ГП на Малайзия 23.03.2008

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 23 Мар 2008, 11:08

евала на кубата ;)
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

bmwpower

Мнение от KPETEH » 23 Мар 2008, 11:21

Отново БМВ Заубер доказаха, че са голяма сила. Всеки път обаче сме само с 1 кола в челните позиции и то не по вина на наш пилот. Ще ми се и двамата наши пилоти да бъдат на стълбичката на победителите и да ги отвеем другите "псевдо" тимове в борбата при конструкторите. Блестящо представяне на тимът! Браво.

П.С.
Коментара на състезанието бе отново под всяква критика. Имах чувството, че картината аз я виждах преди ония трима галоши в студиото. Казват едно и също нещо по три пъти с различни думи, а пропускат важните неща, като примерно опропастяват шанса сами да чуем радиото между пилота и бокса с безкрайните си лукуми и елементарни расъждения. Пропуснаха да видят как единия капак на предните гуми на Мерцедеса е застопорен(както трябва да е), а другия се въртеше заедно с гумата. Определено това оказва влияние и колкото и пъти да го показваха на повторение никой от тях не го спомена. Просто ми е тъпо да ги слушам...

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 23 Мар 2008, 11:24

Второ поредно страхотно състезание!
Кубица беше просто перфектен. Хайдфелд пък направо ми напълни душата когато задмина едновременно Алонсо и още един пилот, докато те се изпреварваха :twisted: Просто култова ситуация :D
Отново перфектна тактика със спиранията в бокса.

Страхотно състезание за нас. Марио Тайсен заяви целите на отбора за този сезон и до този момент ги изпълнява повече от успешно. Втори старт, втори подиум. Да не забравяме и факта, че вече 20 състезания класираме и двамата си пилоти в челната 10-тка на стартовата решетка. :D
Последна промяна Новини на 25 Мар 2008, 2:46, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1969
Регистриран на: 21.10.2007
Пол: Мъж
Кара: мел

Мнение от ///vlado » 23 Мар 2008, 11:59

:clap: браво на BMW-тата отново ;)

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 23 Мар 2008, 12:03

Пилотът на БМВ-Заубер Роберт Кубица сподели, че е много доволен от второто място днес в Гран при на Малайзия. Полякът е щастлив, че след нещастното отпадане от състезанието в Австралия, сега успя да спечели ценни точки за отбора, с което баварците вече се намират на втора позиция при конструкторите.

"Фантастичен резултат за нашия отбор. За втори пореден път се качваме на подиума и печелим второто място. След нещастното състезание за мен в Австралия сега се представих на високо ниво", сподели Кубица. "Не направих добър старт и превъртях прекалено много гумите си. Заради това останах много близо до Хайдфелд и Трули, след което двамата се докоснаха и успях да ги изпреваря. След второто спиране в бокса Хейки бе на 17 сек след мен и това ме успокои. Знаех, че няма как да ме догони, и си позволих да занижа режима за натоварване на двигателя. През целия уикенд не се чувствах добре, защото бях болен, а и горещината и високата влажност ми пречиха допълнително. Тази година в колата ни е по-топло от миналата и дори енергийната напитка бе много гореща. Имаме още работа, докато настигнем отбора на Ферари. В техничната част от пистата се движим с тяхното темпо, но в края на дългите прави те са по-бързи от нас", завърши полякът. източник www.formula1.bg

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 15.12.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: през уикендите
Мечтае да кара: първото от аватара

Мнение от Abarth77 » 23 Мар 2008, 12:14

Поздравления от мен, колеги, за стабилното представяне на любимия ви отбор през тази година! Надявам се то да продължи и до края на сезона. Може би следващата година реално БМВ ще се намеси в битката за титлата и ще стане още по-интересно. Аз естествено съм много щастлив от победата на Кими, ама ме е яд за оня дупка в отбора, наречена Маса...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 23 Мар 2008, 14:08

Abarth77 написа:Поздравления от мен, колеги, за стабилното представяне на любимия ви отбор през тази година! Надявам се то да продължи и до края на сезона. Може би следващата година реално БМВ ще се намеси в битката за титлата и ще стане още по-интересно. Аз естествено съм много щастлив от победата на Кими, ама ме е яд за оня дупка в отбора, наречена Маса...


Няма такъв люх, -Маса ми е по-симпатичен от Кими, но без системите за сигорност просто не му се отдава този спорт! Не виждам кой ще го наеме след като го извадят от ферарито!
Страхотно съм дволен за БМВ! :D
Good Luck

Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1853
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: София
Пол: Жена
Мечтае да кара: F32 M4

Мнение от ((:BuKcu:)) » 23 Мар 2008, 16:18

Ухууу страхотно състезание.
Много се накефих на Кубица, много чисто състезание въобщеее всичко беше на 6. На Хайфелд му се накефих много, когато изпревари на дългата права Алонсо и Уебър, беше просто върхът 8) Като цяло БМВ започват страхотно сезона да продължават така и до края.
Яд ме е на Маса, че по такъв тъп начин трябваше да напусне състезанието, ама сигурно го хвана яд, че Кими излезе пред него след 1-те спирания в бокса :mhihi:
Ииии честито на печелившия- Кими :!:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 456
Регистриран на: 23.02.2007
Местоположение: Еindhoven
Пол: Мъж
Кара: e36 325i
Мечтае да кара: M-ка, кво друго?

Мнение от Wolf4 » 23 Мар 2008, 16:45

Хайде честито!!! Имаме БОЛИД! Май намирисва и на топ-подиум този сезон, вие как го виждате? Поне един :twisted: . Чудесно представяне на тима, добро поведение на колата и изпреварване на Ник, което ще влезе в историята на формулата. Браво! Кубика заслужено стъпи на подиум и ми се струва, че дава заявка за още... Наздраве!
П.П Браво Кими :D!
Are you M enough...?!

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 19.03.2008
Местоположение: Варна

Мнение от haspel » 23 Мар 2008, 18:54

Както каза един колега по-нагоре, Маса без tracktion control е нищо. Този човек никога не е имал дух и мислене на шампион. Дано да продължават червените фиатки така с проблемите с двигателите! Макларън въпреки, че имат ОГРОМНО предимство този сезон заради софтуерите за управление на двигателя (който е тяхна разработка с Майкрософт) отново не се представят като истински лидери! БРАВО НА ОТБОРА НА БМВ! Винаги в сянка и Много опасни!

P.S. Алонсо е много опасен противник (винаги съм му се възхищавал-истински шампион), трябва да се внимава за него !!!


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Мнение от SKISA » 23 Мар 2008, 19:21

никой не очакваше баварците да почнат толкова силно сезона... на им сега!!! дано ен почнат от ФИА да ги чаластрат с некви измислени накзания и санкции ,за да им излезе сметката..!
а па Хайфелд с тва задминаване ми напомни за славните години на Хакинен-по същият начин направи едно тройно задминаване в един дъжд...!! много яки мадури са ескита да направиш такава маневра на сантими от другите коли с 300...!!! евала.
па тва па поляче-бахти как дърпа - направо не е истина!!! евала.
малко по-тъмно зеленият индивид в Макларъна ше му требва още малко помощ от софтуеър,ЕКУта и поддръжка от тати и шефа...!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 23 Мар 2008, 22:45

SKISA написа:никой не очакваше баварците да почнат толкова силно сезона... на им сега!!! дано ен почнат от ФИА да ги чаластрат с некви измислени накзания и санкции ,за да им излезе сметката..!

От ФИА май са се концентрирали върху McLaren... :mhihi:
А изпреварването беше уникално рипал съм като ненормален от кеф...
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 24 Мар 2008, 0:45

И още нещо....
Най-бързата обиколка в това състезание е направена от... Ник Хайдфелд :twisted:
http://www.bmwpower-bg.net/index.php?news=189


П.С. Ето го момента с любимото ни задминаване :mhihi:
http://youtube.com/watch?v=dapOh-JFWpw

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 24 Мар 2008, 1:01

ФИА променя квалификацията заради инцидента с Хайдфелд и Макларън

Изображение

Шефовете и пилотите във Формула 1 се обединиха около идеята за промени в правилата на квалификацията в уикенда за Гран при. След драмите от събота с Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер), Фернандо Алонсо (Рено) и пилотите на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън и Хейки Ковалайнен, шефовете в падока ще натиснат ФИА за промени още по време на следващия кръг в Бахрейн на 6 април.
Най-обсъждания вариант за промени е да се въведе лимит на прибиране в бокса и така след като пилотите направят бързите си обиколки и в квалификацията, да нямат право да се движат по трасето с малка скорост и да пестят бензин. Един вид ще се въведе ограничение на времето за прибиране в пита, което най-вероятно ще се измерва в проценти или някакво съотношение с най-бързия тур на състезателите.

Най-основната причина за промени, която всички изтъкват е сигурността на пилотите. Обикновено по-бавните коли се движат с около 80 км/ч, а състезателите борещи се за по-предни позиции на старта средно с около 250 км/ч. Така рискът от катастрофи и инциденти е доста голям, защото при лоша видимост на пистата, даден болид може буквално да се разбие в задната част на друг.


Вчера пилотите на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън и Хейки Ковалайнен бяха наказани от съдиите в Малайзия с 5 места по-назад на стартовата решетка за надпреварата на пистата "Сепанг" край Куала Лумпур, заради блокиране на Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер) и Фернандо Алонсо (Рено). Минути след края на квалификацията, Алонсо и Хайдфелд се оплакаха на стюардите от изключително бавно движещите се пред тях коли. Те твърдяха, че някои пилоти сред които Хамилтън и Ковалайнен, са им попречили да направят бързата си обиколка в квалификацията. Хамилтън е наказан за това, че е блокирал Хайдфелд, а Ковалайнен е попречил едновременно на германеца и Алонсо. След наказанията и промените на стартовата решетка Ковалайнен тръгва 8-ми, а Люис 9-ти.


Кими: Имах проблеми само с шампанското

Изображение

Световният шампион във Формула 1 Кими Райконен беше много доволен от днешната си победа в състезанието за Гран при на Малайзия на пистата "Сепанг", като дори се пошегува, че единственият му проблем днес и бил шампанското на награждаването след надпреварата.

"В голяма част от състезанието с Фелипе бяхме доста близо един до друг. Колата ми обаче ставаше все по-добра и успявах да се задържа на една-две секунди зад него. След това направих една много бърза обиколка след неговото влизане в бокса и го изпреварих. После нещата станаха по-лесни, защото на чиста писта сам определяш скоростта си и можеш да се откъснеш напред. Не знам какво стана след това с Фелипе, но за мен състезанието стана доста лесно", коментира финландецът.

Той се върна и към вчерашната квалификация, като каза, че отборът на Ферари трябва да подобри представянето си в квалификациите. "Имаме проблеми в квалификациите. Вчера във втората част бях много добре, но в третата имах проблеми със сцеплението. Знаех, че ще съм по-силен в състезанието и че влизането ми в бокса е след това на Фелипе. Така че просто трябваше да остна близо до него и щях да го изпреваря след първите спирания. Направих добър старт, бях плътно до него. Дори стартирах по-добре от него, но знаех, че ще направя една обиколка повече преди влизането ми в бокса и затова не исках да рискувам контакт с него, все пак сме съотборници. Ако бях натиснал, може би щях да го изпреваря още на старта", заяви победителят.

В типичния си стил Райконен заяви, че жегата изобщо не го е притеснявала и не е имал никакви проблеми в днешното състезание. "Нямах проблеми с жегата. В Австралия също беше топло, но тук освен това е и влажно. Единственият ми проблем беше с шампанското, което вместо да изпия, излях върху очите си", шеговито обяви той. "В Австралия нещата не се развиха по план. Не знаехме как ще бъде тук, знаехме само, че ще имаме добра скорост. Днес обаче всичко беше перфектно. Началото на сезона беше трудно, но днес се върнахме в борбата. Съжалявам само, че Фелипе не успя да завърши на второ място", коментира Айсмен.


Кубица: Фантастичен резултат

Изображение

Пилотът на БМВ-Заубер Роберт Кубица сподели, че е много доволен от второто място днес в Гран при на Малайзия. Полякът е щастлив, че след нещастното отпадане от състезанието в Австралия, сега успя да спечели ценни точки за отбора, с което баварците вече се намират на втора позиция при конструкторите.
"Фантастичен резултат за нашия отбор. За втори пореден път се качваме на подиума и печелим второто място. След нещастното състезание за мен в Австралия сега се представих на високо ниво", сподели Кубица. "Не направих добър старт и превъртях прекалено много гумите си. Заради това останах много близо до Хайдфелд и Трули, след което двамата се докоснаха и успях да ги изпреваря. След второто спиране в бокса Хейки бе на 17 сек след мен и това ме успокои. Знаех, че няма как да ме догони, и си позволих да занижа режима за натоварване на двигателя. През целия уикенд не се чувствах добре, защото бях болен, а и горещината и високата влажност ми пречиха допълнително. Тази година в колата ни е по-топло от миналата и дори енергийната напитка бе много гореща. Имаме още работа, докато настигнем отбора на Ферари. В техничната част от пистата се движим с тяхното темпо, но в края на дългите прави те са по-бързи от нас", завърши полякът.


Хейки: Стратегията ни проработи перфектно

Изображение

Финланският пилот на Макларън-Мерцедес Хейки Ковалайнен беше много доволен от начина, по който се разви за него състезанието за Гран при на Малайзия на пистата "Сепанг". Ковалайнен, който беше наказан да стартира от осма вместо от трета позиция, завърши на трето място в днешната надпревара.

"Доволен съм от резултата, като се има предвид наказанието вчера. Очаквахме доста тежък ден, но стратегията ни проработи чудесно. В по-голямата част от състезанието имах пред себе си чиста писта. В началото при използването на всеки нов комплект гуми имаше лек грейнинг, после обаче колата беше просто перфектна. В последната серия от обиколки бях на сериозно разстояние от колата пред мен и от тази зад мен. Дори ми се искаше да се класирам малко по-напред, но днес това беше максимумът", коментира Хейки.

"Знаех, че в края на всяка серия преди влизането в бокса ще сме особено силни. Освен това, както казах, имахме проблеми с грейнинга, затова отборът реши да ме извика малко по-късно за влизанията ми в бокса. Благодаря на целия тим. Смятам, че сега сме в много по-добра кондиция от миналата година и вече чакам ново класиране на подиума - този път на първо или второ място", заяви той.


Хамилтън: Направих всичко възможно

Изображение

Пилотът на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън призна, че е направил всичко възможно за спечелването на максимален брой точки в днешната Гран при на Малайзия. Британецът стартира от девета позиция и загуби 12 секунди в бокса заради грешка на механиците му при смяна на предна дясна гума. Люис все пак завърши пети, след като не успя да се справи със съпротивата на Ярно Трули.
"Направих страхотен старт. Останах много доволен от това, че от девета след първия завой вече се намирах на пета позиция", сподели Хамилтън. "Притисках Марк Уебър през цялото време, но колкото и по-бърз да бях от него, той се справяше чудесно. Направих всичко, на което съм способен, за да мина на четвърта позиция. Накрая почти успях, но Ярно си свърши работата по-най добрия начин и не допусна нито една грешка. За следващото състезание ще трябва само да се представим по-добре на квалификацията и съм убеден, че ще спечелим", завърши той.


Трули: Страхотна битка с Хамилтън

Изображение

Италианският пилот на Тойота Ярно Трули беше много щастлив след четвъртото си място в днешното състезание за Гран при на Малайзия на пистата "Сепанг". Той изрази задоволството си от силното представяне на колата и възможността да се движи с темпото на Макларън-Мерцедес.

"Чудесно е да се върнем в зоната на точките след толкова силно състезание. Имах някои проблеми на първия завой, когато изгубих сцепление и се ударих леко с Ник Хайдфелд. След това обаче се движехме с едно темпо с Макларън. Успяхме да изпреварим Марк Уебър, след като тимът свърши страхотна работа в бокса", коментира той.

"В края пък имах страхотна битка с Люис Хамилтън, когато и двамата дадохме всичко от себе си. Той беше една идея по-бърз от мен, но аз дадох 100% и благодарение на добрата работа на тима и на липсата на проблеми през този уикенд в крайна сметка завърших четвърти. Надявам се да продължим да се развиваме по същия начин, защото в края нa зимните тестове изглеждахме много силни. С потенциала, който имаме, можем да се върнем на нивото от 2005 година още този сезон", убеден е Трули.


Перфектен Райконен триумфира в Малайзия

Изображение

Световният шампион Кими Райконен (Ферари) спечели безпроблемна победа на пистата "Сепанг" в състезанието за Голямата награда на Малайзия, втори кръг от шампионата на Формула 1. Втори след стабилно каране финишира Роберт Кубица (БМВ-Заубер), което е най-доброто класиране до този момент в кариерата му. Трети остана Хейки Ковалайнен (Макларън-Мерцедес). Това е първият подиум на финландеца с екипа на британците. Четвърти в Малайзия след перфектно представяне завърши Ярно Трули (Тойота). Пети остана победителят от Австралия Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес). Хамилтън нямаше ден и през по-голямата част от надпреварата се бореше с Марк Уебър (Ред Бул) на около 30 секунди от водача Райконен. При първото си спиране в бокса механиците на британеца го забавиха твърде много със смяната на предната му дясна гума. В края Люис натисна Трули, но не успя да го изпревари. Шести и седми финишираха съответно Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер) и Марк Уебър (Ред Бул).


16-ия успех в кариерата на Райконен започна след първото от общо двете му спирания в бокса. Тогава Кими успя да изпревари лидера до този момент и тръгналия първи на старта Маса. Преди това "Айсмен" записа рекордни обиколки и излезе на пистата на метри пред съотборника си. Фелипе пък отпадна след пилотска грешка в средата на надпреварата. 25 тура преди финала той се провали, след като изпусна 8-ми завой, колата му поднесе и бразилецът се озова в чакъла. Поредна втора грешка на Маса, след тази на първия завой в Австралия и съмнения за възможността му да кара автомобил без тракшън контрол.

Във временното класиране Хамилтън поведе с 14 точки, пред Кими и Хайдфелд с по 11 точки. При конструкторите Макларън-Мерцедес поведе с 24 точки, пред БМВ-Заубер с 19 и Ферари с 10 точки.


След наказанията на пилотите на Макларън и промените на стартовата решетка Ковалайнен тръгна от 8-ма позиция, а Люис от 9-та. Спечелилият пол-позшън Маса потегли отлично и на първия завой не даде никаъв шанс на атакуващия го от втора позиция Райконен. Кими притисна остро съотборника си на първия завой. Двамата поведоха стабилно колоната, а разликата помежду им бе само около 2 секунди. На старта Кубица се изстреля напред и се озова трети. Хамилтън също се предвижи напред, изпревари няколко коли и стана пети. Ковалайнен пък бе седми. Алонсо се опита да изпревари Хамилтън от външната страна на първия завой, но загуби от по-неудобната си траектория и бе минат от няколко състезатели. Хайдфелд също загуби на старта след борба с Трули и изостана по-назад след като бе частично затворен на първия завой. Уебър и италианецът обаче се промъкнаха напред.

Така временното класиране след 1 обиколка изглеждаше така: 1.Маса, 2.Райконен, 3.Кубица, 4.Уебър, 5.Хамилтън, 6.Трули, 7.Ковалайнен, 8.Култард, 9.Алонсо, 10.Хайдфелд и др.

Още в първата обиколка Нико Розберг (Уилямс-Тойота) и Тимо Глок (Тойота) се сблъскаха. Глок отпадна, а Нико влезе в бокса за ново предно крило. В задната част на колоната Бурде изгуби контрол и се озова в зоната за сигурност.


Първи от лидерите в бокса в 16-та обиколка влезе четвъртия до този момент Марк Уебър. Тур по-късно Маса също сипа бензин, а обиколка по-късно след рекордно време Райконен сложи нови гуми и излезе на пистата на метри пред съотборника си. Така "Айсмен" поведе и нямаше никакви проблеми до финала.

Хамилтън натисна колата, отвори разлика на Уебър и спря в 18-та обиколка. Механиците му обаче го забавиха с предна дясна гума и победителят от Австралия изостана отново назад блокиран зад Уебър. Алонсо и Кубица пък спряха най-късно от топ 10 в 22-та обиколка. След първите спирания в пита имаше доста размествания в класирането: 1.Райконен, 2.Маса, 3.Кубица, 4.Ковалайнен, 5.Трули, 6.Уебър, 7.Хамилтън, 8.Хайдфелд, 9.Алонсо, 10.Култард и др.


В 30-та обиколка Маса направи втора грешка и се провали тотално. Райконен водеше пред Кубица, Ковалайнен и Трули. При вторите спирания Уебър се забави в трафика и това позволи на Хамилтън най-накря след доста мъки да го превари. По-късно същото стори и "Куик" Ник. В същото време между първите пилоти се образуваха огромни разлки. Райконен бе цели 25 секунди пред Кубица. Полякът водеше пред Ковалайнен с около 10 секунди. Трули не можеше да поддържа темпото на третия Хейки и също бе на голяма дистанция. В последните обиколки Ярно бе притискан от Хамилтън за четвъртото място, но успя да издържи и постигна много важен успех за Тойота. Райконен бе спопкоен до финала и постигна първия успех за "Черните кончета" този сезон. Следващият старт е на 6 април за Голямата награда на Бахрейн на пистата "Сахир".


Алонсо доволен от спечелената точка

Изображение

Пилотът на Рено Фернандо Алонсо отново донесе точките за отбора на Рено в днешната Гран при на Малайзия. Испанецът завърши без никакви проблеми в състезанието и с колата си. Съотборникът му Нелсън Пикет успя да завърши първото си състезание във Формула 1 на 11-а позиция.
"Днес дадох всичко на каквото съм способен за да спечеля последната точка", сподели Алонсо. "Видя се, че в състезание, което се развива по нормален начин сме доста далеч от конкуренцията. Целта ни си остава да взимаме точки във всяко състезание и да работим по-упорито в тестовете", завърши той.


Маса: Не знам какво стана

Изображение

Бразилският пилот на Ферари Фелипе Маса беше изключително разочарован след отпадането си от състезанието за Гран при на Малайзия на пистата "Сепанг" днес. Така Маса до този момент не е успял да завърши нито едно състезание през сезона и вече изостава на четиринадесет точки от лидера в шампионата Люис Хамилтън и на единадесет от съотборника си Кими Райконен. Днес бразилецът отпадна в 30-ата обиколка, след като се движеше на второ място, но след пилотска грешка се завъртя и не успя да се върне на трасето. Поредна втора грешка на Маса, след тази на първия завой в Австралия и съмнения за възможността му да кара автомобил без тракшън контрол.

"Не знам какво се случи, просто изгубих напълно контрол върху колата и тогава тя изведнъж се завъртя. Много съм разочарован. Това не е стартът на сезона който очаквах. Трябва да се концентрираме и да гледаме напред. Има още 16 състезания до края. Можехме да запишем спокойно двойна победа. Трудно ми е да обясня какво точно се случи", лаконичен бе очевидно бесният Маса.
Накрая бразилецът напълно отрече да е изпуснал завоя, поради писата на тракшън-контрол.


Хамилтън: Проблемът в бокса ме лиши от подиум

Изображение

Според пилота на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън грешката на механиците в бокса, му е коствала класиране на подиума. Британецът направи първия си бокс, намирайки се на пета позиция, но проблем при смяната на предна дясна гума го забави повече от десет секунди, заради което Люис се озова на 11-а позиция, като успя да се придвижи до пета до финала.
"Бях в добра позиция за атака на третото място, но проблем със смяната на предната ми дясна гума в първия пит ми коства подиума", призна Хамилтън. "Загубих повече от десет секунди. Заради това се върнах на трасето на 11-о място зад няколко по-бавни коли и петото място бе максимумът, който можеше да се спечели днес", завърши той.


Хайдфелд съжалява за изпуснатите точки

Изображение

Пилотът на БМВ-Заубер Ник Хайдфелд остана разочарован от участието си в Гран при на Малайзия. Германецът стартира от пета позиция, но се свлече до десета, след малък инцидент в първия завой със защитаващия позицията си пилот на Тойота Ярно Трули. След това за дълъг период Бързият Ник трябваше да кара зад по-бавни пилоти и независимо, че записа най-бързата обиколка в състезанието, успя да завърши едва шести.
"Останах със смесени чувства от Гран при на Малайзия. Естествено, щастлив съм, че записах първата си най-добра обиколка в състезание, но целта ми бе място на подиума", сподели Ник. "Стартирах много силно и атакувах Ярно Трули от външната страна на първия завой. Кубица мина от вътрешната страна и за мен не остана място да завърша атаката си. Минах през много прашна зона на пистата и загубих още две позиции. До четвъртата обиколка успях да си ги върна, като изпреварих Дейвид Култард и Фернандо Алонсо, но загубих ценно време. Колата днес беше наистина много добре подготвена и не отстъпваше по нищо на Макларън, заради което още повече съжалявам за едва шестата ми позиция. Добрите резултати ще ни дадат повече увереност и ентусиазъм в подготовката занапред, защото е явно, че сме на прав път.


Уебър доволен от спечелените точки

Изображение

Пилотът на Ред Бул Марк Уебър заяви, че е доволен от първите спечелените точки за сезон 2008 в Гран при на Малайзия. Австралиецът се движеше през цялото време в зоната на точките, като дори е на мнение, че е имал сили да се пребори и за шестата позиция, ако не е бил задържан от пилота на Супер Агури Такума Сато.
Съотборникът му Дейвид Култард не успя да спечели точки, като остана на девето място, след като направи лош старт и изпитваше проблеми с гумите.

"Радвам се на първите си спечелени точки, след трудния старт на сезона. Не тръгнах много добре на старта, но доста от съперниците ми стартираха с меките гуми, което им даде предимство. След първи и втори завой, обаче, успях да изляза на четвърта позиция", сподели Уебър. "До първото ми влизане в бокса нещата се развиваха чудесно за мен. След това имах проблеми със стабилността на колата, а и бях забавен от Такума Сато с около две секунди, което ми попречи да атакувам шестото място", завърши той.


Шефът на Ферари: Показахме истинския си потенциал

Изображение

Новият шеф на Ферари във Формула 1 Стефано Доменикали призна, че днес в Малайзия отборът е показал истинския си потенциал за този сезон. Рано тази сутрин на пистата "Сепанг" край Куала Лумпур световният шампион Кими Райконен спечели убедително първата си победа за 2008 година. Успехът на Скудерията можеше да бъде и двоен, ако не беше глупавата грешка на Фелипе Маса в средата на състезанието. Днес бразилецът отпадна в 30-ата обиколка, след като се движеше на второ място, но след пилотска грешка се завъртя и не успя да се върне на трасето. В първия кръг в Австралия, Ферари претърпяха пълен разгром с двойното си отпадане заради проблеми с двигателите, но днес "Черните кончета" показаха на какво са способни и си върнаха на Макларън-Мерцедес.


"Сега съм по-спокоен, защото показахме истинския си потенциал. Бяхме много силни през целия уикенд с всички видове комплекти гуми. Много сме щастливи, защото искахме Ферари да покаже истинското си лице", призна щастливо усмихнатият Доменикали. "След отпадането в Австралия ни беше трудно да приемем резултатите и бяхме страшно амбицирани да победим днес. Запазихме спокойствие, въпреки трудния старт на сезона. Точно заради това сега съм много радостен. Макларън имаха тежък уикенд, но никой не казва, че това ще продължи така. Очаквам от тях и от БМВ да са много силни в Бахрейн. Баварците ще взимат редовно точки и ние, както и Макларън трябва да имаме нужния респект към тях", допълни той.


Денис: Изводите след Испания

Изображение

Босът на Маклъран-Мерцедес Рон Денис защити тима си и заяви, че за формата им ще може да се съди чак след четвъртия кръг от шампионата в Испания. "Сребърните стрели" откриха сезона в Австралия по шампионски с победата на Люис Хамилтън и силния дебют на Хейки Ковалайнен. След Гран при на Малайзия обаче, младата звезда на британците остана пети, докато Хейки ги отсрами с третата си позиция.
"Няма как да се прецени в какво състояние се намираме в момента спрямо Ферари. До Барселона е безсмислено да се правят каквито и да било крайни изказвания. Както казах и миналата седмица, Австралия, Малайзия и Бахрейн са напълно различни състезания и по-тях не може да се съди за развитието на колите", сподели Денис. "Ако попаднеш в трафик предните ти гуми се износват много интензивно и това се отразява драстично на времената. Ако пък излезеш на чиста писта веднага почваш да правиш силни времена, както това се случи с нас в Мелбърн миналата седмица и днес с Ферари. Ако това ще бъде най-лошия уикенд за нас до края на сезона, можем до го преживеем. Единствената драма днес се разигра при смяната на дясната предна гума на Люис. Все пак да не забравяме, че водим в конструкторския и пилотския шампионат, което никак не е малко", завърши британецът.



Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 25 Мар 2008, 2:15

Ферари ревизират двигателите за частните отбори

Изображение

Отборът на Ферари обеща на частните отбори Форс Индия и Торо Росо, които снабдява с двигатели, че ще подобри техните качества и издръжливост. След появилите се проблеми в доставяните агрегати от началото на сезона босът на „Черните кончета" Стефано Доменикали обеща, че подобренията ще бъдат направени до следващата Гран при в Бахрейн.
"Искаме нашите клиенти да останат доволни", сподели Доменикали. „Ако имаме възможност да направим подобрения по двигателите, ще го направим", обеща той.

Пилотът на Ред Бул Марк Уебър също имаше проблеми с двигател на другия доставчик - Рено. Французите обаче заявиха, че такава повреда се случва за първи път, откакто двата тима работят заедно.


Трули посвещава четвъртото място на отбора

Изображение

Ярно Трули посвещава четвъртото си място от Гран при на Малайзия на своя отбор Тойота заради усърдната им работа по време на зимната подготовка. Трули не позволи на пилота на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън да мине пред него в последната част от състезанието на пистата "Сепанг".

"Успях да разделя двата макларъна през по-голямата част от състезанието. Люис беше малко по-бърз от мен, но аз не се предадох до края. Щастлив съм от четвъртото място и го посвещавам на тима заради усърдната им работа по време на предсезонната ни подготовка", сподели Трули. "Не исках да засека Ник Хайдфелд в първия завой от състезанието и въобще не го видях. Минах малко по-широко и леко се докоснахме, заради което и двамата загубихме малко време. Със сегашните по-високи странични предпазители за главата не се вижда почти нищо встрани от колата", завърши той.


Алонсо: Слуховете за трансфер във Ферари са логични

Изображение

Пилотът на Рено Фернандо Алонсо заяви, че елементарната грешка на Фелипе Маса по време на Гран при на Малайзия ще увеличи слуховете около неговото бъдещо преминаване във Ферари. След като завърши осми на пистата "Сепанг", Фернандо бе запитан от испанската преса дали може да стане съотборник на световния шампион Кими Райконен. Маса до този момент не е успял да завърши в нито едно състезание през сезона и вече изостава на четиринадесет точки от лидера в шампионата Люис Хамилтън и на единадесет от съотборника си Кими Райконен. В Малайзия бразилецът отпадна в 30-ата обиколка, след като се движеше на второ място, но след пилотска грешка се завъртя и не успя да се върне на трасето. Поредна втора грешка на Маса, след тази на първия завой в Австралия и съмнения за възможността му да кара автомобил без тракшън контрол.
"Още е твърде рано да се говори за трансфери. Маса наистина направи две слаби състезания, изпълнени с грешки, и е логично да започне да се говори за преминаването ми във Ферари", призна Фернандо. "Винаги съм се стремял да бъда в най-добрата кола на пистата. За всички е ясно, че в момента болидът на "Черните кончета" е най-добър. В момента карам за Рено, защото с тях станах двукратен световен шампион и се надявам да го направя за трети път", завърши испанецът.


Британската преса защитава Хамилтън

Изображение

Британската преса защити своя любимец Люис Хамилтън след петото му място за отбора на Макларън-Мерцедес в Гран при на Малайзия. Изданията се концентрираха над жаждата, която е изпитвал Люис по време на състезанието, и никъде не се споменава за провалената квалификация след наказанието от пет места и сериозната грешка в бокса, която забави повече от десет секунди британеца.
Някои заглавия от британската преса:

"The Sun" излезе с: "Люис измъчван от жажда в Малайзия"

"The Times" започва анализа си на състезанието така: "Хамилтън в борба с дехидратацията"

"The Evening Standard": "Кими първи - Хамилтън без късмет и вода"


Жан Тод притеснен за здравето на Шумахер

Изображение

Бившият бос на Ферари заяви, че се притеснява за здравето на Михаел Шумахер и не одобрява новата му кариера в мотоциклетния спорт. Германецът е най-успешният пилот в историята на Формула 1 и прекрати кариерата си след 15-те години доминация по пистите и седем световни титли. Миналата седмица Пилето дебютира с подиум още в първото си официално мотоциклетното състезание "Skoox Cup" в Унгария.


"Това си е неговият живот и той сам трябва да взима решенията си", сподели Тод. "Но ако ме питате дали го одобрявам, отговорът ми е категорично не. Всички знаем колко опасен може да бъде мотоциклетният спорт за здравето му. Решението му обаче изобщо не ме изненада. Ако не беше в характера на Шумахер да поема рискове, нямаше да е седемкратен световен шампион", завърши той.


Лауда: Макларън не сбъркаха с Ковалайнен

Изображение

Според бившия пилот във Формула 1 и трикратен световен шампион Ники Лауда от отбора на Макларън-Мерцедес не са взели грешно решение с привличането на Хейки Ковалайнен.
"Ковалайнен още няма нужния опит с тима, но вече показа, че може да е по-бърз от Люис Хамилтън през целия уикенд в Малайция", сподели Лауда. „Без съмнение, той е правилният избор за Макларън, след като досега свърши по перфектен начин работата си", завърши той.

Според тест пилота на Ферари Марк Жене финландецът е изненадата на сезона във Формула 1 досега.

"Трябва да кажа, че със сигурност Хейки е изненадата на годината", заяви Жене.


Бърни иска нощни стартове в Китай и Корея

Изображение

Шефът на Формула 1 Бърни Екълстоун иска да "превключи" всички състезания в Азия на осветление и да ги направи по-гледаеми за европейските телевизионни зрители. Още този сезон на 28 септември, Сингапур ще приеме първата нощна Гран при. Екълстоун ще настоява надпреварите на "Шанхай" в Китай и новата писта в Южна Корея също да са в късните часове. Както е известно, корейците влизат във Формула 1 през 2010 година. През последните дни стана ясно, че организаторите в Малайзия вече са се съгласили за осветление от следващия сезон. За сега единствените, които отказват да се състезават през нощта са в Австралия и Бърни заплаши хората в Мелбърн, че ще прекрати контракта на "Албърт парк".
Преди седмица премиерът на щата Ню Саут Уелс (New South Wales) в Австралия Морис Иема, отново потвърди за желанието на местните организатори да приемат надпреварата за Гран при на Австралия на пистата "Ийстърн Крийк" в Сидни. Преди няколко дни, организаторите на състезанието в Мелбърн предложиха компромисен вариант, според който състезанието от следващата година да започва в 17,00 часа местно време или 8,00 часа сутринта българско време. Екълстоун обаче категорично отхвърли това предложение с мотива, че то няма да помогне по какъвто и да било начин. Пистата "Ийстърн крийк" край Сидни е домакин на кръг от сериите A1GP, но има нужда от значителни подобрения на инфраструктурата си.


Алонсо: Вече очаквам много труден сезон

Изображение

Пилотът на Рено Фернандо Алонсо призна, че след като е видял скоростта на колата си R28 в Малайзия миналия уикенд, сега вече очаква много трудна година. На "Сепанг" испанецът завърши на 8-мо място, но за второ поредно състезание така и не успя да се доближи до темпото на болидите на Ферари и Макларън-Мерцедес.
"Малко съм разочарован, че отново не успях да постигна добра скорост. Беше ми много трудно да изпреваря когото и да било. Едва ли картината ще е различна и в Бахрейн. Трябва да започнем да свикваме със сегашното положение. Надявам се в Барселона да имаме подобрения по автомобила. Всички знаем, че който спечели първите два, три старта ще диктува ситуацията в шампионата и до финала на сезона едва ли ще има изненади", коментира Алонсо.


Ферари не се притесняват от формата на Маса

Изображение

Шефовете на Ферари обявиха, че не са притеснени от слабата форма, в която се намира Фелипе Маса след трагичния старт в Австралия и изпуснатото сигурно второ място в Малайзия. До този момент Маса не е успял да завърши в нито едно състезание през сезона и вече изостава на четиринадесет точки от лидера в шампионата Люис Хамилтън и на единадесет от съотборника си Кими Райконен. В Малайзия бразилецът отпадна в 30-ата обиколка, след като се движеше на второ място, но след пилотска грешка се завъртя и не успя да се върне на трасето. Поредната втора грешка на Маса, след тази на първия завой в Австралия постави съмнения за възможността му да кара автомобил без тракшън контрол.
Босът на Ферари Стефано Доменикали заяви, че не е притеснен от загубените ценни точки за конструкторския шампионат от Фелипе. Той също така отхвърли слуховете, според които "Черните кончета" ще заменят бразилеца с пилота на Рено Фернандо Алонсо. Спекулациите за Маса продължават с пълна сила, а за негов заместник е спряган активно и младока Себастиян Фетел.

"Вярно е, че загубените точки от Маса са много важни за конструкторския шампионат. Убеден съм обаче, че той ще успее да се съвземе и да покаже на какво е способен в Бахрейн. Не трябва да драматизираме.", сподели Доменикали. "Фелипе направи невероятна квалификационна обиколка в събота, с което доказа, че е страхотен пилот. Той ще продължи да кара за нас, защото му имаме пълно доверие и не смятаме да го заменяме с когото и да било. Ще анализираме данните и ще видим дали излизането му извън пистата не е заради някаква повреда", завърши той.


Трикратният световен шампион Ники Лауда коментира: "Би било много глупаво, ако Маса наистина е допуснал две поредни пилотски грешки и причините не са в автомобила".
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook