добър. Това означава, че представянето ми в битката за място на старта не е добро. Квалификацията винаги е важна, но в нея не се печелят точки и на финала не ти дават купа и бутилка шампанско.
- Как се отнася пресата към вас?
- Вестниците пишат и хубави, и лоши неща за мен. Вниманието им малко ме уморява. Признавам, обичам да чета хубавите неща. Но когато ме критикуват основателно, винаги се съгласявам. Всеки има право на мнение.
- Прогнозата ви за следващия сезон?
- Ферари, Уилямс и Макларън отново ще са най-отпред. Зад тях обаче ще е много оспорвано. Битката за 4-ото място при конструкторите ще е ожесточена, тъй като претендентите са с изравнени сили и не са малко - Рено, Заубер, БАР, Ягуар, Джордан, дори и Тойота. Но как ще завършат в края на годината, не мога да кажа.
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Пристрастен към БМВ
Пристрастен към БМВ
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 6.04.2002

Мнение от Роската » 29 Ное 2002, 0:12

Няма ли нещо ново около BMW Williams :?
Ще газим ли догодина или... ще газим догодина?

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 29 Ное 2002, 9:26

ЩЕ ЩЕ!!!
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Роска ето за тестовете на БМВ

Мнение от madpetio » 04 Дек 2002, 10:41

Тимът на Уилямс приключи тридневните тестове на пистата във Валенсия в Испания, като с това отбеляза началото на зимната тестова програма на отбора. Пробите на болиди бяха извършени от пилота Хуан Пабло Монтоя и официалният тестов пилот Марк Джини. Колумбиецът бе най-бърз в първия ден на тестовете, а в останалите два завърши с трето време.

"Направихме много добри тестове с Хуан Пабло, като обърнахме специално внимание на гумите и на някои подобрения по спирачната система. Марк тества новия двигател, който въпреки че даде някои дефекти, се представи добре", заяви шефът на механиците в Уилямс Сам Майкъл.

Джорджо Пантоно и Виантонио Луизи съще помогнаха при тестовете на тима, като и двамата направиха по три пълни тренировки с третия болид на Уилямс. Двамата работиха успешно с инженерите.

"Бих желал да благодаря на тима на БМВ-Уилямс за това, че ми даде възможност да тествам с техните болиди. Доволен съм от постигнатото по време на пробите", заяви Пантано.

"Тестваме новия двигател P83, който ще използваме през следващия сезон. Съсредоточваме нашите проби върху основната му функционалност. Другите ни два болида във Валенсия бяха с модела P82, тъй като тяхната основна задача бяха проби на гумите, както и на подготовката на младите пилоти Пантано и Лиузи. Според мен тестовете в Испания бяха много успешни", заяви Марио Тийсен.

След два дни отборът ще започне тестове в Барселона.
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook