ГП на Малайзия 23.03.2008

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

ГП на Малайзия 23.03.2008

Мнение от bam-bam » 21 Мар 2008, 23:12

Изображение

Пистата "Сепанг" в Малайзия се намира на около 50 км от Куала Лумпур. За първи път трасето стана домакин на кръг от шампионата на Формула 1 през 1999 година. Тогава победата в състезанието грабна пилотът на Ферари Еди Ървайн. Времето в Малайзия винаги е изключително горещо и температурите на пистата са един от основните фактори за представянето на автомобилите. Освен това, влажността на въздуха в повечето случай е в порядъка на 80% и тези стойности допълнително затрудняват състезателите от Гран при. Стратегията на "Сепанг" обикновено е с две спирания в бокса. Световният шампион във Формула 1 за 2005 година Фернандо Алонсо винаги е споделял, че това е една от любимите му писти от календара на най-авторитетната автомобилна надпревара в света.


Писта: Сепанг

Начало (местно/българско време): 15:00/09:00 часа

Дължина на обиколка: 5,543 км

Обиколки: 56

Дистанция на състезанието: 310,408 км

Първи победител: 1999 г. Еди Ървайн (Ферари)

Първи пол-позишън на трасето: 1999 г. Михаел Шумахер (Ферари)

Най-бърза обиколка по време на състезание: Хуан Пабло Монтоя (Уилямс-БМВ) 1:34,223 минути (2004)

Най-бърза обиколка по време на квалификация: Фернандо Алонсо (Рено) 1:32,582 минути (2005)

Подиум 2006 година: 1. Джанкарло Физикела (Рено), 2.Фернандо Алонсо (Рено), 3. Дженсън Бътън (Хонда)


Всички победители за Гран при на Малайзия във Формула 1:

1999 Еди Ървайн (Ферари) - Сепанг

2000 Михаел Шумахер (Ферари) - Сепанг

2001 Михаел Шумахер (Ферари) - Сепанг

2002 Ралф Шумахер (Уилямс-БМВ) - Сепанг

2003 Кими Райконен (Макларън-Мерцедес) - Сепанг

2004 Михаел Шумахер (Ферари) - Сепанг

2005 Фернандо Алонсо (Рено) - Сепанг

2006 Джанкарло Физикела (Рено)- Сепанг

2007 Фернандо Алонсо (Макларън-Мерцедес) - Сепанг

Официален уеб сайт: www.malaysiangp.com.my




Първа свободна тренировка :


1 Фелипе Маса Ферари 1:35.392
2 Кими Райконен Ферари 1:36.459
3 Хейки Ковалайнен Макларън - Мерцедес 1:36.556
4 Нико Розберг Уилямс - Тойота 1:36.578
5 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 1:36.626
6 Фернандо Алонсо Рено 1:37.022
7 Нелсън Пикет - младши Рено 1:37.034
8 Роберт Кубица БМВ - Заубер 1:37.218
9 Дженсън Бътън Хонда 1:37.282
10 Ярно Трули Тойота 1:37.540
11 Ник Хайдфелд БМВ - Заубер 1:37.649
12 Казуки Накаджима Уилямс - Тойота 1:37.649
13 Рубенс Барикело Хонда 1:37.776
14 Тимо Глок Тойота 1:37.782
15 Себастиян Фетел Торо Росо - Ферари 1:38.219
16 Дейвид Култард Ред Бул - Рено 1:38.232
17 Марк Уебър Ред Бул - Рено 1:38.707
18 Себастиян Бурде Торо Росо - Ферари 1:38.798
19 Джанкарло Фисикела Форс Индия 1:39.046
20 Такума Сато Супер Агури - Хонда 1:40.178
21 Антъни Дейвидсън Супер Агури - Хонда 1:40.351
22 Адриан Сутил Форс Индия 1:41.269




Втора свободна тренировка :


1 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 1:35.055
2 Фелипе Маса Ферари 1:35.206
3 Кими Райконен Ферари 1:35.428
4 Дженсън Бътън Хонда 1:36.037
5 Себастиян Фетел Торо Росо - Ферари 1:36.474
6 Ярно Трули Тойота 1:36.493
7 Хейки Ковалайнен Макларън - Мерцедес 1:36.512
8 Роберт Кубица БМВ - Заубер 1:36.671
9 Джанкарло Фисикела Форс Индия 1:36.756
10 Казуки Накаджима Уилямс - Тойота 1:36.838
11 Рубенс Барикело Хонда 1:36.879
12 Нико Розберг Уилямс - Тойота 1:36.908
13 Ник Хайдфелд БМВ - Заубер 1:37.106
14 Фернандо Алонсо Рено 1:37.328
15 Нелсън Пикет - младши Рено 1:37.331
16 Марк Уебър Ред Бул - Рено 1:37.346
17 Тимо Глок Тойота 1:37.512
18 Адриан Сутил Форс Индия 1:37.614
19 Такума Сато Супер Агури - Хонда 1:39.021
20 Антъни Дейвидсън Супер Агури - Хонда 1:39.361
21 Себастиян Бурде Торо Росо - Ферари без време
22 Дейвид Култард Ред Бул - Рено без време



Трета свободна тренировка:

1 Ник Хайдфелд БМВ - Заубер 1:35.019
2 Кими Райконен Ферари 1:35.262
3 Фелипе Маса Ферари 1:35.388
4 Ярно Трули Тойота 1:35.389
5 Марк Уебър Ред Бул - Рено 1:35.437
6 Дейвид Култард Ред Бул - Рено 1:35.653
7 Нелсън Пикет - младши Рено 1:35.768
8 Дженсън Бътън Хонда 1:35.781
9 Себастиян Фетел Торо Росо - Ферари 1:35.827
10 Тимо Глок Тойота 1:35.911
11 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 1:35.927
12 Фернандо Алонсо Рено 1:36.068
13 Казуки Накаджима Уилямс - Тойота 1:36.183
14 Джанкарло Фисикела Форс Индия 1:36.229
15 Нико Розберг Уилямс - Тойота 1:36.490
16 Хейки Ковалайнен Макларън - Мерцедес 1:36.529
17 Роберт Кубица БМВ - Заубер 1:36.618
18 Себастиян Бурде Торо Росо - Ферари 1:36.668
19 Такума Сато Супер Агури - Хонда 1:36.908
20 Адриан Сутил Форс Индия 1:36.939
21 Антъни Дейвидсън Супер Агури - Хонда 1:37.140
22 Рубенс Барикело Хонда 1:37.703


Стартова решетка на пистата Пистата "Сепанг" в Малайзия :

1 Фелипе Маса Ферари 1:35.347 1:34.412 1:35.748
2 Кими Райконен Ферари 1:35.645 1:34.188 1:36.230
3 Хейки Ковалайнен Макларън - Мерцедес 1:35.227 1:34.759 1:36.613
4 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 1:35.392 1:34.627 1:36.709
5 Ярно Трули Тойота 1:35.205 1:34.825 1:36.711
6 Роберт Кубица БМВ - Заубер 1:35.794 1:34.811 1:36.727
7 Ник Хайдфелд БМВ - Заубер 1:35.729 1:34.648 1:36.753
8 Марк Уебър Ред Бул - Рено 1:35.440 1:34.967 1:37.009
9 Фернандо Алонсо Рено 1:35.983 1:35.140 1:38.450
10 Тимо Глок Тойота 1:35.891 1:35.000 1:39.656
11 Дженсън Бътън Хонда 1:35.847 1:35.208
12 Дейвид Култард Ред Бул - Рено 1:36.058 1:35.408
13 Нелсън Пикет - младши Рено 1:36.074 1:35.562
14 Рубенс Барикело Хонда 1:36.198 1:35.622
15 Себастиян Фетел Торо Росо - Ферари 1:36.111 1:35.648
16 Нико Розберг Уилямс - Тойота 1:35.843 1:35.670
17 Джанкарло Фисикела Форс Индия 1:36.240
18 Казуки Накаджима Уилямс - Тойота 1:36.388
19 Себастиян Бурде Торо Росо - Ферари 1:36.677
20 Такума Сато Супер Агури - Хонда 1:37.087
21 Адриан Сутил Форс Индия 1:37.101
22 Антъни Дейвидсън Супер Агури - Хонда 1:37.481



Крайно класиране :

1 Кими Райконен Ферари 56 1:31.18.555 часа 2 10
2 Роберт Кубица БМВ - Заубер 56 +19,5 секунди 4 8
3 Хейки Ковалайнен Макларън - Мерцедес 56 +38,4 8 6
4 Ярно Трули Тойота 56 +45,8 3 5
5 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 56 +46,5 9 4
6 Ник Хайдфелд БМВ - Заубер 56 +49,8 5 3
7 Марк Уебър Ред Бул - Рено 56 +68,1 6 2
8 Фернандо Алонсо Рено 56 +80,0 7 1
9 Дейвид Култард Ред Бул - Рено 56 +76,2 12
10 Дженсън Бътън Хонда 56 +86,2 11
11 Нелсън Пикет - младши Рено 56 +92,2 13
12 Джанкарло Фисикела Форс Индия 55 +1 обиколка 17
13 Рубенс Барикело Хонда 55 +1 обиколка 14
14 Нико Розберг Уилямс - Тойота 55 +1 обиколка 16
15 Антъни Дейвидсън Супер Агури - Хонда 55 +1 обиколка 21
16 Такума Сато Супер Агури - Хонда 54 +2 обиколки 19
17 Казуки Накаджима Уилямс - Тойота 54 +2 обиколки 22
18 Себастиан Фетел Торо Росо - Ферари 38 +18 обиколки/отпаднал 15
19 Фелипе Маса Ферари 30 +26 обиколки/отпаднал 1
20 Адриан Сутил Форс Индия 5 +51 обиколки/отпаднал 20
21 Тимо Глок Тойота 1 +55 обиколки/отпаднал 10
22 Себастиян Бурде Торо Росо - Ферари 0 +56 обиколки/отпаднал 18



Временно класиране при пилоти:


1 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 14
2 Кими Райконен Ферари 11
3 Ник Хайдфелд БМВ - Заубер 11
4 Хейки Ковалайнен Макларън - Мерцедес 10
5 Роберт Кубица БМВ - Заубер 8
6 Нико Розберг Уилямс - Тойота 6
7 Фернандо Алонсо Рено 6
8 Ярно Трули Тойота 5
9 Казуки Накаджима Уилямс - Тойота 3
10 Марк Уебър Ред Бул - Рено 2
11 Себастиян Бурде Торо Росо - Ферари 2
12 Антъни Дейвидсън Супер Агури - Хонда 0
13 Нелсън Пикет - младши Рено 0
14 Адриан Сутил Форс Индия 0
15 Себастиан Фетел Торо Росо - Ферари 0
16 Рубенс Барикело Хонда 0
17 Фелипе Маса Ферари 0
18 Джанкарло Фисикела Форс Индия 0
19 Тимо Глок Тойота 0
20 Дейвид Култард Ред Бул - Рено 0
21 Дженсън Бътън Хонда 0
22 Такума Сато Супер Агури - Хонда 0



Временно класиране при конструктури:

1 Макларън - Мерцедес 24
2 БМВ - Заубер 19
3 Ферари 11
4 Уилямс - Тойота 8
5 Рено 6
6 Тойота 5
7 Хонда 3
8 Ред Бул - Рено 2
9 Торо Росо - Ферари 1
10 Супер Агури - Хонда 0
11 Форс Индия 0


Изображение
Последна промяна bam-bam на 24 Мар 2008, 0:38, променена общо 2 пъти
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: Rousse,Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: Е34, М20В25+
Детайли за колата: Черен

Мнение от Van » 22 Мар 2008, 7:56

Гран При на Малайзия - Тренировка 3

Пилот Време
1. Ник Хайдфелд 1:35.019
2. Кими Райконен 1:35.262
3. Фелипе Маса 1:35.388
4. Ярно Трули 1:35.389
5. Марк Уебър 1:35.437
6. Дейвид Култард 1:35.653
7. Нелсън Пикет - младши 1:35.768
8. Дженсън Бътън 1:35.781
9. Себастиан Фетел 1:35.827
10. Тимо Глок 1:35.911
11. Люис Хамилтън 1:35.927
12. Фернандо Алонсо 1:36.068
13. Казуки Накаджима 1:36.183
14. Джанкарло Фисикела 1:36.229
15. Нико Розберг 1:36.490
16. Хейки Ковалайнен 1:36.529
17. Роберт Кубица 1:36.618
18. Себастиен Бурде 1:36.668
19. Такума Сато 1:36.908
20. Адриан Сутил 1:36.939
21. Антъни Дейвидсън 1:37.140
22. Рубенс Барикело 1:37.703
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: Rousse,Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: Е34, М20В25+
Детайли за колата: Черен

Мнение от Van » 22 Мар 2008, 9:46

Гран При на Малайзия - Стартова реш.

1. Фелипе Маса
2. Кими Райконен
3. Ярно Трули
4. Роберт Кубица
5. Ник Хайдфелд
6. Марк Уебър
7. Фернандо Алонсо
8. Хейки Ковалайнен
9. Люис Хамилтън
10. Тимо Глок
11. Дженсън Бътън
12. Дейвид Култард
13. Нелсън Пикет - младши
14. Рубенс Барикело
15. Себастиан Фетел
16. Нико Розберг
17. Джанкарло Фисикела
18. Себастиен Бурде
19. Такума Сато
20. Адриан Сутил
21. Антъни Дейвидсън
22. Казуки Накаджима
Последна промяна Van на 23 Мар 2008, 8:31, променена общо 1 път
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3390
Регистриран на: 15.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 328i Turbo
Мечтае да кара: BMW F10 M5

Мнение от ///Ivan » 22 Мар 2008, 10:05

22 Март 2008
Първа редица за Ферари, Маса с пол-позишън в Малайзия

Райконен втори, пред Хейки и Люис


Пилотът на Ферари Фелипе Маса спечели пол-позишън на пистата "Сепанг", преди неделното Гран при на Малайзия, втори кръг от световния шампионат във Формула 1. Втори на 0,482 секунди остана неговият съотборник Кими Райконен. Трети и четвърти финишираха съответно Хейки Ковалайнен (Макларън-Мерцедес) и Люис Хамилтън (Маклрън-Мерцедес). Дсетката на старта утре от 09,00 часа допълниха още: 5.Ярно Трули (Тойота), 6.Роберт Кубица (БМВ-Заубер), 7.Марк Уебър (Ред Бул), 8.Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер), 9.Фернандо Алонсо (Рено) и 10.Тимо Глок (Тойота). Въпреки очаквания силен дъжд, на пистата така и не заваля и трасето остана сухо до края на сесията. Както винаги температурите в Малайзия бяха изключително високи, а влажността на въздуха бе 85 процента.

Маса отново тръгва първи край Куала Лумпур, след като и през миналия сезон даде най-добро време в квалификацията. Днес бразилецът кара отлично и в последните 10 минути не остави никакви шансове дори на съотборника си Кими Райконен. В решителната трета фаза, Маса бе постоянно начело. Само за едни момент световният шампион Райконен го измести от първото място, но Фелипе отговори веднага с резултат от 1:35,748 минути, който остана недостижим. Люис Хамилтън изобщо не се намеси в борбата за пол-позишън и дори за кратко бе изпреварен от Роберт Кубица с БМВ, но в последната си бърза обиколка, победителят от първия кръг в Австралия си върна четвъртото място на старта. Ковалайнен за първи път победи своя съотборник в квалификация от Ф1 и ще застане пред него на втората редица утре. Специалистите вече подозират, че в колите на Макларън има повече бензин от тези на Ферари. Така утре в старта за Голямата награда на Малайзия отново ни очаква страхотна битка между топ-екипите Ферари и Макларън-Мерцедес.

Противоречивите прогнози за дъжд накараха всички пилоти да се появат на пистата още в началото на квалификацията. Официалните съобщения за това кога времето ще се влоши, се сменяха през 10 минути. За тези които не следят Формула 1 толкова от близо ще обясним, че времената на мокра писта винаги са много по-слаби от тези записани на суха. В първите 20 минути на елиминациите водещите пилоти записаха бързи времена и бяха спокойни за класирането си за втория етап. За вторите 15 минути не продължиха: 17.Джанкарло Фисикела (Форс Индия), 18.Казуки Накаджима (Уилямс-Тойота), 19.Себастиян Бурде (Торо Росо), 20.Такума Сато (Супер Агури), 21.Адриан Сутил (Форс Индия) и 22.Антъни Дейвидсън (Супер Агури). С най-добро време пък бе Ярно Трули (Тойота).

Накаджима все пак ще стартира последен утре, защото има наказание с изместване с 10 места назад на старта, заради инцидента в Кубица в Австралия миналата седмица.

Втората част на квалификацията (15 минути) също премина без дъжд. Кими Райконен постави най-доброто време, а Фернандо Алонсо за първи път успя да се класира в топ 10. Зе решителната фаза не продължиха: 11.Дженсън Бътън (Хонда), 12.Дейвид Култард (Ред Бул), 13.Нелсън Пикет-младши (Рено), 14.Рубенс Барикело (Хонда), 15.Себастиян Фетел (Торо Росо) и 16.Нико Розберг (Уилямс-Тойота).

Стартът за Голямата награда на Малайзия е в неделя (23 март) точно в 09,00 часа.
ПЪЛНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ЗА ГРАН ПРИ НА МАЛАЙЗИЯ ОТ:


Петък (21 март)

04:00-05:30 часа - Първа свободна тренировка

08:00-09:30 часа - Втора свободна тренировка


Събота (22 март)

08:00-09:00 часа - Квалификация


Неделя (23 март)

09:00 часа - Състезание
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 22 Мар 2008, 14:30

Маса най-бърз в първата тренировка в Малайзия

Изображение

Фелипе Маса с Ферари бе най-бърз в първата свободна тренировка на пистата "Сепанг" преди Гран при на Малайзия, втори кръг от световния шампионат във Формула 1. Бразилецът изпревари с повече от секунда съотборника си Кими Райконен. Пилотите на Макларън - Мерцедес Хейки Ковалайнен и Люис Хамилтън останаха съответно трети и пети, а между тях се вклини Нико Розберг с Уилямс - Тойота.

Маса окупира челото в последния половин час. Той записа 1:36.387 минути в първата си бърза обиколка, след което подобряваше времето си във всяка от следващите пет, за да спре хронометрите на 1:35.392. Доминацията на Ферари не бе застрашена в нито един от момент. Ковалайнен завърши на 1.164 секунди след Маса, а другият пилот на "Сребърните стрели" Люис Хамилтън се движеше четвърти до последната обиколка, когато Розберг даде по-добро време.

Фернандо Алонсо с Рено финишира с шесто време, само на 0,012 пред съекипника си Нелсън Пикет - младши. Бразилецът направи най-много обиколки от всички пилоти (28) и се представи значително по-добре отколкото на тренировките преди състезанието в Мелбърн миналата седмица.



Полякът Роберт Кубица с БМВ - Уилямс зае осмо място, след като направи бърза обиколка едва в последните минути на тренировъчната сесия. Десетката допълниха Дженсън Бътън с Хонда и Ярно Трули с Тойота. Последното 22-о място остана за Андреа Сутил от екипа на Форс Индия. Той успя да завърти само пет обиколки, преди колата му да получи повреда и да наложи прибирането му в бокса.

Сериозни проблеми имаха двамата пилоти на Ред Бул Дейвид Култард и Марк Уебър. Още в началото шотландецът изгуби контрол върху болида и се спря в предпазните огради. 20 минути по-късно автомобилът на Уебър започна да пуши и той трябвше да се примири със 17-ата позиция.

ПЪЛНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ЗА ГРАН ПРИ НА МАЛАЙЗИЯ ОТ:

Петък (21 март)

04:00-05:30 часа - Първа свободна тренировка

08:00-09:30 часа - Втора свободна тренировка


Събота (22 март)

05:00-06:00 часа - Трета свободна тренировка

08:00-09:00 часа - Квалификация


Неделя (23 март)

09:00 часа - Състезание


"Интерлагос" остава във Ф1 до 2015 година

Изображение

Пистата "Интерлагос" в Бразилия остава във Формула 1 поне до 2015 година. Шефовете на трасето са подписали нов договор с Бърни Екълстоун и са го уверили, че ще има множество подобрения по инфраструктурата на съоръжението. На пистата край Сао Пауло ще бъдат изградени нови трибуни за около 5000 души. Освен това бокса и падока също ще претърпят промени с цел да се подобрят условията за пилотите и отборите от Гран при. През 2008 година Голямата награда на Бразилия отново ще е последен кръг в шампионата и ще се проведе на 2 ноември.


Рон Денис реши да пътува до Малайзия

Изображение

Босът на Макларън-Мерцедес Рон Денис все пак ще присъства на Гран при на Малайзия, след като миналата седмица обяви, че ще го пропусне. След победата на Люис Хамилтън на откриването на шампионата в Австралия, британецът официално обяви, че няма да ръководи "Сребърните стрели" на пистата "Сепанг" заради лични ангажименти.
Денис все пак е успял да се справи предсрочно със задачите си в Англия и ще пътува до Малайзия, където се очаква да пристигне в събота сутринта.


Макларън: Хейки не беше първият ни избор

Изображение

Спортният директор на Макларън-Мерцедес Норберт Хауг призна, че до подписването на договор с новия пилот на тима Хейки Ковалайнен се е стигнало, след като от "Сребърните стрели" първо са преговаряли с германски пилоти, но никой от тях не е бил свободен.
Преди зимната подготовка се говореше, че Хауг е настоявал да бъде привлечен един от сънародниците му: Нико Розберг, или Себастиян Фетел за съотборник на Люис Хамилтън.

"Не е тайна, че в зимната пауза първо водихме преговори с германски пилоти", призна Хауг. "Но за съжаление никой от тях не бе свободен и решихме да привлечем Ковалайнен", завърши германецът.


Люис: Доволен съм от темпото

Изображение

Най-бързият пилот във втората тренировка днес на пистата "Сепанг" преди неделното Гран при на Малайзия Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес) остана доволен от представянето си. Британецът измести в последните минути пилотите на Ферари и даде най-добро време на трасето край Куала Лумпур.
"Много съм доволен от показаното днес темпо. Колата показва постоянство и отлична скорост. Първата сесия не мина перфектно, защото имах някои проблеми в края. Това обаче по никакъв начин не попречи на нашата планирана програма за гумите и настройките на машината", коментира Хамилтън.


Ред Бул привикани от стюардите

Изображение

Отборът на Ред Бул бе призован от стюардите на Гран при на Малайзия след инцидента на Дейвид Култард в сутрешната тренировка. Шотландецът излезе от трасето, след като предното му окачване се разпадна след преминаване през бордюра в 13-и завой. Това е вторият пореден инцидент с предното окачване на колата на Ред Бул, след като това се случи и в Гран при на Австралия. Това е причината босът на тима Кристиян Хорнер и технически лица от отбора да бъдат привикани от стюардите.
Официалното изявление на стюардите:

"По нареждане на директора на състезанието, босът и техническият персонал на Ред Бул трябва да се явят и да отговорят на въпроси, свързани с инцидента на Дейвид Култард от сутрешната тренировка, в най-кратък срок след завършването на втората сесия."


Хамилтън победи Ферари във втората сесия в Малайзия

Изображение

Пилотът на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън даде най-добро време във втората тренировка на пистата "Сепанг" преди неделното Гран при на Малайзия, втори кръг от световния шампионат във Формула 1. Втори и трети останаха съответно пилотите на Ферари Фелипе Маса, който бе най-бърз на първата сесия и световният шампион Кими Райконен. Четвърти се нареди изненадващо Дженсън Бътън (Хонда), а пети младока Себастиян Фетел (Торо Росо). Фернандо Алонсо с Рено остана едва 14-ти. Десетката по реда на тяхното класиране допълниха още: 6.Ярно Трули (Тойота), 7.Хейки Ковалайнен (Макларън-Мерцедес), 8.Роберт Кубица (БМВ-Заубер), 9.Джанкарло Фисикела (Форс Индия) и 10.Казуики Накаджима (Уилямс-Тойота).

Ферари доминираха през по-голямата част на втората сесия, но Люис успя да запише най-бързия резултат от 1:35,055 минути, малко преди финала и победи Маса само с 0,151 секунди. В последните секунди на сесията, Хамилтън дори даде още по-добро време в първите два сектора на пистата, но избра да се прибере в бокса.


През по-голямата част от тренировката продължила час и половина Райконен бе първи, а през последните 30 минути Маса водеше колоната. Пилотите на "Черните кончета" подобряваха времената си обиколка след обиколка, преди да дойдат последните минути, когато Хамилтън даде първи резултат.


Самата сесия премина при суха писта и по-ниски температури от очакваните. Въпреки прогнозите за силен дъжд през целия уикенд, до този момент времето е слънчево. След проблемите от първата тренировка рано тази сутрин Дейвид Култард (Ред Бул) изобщо не се появи на пистата и не записа време. Шотландецът излезе от трасето, след като предното му окачване се разпадна след преминаване през бордюра на 13-ти завой. Това е вторият пореден инцидент с предното окачване на колата на Ред Бул, след като това се случи и в Гран при на Австралия. Веднага след тренировката босът на тима Кристиян Хорнер и технически лица от отбора бяха привикани от стюардите. От Ред Бул все още поправят колата и търсят причините за инцидента. Себастиян Бурде (Торо Росо) също не записа време, след като неговият двигател гръмна още в първата му обиколка.


Забраняват на Ред Бул да участва в Малайзия?

Изображение

Съдиите на състезанието за Голямата награда на Малайзия във Формула 1 обмислят дали да не спрат eкипа на Ред Бул от участие на пистата "Сепанг" този уикенд след инцидента с Дейвид Култaрд рано тази сутрин на първата тренировка. Стюардите искат пълен технически доклад от отбора. Шефът на Ред Бул Кристиян Хорнер, главният дизайнер Ейдриън Нюи и мениджърът Джонатан Уейтли се срещнаха със съдиите веднага след втората тренировка днес. На първата сесия Дейвид Култард излезе от трасето, след като предното му окачване се разпадна след преминаване през бордюра на 13-ти завой. Това е вторият пореден инцидент с предното окачване на колата на Ред Бул RB4, след като това се случи и в Гран при на Австралия.
Стюардите в Малайзия са обезпокоени от инцидентите с Култард и Ред Бул и от съображение за сигурност обмислят да спрат тима от участие. От техническият доклад на тима ще стане ясно дали колата на австрийците е безопасна за каране.


Хайдфелд притеснен от порой на "Сепанг"

Изображение

Пилотът на БМВ-Заубер Ник Хайдфелд се надява да не вали силен дъжд в неделя по време на Гран при на Малайзия. Според германеца, това ще причини много проблеми за всички пилоти. След забраната на тракшън контрола доста от тях са притеснени от възможен дъжд, който се очаква да връхлети пистата "Сепанг" през уикенда.
Днес Хайдфелд постигна 13-и резултат, като остана на пет позиции след съотборника си Роберт Кубица.

"Големият въпрос пред всички е какво ще бъде времето събота и неделя. Прецизните метеорологични прогнози в Малайзия са почти невъзможни", сподели Хайдфелд. "Не се притеснявам от леки превалявания, но ако се изсипе тропически порой, от кокпита не се вижда нищо и болидът постоянно изпада в аквапланинг", завърши германецът.


Уилямс доволни от петъчната тренировка

Изображение

Отборът на Уилямс завърши пълната си програма по подготовката за предстоящия уикенд в Малайзия. Единствено проблемът в съединителя на Казуки Накаджима наруши спокойствието на британците в сутрешната сесия, но той бе отстранен бързо. Във втората тренировка Накаджима победи съотборника си Нико Розберг, като записа десети резултат, докато младият германец остана 12-и.
"Температурата днес беше доста висока. Трасето е трудно, особено след подмяната на асфалта, и всички сега трябва да започнат от нулата", сподели Розберг. "В сравнение с Австралия днес направихме крачка напред с изпълнението на заплануваната програма. Пробвахме различни неща, за да съберем възможно най-много информация за трасето. В следобедната сесия трафикът бе по-тежък и намирането на най-добрите настройките беше затруднено. Като цяло обаче съм много доволен от свършената работа днес", завърши той.


Ферари без технически проблеми в Малайзия

Изображение

Днес по време на петъчните тренировки за Гран при на Малайзия пилотите на Ферари Кими Райконен и Фелипе Маса направиха над 100 обиколки с F2008 без технически проблеми. Работата на тима, както обикновено в тренировките преди всяко Гран при, беше насочена върху намирането на най-добрите настройки за колата и работата на шасито и окачването с гумите. Единственият проблем за Скудерия бе загубата на време в сутрешната сесия на Кими Райконен, причинена от неразбирателство между тима и механиците в бокса, след която световният шампион остана без гориво.
Във втората сесия за деня бразилският пилот на "Черните кончета" Фелипе Маса даде второ време, докато Кими остана трети.

"Много съм щастлив от двете тренировки днес. Колата показа, че е доста бърза и с двата типа гуми", сподели Маса. "За жалост не успях да извлека всичко от вторият ми комплект меки гуми, защото се озовах зад Хамилтън, който се движеше по-бавно от мен", завърши той.

"Сутринта загубих време заради лошата комуникация в тима, но успяхме да наваксаме във втората тренировка", сподели Кими. „Колата върви доста добре и съм доволен от свършената работа. Навъртях повечето обиколки на твърдите гуми, но смятам, че и с меките сме доста бързи. Отсега не може да се предвиди как се представяме в сравнение с нашите конкуренти, но ще стартираме уикенда с увереност", завърши финландецът.


Алонсо с проблеми в скоростната кутия

Изображение

Пилотът на Рено Фернандо Алонсо бе сполетян от проблеми със скоростната кутия по време на втората петъчна тренировка. Испанецът остана без втора скорост, но от тима решиха да не сменят дефектиралата трансмисия, след което Фернандо завърши деня на 14-а позиция.
Нелсон Пикет успя да изпълни програмата си без технически проблеми, като навъртя 71 обиколки на пистата "Сепанг". Бразилският младок остана на позиция след съотборника си.

"Времето днес бе доста топло. Получих проблем в скоростната кутия в следобедната сесия, заради който не можах да изпълня плануваната си програма", призна Алонсо. "Все пак успях да събера много важна информация за настройките преди Гран при на Малайзия. Основната ни цел е да подобрим представянето си за квалификацията утре", завърши испанецът.

"Направих доста обиколки днес. Успях да си изпълня програмата, за което много се радвам", сподели Пикет. "Това, че познавам пистата, ми помага много да се чувствам по-сигурен в карането си. Имаме още работа за вършене преди старата, но резултатите ни са окуражителни", завърши той.


"F1 под лупа": Преди Гран при на Малайзия

Изображение

Преди първия старт в Австралия всички се питахме кой, какво е постигнал в предсезонната подготовка. Анализирахме тестовете в търсене на опорна точка в предвижданията си в чия полза са наклонени везните. След състезанието за Голямата награда на Австралия сякаш въпросите са много повече от отговорите...
На пистата оформена в прекрасния "Албърт парк" зоните за сигурност са малко на брой и относително тесни, а конфигурацията на трасето съдържа по-висок от средния потенциал за пилотски грешки и инциденти. И ако добавим ниското сцепление от не съвсем чистия асфалт, разбираме защо почти винаги тук често се използва колата за сигурност (Мерцедес АМГ) във Формула 1. Това от своя страна винаги обърква очаквания ред на протичане на състезанията и нещата стават трудно контролируеми. В подобни условия най-важното е да не се допускат грешки, не толкова да се търси най-високата скорост. Видяхте колко добре се ориентира Себастиян Бурде, които идва от Америка, където във всеки старт колата за сигурност излиза поне по няколко пъти!

Сега всички се питаме каква е действителната скорост на Макларън и колко по-бърз можеше да бъде Люис в Австралия, ако беше сериозно притискан и трябваше да даде всичко от себе си? А как се стигна до тези сериозни проблеми за Ферари? Или кога най-накрая ще видим пълния потенциал на Тойота? Ще продължат ли Хонда и Рено да ни изненадват приятно с развитието си и т.н? Надявам се поне част от отговорите да научим в следващите дни, в състезателния уикенд в борбата на пилотите и отборите за Голямата награда на Малайзия ..........


Ник Хайдфелд най-бърз в третата тренировка в Малайзия

Изображение

Пилотът на БМВ Заубер Ник Хайдфелд спечели третата тренировка на пистата "Сепанг" в Малайзия. Той постигна време от 1:35,019, което се оказа и най-бързо време от всички тренировки досега. Това стана буквално в последната му обиколка, в която той успя да изпревари водачите до момента кими Райконен и Фелипе Маса. Така те останаха втори и трети съответно с 1:35,262 и 1:35,388 минути.

Люис Хамилтън се представи доста под очакванията завършвайки едва единадесети с време 1:35,927, а съотборникът му Хейки Ковалайнен остна дори още по-назад на 16-та позиция с 1:36,529. Това обаче бе заради решението на отбора да не правят обиколки с по-малко гориво.

Фернандо Алонсо с Рено пък завърши 12-ти с време 1:36,068


Първа редица за Ферари, Маса с пол-позишън в Малайзия

Изображение

Пилотът на Ферари Фелипе Маса спечели пол-позишън на пистата "Сепанг", преди неделното Гран при на Малайзия, втори кръг от световния шампионат във Формула 1. Втори на 0,482 секунди остана неговият съотборник Кими Райконен. Трети и четвърти финишираха съответно Хейки Ковалайнен (Макларън-Мерцедес) и Люис Хамилтън (Маклрън-Мерцедес). Дсетката на старта утре от 09,00 часа допълниха още: 5.Ярно Трули (Тойота), 6.Роберт Кубица (БМВ-Заубер), 7.Марк Уебър (Ред Бул), 8.Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер), 9.Фернандо Алонсо (Рено) и 10.Тимо Глок (Тойота). Въпреки очаквания силен дъжд, на пистата така и не заваля и трасето остана сухо до края на сесията. Както винаги температурите в Малайзия бяха изключително високи, а влажността на въздуха бе 85 процента.


Маса отново тръгва първи край Куала Лумпур, след като и през миналия сезон даде най-добро време в квалификацията. Днес бразилецът кара отлично и в последните 10 минути не остави никакви шансове дори на съотборника си Кими Райконен. В решителната трета фаза, Маса бе постоянно начело. Само за едни момент световният шампион Райконен го измести от първото място, но Фелипе отговори веднага с резултат от 1:35,748 минути, който остана недостижим. Люис Хамилтън изобщо не се намеси в борбата за пол-позишън и дори за кратко бе изпреварен от Роберт Кубица с БМВ, но в последната си бърза обиколка, победителят от първия кръг в Австралия си върна четвъртото място на старта. Ковалайнен за първи път победи своя съотборник в квалификация от Ф1 и ще застане пред него на втората редица утре. Специалистите вече подозират, че в колите на Макларън има повече бензин от тези на Ферари. В последните секунди Хейдфелд се размина на косъм от страховита катастрофа, след като бе в бърз тур, а на пистата имаше много автомобили движещи се с малка скорост. Ник се промуши между поне 5 коли и с бързи маневри избегна контакт с Хамилтън, Хейки и др, които бяха позиционирали машините си около състезателната линия. След няколко завоя той настигна и машините на Маса и Райконен. Според Хайдфлед, това му е коствало 0,2 секунди, колкото е разликата между третия и седмия на старта.


Противоречивите прогнози за дъжд накараха всички пилоти да се появат на пистата още в началото на квалификацията. Официалните съобщения за това кога времето ще се влоши, се сменяха през 10 минути. За тези които не следят Формула 1 толкова от близо ще обясним, че времената на мокра писта винаги са много по-слаби от тези записани на суха. В първите 20 минути на елиминациите водещите пилоти записаха бързи времена и бяха спокойни за класирането си за втория етап. За вторите 15 минути не продължиха: 17.Джанкарло Фисикела (Форс Индия), 18.Казуки Накаджима (Уилямс-Тойота), 19.Себастиян Бурде (Торо Росо), 20.Такума Сато (Супер Агури), 21.Адриан Сутил (Форс Индия) и 22.Антъни Дейвидсън (Супер Агури). С най-добро време пък бе Ярно Трули (Тойота).


Накаджима все пак ще стартира последен утре, защото има наказание с изместване с 10 места назад на старта, заради инцидента в Кубица в Австралия миналата седмица.

Втората част на квалификацията (15 минути) също премина без дъжд. Кими Райконен постави най-доброто време, а Фернандо Алонсо за първи път успя да се класира в топ 10. Зе решителната фаза не продължиха: 11.Дженсън Бътън (Хонда), 12.Дейвид Култард (Ред Бул), 13.Нелсън Пикет-младши (Рено), 14.Рубенс Барикело (Хонда), 15.Себастиян Фетел (Торо Росо) и 16.Нико Розберг (Уилямс-Тойота).

Стартът за Голямата награда на Малайзия е в неделя (23 март) точно в 09,00 часа.


Маса: За мен шампионатът започва сега

Изображение

Според пилота на Ферари Фелипе Маса шампионатът за него започва от днес, след като той успя да остави зад себе си разочарованието от Гран при на Австралия, като спечели първата позиция на старта за Гран при на Малайзия утре. Бразилецът ще стане седмия пилот на Скудерия, стартирал от първа позиция на пистата "Сепанг" в последните десет години. Времето на Маса бе с почти половин секунда по-бързо от това на съотборника му Кими Райконен.
"Успях да се събера и да направя фантастична бърза обиколка в третата квалификация. И двете ми последни обиколки бяха добри и без допуснати грешки. За мен шампионатът започва сега, заради провала в Австралия. Работихме много усърдно през зимната подготовка и ни най-малко очаквахме такова начало на сезона.", сподели Маса. "Във втората част от квалификацията не постигнах добро време, заради не добрата ми работа на гумите, а и сгреших в третия сектор, като спрях прекалено рано за 14-и завой. Това беше глупава грешка, която обаче коригирах в края на квалификацията", завърши бразилецът.


Райконен: Втората позиция е много добра

Изображение

Световният шампион Кими Райконен с Ферари призна, че второто място е най-доброто, на което е можел да се надява, след като изостана с близо половим секунда от съотборника си Фелипе Маса в днешната квалификация преди утрешното състезание за Гран при на Малайзия на пистата "Сепанг". Той сподели, че през цялата квалификация не е имал нужното сцепление, за да се противопостави на Маса.

"Не съм толкова доволен от третата част от квалификацията, но колата ни е доста добра. Проблемът ни беше, че нямахме нужното сцепление. В крайна сметка обаче второто място е доста добро за старта, а колата ни е много силна. Утре ни чака дълго състезание, в което не се знае какво ще е времето. Така че всички го очакваме с нетърпение", коментира Райконен.

Той заяви, че добрата форма на Ферари на "Сепанг" не трябва да е изненада за никого. "Това е една много по-нормална писта от тази в Мелбърн и колата ни беше много бърза през целия уикенд. Трасето е напълно различно и болидите ни са доста бързи във всичките му части. Когато стратираш по-назад обаче е трудно да използваш своята собствена скорост, така че утре всичко би трябвало да е наред", убеден е той.


Хейки: Третото място беше максимумът

Изображение

Финландският пилот на Макларън-Мерцедес Хейки Ковалайнен сподели, че постигнатото от него трето място е било максималното възможно в днешната квалификация преди състезанието за Гран при на Малайзия на пистата "Сепанг" с оглед силното представяне на Ферари през целия уикенд. Той изрази и удовлетворението си, че е успял да победи съотборника си Люис Хамилтън във вътрешната битка в тима, оставяйки го на една десета от секундата зад себе си.

"Разбира се, надявахме се да сме няколко места по-напред. И двете коли на Ферари обаче бяха много бързи през целия уикенд и днес просто нямахме какво повече да направим, третото място беше максимумът, който можехме да постигнем и аз съм доволен от него. Направих чиста обиколка, без никакви грешки. Както казах в Мелбърн, стъпка по стъпка свиквам с тима и с колата. Третото място е добра позиция за старт на състезанието. Ще видим каква ще се развие стратегията ни. Целта ни е да направим всичко възможно утре и ще видим какво ще стане", коментира Ковалайнен.

Според него силното представяне на Ферари в Малайзия не е изненада, а проблемите от първото състезание само са замаскирали техния истински потенциал. "Нашият баланс е почти същият, както беше в Мелбърн, но ние реално не видяхме на какво са способни във Ферари. Те имаха проблеми и в квалификацията, и в състезанието. Надпреварата обаче е утре, ние все още сме на добра позиция и още нищо не е свършило. Ще видим какво ще успеем да направим утре", коментира той.


Хамилтън: Днес не свърших перфектна работа

Изображение

Лидерът в световния шампионат Люис Хамилтън призна, че четвъртото място в днешната квалификация преди състезанието за Гран при на Малайзия е било резултат просто на една по-слаба обиколка от негова страна. Британецът беше изпреварен от съотборника си в Макларън-Мерцедес Хейки Ковалайнен, като остана на 9 десети от секундата зад победителя в квалификацията Фелипе Маса.

"Като че ли нямахме толкова добро сцепление по време на третата част от квалификацията и ми беше малко по-трудно. Също така не беше лесно да се намери точния момент в трафика и това оказа ефект върху загряването на гумите и сприрачките. Ако трябва да съм честен, днес не свърших перфектна работа. Сега ще се запозная с информацията, която сме събрали от квалификацията и ще видя как мога да бъда по-бърз утре. Трябва да останем оптимисти, все още сме в добра позиция, а утре в състезанието може да се случи всичко", коментира Хамилтън.


Алонсо и Хайдфелд се жалват на стюардите

Изображение

Пилотите на Рено Фернандо Алонсо и БМВ-Заубер Ник Хайдфелд, са оплакаха на стюардите на Гран при на Малайзия, заради изключително бавно движещи се коли пред тях, пречили им да направят бързата си обиколка. Бързият Ник бе принуден да излезе от състезателната си линия на няколко пъти,за да се размине с пилоти завършили квалификационната си обиколка и опитващи се да пестят гориво. Германецът заяви, че това му е коствало 0.2 сек, колкото е разликата между третия и седмия в класирането.
Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо също посети стюардите в присъствието на боса на тима Флавио Бриаторе и един от инженерите на французите, по същия въпрос.

"Много съм разочарован. В първата и втората квалификации всичко мина много гладко, без никакви проблеми. В третата обаче, няколко коли вече бяха завършили бързите си обиколки и едва се движеха по трасето", сподели Хайдфелд. "Изглеждаха повече като паркирали, отколкото като на състезание. В 4-и завой двата Макларъна се влачеха по състезателната линия, което наруши спирането ми. Така загубих около две десети, а ако погледнете класирането, ще видите, че това е много. Не можех да карам и спирам както искам. Можеше да съм трети, но какво мога да направя вече. Съобщих за това по радиото, защото според мен това не е коректна постъпка от страна на конкурентите", бесен бе германецът.


Съдиите привикаха Люис и Хейки, наказание за Макларън?

Изображение

Съдиите на пистата "Сепанг" в уикенда на Гран при на Малайзия във Формула 1 привикаха пилотите на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън и Хейки Ковалайнен да дават обяснения за поведението си на трасето в последните секунди на днешната квалификация край Куала Лумпур. Минути след края на сесията, Фернандо Алонсо (Рено) и Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер) се оплакаха на стюардите от изключително бавно движещите се пред тях коли. Те твърдят, че някои пилоти сред които Хамилтън и Ковалайнен, са им попречили да направят бързата си обиколка в квалификацията.

Повечето от състезателите в топ 10 направиха своите най-бързи турове в началото на последните 10 минути на квалификацията, след като имаше опасност над пистата да завали силен дъжд. В последните минути Маса, Райконен, Хамилтън, Ковалайнен и др, намалиха до минимум скоростта, за да пестят гориво и се отправиха към бокса. Квалификацията обаче продължаваше да тече и останалите състезатели продължаваха с опитите си за по-предни позиции на старта.


В последните секунди Хейдфелд се размина на косъм от страховита катастрофа, след като бе в бърз тур, а на пистата имаше много автомобили движещи се с малка скорост. Ник се промуши между поне 5 коли и с бързи маневри избегна контакт с Хамилтън, Хейки и др, които бяха позиционирали машините си около състезателната линия. След няколко завоя той настигна и машините на Маса и Райконен. Според Хайдфлед, това му е коствало 0,2 секунди, колкото е разликата между третия и седмия на старта. Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо също посети стюардите в присъствието на боса на тима Флавио Бриаторе и се оплака от трафика на пистата.

"Много съм разочарован. В първата и втората квалификации всичко мина много гладко, без никакви проблеми. В третата обаче, няколко коли вече бяха завършили бързите си обиколки и едва се движеха по трасето", сподели Хайдфелд. "Изглеждаха повече като паркирали, отколкото като на състезание. В 4-и завой двата Макларъна се влачеха по състезателната линия, което наруши спирането ми. Така загубих около две десети, а ако погледнете класирането, ще видите, че това е много. Не можех да карам и спирам както искам. Можеше да съм трети, но какво мога да направя вече. Съобщих за това по радиото, защото според мен това не е коректна постъпка от страна на конкурентите", бесен бе германецът.

В самата квалификация Фелипе Маса спечели пол-позишън. Втори на 0,482 секунди остана неговият съотборник Кими Райконен. Трети и четвърти финишираха съответно Хейки Ковалайнен (Макларън-Мерцедес) и Люис Хамилтън (Маклрън-Мерцедес). Според времената им от сесията десетката допълниха: 5.Ярно Трули (Тойота), 6.Роберт Кубица (БМВ-Заубер), 7.Марк Уебър (Ред Бул), 8.Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер), 9.Фернандо Алонсо (Рено) и 10.Тимо Глок (Тойота). Въпреки очаквания силен дъжд, на пистата така и не заваля и трасето остана сухо до края на сесията. Както винаги температурите в Малайзия бяха изключително високи, а влажността на въздуха бе 85 процента.


Ред Бул доволни от квалификацията

Изображение

Отборът на Ред Бул остана много доволен от силното представяне на двете си коли днес. Пилотът на тима Марк Уебър заяви, че е учуден от представяне си в квалификацията за Гран при на Малайзия, в която ще стартира от осма позиция.
"Ако трябва да съм честен, днес се представих по-добре от очакваното. Свършихме страхотна работа по колата вчера. Момчетата в бокса се постараха да намерят най-добрите настройки. Третата квалификация беше доста трудна заради пониженото ниво на сцепление в сравнение с втората сесия. Стартирам от добра позиция, което ме кара да бъда оптимист за спечелването на точки утре", завърши той.

Съотборникът му Дейвид Култард остана дванайсети след проблемите с предното си окачване от петък.

"Бях изненадан, че в първия сектор от пистата се движех по-бавно от времената, които давах по време на сутрешната тренировка", сподели Култард. "Не можах да намеря нужното механично сцепление, за да използвам пълния потенциал на колата. Инцидентът с предното окачване не ме разконцентрира. Аз съм пилот и такива неща са нормални в нашия спорт", завърши ветеранът.


Ник: Заради Макларън не съм трети

Изображение

Пилотът на БМВ-Заубер Ник Хайдфелд продължи с нападките си към състезателите на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън и Хейки Ковалайнен след края на днешната квалификация на пистата "Сепанг" преди неделното Гран при на Малайзия. Според германеца, заради двамата в последните секунди не е успял да се пребори за третата позиция на старта утре. В сесията Хайдфелд даде седми резултат. Както е известно, съдиите на пистата "Сепанг" привикаха пилотите на Макларън Хамилтън и Ковалайнен да дават обяснения за поведението си на трасето в последните секунди на днешната квалификация край Куала Лумпур. Минути след края на сесията, Фернандо Алонсо (Рено) и Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер) се оплакаха на стюардите от изключително бавно движещите се пред тях коли. Те твърдят, че някои пилоти сред които Хамилтън и Ковалайнен, са им попречили да направят бързата си обиколка в квалификацията.
"Те не направиха това което трябваше да се направи. Бях в последната си бърза обиколка с най-подходящия модел гуми тип опшън", заяви Хайдфелд. "Времето ми беше най-доброто и можеше да бъде дори още по-добро, ако не бяха пилотите на Макларън. Двамата караха по средата на състезателната линия с по-малко от 80 км/ч, а аз летях с 289 км/ч. Това не е много нормално и ми коства ценно време. Първоначално си помислих, че ще изпусна завоя с многото коли пред мен, но все пак успях и загубих време. За нещастие времената са толкова много близки и аз загубих важни десети от секундата. Само с 5 десети от секундата повече щях да съм 4-ти на старта утре. С още малко време можеше дори да съм трети. Трябва да отделяме повече внимание на такива ситуации и да променим правилата. Сега имаме много малко време за бързите обиколки и може би ФИА трябва да въведе нови неща. Това трябва да се дискутира", допълни той.


Алонсо критикува остро пилотите на Макларън

Изображение

Пилотът на Рено Фернандо Алонсо критикува остро колегите си от Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън и Хейки Ковалайнен заради инцидента по време на квалификацията за Гран при на Малайзия днес. Фернандо и пилотът на БМВ-Заубер Ник Хайдфелд официално се оплакаха от това, че са били забавени от опасно бавно движещи се коли, заради които не са успели да вземат най-доброто от бързите си обиколки. Двамата пилоти на "Сребърните стрели" бяха привикани от стюардите, за да обяснят поведението си в последната обиколка от третата квалификация, след като бяха завършили бързите си обиколки и се движеха бавно по състезателната линия, пестейки гориво.
"Събрахме се четири коли в 4-и завой. Заедно с двете ферарита, които също бяха наблиза, станахме общо шест. Единствено колите на Макларън обаче се движеха бавно, и то по-състезателната линия. По този начин те ни попречиха да си свършим работата", сподели Алонсо. "Хамилтън и Хейки бяха завършили своите бързи обиколки малко преди нас. Най-лошото не беше, че ни попречиха да се класираме по-напред, а това, че се движеха с 60 км/ч, докато аз и Хайдфелд с около 300 км/ч и по този начин застрашиха сигурността на всички участници. Не смятам, че трябва да променят правилата на квалификацията. На първо място ние самите трябва да се пазим. Както казах, бяхме пет-шест коли, от които само две създаваха проблеми", завърши испанецът.


Наказаха Хамилтън и Хейки с 5 места по-назад на старта

Изображение

Пилотите на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън и Хейки Ковалайнен бяха наказани от съдиите в Малайзия с 5 места по-назад на стартовата решетка преди утрешната надпревара на пистата "Сепанг" край Куала Лумпур, заради блокиране на Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер) и Фернандо Алонсо (Рено). Както е известно, съдиите привикаха Хамилтън и Ковалайнен да дават обяснения за поведението си на трасето в последните секунди на днешната квалификация. Минути след края на сесията Фернандо Алонсо (Рено) и Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер) се оплакаха на стюардите от изключително бавно движещите се пред тях коли. Те твърдяха, че някои пилоти, сред които Хамилтън и Ковалайнен, са им попречили да направят бързата си обиколка в квалификацията.
Хамилтън е наказан за това, че е блокирал Хайдфелд, а според стюардите Ковалайнен е попречил едновременно на германеца и Алонсо. След наказанията и промените на стартовата решетка Ковалайнен ще тръгне утре 8-ти, а Люис 8-ми.

В края на квалификацията рано тази сутрин повечето от състезателите в топ 10 направиха своите най-бързи турове в началото на последните 10 минути, след като имаше опасност над пистата да завали силен дъжд. В последните минути Маса, Райконен, Хамилтън, Ковалайнен и др, намалиха до минимум скоростта, за да пестят гориво и се отправиха към бокса. Квалификацията обаче продължаваше да тече и останалите състезатели продължаваха с опитите си за по-предни позиции на старта.


В последните секунди Хейдфелд се размина на косъм от страховита катастрофа, след като бе в бърз тур, а на пистата имаше много автомобили движещи се с малка скорост. Ник се промуши между поне 5 коли и с бързи маневри избегна контакт с Хамилтън, Хейки и др, които бяха позиционирали машините си около състезателната линия. След няколко завоя той настигна и машините на Маса и Райконен. Според Хайдфлед, това му е коствало 0,2 секунди, колкото е разликата между третия и седмия на старта. Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо също посети стюардите в присъствието на боса на тима Флавио Бриаторе и се оплака от трафика на пистата.

В самата квалификация Фелипе Маса спечели пол-позишън. Втори на 0,482 секунди остана неговият съотборник Кими Райконен. Въпреки очаквания силен дъжд, на пистата така и не заваля и трасето остана сухо до края на сесията. Както винаги температурите в Малайзия бяха изключително високи, а влажността на въздуха бе 85 процента.
Изображение

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 22 Мар 2008, 16:44

Ако залухавия англичанин не беше дефилирал като на ревю по пистата след края на обиколката му, можеше нашите пилоти да са и по-напред. :confused:
Това леке от миналия сезон не го понасям, но тая година очевидно съвсем ще ми скъса нервите. Дано утре Накаджима докопа него.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1853
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: София
Пол: Жена
Мечтае да кара: F32 M4

Мнение от ((:BuKcu:)) » 22 Мар 2008, 18:02

Перфектно свършена работа на Ферари! Жалко за Ник и че по такъв начин го блокираха, но.....всяко зло за добро 8)
Утре ще бъде доста интересно състезание, надявам се този път да завършат повече коли :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1319
Регистриран на: 24.02.2008
Местоположение: Варна/Разград
Пол: Мъж
Кара: Е34 Individual
Мечтае да кара: BMW М5 Е34 Individual
Детайли за колата: една сбъдната мечта

Мнение от ИлХиТо » 22 Мар 2008, 21:50

И аз утре се надявам нашият тим да се представи на ниво и отново с болид или два на подиума. Само и времето да бъде благоприятно, иначе всички сметки ще се объркат при един дъжд на пистата. Но да почакаме до утре да видим ;)
КОГАТО ФАКТИТЕ ГОВОРЯТ И БОГОВЕТЕ МЪЛЧАТ!

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 23 Мар 2008, 1:11

Макларън ревнаха срещу наказанието

Изображение

Отборът на Макларън-Мерцедес определи инцидента по време на квалификацията за Гран при на Малайзия, като "нещастен" и обявиха, че в действията на пилотите им Люис Хамилтън и Хейки Ковалайнен не е имало умисъл.

Стюардите на състезанието взеха решение да преместят с пет места назад на стартовата решетка пилотите на "Сребърните стрели" преди утрешната надпревара на пистата "Сепанг" край Куала Лумпур, заради блокиране на Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер) и Фернандо Алонсо (Рено).

По този начин основните им конкуренти от Ферари получиха златен шанс за двойна победа в утрешното състезание.

Един от босовете на "Сребърните стрели" Мартин Уитмарш заяви по случая:

"Приемаме наказанието от съдиите, но не смятаме, че Люис Хамилтън или Хейки Ковалайнен са направили нещо нередно, за да попречат на съперниците си. Ник Хайдфелд доколкото разбрах се е оплакал на съдиите и ги и помолил да проверят телеметрията"сподели Уитмарш. "Всъщност той е бил най-бърз и в трите сектора във въпросната обиколка и не смятам, че беше забавен чисто физически. Все пак го разбирам, не е лесно да се съсредоточиш и да дадеш най-доброто от себе си в единствената ти обиколка при толкова много бавни коли около себе си. От това, което видях, нашите пилоти направиха всичко възможно да да не попречат на Ник и Фернандо в бързите им обиколки. Това бе нещастен инцидент, нищо повече. Сега ни остава да се концентрираме за утрешната надпревара", завърши той.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3390
Регистриран на: 15.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 328i Turbo
Мечтае да кара: BMW F10 M5

Мнение от ///Ivan » 23 Мар 2008, 9:57

Неееееее едната кола на Ферари е Аут! :evil: :(
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 456
Регистриран на: 23.02.2007
Местоположение: Еindhoven
Пол: Мъж
Кара: e36 325i
Мечтае да кара: M-ка, кво друго?

Мнение от Wolf4 » 23 Мар 2008, 10:06

Това е мой постинг от вчера в темата за Формула 1, но не съм си променил; мнението и на йота днес. На квалификациите, пилотите на Макларън-Мерцедес неспортменски се опитаха да попречат и успяха на представянето на пилотите от БМВ-Заубер. Нечестно!Ето и самия постинг:
Чудесно! Хамилтън и Ковалайнен наистина се "борят" за титлата. Особено срещу БМВ-Заубер. Много "шампионска" стратегия, наистина, няма що. Чудесно е, че стюардите отреагираха веднага на "майсторските" засичания на двамата пилоти на Макларън-Мерцедес, защото иначе щеше да се стигне до нов скандал. Браво за оплакването на Ники, явно бе задържан в бързата си обиколка. Това ме радва и по още една причина: щом пилототе на Макларън си служат с неспортментски трикове, значи са притеснени. Това пък значи, че болидите на БМВ този сезон са наистина бързи. Не само от Ферари.Чудесно начало! Дано утрешната битка е само нова заявка за класата на баварците и дано объркаме още мъничко плановете на великия "would be champion" Хамилтън, както и отборните сметки на Рон Денис и компания. Стискам палци...
Are you M enough...?!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1319
Регистриран на: 24.02.2008
Местоположение: Варна/Разград
Пол: Мъж
Кара: Е34 Individual
Мечтае да кара: BMW М5 Е34 Individual
Детайли за колата: една сбъдната мечта

Мнение от ИлХиТо » 23 Мар 2008, 10:19

Предвкусвам нов подиум за любимия тим :D
КОГАТО ФАКТИТЕ ГОВОРЯТ И БОГОВЕТЕ МЪЛЧАТ!

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1319
Регистриран на: 24.02.2008
Местоположение: Варна/Разград
Пол: Мъж
Кара: Е34 Individual
Мечтае да кара: BMW М5 Е34 Individual
Детайли за колата: една сбъдната мечта

Мнение от ИлХиТо » 23 Мар 2008, 10:38

Браво Кубица!!!! Браво БМВ!!! :bowdown: :bowdown: :bowdown: :clap: :clap: :clap: :clap: . Втори старт и отново второ място на на почетната стълбичка. :lalala: :lalala: :lalala:
КОГАТО ФАКТИТЕ ГОВОРЯТ И БОГОВЕТЕ МЪЛЧАТ!

Изображение

ПсихопатVANIO
ПсихопатVANIO
Аватар
Мнения: 1219
Регистриран на: 16.06.2002
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: BMW - DARK SIDE OF THE FORCE
Мечтае да кара: BMW E24

Мнение от MadVanio » 23 Мар 2008, 10:40

Честито на Всички колеги тва чакахме отдавна.
червено черни и синьо бели сърца големи опиянени :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3390
Регистриран на: 15.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 328i Turbo
Мечтае да кара: BMW F10 M5

Мнение от ///Ivan » 23 Мар 2008, 10:46

Браво на Бмв,чудесно представяне! ;) :clap: :bowdown:
Изображение

Следваща

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook