ГП на Малайзия 23.03.2008

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 28 Мар 2008, 2:19

Ферари: БМВ могат да решат титлата

Изображение

Новият бос на Ферари Стефано Доменикали остана много доволен от победата на световния шампион Кими Райконен в Малайзия, която върна „Черните кончето" в борбата за титлата. Той обаче бе изненадан, че техните основни конкуренти за титлата Макларън-Мерцедес бяха победени от много бързо развиващия се отбор на БМВ-Заубер.
"Всички видяхме, че БМВ могат да бъдат много бързи. Трябва да се отнасяме с респект към тях и да не ги подценяваме", сподели Доменикали. "Това означава, че шампионатът ще бъде по-тежък от миналогодишния, защото баварците могат да крадат точки както от Макларън, така и от нас", завърши той.


Марио Тайсен: Очаквам първата победа

Изображение

Босът на БМВ-Заубер д-р Марио Тайсен е убеден, че неговият тим ще спечели първата си победа след летящия старт на сезона, в който баварците спечелиха две поредни втори места.
"Досега постигнахме една от целите си за 2008 г., а именно да се борим за точки наравно с двамата претенденти за титлата", сподели Тайсен. "Остава ни да постигнем втората и основна задача, която сме си поставили - първа победа. Убеден съм, че имаме сили да го направим. Доволен съм не само от двете втори места досега, а и от това, че Роберт Кубица показа, че може да се движи с темпото на Ферари, а Ник Хайдфелд успя да направи най-бързата обиколка в Малайзия", завърши германецът.


Уитмарш: Притеснително е, когато Ферари са толкова силни

Изображение

Според Мартин Уитмарш, един от шефовете на Макларън-Мерцедес, отборът има да свърши много работа по колата си преди Гран при на Бахрейн. Той смята, че следващото състезание е много важно и "Сребърните стрели" не трябва да позволят на Ферари да повтори силното си представяне от Малайзия.
"Винаги е притеснително, когато сме победени от Ферари и те изглеждат толкова силни. Не смятам, че се представихме на нужното ниво през целия уикенд", сподели Уитмарш. "Това сериозно ме притеснява и трябва да работим много усърдно до Бахрейн, за да направим колата си по-бърза. Вярно е, че независещи от нас причини ни попречиха да спечелим второто и третото място в Малайзия. Целта на отбора за следващото състезание ще бъде единствено победата", завърши той.


Денис: В Макларън върнахме самочувствието на Ковалайнен

Изображение

Босът на Макларън-Мерцедес Рон Денис смята, че неговият отбор е възвърнал увереността и самочувствието на Хейки Ковалайнен и го е превърнал с пилот, който може да притеснява звездата на отбора Люис Хамилтън.
"Миналата година в Рено Хейки беше пилот, загубил своята амбиция и воля за победа. Ние обаче му върнахме самочувствието, като му дадохме реален шанс да разкрие своя потенциал", сподели Денис. "Дайте му още три състезания и ще видите как ще започне да притиска Люис Хамилтън. Това ме радва, защото силната конкуренция е най-добрият начин за развитие на младите пилоти", завърши той.


"F1 под лупа": Епизод 2

Изображение

След второто състезание за годината всички очаквахме много по-точна картина на баланса на силите във Формула 1. На пистата "Сепанг" обаче, пилотите и отборите бяха посрещнати от неочаквани условия. Още по време на свободните тренировки колите се чупиха една след друга! Знаете, че тази година отборите се съгласиха състезателните двигатели да не се ползват за тренировки. При това положение нещата не изглеждаха притеснителни, но имаше нещо крайно необичайно - гърмяха мотори, скоростни кутии. Кими пък и екипът му не се бяха разбрали колко гориво са заредили, колко обиколки да направи "Ледения" и в крайна сметка Ферарито остана без гориво неподвижно на трасето.


Това не бе сериозен проблем, но струваше ценно време за работа на пистата. Най-коментирания инцидент от свободните тренировки бе раздробяването на предните носачи на болида на Ред Бул на Култард. При преминаването на завои 13 и 14 се счупи кормилната щанга, което е много опасен и рядко срещан проблем, тъй като с цел безопасност в дизайна и сервизирането на този механизъм се отделя специално внимание! Липсата на контрол върху посоката на движение на автомобила доведе до директно преминаване през бордюрите на 14-ти завой. Колата на Дейвид просто се разпадна...! Това наложи и спешно .............


Райконен очаква тежък сезон

Изображение

Пилотът на Ферари Кими Райконен очаква титлата през сезон 2008 да бъде много оспорвана. Това се потвърждава и от първите две състезания, в които Скудерия и техните конкуренти за титлата Макларън-Мерцедес си поделиха по една победа.
"Борбата между нас и Макларън ще бъде много оспорвана през целия сезон. Тепърва започваме и никой още не знае какво ще се случи на следващото състезание. Със сигурност разполагаме с кола, която може да печели състезания. Докато всичко върви добре и без проблеми с техниката, трябва да използваме всяка възможност за победа", сподели Кими. "Квалификациите са много важни и затова е нужно винаги да си много концентриран, защото те са основната част от състезанието. Страшно се зарадвах на победата в Малайзия, всичко мина точно както го бяхме планували и колата се представи на много високо ниво", завърши финландецът.


Трули се надява на класиране в шестицата

Изображение

След четвъртото място в Гран при на Малайзия, пилотът на Тойота Ярно Трули очаква да влезе в топ шест на следващото състезание в Бахрейн.
"Направихме много добри изпитания в Бахрейн през зимата и знаем какво да очакваме там от колата", сподели Трули. "Оттогава сме подобрили доста компоненти по болида и се надявам да се борим с тимовете от топ шест. Те са малко по-напред от нас в развитието си, но в Малайзия показахме много добри резултати и загатнахме за нашия потенциал, който очаквам да развием", сподели той.


Грешката на Маса не е била заради повреда

Изображение

Говорителят на Ферари отхвърли появилата се информация, че завъртането на Фелипе Маса, след което той отпадна в Гран при на Малайзия, е било заради технически проблем. До този момент Маса не е успял да завърши в нито едно състезание през сезона и вече изостава на четиринайсет точки от лидера в шампионата Люис Хамилтън и на единайсет от съотборника си Кими Райконен. В Малайзия бразилецът отпадна в 30-ата обиколка, след като се движеше на второ място, но след пилотска грешка се завъртя и не успя да се върне на трасето. Това бе второто поредно отпадане в рамките на една седмица за него и веднага се появиха слухове, че мястото му при "Чернита кончета" може да изстине за сезон 2009. Очаква се той да бъде заменен от пилота на Рено Фернандо Алонсо.
Пред германското списание "Sport Bild" говорителят на Ферари заяви:

"След проверката установихме, че няма повреди или дефекти, които биха причинили загуба на контрол над колата."

Бившият му шеф от отбора на Заубер - Петер Заубер, заяви:

"Ако нещата не вървят добре, Фелипе лесно губи концентрация."


Ферари фаворити в Бахрейн

Изображение

Спортният директор на Макларън-Мерцедес Норберт Хауг е на мнение, че отборът на Ферари ще има предимство пред останалите тимове от челото в предстоящата Гран при на Бахрейн. От 11-те отбора във Формула 1 единствено "Черните кончета" и Тойота проведоха изпитания на пистата "Сахир" през зимната подготовка.
"Това, че проведоха изпитания в Бахрейн, със сигурност ще бъде предимство за Ферари", заяви Хауг.

Босът на Ферари Стефано Доменикали обаче уточни, че условията на трасето от февруари досега са се променили драстично.

"Условията на "Сахир" в момента се различават доста от последния път, когато тествахме там през февруари", призна Доменикали. "Все пак разполагаме с доста информация, която може да ни е от полза", завърши той.


Ферари отхвърлиха слуховете за смяна на Маса с Алонсо

Изображение

От отбора на Ферари отхвърлиха широко разпространените слухове, че отсега подготвят привличането на Фернандо Алонсо от Рено, който да замени Фелипе Маса през 2009 г. В Гран при на Малайзия бразилецът отпадна в 30-ата обиколка, след като се движеше на второ място - след пилотска грешка се завъртя и не успя да се върне на трасето. Това бе второто му поредно отпадане в рамките на една седмица
"Нe са водени преговори между Фернандо Алонсо и Ферари", заяви говорителят на „Черните кончета". "Разполагаме с двама пилоти - Кими Райконон и Фелипе Маса, с договори за следващата година и нямаме свободни места", завърши той.

Босът на Рено Флавио Бриаторе също отхвърли подобна възможност за сезон 2009, въпреки изказванията на Алонсо, който заяви, че подобни слухове са логични.

"Загуба на време е да се пускат такива измислици", сподели Бриаторе. „Фернандо е много голям спортсмен и не се влияе от подобни неща", завърши италианецът.


Хамилтън и Сутил на почивка в Тайланд

Изображение

Пилотът на Макларън-Мерцедес ще замине на почивка в Тайланд след разочарованието, което преживя след петото си място в Гран при на Малайзия. Компания на младия британец ще правят неговият добър приятел и пилот на Форс Индия Ейдриан Сутил и личният му треньор Адам Костанцо.
Люис заяви, че не е притеснен от слабото си представяне в Малайзия.

"Не съм притеснен от петото си място. Чувствам се добре и с нетърпение очаквам да започне уикендът в Бахрейн", заяви Хамилтън.


Тод: Ще помагам със съвети на Доменикали

Изображение

Бившият бос на Ферари Жан Тод обеща да направи всичко възможно, за да помогне на заменилия го на поста Стефано Доменикали. Тод допълни, че с дългогодишния си опит може да е от полза на Доменикали в предстоящия тежък сезон.
"Готов съм винаги да помогна със съвети. Когато си начело на отбор като Ферари, си постоянно под напрежение и се нуждаеш от човек, на когото да разчиташ и с когото да споделяш проблемите си", изтъкна Тод. "Понякога хората, които напускат, започват да критикуват заместниците си. Това обаче не е в моя стил и ще помагам от цялото си сърце", завърши той.


И Катар иска кръг от Формула 1

Изображение

Катар планира да реконструира пистата си "Лосайл", за да кандидатства за кръг от шампионата във Формула 1, съобщиха от местната федерация в сряда.Президентът на автомобилната федерация на Катар Насер Халифа Ал-Атиа заяви:
"Планираме мащабно усъвършенстване на пистата „Лосайл". Ще направим всичко възможно тя да приеме кръг от Формула 1. Подобряването на условията на трасето ще започне скоро", завърши той.


Алонсо не е изненадан от слабата форма на Рено

Изображение

Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо не е изненадан от формата, в която се намира Рено след трудния старт на сезона. Независимо от четвъртото място, което спечели в Австралия, испанецът е на мнение, че R28 няма нужната скорост, за да се бори с отборите от челото. В Малайзия Алонсо остана на 70 секунди зад победителя Кими Райконон.
"Колкото повече работя с колата, толкова повече се убеждавам, че не е достатъчно бърза, за да направя каквато и да било изненада. Това обаче не ме учудва, защото бях подготвен още от зимните изпитания ", призна Фернандо. "Имаме още много работа, докато настигнем топ отборите. Сега не е моментът да се отказваме, а е време да работим по-упорито от всички останали, за да ги настигнем", завърши той.


Маса: Не съм се предал и ще атакувам титлата

Изображение

Пилотът на Ферари Фелипе Маса се прибра в родината си Бразилия, след като от началото на сезона не успя да завърши в нито едно състезание. Фелипе се намира на десет точки зад съотборника си Кими Райконен и на тринайсет от водача в класирането Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес), но не се е отказал да преследва мечтата си да стане световен шампион.
"Стартът на сезона бе много тежък. Но както се казва, това е моторният спорт, всичко може да се случи. Видя се, че за всеки пилот може да има добри или лоши дни”, сподели Маса. "Не съм се предал и ще атакувам титлата, все още има 16 състезания и 160 точки за печелене. В следващите няколко кръга планирам да спечеля всички точки, които загубих в първите две”, завърши бразилецът.


Хамилтън получава Макларън за 4 милиона долара при титла

Изображение

Пилотът на Макларън-Мерцеде Люис Хамилтън ще получи състезателен Макларън LM, победител в легендарното състезание "24-те часа на Льо Ман" на стойност 4 милиона долара, ако стане световен шампион през 2008 г. 23-годишният британец призна пред вестник "The Sun", че още при първото си посещение във фабриката на отбора преди десет години е онемял при вида на оранжевия LM.
"Когато за първи път отидох във фабриката на Макларън, тя беше там и аз се влюбих от пръв поглед", призна Люис.

Босът на тима Рон Денис обеща, че ще даде колата на Хамилтън, ако спечели титлата тази година и Макларън грабне конструкторската титла.

"Люис ще получи колата, ако изпълни задачата си", обясни Денис. "За щастие условията по сделката ми дават шанс да запазя поне за още малко колата", пошегува се той.

За момента Хамилтън води в пилотския шампионат пред пилота на Ферари Кими Райконен, а Маклърън се намира на пет точки пред БМВ-Заубер в конструкторския.


Екълстоун: Не очаквам Бриаторе да заеме мястото ми

Изображение

Босът на Формула 1 Бърни Екълстоун отхвърли слуховете, според които шефът на Рено Флавио Бриаторе ще го замени на поста. 77-годишният британец е близък приятел с Бриаторе, който е във Формула 1 от края на 80-те години. Освен това двамата имат и бизнес отношения. Те са собственици на лондонския футболен отбор Куинс Парк Рейнджърс.
"Не смятам, че Бриаторе ще ме замени", заяви Бърни. "Даже не знам дали има интерес от подобна работа. Той има съвсем различни приоритети от мен", завърши англичанинът.


Розберг: В Бахрейн ще покажем възможностите си

Изображение

Пилотът на Уилямс Нико Розберг заяви, че е позитивно настроен за бъдещето на отбора, независимо от катастрофалния уикенд в Малайзия, където тимът не записа и точка. Това бе в пълен контраст с представянето на Розберг и съотборника му Казуки Накаджима от първата Гран при за сезона в Австралия, когато двамата заеха трето и шесто място.
"Доволен съм от началото на сезона. Качването ми на подиума още в първото състезание дойде дори малко като изненада за мен", сподели Розберг. "В Малайзия не бяхме на същото ниво, защото така и не успяхме да насторим колата за новия асфалт на „Сепанг" и до края не разполагахме със стабилността, която ни бе нужна за по-добри резултати. Още сме четвъртата сила в шампионата и съм убеден, че в Бахрейн ще бъдем на ниво", завърши той.


Шумахер ще харчи парите на Макларън

Изображение

Седемкратният световен шампион Михаел Шумахер ще отговаря за усвояването на глобата, платена от Макларън-Мерцедес в размер на 60 милиона долара, заради основната им роля в шпионския скандал миналата година. "Сребърните стрели" бяха уличени в използването на секретна техническа информация, собственост на Ферари. Шумахер, който се отказа от спорта през 2006 г., ще участва в петчленната група, сформирана за развитие на сигурността в моторния спорт. Тя ще управлява парите, изплатени от "Сребърните стрели", при използването им за развитие на сигурността на пилотите в продължение на пет години.
Останалите членове на групата са: президентът на ФИА Макс Мозли, бившият бос на Ферари Жан Тод, спортният директор на Мерцедес Норберт Хауг и Ник Кроу.


Ферари наредили на Маса да пусне Райконен?

Изображение

Бившият дизайнер на отборите от Формула 1 Ягуар и Джордън - Гари Андерсън, се усъмни в заповедите от бокса на ръководството на Ферари по време на Гран при на Малайзия. Той подозира излизането на Кими Райконен след първия пит стоп пред съотборника му Фелипе Маса за доста подозрително.

В 17-ата обиколка бразилецът направи първата си смяна на гуми и презареждане с гориво, докато Ледения остана на чистото трасе пред себе си и успя да влезе и излезе от бокса пред съотборника си.

Според Андерсън "Черните кончета” продължават да поддържат стратегията от времето на Михаел Шумахер с един изявен пилот, за който работи целият тим, въпреки, че го отричат.

"Начинът, по който Райконен мина пред Маса след първия бокс, ме кара да мисля, че Ферари са планирали всичко това преди състезанието”, призна Андерсън. "Показателно също бе и поведението на Райконен в първия завой. Тогава той постъпи много интелигентно и не атакува рисковано съотборника си за първото място. Мисля си, че Кими е знаел какво трябва да се случи”, завърши той.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 29 Мар 2008, 22:43

Рос Браун: концентрираме се над сезон 2009

Изображение

Босът на Хонда Рос Браун отново потвърди, че тимът ще насочи основната си работа над участието си за сезон 2009. Въпреки това Дженсън Бътън успя да влезе в десетката и така японците показаха, че не са отписали напълно настоящия сезон.
"Както и преди сезона заявих, че ще насочим силите си в подготовката на новата ни кола за 2009 г. Това е голяма възможност за нас да се подготвим за предстоящите големи промени в правилника и да разполагаме с адекватен на тях болид", сподели Браун. "За тази година съм наясно със зоните, в които трябва да подобрим колата. Това не означава, че сме отписали вече започналия сезон, а ще работим и по двата проекта. Ясно се видя, че на пистите с неравна настилка не се представя на нужното ниво и стабилността при неравности е много ниска. В аеродинамичен аспект нещата се развиват на много добро ниво. Шасито също трябва да стане много по-стабилно. Всички в тима са силно мотивирани и успехите скоро ще дойдат", завърши той.


Алонсо, Кубица и Фетел подходящи за Ферари

Изображение

Бившият шеф на Ферари Кесаре Фиорио даде съвет на базирания в Маранело тим за пилоти, които биха могли да заменят Фелипе Маса.

До този момент браилецът не е успял да завърши в нито едно състезание през сезона и вече изостава на четиринайсет точки от лидера в шампионата Люис Хамилтън и на единайсет от съотборника си Кими Райконен. В Малайзия Фелипе отпадна в 30-ата обиколка, след като се движеше на второ място, но след пилотска грешка се завъртя и не успя да се върне на трасето. Това бе второто поредно отпадане в рамките на една седмица за него и веднага се появиха слухове, че мястото му при "Чернита кончета" може да изстине за сезон 2009.

Според 68-годишния италианец Фернандо Алонсо (Рено), Роберт Кубица (БМВ) и Себастиян Фетел (Торо Росо) са достойни и имат нужните качества да бъдат съотборници на световния шампион Кими Райконен.

"Не искам да съм на мястото на Фелипе Маса. Два уикенда - три фатални грешки", сподели Фиорио. "Моето мнение е, че Алонсо и Кубица са много добър вариант за Ферари, а и договорите с отборите им свършват в края на годината. Себастиян Фетел притежава много голям талант и също е добър вариант за заместник на Фелипе", завърши той.


БМВ се надяват да запазят формата си за Бахрейн

Изображение

Босът на БМВ-Заубер доктор Марио Тайсен заяви, че тимът се надява да запази силната си форма и да повтори представянето си от първите две състезания и в предстоящото Гран при на Бахрейн. Въпреки лошия старт на новия F1.08 в предсезонните изпитания, баварците все пак си свършиха работата и успяха да спечелят две втори места в Австралия и Малайзия.
"Началото на сезона мина много добре за нас. Двете втори места в Мелбърн и Сепанг, първата най-бърза обиколка и второто място с 19 точки в конструкторския шампионат няма как да не ни радват", сподели Тайсен. "До следващия старт в Бахрейн имаме повече време да си отдъхнем и да продължим да изпълняваме програмата си. Много е важно да запазим формата си и да останем максимално концентрирани до края", завърши германецът.


Кубица: Очаквам с нетърпение Гран при на Бахрейн

Изображение

Пилотът на БМВ-Заубер Роберт Кубица е убеден, че ще повтори силното си представяне от Малайзия, където се класира втори, в предстоящото Гран при на Бахрейн. Целта на баварците за сезон 2008 е постигането на първа победа.
"Очаквам с нетърпение състезанието в Бахрейн. То е специално за мен, защото миналата година именно там спечелих първите точки в кариерата си на пилот във Формула 1", сподели Кубица. "Направихме силен старт на сезона и сега очакванията към нас са високи, но ако си свършим планираната работата, всичко ще е наред. "Сахир" е доста различна писта от "Албърт парк" и "Сепанг". Тя е повече трасе от типа: дълги прави и интензивно спиране. Вятърът също може да окаже голямо влияние върху времената. Надявам се да не е много силен по време на квалификацията и състезанието, защото нашата кола е много чувствителна към такива неща", завърши той.


Фетел не е притеснен от продажба на Торо Росо

Изображение

Пилотът на Торо Росо Себастиян Фетел не е притеснен от намеренията на собственика Дитер Матешиц да продаде отбора. Матешиц обяви по-рано този месеца, че може да продаде Торо Росо, за да са концентрира над основния си тим във Формула 1 - Ред Бул. Фетел, който има договор за още три години, призна, че новината го е изненадала, но не се притеснява за бъдещето си.
"Останах много изненадан, когато разбрах. И аз научавам тези новини от пресата и не знам нищо повече, а и това няма нищо общо с мен", сподели Фетел. "Моята работа е на пистата, а не да коментирам бизнес интереси. Всички в тима сме се съсредоточили над работата си и не съм забелязал да има някаква промяна. Доволен съм от договора си и условията тук и сега мисля само за следващата Гран при в Бахрейн", завърши той.


Хамилтън увеличил рейтинга на Ф1 във Великобритания

Изображение

Успешният дебют на пилота на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън е помогнал за повишаването на интереса към Формула 1 от страна на зрителите във Великобритания. Рейтингът на Формула 1 за 2007 г. се е вдигнал от 31 до 38%, което е повече в сравнение с този на Шампионската лига, като се има предвид колко популярен е футболът на острова.

Интересен факт е, че докато рейтингът на Гран при надпреварите се е качил, останалите традиционни спортове са отбелязали спад.

Резултати от статистическо проучване за 2007 г. в Великобритания:

ФА Къп: 52 - 48%
Уимбълдън: 45 - 42%
Премиър лийг: 42 - 40%
Ръгби - Шестте нации: 40 - 39%
Формула 1: 31 - 38%
Шампионска лига: 38 - 37%
Лондонски маратон: 37 - 36%
Национален футболен отбор: 34 - 32%


Почина бившият президент на ФИА

Изображение

Жан-Мари Балестър, бивш журналист, а след това президент на Международната федерация по автомобилизъм /ФИА/, е починал на 86-годишна възраст, предаде агенция Франс прес, позовавайки се на източници от средите на автомобилизма. Семейството на Балестър не желае да комуникира с медиите и няма никакви детайли за датата и причините за смъртта. "Господин Сигурност", както мнозина наричаха Жан-Мари Балестър, е и бивш президент на френската федерация по автомобилизъм.


"F1 под лупа": Как се очертава сезон 2008

Изображение

Както добре знаете битката за титлата миналата година се разиграваше между четирима пилоти и балансът се колебаеше веднъж към единия, а друг път към другия. Титлата се реши в последното състезание и за всички нас това бе сбъдната мечта. Тази година изглежда нещата ще са различни. За сега предимство в точките има Люис Хамилтън, но докога?! Победата на Кими в Малайзия напълно отговори на предизвикателството от първия старт. В последното състезание, нито за миг Макларън не бяха на очакваното ниво, въпреки че най-бързите обиколки на Кими и Люис бяха много близки. Как стана така? Нали само преди няколко дни Макларън диктуваха събитията в Австралия?
Честно казано ако знаех точния отговор щях да съм много щастлив ;) За сега мога само да гадая. Най-вероятно става въпрос за проблем в използването на гумите. От екипа на британците обясниха, че именно това е било основното предизвикателство.


Сериозният грейнинг в първите обиколки с новите гуми не позволяваше пълното разгръщане на потенциала на автомобила и говори за наличието на макар и малък, но ограничаващ фактор в работата на "Сребърните стрели". От друга страна Ферари и БМВ се справиха много ................


ФИА променя квалификацията във Ф1 още в Бахрейн

Изображение

Международната автомобилна федерация (ФИА) със сигурност ще промени правилата на квалификацията във Формула 1 още следващия уикенд в Бахрейн. Преди няколко дни, шефовете и пилотите се обединиха около идеята за незабавни промени. След драмите с Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер), Фернандо Алонсо (Рено) и пилотите на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън и Хейки Ковалайнен в Малайзия, ФИА ще промени правилата още по време на следващия кръг в Бахрейн на 6 април.

Най-обсъждания вариант за промени е да се въведе лимит на прибиране в бокса и така след като пилотите направят бързите си обиколки и в квалификацията, да нямат право да се движат по трасето с малка скорост и да пестят бензин. Един вид ще се въведе ограничение на времето за прибиране в пита, което най-вероятно ще се измерва в проценти или някакво съотношение с най-бързия тур на състезателите. Почти сигурно е, че тази стойност ще е 120 процента от времето на състезателите.

Най-основната причина за промени, която всички изтъкват е сигурността на пилотите. Обикновено по-бавните коли се движат с около 80 км/ч, а състезателите борещи се за по-предни позиции на старта средно с около 250 км/ч. Така рискът от катастрофи и инциденти е доста голям, защото при лоша видимост на пистата, даден болид може буквално да се разбие в задната част на друг.

В Малайзия пилотите на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън и Хейки Ковалайнен бяха наказани от съдиите с 5 места по-назад на стартовата решетка за надпреварата на пистата "Сепанг" край Куала Лумпур, заради блокиране на Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер) и Фернандо Алонсо (Рено). Минути след края на квалификацията, Алонсо и Хайдфелд се оплакаха на стюардите от изключително бавно движещите се пред тях коли. Те твърдяха, че някои пилоти сред които Хамилтън и Ковалайнен, са им попречили да направят бързата си обиколка в квалификацията. Хамилтън бе наказан за това, че е блокирал Хайдфелд, а Ковалайнен е попречил едновременно на германеца и Алонсо.


Денис: В Рено само критикуваха Ковалайнен

Изображение

Шефът на Макларън-Мерцедес Рон Денис заяви, че финландският пилот на тима Хейки Ковалайнен не се е чувствал добре в предишния си отбор Рено, където постоянно е бил обект на критика. Той е убеден, че френският тим, воден от Флавио Бриаторе, изобщо не е помогнал на Ковалайнен преди да го замени с Нелсън Пикет. "Хейки е едно момче, което е било перманентно кртикувано миналата година. Сега пък ние се опитваме постоянно да му върнем самочувствието", коментира Денис. Той заяви, че Ковалайнен, чийто дебют беше обявен за "ужасен" от Бриаторе, е загубил мотивация през 2007 година, а освен това е бил подведен от тима за това как да се справя с някои неща като физическата си подготовка например.

Той категорично отхвърли твърденията, че Ковалайнен е бил само резервен вариант за Макларън в случай, че някои пилоти като Нико Розберг отхврълят предложението на "Сребърните стрели". "Той беше нашият първи вариант с огромна преднина пред останалите. След това говорихме с него и просто се виждаше в очите му, че той може да е страхотен, само да успеем да му върнем самочувствието и да го върнем в онази позиция, в която трябваше да бъде", коментира Денис.


Жак Вилньов ще се състезава в Скоростните серии

Изображение

Бившият световен шампион във Формула 1 Жак Вилньов ще се
завърне в автомобилизма със състезание от Скоросотните серии в
Бахрейн.

Скоростните серии са в стил НАСКАР и се провеждат в две състезания, като преди тях има тренировка, а преди първото и квалификации за места. Пилотите трябва да покрият общо 200 километра за около 45 минути.

Правилата в този раздел на автомобилизма гласят, че всички коли трябва да са с еднакви двигатели, шасита, гориво и гуми. Интересното е, че пилотите нямат право да презареждат по време на състезанието, а начално в разполагат с около 120 литра гориво.
Самите състезания в Бахрейн са предпоследни, преди финалът в
Дубай седмица по-късно. Вилньов, който по-рано през сезона загуби своята купа Бил Дейвис НАСКАР Спринт, вярва че този старт ще му помогне за бъдещи състезания от НАСКАР.

"Скоростните серии са чудесна възможност за мен, а и разбрах, че е много забавно", заяви канадецът.
Съперници на Вилньов в състезанието ще бъдат бившите пилоти
от Формула 1 Жан Алези, Джони Хибърт, Джани Морбидели, Стефан
Йохансон, Джей Джей Лехто и Укио Катаяма.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 30 Мар 2008, 22:19

Макларън последни в Бахрейн

Изображение

За разлика от Австралия и Малайзия, този път гаражите на Макларън-Мерцедес ще бъдат последните в бокса (места 33-35) на пистата "Сахир" следващата седмица в Бахрейн. Според правилника на Гран при, екипите заемат местата си през годината, според класирането си от предходния сезон. Преди първия кръг в Мелбърн се беше стигнало до компромисен вариант, на Макларън да бъде даден 5-ти гараж (места 15-18) за целия нов сезон. Така колите на британците спираха в бокса на "Албърт парк" и "Сепанг", между гаражите на Уилямс-Тойота и Ред Бул. Както е известно, Макларън бяха дисквалифицирани от миналогодишния шампионат във Формула 1 и в крайното класиране тимът беше поставен последен. Заради супер шпионския скандал с Ферари и наказанията за Рон Денис компания, през 2008 година Люис Хамилтън и Хейки Ковалайнен ще се състезават съответно с последните номера 22 и 23.

Организаторите в Бахрейн съобщиха, че следващата седмица край Манама, Макларън ще получи последните места в бокса, както е според правилата. За сега не е ясно дали след няколко дни в последния момент отново няма да се стигне до компромисен вариант. Според някои информации, чисто практичната част, огромния моторхоум на Макларън- Мерцедес (на снимката вдясно) да не бъде в края на падока, е бил от основните фактори за решението бокса на тима да не е последен в Австралия и Малайзия.


Сингапур направи тестове на осветлението

Изображение

Организаторите на първия нощен старт в историята на Формула 1 в Сингапур тестваха снощи осветлението на пистата за предстоящата надпревара на 28 септември. 16 прожектора бяха включени на правия участък на булевард Сейнт Андрю. Лампите над уличната писта имат мощност от 3000 лукса, за разлика от обикновените лампи в града, които са с 100 лукса. Нормалната слънчева дневна светлина има стойност от около 50 000 лукса. На трасето бяха монтирани и новите електронни флагове, които вече се използват и на други писти във Формула 1. Осветлението в Сингапур ще бъде включвано до края на следващата седмица всеки ден точно в 19,00 часа местно време.


Преди няколко дни стана ясно, че отборите от Формула 1 няма да правят нощни изпитания и тестове по-късно през годината преди надпреварата в Сингапур. Причината е твърде скъпите такси, които трябва да платят тимовете, при положение че има такива, които и сега трудно попълват бюджетите си. Пилотите нямат опит от пилотиране на изкуствено осветление, като ще се запознаят с новите условия едва преди старта по време на тренировките и квалификацията през септември.


Шумахер завърши четвърти при дебюта си

Изображение

Оттеглилият се от Формула 1 световен шампион Михаел Шумахер завърши на четвърто място в състезанието за трофея на сериите КТМ в официалния си дебют в мотоциклетизма. 39-годишният германец се вклчи с 990 кубиковия КТМ Супер Дюк в състезанието за трофея на КТМ, което се състоя в 10 обиколки. Шумахер, който е съветник и непостоянен тестов пилот на отбора от Формула 1 Ферари, заяви че харесва мотоциклетизма, но изясни, че няма намерение да се състезава в най-големите състезания от този спорт.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 31 Мар 2008, 23:54

Технически предизвикателства преди Гран при на Бахрейн

Изображение

Пистата "Сахир", домакин на предстоящата Гран при на Бахрейн, разполага с шест дълги прави, което означава, че отборите ще търсят настройки за максимална скорост. Крилата на болидите ще бъдат настроени на по-ниско ниво в сравнение с първите две надпревари в Австралия и Малайзия. Така пилотите ще разполагат с по-ниско ниво на аеродинамично притискане, което ще се отрази пряко на баланса при преминаване на по-бавните секции на трасето със затворени завои.
Характеристиката на трасето с дължина 5.412 км се доближава до тази на "Сепанг", но асфалтът е по-гладък, а сцеплението - по-ниско. По тази причина от доставчика на гуми за Формула 1 Бриджстоун са подготвили по-мека спецификация на гумите си.

Заради разположението на "Сахир" в пустинята температурите могат да надвишат 30 градуса. Пясъкът, донесен от вятъра по асфалта, допълнително нарушава стабилността.

Ключови зони за пистата са първият и последният завой. Там от максимална скорост се спира до първа предавка, като и при двата има възможност за изпреварване.

Пълна газ: 68%

Натоварване спирачки: Силно

Ниво на стабилност: Средно

Тип гуми: Меки

Износване на гумите: Средно

Средна скорост: 210 км/ч


Президентът на ФИА Макс Мозли замесен в мега секс скандал

Изображение

В грандиозен секс скандал се забърка президентът на Международната автомобилна федерация (ФИА) Макс Мозли. Таблоидът "News of the World" го изобличи шокиращо на видео, как британецът участва в садо-мазо оргия. 67-годишният адвокат е бил заснет в оргията с пет проститутки. Момичетата биели Мозли с камшик, а той говорил и крещял на немски. По тялото на Мозли ясно се виждали кръв и синини от ударите. Самото действие на извратената история представлявало пресъздаване на ужасите в нацистките концлагери по време на Втората световна война. Както е известно, Мозли е син на известния британски нацистки лидер Осуалд Мозли, който почина през 1980 година. Осуалд много уважавал и харесвал не кой да е, а самият Хитлер и го поканил на сватбата си с Диана Митфорд Женитбата се състояла в Берлин през 1936 година в дома на друг известен нацистки лидер Гьобелс.

Оргията се е състояла в специална стая приличаща на затвор. Също така проститутките са облечени в нацистки униформи, а и самият Мозли по-късно също слага "специален" костюм. След като историята с камшиците свършва, Макс започнал да прави секс с момичетата. Сайтът на "News of the World" показа снимки от скритата камера и за известно време вчера (неделя) дори не работеше.

По време на оргията Мозли крещял, как едно от момичетата "заслужавало още наказания", а по-късно броял на немски "едно, две, три, четири......". Мозли унижава и едно от момичетата, като търси въшки в нейната коса по подобие на нацистите от Втората световна война, които така "инспектирали" евреите в лагера на смъртта в Аушвиц. За извратената секс оргия Мозли платил 2500 паунда.

Говорителят на ФИА заяви, че Мозли няма да дава изявления за секс скандала преди да се консултира с адвокатите си. "ФИА няма да коментира случая. Той е между Макс Мозли и "News of the World". Разбрахме, че в момента адвокатите на г-н Мозли са се свързали с вестника", коментира говорителят.

Президентът на ФИА Макс Мозли винаги се е стремял да се дистанцира публично от расистките възгледи на своя баща. Както е известно, Мозли заклейми жестоко расисткият скандал с Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес), който се развихри в Испания преди около месец.

Макс е от дълги години в средите на автомобилния спорт и дори е бил в България няколко пъти. Той има двама сина - Александър на 37 години, и Патрик на 35 години. Получавал е множество престижни награди и ордени в цяла Европа за заслугите му в автомобилизма. Заедно с Бърни Екълстоун създават машината за пари Формула 1 и е избран за президент на ФИА за първи път през 1993 година.

Мозли и Екълстоун водят люта война с бившия президент на ФИА Жан-Мари Балестър за контрола над финансите във Формула 1 в началото на 80-те години на миналия век. Както е известно, Балестър почина внезапно миналия петък. През 80-те години Мозли и Екълстоун са начело на асоциациата на конструкторите в Гран при (FOCA). Няколко години по-късно тази "война" приключва с подписването на първия договор "Конкорд", който се използва и до днес от ФИА, за да регулира правилата във Формула 1.


Алонсо отново се натиска на Ферари

Изображение

Пилотът на Рено Фернандо Алонсо продължава с намеците за бъдещето си, което може да бъде свързано с Ферари. Пред "Sport Bild" испанецът потвърди, че договорът му с Рено му позволява да напусне предсрочно след края на 2008 г. Алонсо отхвърли твърденията, че след оттеглянето на Жан Тод шансовете му за присъединяване към "Черните кончета" са се увеличили.
"Ферари е отбор, за който всички пилоти мечтаят. Ако се присъединя към Скудерия, няма да е заради напускането на Жан Тод", призна Фернандо. "Нямам срок, до който трябва да реша бъдещето си в Рено. Чувствам се така, сякаш съм се върнал обратно в 2004 г. Нямам шанс за победа, дори и подиумът е трудно постижим. Въпреки това приемам тази година като изпитание и ще се постарая да си свърша работата по най-добрия начин", завърши той.


Макларън ще ползват тренажор за нощни състезания

Изображение

Пилотите на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън и Хейки Ковалайнен може би ще бъдат най-добре подготвени за първия старт в историята на Формула 1, който ще бъде проведен на осветление в Сингапур. Технически щаб на "Сребърните стрели" бе изпратен да заснеме детайлно трасето при тестовете на нощно осветление. Заснетите кадри ще бъдат използвани в симулатора, на който Люис и Хейки ще могат да свикнат с нестандартните условия за състезание.
"Когато се приберем в Англия, ще заредим цялата информация, с която разполагаме за пистата и условията на нея при осветление, в симулатора.", заявиха специалистите, занимаващ се с проекта.


Хакинен: Пилотите не се нуждаят от нощни тестове

Изображение

Бившият пилот от Формула 1 Мика Хакинен е на мнение, че пилотите не се нуждаят от извънредни тестове на осветление, за да свикнат с нестандартните условия, които ги чакат в Сингапур.
Този сезон за първи път в историята на Формула 1 ще бъде проведено нощно състезание, на което домакин ще бъде Гран при на Сингапур.

Двукратният световен шампион заяви, че ако няма проблеми с осветлението по време на състезанието, няма място за притеснения около сигурността.

"Ако осветителната система и организацията са на високо ниво, не смятам, че има нужда от провеждане на извънредни изпитания в Сингапур", сподели Хакинен. "На пилотите обаче няма да им е никак лесно. При пилотиране при тези късни часове организмът е настроен за сън и реакциите не са толкова бързи, както през деня", завърши той.


Кубица: Не съм се главозамаял

Изображение

Пилотът на БМВ-Заубер не смята, че ще се главозамая след втората позиция в Гран при на Малайзия. Полякът мисли да се концентрира над предстоящата надпревара в Бахрейн. Кубица добави, че целият отбор работи усилено над основната цел - първа победа, заявената преди сезона от боса на тима д-р Марио Тайсен.
"Предпочитам да не се възгордявам и да стоя здраво стъпил на земята", призна Кубица. "Въпреки силния старт, още не сме постигнали целите се за 2008 г. Да не забравяме, че за да победим, трябва не само да скъсим преднината на Ферари и Макларън, а да бъдем по-бързи от тях", завърши той.


В Индианаполис очакват Формула 1 през 2009 г.

Изображение

Възможността Формула 1 да се завърне в Съединените щати става все по-голяма. Според собственика на легендарната писта "Индианаполис Мотор Спийдуей" Тони Джорд организаторите, занимаващи се с намирането на реклама за Гран при на САЩ, вече са в напреднала фаза на преговори с рекламодатели.
Тази година керванът няма да пристигне в САЩ за първи път от 2000 г. насам.

"Всичко зависи от осигуряването на най-добрите спонсори, с които да върнем Формула 1", сподели Джорд. "Целта ни е да направим добро предложение на Бърни Екълстоун и да проведем Гран при на САЩ още през 2009 г.", завърши американецът.


Еврейската общност осъди Мозли

Изображение

Мащабният секс скандал с президента на ФИА Макс Мозли разбуни духовете във Великобритания и еврейските организации поискаха незабавната му оставка. Както е известно, Молзи бе разкрит и заснет в шокиращо видео, как британецът участва в садо-мазо оргия. 67-годишният адвокат е бил заснет в оргията с пет проститутки. Момичетата биели Мозли с камшик, а той говорил и крещял на немски. По тялото на Мозли ясно се виждали кръв и синини от ударите. Самото действие на извратената история представлявало пресъздаване на ужасите в нацистките концлагери по време на Втората световна война. Както е известно, Мозли е син на известния британски нацистки лидер Осуалд Мозли, който почина през 1980 година. Осуалд много уважавал и харесвал не кой да е, а самият Хитлер и го поканил на сватбата си с Диана Митфорд Женитбата се състояла в Берлин през 1936 година в дома на друг известен нацистки лидер Гьобелс.
"Това е извратено за всеки един човек, който е на подобен пост и носи такава отговорност. Потресен съм", заяви изпълнителният директор на "Holocaust Educational Trust" Карън Полок.


Директорът на центъра в памет на Холокоста Стивън Смит коментира: "След като г-н Мозли заклейми расизма след случилото се с Хамилтън, той трябва да да живее по същите тези стандарти и правила. Това е обида към милионите жертви на нацистките извращения. Обида и за техните семейства. Той трябва да се извини и да си подаде оставката".

Хората съзрани с Формула 1 също са шокирани от личния живот на Мозли. "Не виждам как ще продължи да бъде начело на ФИА. Надявам се да остане, защото честно казано е добър в това с което се занимава. Предполагам, че личният му живот си е негова работа, но когато се стигне до такива разкрития... е абсолютен шок", заяви бившият пилот във Формула 1 Сър Стърлинг Мос.

Силният човек във Формула 1 Бърни Екълстоун сподели пред "The Times": "Познавам го от много дълго време. Ако някой ми разкаже подобно нещо без доказателства ще ми е трудно да го повярвам. Ако приемем, че това е истина, то случилото се си остава в личния му живот. Не вярвам, че тази история ще рефлектира по спорта Формула 1. Познавайки Макс мога да предположа, че това е някаква шега. Не искам да коментирам повече".
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 02 Апр 2008, 0:10

Монтедземоло: Няма да притискаме Маса

Изображение

Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло заяви, че няма да подлагат под напрежение Фелипе Маса след много слабия старт на сезона. До този момент Маса не е успял да завърши в нито едно състезание през сезона и вече изостава на четиринайсет точки от лидера в шампионата Люис Хамилтън и на единайсет от съотборника си Кими Райконен. В Малайзия бразилецът отпадна в 30-ата обиколка, след като се движеше на второ място, но след пилотска грешка се завъртя и не успя да се върне на трасето. Това бе второто поредно отпадане в рамките на една седмица за него и веднага се появиха слухове, че той може да бъзе заменен от пилота на Рено Фернандо Алонсо за сезон 2009.
Монтедземоло обаче отхвърли тези твърдения, като заяви, че „Черните кончета" разполагат с най-добрия пилотски екип.

"Над Фелипе Маса няма никакво напрежение, наложено от наша страна. Истината е, че разполагаме с най-добрия пилотски екип", заяви Монтедземоло. „Очаквам от Фелипе невероятно състезание в Бахрейн, след като показа на какво е способен в квалификацията в Малайзия. Знам, че разполагаме с някои интересни разработки по колата за "Сахир", и очаквам да се представим на много високо ниво през предстоящия уикенд", завърши той.


Пикет: Алонсо е страхотен съотборник

Изображение

Въпреки негативната репутация на пилота на Рено Фернандо Алонсо заради лошите взаимоотношения с Люис Хамилтън от времето, когато караше за Макларън-Мерцедес, сегашният му съотборник Нелсън Пикет заяви, че се разбира прекрасно с испанеца.
Алонсо и Люис бяха в много обтегнати отношения през цялото пребиваване на испанеца при „Сребърните стрели" и той прекрати договора си предсрочно.

"Работим заедно много добре. Когато сме на пистата, Фернандо ми обяснява как да влизам в завоите или пък ме предупреждава за проблемни зони по трасето. Той наистина е страхотен съотборник", сподели Пикет. "Във Формула 1 обикновено нямаш много приятели. Не знам какви са били взаимоотношенията между Алонсо и Хамилтън, а и не ме интересува, защото това вече е минало", завърши той.


Уилямс атакуват точките в Бахрейн

Изображение

Отборът на Уилямс остави смесени чувства, след като на старта на сезона в Австралия записа подиум, но в Малайзия не успя да спечели и точка.
Техническият директор Сам Майкъл обяви целите на тима преди Гран при на Бахрейн, които включват повишаване на надеждността и спечелването на максимален брой точки.

"Имаме две основни задачи за Гран при на Бахрейн", сподели Майкъл. "Първата е да подобрим надеждността, а втората е да спечелим колкото се може повече точки, за да подобрим класирането си в конструкторския шампионат", завърши той.


Мозли се покри, няма да присъства в Бахрейн

Изображение

Президентът на Международната автомобилна федерация Макс Мозли реши да промени плановете си и да не присъства на Гран при на Бахрейн този уикенд. Причината е, че 67-годишният адвокат бе забъркан в грандиозен секс скандал от таблоида "News of the World", който го изобличи в шокиращо видео, показващо как британецът участва в садо-мазо оргия с пет проститутки.
Босът на Формула 1 също е на мнение, че британецът трябва да отмени пътуването си до Бахрейн.

"Истината е, че Мозли не трябва да присъства", сподели Екълстоун. "Ако дойде, цялото внимание ще бъде насочено към него, а в момента състезанието в Бахрейн няма нужда от това. Проблемът си е лично негов и това не трябва да се отразява на Формула 1", завърши 77-годишният британец.


Ферари ще се възползват от зимните тестове в Бахрейн

Изображение

Третият кръг от шампионата на Формула 1 ще се проведе на пистата „Сахир" в Бахрейн. Условията на трасето са най-добре познати на Ферари, след като само те и тимът на Тойота работиха там по време на предсезонната подготовка.


„Голямото предимство, от което можем да се възползваме, е по-високата температура в Бахрейн в сравнение с Европа през зимата, когато само ние и Тойота тествахме там", призна техническият директор Алдо Коста. "Това ни даде представа за работата на гумите при тези условия. В спорт като Формула 1 обаче цялото ни предимство ще се изпари след петъчните тренировки, когато всички тимове уточнят настройките си", завърши той.


"F1 под лупа": Техническите решения на отборите

Изображение

Новата ера в техническо отношение във Формула 1 започна със старта във Австралия. Само седмица по-късно отборите трябваше да се справят с напълно различните условия на пистата "Сепанг". Това илюстрира нагледно разликите между двата водещи отбора в момента, както и невероятно изравнените възможности на екипите в средата на колоната.
Добре известна е забраната за ползването на тракшън контрол, лаунч контрол, моторна спирачка, но по-малко известна е една друга съществена електронна помощна система - контрол на диференциала завой по завой! Преди да продължим с прегледа на техническото развитие от първите два старта искам да обясним как работеше тя.


За да стане напълно ясно за какво става въпрос ми се иска първо да обясня каква е функцията на диференциала във всеки автомобил. Когато един автомобил се движи направо двигателните колела изминават еднакво дълъг път. Когато обаче автомобилът завива, двигателните колела изминават различно дълъг път. Представете си, че автомобилът се движи в пресен сняг и остава следи, които виждате отгоре. Следата на вътрешната за завоя гума е по-къса от тази на дългата. Различно дългият път на двете двигателни гуми (при константна скорост на автомобила) означава различни обороти. Диференциалът е онази част от .............


Ферари с аеродинамични промени за Бахрейн

Изображение

Тест пилотът на Ферари Марк Жене изпробва нови аеродинамични елементи за F2008 на домашната писта на Скудерия - „Фиорано". Техническият директор на „Черните кончета" Алдо Коста сподели, че новите детайли са разработени специално за Гран при на Бахрейн.
"Планът за този сезон е да развиваме аеродинамиката и други компоненти от F2008 през целия сезон", заяви Коста. "Ще правим подобренията стъпка по стъпка, преди всяко състезание. За Бахрейн сме се концентрирали основно над аеродинамиката", завърши той.


Мозли не смята да подава оставка

Изображение

Президентът на Международната автомобилна федерация (ФИА) Макс Мозли няма намерение да си подава оставката. Днес говорителят на британеца обяви, че той няма да пристигне в Бахрейн за предстоящата Гран при в неделя. Той обаче добави, че Мозли е решен да не се поддаде на напрежението около грандиозния секс скандал, в който бе забъркан, и да не взема прибързани решения за бъдещето си. Британският таблоид "News of the World" го изобличи в шокиращо видео, показващо как британецът участва в садо-мазо оргия, в която заедно с пет проститутки пресъздавали сценки от нацистките концлагери по време на Втората световна война.

Първата победа за адвокатите на 67-годишния бос на ФИА във войната с тези на "News of the World" вече е налице, след като порнографското видео бе свалено от сайта на вестника.


Отново глобиха Люис с 450 паунда за превишената скорост

Изображение

Пилотът на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън беше глобен с още 450 паунда от съд във Франция затова, че беше хванат да кара с превишена скорост преди няколко седмици край Лион. Както е известно, британецът беше спрян от пътната полиция на Франция да кара своя Мерцедес с 196 км/ч. Хамилтън вече плати една глоба от 600 евро, а книжката му бе отнета за един месец. Сега обаче френските власти му наложиха още една глоба. Адвокатът на Хамилтън - Жан-Франсоа Веро призна, че неговият клиент е предложил да участва в кампания свързана с безопасността по пътищата във Франция. От пътната полиция отново подчертаха, че звездата на Макларън им оказал пълно съдействие.


Мозли се извини, иска да остане начело на ФИА

Изображение

В отворено писмо изпратено да борда на ФИА, членовете на Световния автомобилен съвет и другите организации под шапката на Международната автомобилна федерация, президентът Макс Мозли се извинява, ако изнесените факти от личния му живот са поставили някой в неудобно положение. Британецът даде ясно да се разбере, че иска да остане начело на ФИА. Макс твърди, че публикациите за неговия сексуален живот в "News of the World" имат за цел да го дискредитират. Той напълно отрече, че в сцените заснети на видео има неща свързани с нацизма и евреите. Мозли обявява официално, че ще съди до дупка британският таблоид.
Както е известно, британският таблоид "News of the World" го изобличи в шокиращо видео, показващо как британецът участва в садо-мазо оргия, в която заедно с пет проститутки пресъздавали сценки от нацистките концлагери по време на Втората световна война.

Екипът ви представя писмото на Мозли с кратки съкращения:

"От източници на високо ниво в британската полиция разбрах, че през последните две седмици е било организирано тайно разследване на личния ми живот. Този шпионаж е направен от хора, които са специалисти в подобен род действия. Какви са причините и кой е поръчал това, още не знам. Имам подобна информация и от Франция. Вече сте запознати с резултатите от разследването за личния ми живот. Искам да се извиня, ако съм поставил някой от вас в неудобно положение. Твърденията на таблоида, че във въпросния случай е имало сцени свързани с нацизма са напълно неверни и не отговарят на истината".


"Да се публикуват неща за личния живот на хората е против закона в повечето страни. Публикациите са изцяло незаконни и смятам да съдя изданието. През последните дни получих много съобщения и пожелания. Хората от средите на автомобилния спорт ми казват, че личният ми живот не е свързан с професионалната ми работа и ме съветват да продължа да ръководя ФИА. Благодарен съм на всички и с ваша подкрепа смятам да послушам тези съвети".

"Сега ми трябва малко време, за да започна съдебните производства срещу хората разгласили случилото се в медиите. Но над всичко трябва да поправя вредата нанесена на семейството ми. Те са невинни жертви на тази прецизна и добре премерена атака срещу мен. Всички трябва да са сигурни, че целият този случай няма по никакъв начин да повлияе на работата ми във ФИА", се казва в писмото на президента на федерацията.

Писмото е първото публично изказване на Макс Мозли, след като скандала се развихри миналата неделя. Въпреки огромния шум в медиите по света, за сега няма никаква реакция на отборите и пилотите във Формула 1.

По-рано днес говорителят на британеца обяви, че той няма да пристигне в Бахрейн за предстоящата Гран при в неделя. Мозли е решен да не се поддаде на напрежението около грандиозния секс скандал, в който бе забъркан, и да не взема прибързани решения за бъдещето си. Първата победа за адвокатите на 67-годишния бос на ФИА във войната с тези на "News of the World" вече е налице, след като порнографското видео бе свалено от сайта на вестника.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 03 Апр 2008, 1:44

Райконен: Много искам да спечеля в Бахрейн

Изображение

Световният шампион във Формула 1 Кими Райконен сподели, че пистата "Сахир" в Бахрейн е едно от трасетата, на които наистина иска да спечели, след като няма нито един успех на нея досега. Финландецът се надява, че след успеха си в състезанието за Гран при на Малайзия, ще успее да счупи каръка и в Бахрейн. "Завърших на трето място в три последователни години тук. Постоянно нещо се объркваше. "Сахир" е една от онези писти, на които искам задължително да спечеля. Най-накрая. Очевидно би трябвало да сме достатъчно бързи тук, за да се борим за първите места. На мен лично пистата ми допада, а и тимът на Ферари е традиционно силен тук", коментира Райконен.

Той заяви, че тестовете на "Скудерията" в Бахрейн със сигурност ще помогнат на отбора, но във Ферари не бива да се осланят само на тях. "Правил съм доста добри състезания в Бахрейн, но никога досега не съм печелил. Тестовете през февруари минаха много добре, така че нямам търпение да дойде състезанието и да се боря за победата. Със сигурност тестовете бяха полезни, но сега времето е различно, трасето е различно и колата ни също е различна. Много сме се развили след онези тестове, така че сега трябва да сме по-добри. Съперниците ни обаче също не са много зад нас. Всички отбори познават пистата много добре, това е ясно", заяви той.

Кими предупреди, че отборът на БМВ също може да се включи в борбата за титлата. "Още не може да се говори за титлата. Прекалено е рано да се правят каквито и да е изводи за това кой къде е. Трябва да изчакаме още няколко състезания и тогава ще имаме по-ясна картина кои са основните претенденти за титлата. Със сигурност ще има битка като миналата година. Сега обаче тя ще е между три отбора вместо между два. Ферари и Макларън спечелиха първите две състезания, но да не забравяме БМВ, които имат две втори места. Така че при всяко подхлъзване на Ферари или Макларън те ще са там и ще вземат точките. Сега наистина трябва да се борим за всяка възможна точка", коментира Кими.


В Рено решени да дадат на Алонсо добра кола

Изображение

От тима на Рено са останали много разочаровани от факта, че не са успели да дадат добра кола на звездата си Фернандо Алонсо в първите две състезания за сезона. Главният инженер на френския тим Пат Саймъндс обаче е категоричен, че в отбора ще направят всичко възможно това да се промени колкото е възможно по-скоро и Алонсо да може да се бори за местата в челото. "Надявахме се да можем да дадем на Фернандо кола, която има възможности да му донесе победата. Ние знаем, че той може да печели, а досега не сме го правили. Това води до известно разочарование, но и до решимост да му дадем нужната кола. Всички в тима бяха много недоволни от миналата година, особено след двата сезона, в които спечелихме титлата. Амбициите ни са да се върнем до нашето ниво и няма да сме доволни на нищо по-малко от това", категоричен е Саймъндс.


ФИА нарочно сменила бокса на Макларън в Бахрейн

Изображение

Преместването на бокса на Макларън на последна позиция на пистата "Сахир" за състезанието в Бахрейн тази неделя било един вид наказание за отбора на британците. Според германския таблоид "Bild", Международната автомобилна федерация (ФИА) е развалила договорката между Екълстоун и Макларън за по-удобни гаражи, защото шефът на тима Рон Денис не бил спазил обещанието си да се оттегли в началото на 2008 година от поста си във Формула 1. Изданието твърди, че по време на разследването около супер шпионския скандал с Ферари миналата година, Денис бил дал твърда дума да се оттегли. Както е известно, преди началото на сезона слуховете за Денис достигнаха връхната си точка и се очакваше всеки момент Рон да обяви официално своето напускане. В последния момент обаче Денис призна, че остава начело на Макларън поне още една година и пътува с екипа за първия старт в Австралия. Той дори получи трофея за тима победител, след като Люис Хамилтън финишира първи на "Албърт парк". От ФИА не били много доволни от развитието на нещата и не харесали реакциите на Денис в Австралия. Така хората от ФИА, без да сме споменават имена пратили Макларън в последните гаражи в Бахрейн.


Миналата седмица стана ясно, че за разлика от Австралия и Малайзия, този път гаражите на Макларън-Мерцедес ще бъдат последните в бокса (места 33-35) на пистата "Сахир". Според правилника на Гран при, екипите заемат местата си през годината, според класирането си от предходния сезон. Преди първия кръг в Мелбърн с протекцията на шефа на Формула 1 Бърни Екълстоун се беше стигнало до компромисен вариант, на Макларън да бъде даден 5-ти гараж (места 15-18) за целия нов сезон. Така колите на британците спираха в бокса на "Албърт парк" и "Сепанг", между гаражите на Уилямс-Тойота и Ред Бул. Както е известно, Макларън бяха дисквалифицирани от миналогодишния шампионат във Формула 1 и в крайното класиране тимът беше поставен последен. Заради супер шпионския скандал с Ферари и наказанията за Рон Денис компания, през 2008 година Люис Хамилтън и Хейки Ковалайнен ще се състезават съответно с последните номера 22 и 23.

Организаторите в Бахрейн съобщиха, че край Манама, Макларън ще получи последните места в бокса, както е според правилата. На по-модерните писти, като "Сахир" и "Сепанг", Макларън нямало как да имат проблеми с гаражите си, защото инфраструктурата е на много високо ниво. Но на по-стари трасета, като "Каталуния", "Силвърстоун", "Интерлагос" и др, екипът на британците щял да има неприятности най-вече с огромния си моторхоум и комуникационен център. Особено на пистите в Европа, падокът около последните гаражи в бокса бил по-тестен и нямало много място.


Хайдфелд: Целта ни е титлата догодина

Изображение

Германският пилот на БМВ Заубер Ник Хайдфелд заяви, че въпреки силното представяне на тима в началото на сезона целта пред БМВ остава непроменена и тя е отборът да е в борбата за титлата през 2009 година. Германският тим има две втори места в две състезания от началото на сезона. "Досега вървяхме стъпка по стъпка и това ни свърши чудесна работа. Целта ни за настоящия сезон си остава непроменена. Искаме да бъдем в битката за шампионската титла през 2009 година", коментира Хайдфелд. В БМВ обаче все пак се надяват да спечелят състезание през 2008 година. "Който и да се бори за титлата, ние трябеа да сме в състояние да печелим. Все още обаче не сме стигнали до тази фаза", заяви той.



Барикело не мисли за оттегляне

Изображение

Пилотът на Хонда Рубенс Барикело сподели, че засега изобщо не мисли за оттегляне от Формула 1. Бразилецът е убеден, че може да се състезава поне още две или три години. В момента 35-годишният Барикело е най-опитният пилот в кервана, а тази седмица в Бахрейн ще изравни рекорда за най-много състезания - 256. "Това съвсем не е последната ми година във Формула 1. Искам да завърша кариерата си с повече от 300 състезания", заяви Барикело,


Аеродинамиката в F1 през 2008 година

Изображение

Аеродинамиката на болидите от Формула 1 през 2008 г. е основна тема в априлския брой на списание ClubF1. Причината за това е, че именно детайлите в тази област вероятно ще определят успеха през новия сезон, първите два старта от който са подробно отразени в изданието. Освен това зад лидерите от Ферари и Макларън ври и кипи, което е допълнително основание за подробното разглеждане на аероелементите.

Специално място е отделено на Жан Тод, който се оттегли от поста си на главен изпълнителен директор на Ферари и на практика така се сложи край на една истинска епоха в Скудерията. Самият французин обясни на Сепанг решението си и какво възнамерява да прави в бъдеще.

В априлския брой също така ще се срещнете с цели четирима пилоти от новото поколение състезатели във Формула 1 - Казуки Накаджима, Нико Розберг, Адриан Сутил и Тимо Глок. Разказът на шефовете в Бриджстоун за това какво се случва с гумите - този изключително важен компонент през 2008 г. - е друг специален материал от пистата Сепанг с детайли, които ще са важни за целия световен шампионат напред.

Но понеже светът не е само Формула 1, любителите и на други категории автомобилен спорт имат шанса да научат последните новини около Крум Дончев и сътрудничеството му с четирикратния световен рали шампион Томи Макинен, както и да разберат развитието в тренировките на Димитър Илиев и Пламен Кралев преди началото на сериите GT.

Гост в рали секцията е и самият Себастиен Льоб - четирикратният първенец на планетата в световния рали шампионат разказва за предизвикателствата пред себе си в ексклузивно интервю за списанието.


Макс Моузли пропуска Бахрейн, Формула 1 се разширява с още две писти

Изображение

Президентът на Международна федерация по автомобилизъм (ФИА) Макс Моузли няма да присъства на третото за сезона състезание от Формула 1 за Голямата награда на Бахрейн, след като бе забъркан в грандиозен секс скандал от британския "News of the World".

"Моузли трябваше да присъства на състезанието в Бахрейн, но съдебни дела го задържат в Лондон", заяви говоител на ФИА.

В писмо до всички международни подраздели на ФИА и Съвета пмоторните спортове, Моузли се извини за срама, нанесен от английската медия. Президентът на ФИА допълни, че възнамерява дапредприеме съдебни мерки срещу изданието и че няма никакви намерения да подава оставка.

"Няма да позволя на подобни неща да попречат на работата ми във ФИА" категоричен е 67-годишният Моузли.

В същото време след среща в Бахрейн между шефове на отбори в моторните спортове, стана ясно, че Формула 1 може да бъде разширена на 20 състезания, на мястото на сегашните 18.

"Мисля, че състезанията са много, но това ще бъде правилно решение. Предизвикателството е огромно, но съвместната работа между отборите ме окуръжава", заяви президентът на "Ред Бул" Кристиан Хорнер.

Формула 1 се сдоби с две нови писти през този сезон във Валенсия и Сингапур, но американската Индианаполис вече я няма. Първи старт през 2009-а година ще има на Абу Даби, а през 2010-аи в Република Корея. Дубай и Катар също чакат за място в календара на ФИА.

"Приветствам разширението и чистосърдечно поздравявам Бърни Екълстоун за прокарването на тази идея. Трябва обаче да сложим максималната граница на 20 състезания за да има нормална почивка през зимата", заяви шефът в Макларън Рон Денис.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 03 Апр 2008, 23:30

Автомобилните концерни във Ф1 за секс скандала с Мозли: Позор!

Изображение

Голяма част от автомобилните производители във Формула 1 нападнаха остро президента на ФИА Макс Мозли за участието му в мега секс скандала развихрил се тази седмица. БМВ, Мерцедес, Тойота и Хонда пуснаха официални декларации до медиите, в които осъждат непристойното му поведение. Баварците и Мерцедес дори определят случката с Мозли, като позор!
"Съдържанието на тези публикации е позорно. Ние от БМВ и Мерцедес се дистанцираме напълно от тях. Инцидентът касае, не само личния живот на Макс Мозли, но и неговия професионален във ФИА. Това все пак е световната автомобилна федерация, която ръководи множество клубове. Последствията от скандала ще бъдат големи и ще се разпространят далече извън автомобилната състезателна индустрия. Очакваме адекватна реакция от членовете на ФИА", се казва в общата декларация на БМВ и Мерцедес.

Японците от Тойота пък пишат: "Тойота Моторспорт не приема никакво поведение, което може да навреди на имиджа на Формула 1. Особено когато става дума за поведение съзрано с различни форми на расизъм и анти-семитизъм. Важните фигури, които ръководят бизнес като автомобилната индустрия, трябва да спазват норми на поведение. Когато всички факти станат известни, ФИА ще трябва да реши, дали Макс Мозли е нарушил моралното поведение задължително за такъв пост във ФИА".

Хонда също пуснаха декларация и взеха отношение по казуса с Мозли: "Абсолютно необходимо е хора на подобен пост да поддържат високи стандарти. Отборът на Хонда е изключително разочарован от последните събития свързани с Макс Мозли. Притесняваме се, че репутацията на Формула 1 и на всички участници е наранена. Настояваме ФИА да разгледа с повишено внимание казуса и да вземе решение, което е в интересите на Формула 1 и моторспорта".

Вчера говорителят на Мозли обяви, че той няма да пристигне в Бахрейн за предстоящата Гран при в неделя. Мозли е решен да не се поддаде на напрежението около грандиозния секс скандал, в който бе забъркан, и да не взема прибързани решения за бъдещето си. Също така вчера в отворено писмо изпратено да борда на ФИА, членовете на Световния автомобилен съвет и другите организации под шапката на Международната автомобилна федерация, Макс Мозли се извинява, ако изнесените факти от личния му живот са поставили някой в неудобно положение. Британецът даде ясно да се разбере, че иска да остане начело на ФИА. Макс твърди, че публикациите за неговия сексуален живот в "News of the World" имат за цел да го дискредитират. Той напълно отрече, че в сцените заснети на видео има неща свързани с нацизма и евреите. Мозли обявява официално, че ще съди до дупка британския таблоид.


Шумахер: Маса ще обърне нещата в своя полза

Изображение

Седемкратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер е убеден, че пилотът на Ферари Фелипе Маса съвсем скоро ще обърне нещата в своя полза, като заличи неприятния старт на сезона. Въпреки това Пилето призна, че Маса няма право на повече грешки, след като след две състезания от началото на сезона все още не е спечелил нито една точка.

"Фелипе има нула точки на сметката си, така че това определено не е един от най-добрите стартове на годината за него. Той изигра всичките си джокери и вече не му е останал нито един. Но той ще обърне нещата в своя полза много скоро. Фелипе все още има големи шансове да спечели титлата тази година. Маса е много концентриран, знае какво прави и какво трябва да направи. Напрежението е нещо нормално в света на Формула 1 и аз съм убеден, че той знае отлично как да се справя с него", коментира германецът.

Шумахер заяви, че състезанието в Бахрейн предлага на Маса чудесна възможност да се реабилитира за първите два старта. "Фелипе беше най-бърз в Малайзия, а трябва да си много добър, за да го направиш. След това пък нямаше никакъв късмет. Миналата година той беше много силен в Бахрейн, така че не виждам причина защо да не го направи отново и да спечели убедително", каза Шумахер.


БМВ няма да е в битката за титлата, убеден е Шумахер

Изображение

Отборът на БМВ няма да успее да се намеси в борбата за шампионската титла при конструкторите във Формула 1, убеден е седемкратният световен шампион Михаел Шумахер. Германецът очаква БМВ да не успее да задържи високото си ниво след двете втори места от началото на сезона. "Очаквам БМВ да имат няколко силни момента през сезона, дори повече, отколкото очакваме. Но като се видят нещата накрая, ще стане ясно, че не могат да задържат нивото си през цялата година. Мисля, че ни очаква пряка битка между Ферари и Макларън. Няма да има нито един отбор, който да има реални шансове да се бори с тях за титлата до самия край", коментира той.

Според Шумахер пилотите на БМВ Ник Хайдфелд и Роберт Кубица няма да могат да борят за титлата при пилотите, но специално обърна внимание върху младия пилот на Торо Росо Себастиан Фетел. "Мисля, че младият ми сънародник Себастиан Фетел ще бъде голямата изненада през този сезон. Той се справя много добре въпреки резултатите си от първите две състезания", заяви Шуми.


Мозли отвърна на атаките на БМВ и Мерцедес

Изображение

Замесеният в грандиозен секс скандал президент на Международната автомобилна федерация (ФИА) Макс Мозли, отговори по много странен начин на днешната обща декларация на автомобилните концерни БМВ и Мерцедес. По-рано пре деня, БМВ, Мерцедес, Тойота и Хонда нападнаха остро Мозли и пуснаха официални декларации до медиите, в които осъждат непристойното му поведение. Баварците и Мерцедес дори определиха случката с Мозли, като позор!

Британецът отвърна на удара, като обяви, че е трябвало производителите да се свържат първо с него, а не да пишат декларации. Мозли заяви, че нападките срещу него са много странни, като се имало в предвид участието на БМВ и Мерцедес по време на Втората световна война. Както е известно, по това време Мерцедес и БМВ участват активно във военната индустрия на нацистка Германия, водена от Адолф Хитлер. В супер секс скандала Мозли е разобличен от таблоида "News of the World" в шокиращо видео, как британецът участва в садо-мазо оргия. Самото действие представлявало пресъздаване на ужасите в нацистките концлагери по време на Втората световна война. Мозли е син на известния британски нацистки лидер Осуалд Мозли, който почина през 1980 година. Осуалд много уважавал и харесвал не кой да е, а самият Хитлер и го поканил на сватбата си с Диана Митфорд. Женитбата се състояла в Берлин през 1936 година в дома на друг известен нацистки лидер Гьобелс.


"Имайки предвид историята на БМВ и Мерцедес, особено преди и по време на Втората световна война, напълно разбирам защо искат да се дистанцират от правилно опеменатото от тях позорно съдържание в тези публикации. За съжаление БМВ и Мерцедес не се свързаха с мен и не ме попитаха дали изнесената информация е вярна. Без съмнение ФИА ще отговори на производителите, а аз ще отговоря на таблоида в съда", сподели Мозли.

Макс твърди, че публикациите за неговия сексуален живот в "News of the World" имат за цел да го дискредитират. Той напълно отрече, че в сцените заснети на видео има неща свързани с нацизма и евреите. Мозли обявява официално, че ще съди до дупка британския таблоид.


От Ред Бул спрели Фетел за Макларън

Изображение

Германският пилот на Торо Росо Себастиан Фетел разкри, че е имал възможност да се състезава за тима на Макларън-Мерцедес през 2008 година, но от Ред Бул са му попречили. Младокът има договор с Ред Бул за още няколко сезона и когато от Макларън са го потърсили за заместник на Фернандо Алонсо, изобщо не са започнали преговори. "Очевидно това беше голям шанс за мен, а такива шансове не се появяват много често в живота. Точно сега има само два отбора, с които човек може да спечели шампионската титла и това е единият от тях. Аз обаче съм убеден, че този шанс ще дойде отново, с който и да е отбор. Щеше да е много хубаво, но в крайна сметка не съм много тъжен. От Ред Бул не ме пуснаха, аз обаче съм щастлив тук", коментира той.


Маса: Очаквам силен резултат в Бахрейн

Изображение

Пилотът на Ферари Фелипе Маса сподели, че очаква силен резултат в състезанието за Гран при на Бахрейн на пистата "Сахир" тази неделя. Както е известно, до този момент бразилецът не успя да завърши в нито едно от двете състезания от началото на сезона и няма нито една точка на сметката си. Той категорично отрече да има проблеми с новите правила във Формула 1. "Определено не. Чувствам се много удобно с болида. Просто не мога да постигна добър резултат. Случват се такива неща, но аз знам какво правя и какво трябва да направя, за да съм достатъчно бърз. Въпреки че завършихме слабо в Малайзия, все пак спечелих пол-позишън, направих много добра обиколка и знам, че имам бърза кола. Така че просто трябва да сглобим всички елементи от пъзела", коментира Маса.

Той беше категоричен, че завъртането му в Малайзия не е било по негова вина. "В Австралия имахме проблем с колата, а в Малайзия не мога да кажа, че отпаднах заради пилотска грешка, защото това не е така. Сега мисля само за състезанието. Важното е, че имаме добра кола и добър тим и очаквам да постигна силен резултат. Единственият начин да сме доволни е да псотигнем някакъв успех. Аз не съм от онези, които постоянно гледат назад и се оплакват. Този уикенд имаме състезание и аз ще се боря за победата", заяви той.


Мозли свика спешна среща на ФИА

Изображение

Замесеният в мега секс скандал президент на ФИА Макс Мозли свика спешна среща на Генералната Асамблея на Международната автомобилна федерация, на която ще се обсъждат обвиненията на британския таблоид "News of the world". В резултат на множеството искания от различни страни във Формула 1 за реакция на ФИА, Мозли поиска от Сената на организацията за среща в Париж при първа възможност. Сенатът на ФИА се състои от повече от 200 души. От ФИА обявиха, че повече няма да коментират този въпрос. Очаква се утре Макс Мозли отново да пусне отворена декларация до медиите. Самият британец иска с тази среща да се убеди, че членовете на ФИА ще го подкрепят и ще продължат да му гласуват доверие. Мозли вече официално потвърди своето намерение да не се оттегля от ръководния си пост във ФИА.
Днес голяма част от автомобилните производители във Формула 1 нападнаха остро президента Мозли. БМВ, Мерцедес, Тойота и Хонда пуснаха официални декларации до медиите, в които осъждат непристойното му поведение. Баварците и Мерцедес дори определят случката с Мозли, като позор!
Изображение

Предишна

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook