ГП на Австралия 16.03.2008

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

ГП на Австралия 16.03.2008

Мнение от bam-bam » 15 Мар 2008, 0:32

Изображение

Пистата "Албърт парк" в Мелбърн се използва за автомобилни състезания още от далечната 1953 година. Тя е непрестанно в календара на Формула 1 от 1996 година. Както личи от името и, "Албърт парк" се намира в един от най-красивите паркове на града. Трасето е по средата на езеро и пилотите от Формула 1 винаги са казвали, че то спокойно може да спечели приза за най-красива писта от календара. Част от пистата се използва целогодишно от пътната мрежа на града и това създава огромни трудности за състезателите. Обикновено всеки път преди началото на свободните тренировки в петък, асфалта е много мръсен и това пречи на сцеплението на автомобилите. Изпреварванията са много трудни и единственото възможно място за това е в края на старт-финалната права. Натоварванията върху спирачките на колите са едни от най-големите от всички останали стартове от сезона във Формула 1.



Писта: Албърт Парк

Начало (местно/българско време): 15:30/06:30 часа

Дължина на обиколка: 5,303 км

Обиколки: 58

Дистанция на състезанието: 307,574 км

Първи победител: 1996 г. Деймън Хил (Уилямс)

Първи пол-позишън на трасето: 1996 г. Жак Вилньов (Уилямс)

Най-бърза обиколка по време на състезание: М.Шумахер (Ферари) 1:24,125 минути (2004)

Най-бърза обиколка по време на квалификация: М.Шумахер (Ферари) 1:24,408 минути (2004)


Подиум 2006 година: 1. Фернандо Алонсо (Рено), 2.Кими Райконен (Макларън-Мерцедес), 3.Ралф Шумахер (Тойота)


Всички победители за Гран при на Австралия във Формула 1:

1985 Кеке Розберг (Уилямс-Хонда) - Аделаида

1986 Ален Прост (Макларън-ТАГ) - Аделаида

1987 Герхард Бергер (Ферари) - Аделаида

1988 Ален Прост (Макларън-Хонда) - Аделаида

1989 Тиери Бутсен (Уилямс-Рено) - Аделаида

1990 Нелсън Пикет (Бенетон-Форд) - Аделаида

1991 Аертон Сена (Макларън-Хонда) - Аделаида

1992 Герхард Бергер (Макларън-Хонда) - Аделаида

1993 Аертон Сена (Макларън-Форд) - Аделаида

1994 Найджъл Менсъл (Уилямс-Рено) - Аделаида

1995 Деймън Хил (Уилямс-Рено) - Аделаида

1996 Деймън Хил (Уилямс-Рено) – Албърт парк

1997 Дейвид Култард (Макларън-Мерцедес) - Албърт парк

1998 Мика Хакинен (Макларън-Мерцедес) - Албърт парк

1999 Еди Ървайн (Ферари) - Албърт парк

2000 Михаел Шумахер (Ферари) - Албърт парк

2001 Михаел Шумахер (Ферари) - Албърт парк

2002 Михаел Шумахер (Ферари) - Албърт парк

2003 Дейвид Култард (Макларън-Мерцедес) - Албърт парк

2004 Михаел Шумахер (Ферари) - Албърт парк

2005 Джанкарло Физикела (Рено) - Албърт парк

2006 Фернандо Алонсо (Рено) - Албърт парк

2007 Кими Райконен (Ферари) - Албърт парк



Първа свободна тренировка :

1 Кими Райконен Ферари 1:26.461
2 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 1:26.948
3 Фелипе Маса Ферари 1:26.958
4 Хейки Ковалайнен Макларън - Мерцедес 1:27.114
5 Марк Уебър Ред Бул - Рено 1:28.263
6 Фернандо Алонсо Рено 1:28.360
7 Роберт Кубица БМВ - Заубер 1:28.579
8 Тимо Глок Тойота 1:28.913
9 Себастиан Фетел Торо Росо - Ферари 1:28.957
10 Ярно Трули Тойота 1:29.014
11 Дженсън Бътън Хонда 1:29.124
12 Джанкарло Фисикела Форс Индия 1:29.230
13 Дейвид Култард Ред Бул - Рено 1:29.301
14 Себастиян Бурде Торо Росо - Ферари 1:29.363
15 Рубенс Барикело Хонда 1:29.533
16 Ник Хайдфелд БМВ - Заубер 1:29.561
17 Адриан Сутил Форс Индия 1:30.155
18 Нелсън Пикет - младши Рено 1:30.357
19 Такума Сато Супер Агури - Хонда 1:31.048
20 Антъни Дейвидсън Супер Агури - Хонда 1:31.771
21 Казуки Накаджима Уилямс - Тойота 1:35.053
22 Нико Розберг Уилямс - Тойота без време



Втора свободна тренировка :

1 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 1:26.559
2 Марк Уебър Ред Бул - Рено 1:27.473
3 Фелипе Маса Ферари 1:27.640
4 Хейки Ковалайнен Макларън - Мерцедес 1:27.683
5 Дейвид Култард Ред Бул - Рено 1:28.037
6 Кими Райконен Ферари 1:28.208
7 Ярно Трули Тойота 1:28.292
8 Нико Розберг Уилямс - Тойота 1:28.352
9 Джанкарло Фисикела Форс Индия 1:28.469
10 Тимо Глок Тойота 1:28.582
11 Дженсън Бътън Хонда 1:28.632
12 Ник Хайдфелд БМВ - Заубер 1:28.731
13 Фернандо Алонсо Рено 1:28.779
14 Рубенс Барикело Хонда 1:28.849
15 Роберт Кубица БМВ - Заубер 1:28.860
16 Казуки Накаджима Уилямс - Тойота 1:29.077
17 Адриан Сутил Форс Индия 1:29.161
18 Себастиян Фетел Торо Росо - Ферари 1:29.193
19 Нелсън Пикет - младши Рено 1:29.518
20 Себастиян Бурде Торо Росо - Ферари 1:29.605
21 Такума Сато Супер Агури - Хонда 1:30.663
22 Антъни Дейвидсън Супер Агури - Хонда 1:31.527



Трета свободна тренировка:

1 Роберт Кубица БМВ - Заубер 1:25.613
2 Ник Хайдфелд БМВ - Заубер 1:25.950
3 Фернандо Алонсо Рено 1:26.082
4 Нико Розберг Уилямс - Тойота 1:26.171
5 Дейвид Култард Ред Бул - Рено 1:26.385
6 Марк Уебър Ред Бул - Рено 1:26.407
7 Дженсън Бътън Хонда 1:26.502
8 Себастиян Фетел Торо Росо - Ферари 1:26.663
9 Джанкарло Фисикела Форс Индия 1:26.682
10 Ярно Трули Тойота 1:26.882
11 Фелипе Маса Ферари 1:27.020
12 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 1:27.084
13 Тимо Глок Тойота 1:27.162
14 Кими Райконен Ферари 1:27.163
15 Нелсън Пикет - младши Рено 1:27.284
16 Рубенс Барикело Хонда 1:27.333
17 Адриан Сутил Форс Индия 1:27.489
18 Себастиян Бурде Торо Росо - Ферари 1:27.578
19 Казуки Накаджима Уилямс - Тойота 1:27.601
20 Хейки Ковалайнен Макларън - Мерцедес 1:27.992
21 Такума Сато Супер Агури - Хонда 1:28.363
22 Антъни Дейвидсън Супер Агури - Хонда 1:28.912


Стартова решетка на пистата „Албърт парк” за Гран при на Австралия:

1 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 1:26.572 1:25.187 1:26.714
2 Роберт Кубица БМВ - Заубер 1:26.103 1:25.315 1:26.869
3 Хейки Ковалайнен Макларън - Мерцедес 1:25.664 1:25.452 1:27.079
4 Фелипе Маса Ферари 1:25.994 1:25.691 1:27.178
5 Ник Хайдфелд БМВ - Заубер 1:25.960 1:25.518 1:27.236
6 Ярно Трули Тойота 1:26.427 1:26.101 1:28.527
7 Нико Розберг Уилямс - Тойота 1:26.295 1:26.059 1:28.687
8 Дейвид Култард Ред Бул - Рено 1:26.381 1:26.063 1:29.041
9 Тимо Глок Тойота 1:26.919 1:26.164 1:29.593
10 Себастиян Фетел Торо Росо - Ферари 1:26.702 1:25.842 без време
11 Рубенс Барикело Хонда 1:26.369 1:26.173
12 Фернандо Алонсо Рено 1:26.907 1:26.188
13 Дженсън Бътън Хонда 1:26.712 1:26.259
14 Казуки Накаджима Уилямс - Тойота 1:26.891 1:26.413
15 Марк Уебър Ред Бул - Рено 1:26.914 без време
16 Кими Райконен Ферари 1:26.140 без време
17 Джанкарло Фисикела Форс Индия 1:27.207
18 Себастиян Бурде Торо Росо - Ферари 1:27.446
19 Адриан Сутил Форс Индия 1:27.859
20 Такума Сато Супер Агури - Хонда 1:28.208
21 Нелсън Пикет - младши Рено 1:28.330
22 Антъни Дейвидсън Супер Агури - Хонда 1:29.059



Крайно класиране :


1 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 58 1:34.50.606 часа 1 10
2 Ник Хайдфелд БМВ - Заубер 58 +5,4 секунди 5 8
3 Нико Розберг Уилямс - Тойота 58 +8,1 7 6
4 Фернандо Алонсо Рено 58 +17,1 11 5
5 Хейки Ковалайнен Макларън - Мерцедес 58 +18,0 3 4
6 Казуки Накаджима Уилямс - Тойота 57 +1 обиколка 13 3
7 Себастиян Бурде Торо Росо - Ферари 55 +3 обиколки/отпаднал 17 2
8 Кими Райконен Ферари 54 + 4 обиколки/отпаднал 15 1
9 Роберт Кубица БМВ - Заубер 50 +5 обиколки/отпаднал 2
10 Тимо Глок Тойота 44 +14 обиколки/отпаднал 19
11 Такума Сато Супер Агури - Хонда 33 +25 обиколки/отпаднал 20
12 Нелсън Пикет - младши Рено 31 +27 обиколки/отпаднал 21
13 Фелипе Маса Ферари 30 +28 обиколки/отпаднал 4
14 Дейвид Култард Ред Бул - Рено 26 +32 обиколки/отпаднал 8
15 Ярно Трули Тойота 20 +38 обиколки/отпаднал 6
16 Адриан Сутил Форс Индия 9 +49 обиколки/отпаднал 18
17 Марк Уебър Ред Бул - Рено 1 +57 обиколки/отпаднал 14
18 Дженсън Бътън Хонда 1 +57 обиколки/отпаднал 12
19 Антъни Дейвидсън Супер Агури - Хонда 1 +57 обиколки/отпаднал 22
20 Себастиан Фетел Торо Росо - Ферари 1 +57 обиколки/отпаднал 9
21 Джанкарло Фисикела Форс Индия 1 +57 обиколки/отпаднал 16
22 Рубенс Барикело Хонда 58 +52,4/дисквалификация 10


Временно класиране при пилоти:

1 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 10
2 Ник Хайдфелд БМВ - Заубер 8
3 Нико Розберг Уилямс - Тойота 6
4 Фернандо Алонсо Рено 5
5 Хейки Ковалайнен Макларън - Мерцедес 4
6 Казуки Накаджима Уилямс - Тойота 3
7 Себастиян Бурде Торо Росо - Ферари 2
8 Кими Райконен Ферари 1
9 Ярно Трули Тойота 0
10 Антъни Дейвидсън Супер Агури - Хонда 0
11 Нелсън Пикет - младши Рено 0
12 Адриан Сутил Форс Индия 0
13 Себастиан Фетел Торо Росо - Ферари 0
14 Рубенс Барикело Хонда 0
15 Роберт Кубица БМВ - Заубер 0
16 Фелипе Маса Ферари 0
17 Марк Уебър Ред Бул - Рено 0
18 Джанкарло Фисикела Форс Индия 0
19 Тимо Глок Тойота 0
20 Дейвид Култард Ред Бул - Рено 0
21 Дженсън Бътън Хонда 0
22 Такума Сато Супер Агури - Хонда 0


Временно класиране при конструктури:


1 Макларън - Мерцедес 14
2 Уилямс - Тойота 8
3 БМВ - Заубер 8
4 Рено 5
5 Хонда 3
6 Торо Росо - Ферари 1
7 Ферари 0
8 Ред Бул - Рено 0
9 Тойота 0
10 Супер Агури - Хонда 0
11 Форс Индия 0


Изображение
Последна промяна bam-bam на 17 Мар 2008, 1:41, променена общо 2 пъти
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 15 Мар 2008, 0:43

Райконен най-бърз на първата тренировка в Мелбърн

Изображение

Световният шампион Кими Райконен (Ферари) даде най-добро време в първата петъчна свободна тренировка преди неделното Гран при на Австралия, 1-ви кръг от световния шампионат на Формула 1. Втори на пистата "Албърт парк" остана Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес). Трети се нареди Фелипе Маса (Ферари). Четвърти финишира Хейки Ковалайнен (Макларън-Мерцедес). Пети и шести завършиха съответно Марк Уебър (Ред Бул) и Фернандо Алонсо (Рено).

Пилотът на БМВ Ник Хайдфелд имаше честта да бъде първият състезател появил се на пистата за сезон 2008, а шампионът от сериите Чемпкар Себастиян Бурде завъртя първата обиколка за време, 15 минути след началото на сесията. В средата на тренировката Хамилтън даде най-добро време и водеше до последните минути преди Кими да запише най-добрия резултат. Маса се опита да подобри времето на Люис, но заради трафика на пистата остана по-назад. Двукратният шампион Фернандо Алонсо излезе на два пъти за кратко извън трасето, а неговият съотборник и новак в тима на Рено - Нелсън Пикет младши се завъртя на 13-ти завой. Това предизвика сесията да бъде спряна с червени знамена, но само за кратко. Дейвид Култард (Ред Бул) също имаше технически проблеми с колата си, а Нико Розберг (Уилямс-Тойота) не успя да запише време поради проблем със скоростната кутия.

Времето на пистата е слънчево и топло. Втората петъчна тренировка в Австралия започва точно в 05,00 часа българско време.


Денис и Доменикали също разменят комплименти

Изображение

Взаимоотношенията между топ-отборите във Формула 1 Ферари и Макларън-Мерцедес изглежда навлизат в нова ера. Поне това показват последните изказвания на шефа на "Черните кончета" Стефано Доменикали и боса на британците Рон Денис. Както е известно, главно заради шпионския скандал, Денис не се разбира много със сегашния изпълнителен директор и бивш ръководител на екипа на Скудерията в Гран при Жан Тод. Доменикали се изказа ласкаво за големите британски конкуренти на италианците - Уилямс и Макларън
"Рон Денис и Франк Уилямс са създали два от най-великите отбори в историята на Формула 1 и само можем да ги адмирираме. Те са легенди в Гран при", призна Доменикали.

В същото време Рон Денис коментира: "Хубаво е това което е казал Стефано. Той е изключително можещ човек и през последните години свърши страхотна работата във Ферари. Издигна се до ръководния пост и напълно го заслужава".


Ред Бул се разминава "на косъм" от забрана за участие

Изображение

Отборът на Ред Бул е успял да издържи краш-тестовете на ФИА само няколко часа преди началото на петъчните свободни тренировки на пистата "Албърт парк" в Австралия. Така за малко австрийците можеха и да не започнат уикенда в Мелбърн. Проблемът бил в носа на колата RB4, който не покрил нормите за издръжливост на федерацията. Все пак в сряда във Великобритания, носът минал успешно краш-теста. ФИА също даде зелена светлина на Хонда и тяхната RA108 едва в края на миналата седмица.


Макларън анулираха контракта на Кулън

Изображение

Договорът на бившия главен дизайнер на Макларън-Мерцедес Майк Кулън, който беше в центъра на супер шпионския скандал с Ферари, вече е окончателно анулиран. Култън беше отстранен от Макларън още през юли 2007 година, когато в неговата къща в Англия, бяха открити секретните документи на Скудерията. Както е известно, съдебните производства срещу Култън и бившия главен механик на Ферари Найджъл Степни продължават в Италия и Великобритания. Миналият месец Култън се срещна с представители на ФИА, за да обясни своето участие в скандала. Той се извини на италианците и федерацията и му е забранено да се занимава с моторспорт до юли 2009 година.


Хамилтън най-добър във втората сесия в Австралия

Изображение

Пилотът на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън даде най-добро време във втората и последна за деня петъчна тренировка на пистата "Албърт парк", преди неделното Гран при на Австралия, 1-ви кръг от световния шампионат във Формула 1. Втори на 0,9 секунди се нареди местният любимец Марк Уебър (Ред Бул). Трети остана Фелипе Маса с Ферари, а четвърти новият пилот на "Сребърните стрели" Хейки Ковалайнен. Пети финишира Дейвид Култард (Ред Бул). Най-бързият от първата тренировка рано сутринта Кими Райконен (Ферари) остана едва 6-ти. Фернандо Алосно с Рено записа слаб 13-ти резултат.



Все пак времето на Кими от сутринта 1:26,461 минути остана като най-доброто днес в Мелбърн. При един от опитите си да подобри времето на Уебър и Хамилтън, Маса изпусна от управление своята кола на завой номер 12 и с много висока скорост се озова в зоната за сигурност. На тази тренировка за пореден път си проличаха трудностите, които имат пилотите при рязко спиране и завиване. Без тракшън-контрол от този сезон (системата помагаща на пилота в завоите и предотвратяваща превъртането на колелата) и системата "engine braking", автомобилите наистина имат различно поведение на пистата.


През по-голямата част от тренировката, изненадващо Уебър беше начело, като едва в края Люис го измести от върха. 10 минути преди края, Трули също се завъртя на завой номер 3 и се прибра пеша в бокса. Отборът на Уилямс имаше проблеми със скоростната кутия в първата сесия, но следобед Розберг записа 8-мо време. Накаджима остана 16-ти.


Времето на пистата остана изключително горещо с температура на въздуха от 37 градуса.


Уебър не бърза да се радва на второто място

Изображение

Пилотът на Ред Бул Марк Уебър омаловажи изненадващото си представяне от днешната тренировка преди първата за сезона Гран при на Австралия. Местният идол записа втори резултат, като се нареди зад пилота на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън. Уебър бе реалист и заяви, че от свободните тренировки не може да се правят генерални изводи за формата на тима.


"В отбора сме наясно, че петъчните резултати не показват реално в каква форма се намираме спрямо останалите отбори. Все пак съм доволен от представянето на колата днес", призна Уебър. "Всички свършихме страхотна работа и сме готови за квалификациите. Знаем, че няма да бъдем в тройката, а ще се борим за влизане в точките", завърши австралиецът.


Труден старт за БМВ

Изображение

Високи температури, силен вятър и много прашно трасе посрещнаха отборите по време на тренировките преди първата Гран при за сезон 2008 в Австралия.


Пилотът на БМВ-Заубер Роберт Кубица изпитваше трудности и в двете тренировъчни сесии днес. Полякът завърши деня с петнайсето място в класирането.


"Освен работата по настройките на окачването, пробвахме и двата типа гуми", сподели Кубица. "Износването им при тези температури е доста притеснително. Трябва да анализираме резултатите, които събрахме, и да решим проблема с гумите", завърши полякът.


Съотборникът му Ник Хайдфелд спря своя F1.08 30 минути преди края на сесията заради дефект в електрониката. Във втората част германецът успя да изпълни програмата си и се класира дванайсети.


"Трудно е да се прогнозира от показаните резултати днес. Ще трябва да изчакаме до втората част на квалификацията утре", сподели Ник. "Повечето коли, наредили се днес пред нас в класирането, бяха с по-малко заредено гориво", завърши германецът.


Кими недоволен от втората тренировка

Изображение

Днес отборът на Ферари проведе в Австралия първите си две тренировки от новия сезон във Формула 1. Световният шампион Кими Райконен даде първо време рано тази сутрин 1:26,461 минути, като този резултат остана, като най-добрия за деня. Във втората тренировка "Айсмен" финишира едва 6-ти. Маса пък остана 3-ти във втората сесия.
"Не съм много щастлив от начина по който се разви тренировката. Сутринта намерихме по-добрите настройки, но следобед имахме затруднения и това се вижда от времената. Трябва внимателно да анализираме данните, за да променим картината утре", коментира Кими.

"Като цяло съм доволен от този старт на сезона. Темпото ми е добро в по-продължителните обиколки. Завъртях се и не можах да пробвам последния ми приготвен комплект гуми. По-твърдите гуми са много постоянни, а другият тип дава скорост в първите турове, но след това започва да създава главоболия", заяви Маса.


В Хонда доволни от резултатите

Изображение

Пилотите на Хонда Рубенс Барикело и Дженсън Бътън останаха доволни от представянето на тима и очакват по-добри резултати на утрешната квалификация преди първата за сезона Гран при на Австралия. Днес по време на втората тренировка Бътън се класира 11-и, а Барикело остана 14-и.


"Днес денят бе добър за нас. Концентрирахме се над работата с гумите и извличането на най-доброто от колата", сподели Бътън. "Всичко мина гладко и без проблеми. Не мога да сравня нашите резултати с тези на конкуренцията, докато не започне квалификацията утре", завърши той.


"Все още е рано да се каже как ще се представим на квалификациите", сподели Барикело. "Направихме добър тест днес, но петъчните резултати не могат да бъдат база за сравнение с нашите конкуренти, защото всеки си следва собствената програма. Нашата цел е да се представим по най-добрия начин утре и да влезем в зоната на точките в неделя", завърши бразилецът.


Алонсо: Горещ ден, квалификацията ще е трудна

Изображение

Отборът на Рено не започна по най-добрия начин новия сезон във Формула 1. Днес по време на първите тренировки на пистата "Албърт парк" в Австралия, Фернандо Алонсо записа едва 13-ти резултат с изоставане на повече от 2 секунди от постижението на първия Хамилтън. Съотборникът му Нелсиньо Пикет имаше технически проблеми с колата си, а в първата сесия бразилецът се завъртя и комисарите показаха червени знамена. В крайна сметка Пикет завърши деня на 19-та позиция.
"Трудно начало на сезона", заяви главният инженер на Рено Пат Саймъндс. "Сменихме скоростната кутия на Пикет и той пропусна голяма част от втората сесия. Фернандо направи доста обиколки, но все още има какво да се желае от баланса на колата. Като цяло сме в златната среда и изоставаме от лидерите", допълни той.

От своя страна Алонсо коментира: "Този ден беше много горещ със силен вятър, но условията бяха еднакви за всички. Работихме по настройките и свършихме полезна работа, но още има какво да се желае по баланса и спирането. Ще се опитаме да оптимизираме нещата. Оставам оптимист за уикенда. Квалификацията ще е много трудна. За мен не е проблем, че сеге не можем да се борим за победи. Всеки си поставя цели и се настройва по свой си начин. Искаме точки в неделя и утре трябва да съм в топ 10 на старта", допълни двукратният световен шампион.


Пикет добави: "Не си представях първия ми ден така. Направих грешка в първата част и това повреди скоростната ми кутия. Отборът трябваше да работи по проблема и загубихме ценно време. Вече опознах пистата и се надявам утре да помогна повече. Знам, че имам още много да уча. Искам да ставам по-уверен с всяка изминала обиколка", завърши бразилецът.


Хамилтън впечатлен от конкуренцията

Изображение

Пилотът на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън започна втория си сезон във Формула 1, като показа добра форма в петъчната тренировка. Люис записа най-добро време днес във втората тренировка, но заяви, че е впечатлен от представянето на основната си конкуренция.


"Чудесно е да се върнем към състезанията отново, и то точно в Мелбърн, където започнах кариерата си във Формула 1 преди една година. Чувството е много специално, когато излезеш от бокса в първата официална тренировка за сезона", сподели Хамилтън. "Постигнахме добър прогрес с колата днес. Нашата конкуренция изглежда доста силно, но е рано да се прогнозира как ще се развият нещата в неделя", завърши британецът.


Ковалайнен въодушевен от първата си официална тренировка

Изображение

За пилота на Макларън-Мерцедес Хейки Ковалайнен днешният ден бе уникален момент. Финландецът направи първата си официална тренировка за "Сребърните стрели", като се представи на добро ниво. Хейки се класира на четвърта позиция и в двете сесии за деня.


"Чувството, когато изкарах за първи път болида на Макларън от бокса днес, беше невероятно", призна Ковалайнен. "Впечатлен съм от професионализма на тима по време на двете тренировки. Времето бе малко по-топло от очакваното, а и вятърът беше нещо, с което трябваше да се съобразяваме. Все пак направихме важни настройки за предстоящия уикенд. Страдахме от грейнинг в първата сесия, но нещата се подобриха с отлагането на гума по трасето", завърши той.


Уилямс с проблеми в скоростната кутия

Изображение

Отборът на Уилямс се надява да навакса пропуснатата част от плануваната програма за днешната тренировка. Двамата пилоти на тима Нико Розберг и Казуки Накаджима имаха проблеми със скоростната кутия в сутрешната сесия, заради което успяха да направят едва по три обиколки. Следобед проблемите за Розберг продължиха, но той все пак успя да направи 31 обиколки с най-добро осмо време за деня. Съотборникът му Накаджима кара за първи път на „Албърт парк” и се класира едва 16-и.


Техническият директор на британците Сам Майкъл заяви, че знае в какво се състоят проблемите от тренировката и се надява отборът да ги отстрани до квалификацията утре.


"Сутринта имахме проблеми с издръжливостта на скоростната кутия и на двете ни коли. Това означава, че не успяхме да свършим плануваната работа", сподели Майкълс. "Решимпе проблема през втората сесия, но тогава Нико получи повреда в диференциала. Надяваме се да изчистим дефектите за утрешната квалификция. Загубихме ценно време на пистата и сега ще се наложи да работим цяла нощ по настройките, за да сме във форма утре", завърши той.


"F1 под лупа": Моментът на истината

Изображение

Дългоочакваните първи тренировки за Гран при на Австралия вече са факт! Всички искахме по-скоро да разберем действителните възможности на отделните отбори, но ще трябва да почакаме до квалификацията утре (събота 15.03)! Защо?
Защото част от борбата на пистата задължително включва и заблуждаване на противниците и внимателно ръководене на информацията, за реалните възможности на даден отбор.

Условията, при които предстои да започне битката за световната титла през 2008-ма година.

Асфалтът в "Албърт Парк" е много хлъзгав и всички отбори трябва да включат в подготовката си за състезанието и факторът - "rubber in" (наслояване на каучук). Това е от огромно значение, защото екипите, които успеят да предвидят най-точно какви ще са условията в определените етапи на състезанието ще постигнат баланс в автомобилите си в правилните моменти. По този начин ще имат подчертано предимство. Проблемът, както винаги е точно пресметнатият компромис в подхода с цел максимизиране на представянето на дадения отбор от старта до финала! Затова изборът на настройки, чрез които се залага в едната или другата крайност обикновено не носи резултати.


Например, ако колата бъде настроена за високото сцепление в края на надпреварата и за целта се жертва баланса на автомобила в началото, обикновено пилота или не стига до ..................



Де ла Роса новият председател на Асоциацията на пилотите

Изображение

Тест-пилотът на Макларън-Мерцедес Педро де ла Роса е новият председател на Асоциацията на пилотитте във Формула 1, стана ясно днес. Испанецът зае поста, който остана вакантен, след като досегашният шеф Ралф Шумахер остана без отбор за новия сезон. Де ла Роса беше предпочитаният кандидат за позицията от директорите на асоциацията Фернандо Алонсо и Марк Уебър и се съгласи да поеме длъжността след анонимно гласуване на среща по-рано днес на пистата "Албърт Парк".

"Момчетата ме подкрепиха, така че съм много щастлив да поема позицията. В крайна сметка аз съм член на асоциацията, откакто започнах да се състезавам във Формула 1. Останалите момчета искаха аз да съм председател и това е страхотно. Много съм щастлив, че те ми вярват толкова много", коментира Де ла Роса. Испанецът заяви, че няма намерение да променя философията на организацията, но една от основните му цели ще е да привлече млади пилоти като Кими Райконен и Люис Хамилтън. "Ще продължим това, което асоциацията прави в последните години - да работим заедно с ФИА по въпросите на сигурността. Няма да правим радикални промени. Една от големите ни цели е да привлечем млади пилоти, всички пилоти. Всички трябва да бъдем част от нея, защото тук се работи за сигурността, а сигурността е за всички. Водихме разговори с Хамилтън и Райконен. Ще увелича усилията си да ги привлека", заяви той.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: Rousse,Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: Е34, М20В25+
Детайли за колата: Черен

Мнение от Van » 15 Мар 2008, 7:31

Гран При на Австралия - Квалификация 1

Пилот Време
1. Люис Хамилтън 1:26.714
2. Роберт Кубица 1:26.869
3. Хейки Ковалайнен 1:27.079
4. Фелипе Маса 1:27.178
5. Ник Хайдфелд 1:27.236
6. Ярно Трули 1:28.527
7. Нико Розберг 1:28.687
8. Дейвид Култард 1:29.041
9. Тимо Глок 1:29.593
10. Себастиан Фетел без време
11. Рубенс Барикело 1:26.173
12. Фернандо Алонсо 1:26.188
13. Дженсън Бътън 1:26.259
14. Казуки Накаджима 1:26.413
15. Марк Уебър без време
16. Кими Райконен 1:26.140
17. Джанкарло Фисикела 1:27.207
18. Себастиен Бурде 1:27.446
19. Адриан Сутил 1:27.859
20. Такума Сато 1:28.208
21. Нелсън Пикет - младши 1:28.330
22. Антъни Дейвидсън 1:29.059
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1319
Регистриран на: 24.02.2008
Местоположение: Варна/Разград
Пол: Мъж
Кара: Е34 Individual
Мечтае да кара: BMW М5 Е34 Individual
Детайли за колата: една сбъдната мечта

Мнение от ИлХиТо » 15 Мар 2008, 8:41

Браво Кубица!!!! :clap: :clap: :clap: Изглежда добре се е подготвил тимът на БМВ по време на зимната подготовка. Май ще им объркаме сметките на Макларън и Ферари. :mhihi: :mhihi: :mhihi: Искрено се надявам утре да имаме автомобил на почетната стълбичка, а защо не и първо Гран при :P :P :P.
КОГАТО ФАКТИТЕ ГОВОРЯТ И БОГОВЕТЕ МЪЛЧАТ!

Изображение

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 15 Мар 2008, 9:05

BMW Malchugan написа:Браво Кубица!!!! :clap: :clap: :clap: Изглежда добре се е подготвил тимът на БМВ по време на зимната подготовка. Май ще им объркаме сметките на Макларън и Ферари. :mhihi: :mhihi: :mhihi: Искрено се надявам утре да имаме автомобил на почетната стълбичка, а защо не и първо Гран при :P :P :P.


:yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1853
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: София
Пол: Жена
Мечтае да кара: F32 M4

Мнение от ((:BuKcu:)) » 15 Мар 2008, 9:52

Жалко за Кими и проблемът, който е възникнал...така като гледам редицата няма да се надява на хубава позиция на финала.
Браво на Кубицата, че е успял да се класира на 2ро място, надявам се утре още със старта да изпревари оная маймуна :lalala:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 15 Мар 2008, 13:15

Кубица спечели последната тренировка преди Гран при на Австралия

Изображение

Пилотът на БМВ - Заубер Роберт Кубица изненадващо даде най-добро време в третата и последна тренировка на пистата "Албърт парк", преди неделното Гран при на Австралия, 1-ви кръг от световния шампионат във Формула 1. Втори на 0,337 секунди се нареди съотборникът му Ник Хайдфелд. Трети остана Фернандо Алонсо с Рено, а четвърти - Нико Розберг с Уилямс - Тойота. Пети и шести финишираха двамата пилоти на Ред Бул - Дейвид Култард и местният любимец Марк Уебър. Кими Райконен (Ферари) остана едва 14-и.

Звездата на Макларън - Мерцедес Люс Хамилтън се представи слабо и остана на 12-а позиция, а другият пилот на "Сребърните стрели" Хейки Ковалайнен е чак 20-и.

Тренировъчната сесия бе повече от интересна, като нито един от пилотите на Макларън - Мерцедес и Ферари не успя да се нареди сред първите десет.

Тимо Глок от екипа на Тойота поведе в първите 20 минути, когато големите фаворити още не бяха излезли на пистата. Водачеството постоянно се сменяше преди Фернандо Алонсо да даде най-доброто време до момента - 1:27.157 минути. Тогава се появи Люис Хамилтън, който излезе от пистата в първата си бърза обиколка, а във втората записа четвърто време.

20 минути преди края на тренировката световният шампион Кими Райконен изпревари с нищожните 0.004 секунди постижението на Алонсо и излезе начело. Много скоро Себастиян Ветел от Торо Росо направи фантастична обиколка и изскочи на първо място с около половин секунда пред Райконен.

В заключителните минути от тренировката дуото на БМВ - Заубер Кубица и Хайдфелд изненадаха всички с нови най-бързи времена, доближени единствено от поредната силна обиколка на Алонсо, която го изведе на трета позиция. Далеч по-разочароващо бе представянето на неговия съотборник Нелсън Пикет - младши, останал 15-ти.


Блестящ Хамилтън потегля първи в Мелбърн

Изображение

Звездата на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън спечели с време 1:26,714 минути пол-позишън в днешната квалификация на пистата "Албърт парк" преди неделното Гран при на Австралия, 1-ви кръг от световния шампионат във Формула 1. Втори остана Роберт Кубица (БМВ-Заубер), а трети ще потегли Хейки Ковалайнен (Макларън-Мерцедес). Фелипе Маса (Ферари) остана четвърти, а Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер) пети. Десетката по реда на стартиране допълниха Ярно Трули (Тойота), Нико Розберг (Уилямс-Тойота), Дейвид Култард (Ред Бул), Тимо Глок (Тойота) и младият Себастиян Фетел с Торо Росо.

Световният шампион Кими Райконен (Ферари) получи проблем в налягането на горивната помпа и ще стартира утре едва 16-ти. В края на първата част от квалификацията, финландецът намали на пистата, спря на входа на бокса и беше прибран в гаражите от механиците на "Черните кончета". Така "Айсмен", който беше записал време в първите 20 минути на елиминациите се добра до втората фаза, но заради оказаната му помощ не можеше да продължи. По правилата на Формула 1 той се класира във втората част на елиминациите, но заради оказаната му помощ на пистата от механиците(алеята на босковете е част от трасето) не можеше да продължи да участва във втората фаза на квалификацията. Кими не записа време във вторите 15 минути на елиминациите, но след като вече даден пилот се класирал в тази част, той се води към тази група състезатели между 11-то и 16-то място. От Ферари обясниха, че са могли да оправят проблема, ако Кими се беше добрал САМ до бокса. Ако не му беше помоганто, Райконен щеше със сигурност да се бори за пол-позишън.


Завърналият се в Рено Фернандо Алонсо не успя да се класира в топ 10 и ще тръне утре 12-ти. Към този момент болидът на французите не може да бъде конкурентоспособен на топ-фаворитите Ферари и Макларън-Мерцедес. Съотборникът на Алонсо, дебютантът Нелсиньо Пикет ще потегли едва 21-ви.


Безгрешният днес Хамилтън трябваше да натиска здраво газта, защото Роберт Кубица показа прекрасна форма и имаше всички шансове да тръгне първи. В последните секунди на квалификацията, полякът буквално "изстиска" своята машина, но излезе извън пистата на 12-ти завой. Кубица овладя колата, пресече финала с първо време, но веднага след него Люис го измести и спечели пол-позишън. Второто място на Кубица е най-доброто му класиране в квалификация от Гран при. Съотборникът му Хайдфелд тръгва 5-ти, и към този момент от уикенда, БМВ показват, че са скритият фаворит за победа утре в Австралия. Кубица дори даде най-добро време по време на третата свободна тренировка рано тази сутрин. Маса пък така и не успя да се доближи до скоростта на Хамилтън и ще стартира четвърти веднага след третия Ковалайнен.


Себастиян Фетел също показа своя талант с първото в кариерата си класиране в топ 10. Фетел не успя да запише време в последната част, заради проблеми в горивната помпа, но позицията му е огромен успех за Торо Росо. Съотборникът на Фетел, четирикратният шампион в Чемпкар Себастиян Бурде, остана едва 18-ти.

Динамичната и драматична квалификация се проведе при много топло време с температура на въздуха от около 37 градуса. Сесията беше спряна за няколко минути през втората фаза (15 минути) и с червени знамена, след като местният герой Марк Уебър (Ред Бул) излетя в зоните за сигурност на 7-ми завой и колата му остана в чакъла. Така австралиецът не успя да запише време и ще тръгна 15-ти, точно пред Кими Райконен.


Първият старт от новия сезон във Формула 1 за Гран при на Австралия е в неделя точно в 06,30 часа.


Кими с повреда заради горивната система (уточнение)

Изображение

Мениджърът на Ферари Лука Балдисери бе видимо ядосан, след като световният шампион Кими Райконен получи повреда в налягането на горивната система в края на първата фаза на квалификацията на "Албърт парк" и утре ще стартира в Австралия от незавидната 16-та позиция. Райконен спря в началото на алеята на боксовете в края на първата фаза, и се наложи да бъде вкаран в гаража на “Черните кончета” с бутане от механиците. По правилата на Формула 1 той се класира във втората част на елиминациите, но заради оказаната му помощ от механиците не можеше да продължи да участва във втората фаза на квалификацията.


"Сега трябва да анализираме проблема, но щяхме да отстраним повредата с налягането на горивото, ако можехме да го върнем в квалификацията. Пит-лейна е част от пистата. Такива са правилата", сподели Балдисери. "Сега Райконен трябва да направи това, което стори Фелипе миналата година, но ще трябва да изчакаме до утре", завърши той.


Хамилтън: Можех да бъда и по-бърз

Изображение

Пилотът на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън заяви, че е можел да даде и по-добро време независимо от спечелената първа позиция в квалификацията днес преди старта на сезона в Гран при на Австралия. Британецът, който направи своя дебют на същата писта миналата година, си осигури първата стартова позиция едва в последната си бърза обиколка в третата сесия, побеждавайки изненадата на деня Роберт Кубица с БМВ-Заубер.


"Можеше да се справя и по-добре. Със сигурност обаче първата позиция ме зарадва много. Квалификацията мина чудесно като цяло, може би малко нервно в началото, но това е нормално", сподели Люис. "Не успях да направя най-бързата си обиколка, защото бях забавен от трафика. Основният проблем днес беше да успееш да намериш чиста писта пред себе си за бърза обиколка. В края все пак успях донякъде да го постигна, но преди последния завой видях болид на Уилямс пред мен, който ме забави може би две или три десети. Отборът свърши чудесна работа, като се раздаде до последно. Миналата вечер имахме няколко проблема, но се справихме чудесно. Очаквам утрешният старт да бъде много интересен заради стартирането без лаунч контрол. Добре, че съм от чистата страна на пистата ", завърши британецът.


Кубица: Грешката ми костваше първата позиция

Изображение

Пилотът на БМВ-Заубер Роберт Кубица обясни, че грешката в последната му бърза обиколка в квалификацията днес за Гран при на Австралия му е коствала спечелването на първата позиция на старта. Секунди преди финала на сесията, Роберт Кубица показа прекрасна форма и имаше всички шансове да тръгне първи. В последните секунди, полякът буквално "изстиска" своята машина, но излезе извън пистата на 12-ти завой. Кубица овладя колата, пресече финала с първо време, но веднага след него Люис Хамилън го измести и спечели пол-позишън. Второто място на Кубица е най-доброто му класиране в квалификация от Гран при. Съотборникът му Хайдфелд тръгва 5-ти, и към този момент от уикенда, БМВ показват, че са скритият фаворит за победа утре на "Албърт парк".
"Допуснах грешка на 12-ти завой е минах през тревата. Със сигурност загубих няколко десети от секундата там и това може би ми коства първото място. Поехме риск, знаехме, че можем да постигнем отличен резултат. Рискът не се оправда, не успях и загубих ценно време", призна Кубица. "Благодарение на усилената ни работа напоследък показваме това темпо. Вчера имахме проблеми. Новата кола е много трудна за балансиране. Трудно се намират правилните настройки, особено когато има силен вятър. Дано утре да продължим така и да сме на ниво. Без системата "engine breaking", сега спирам по-добре. Това означава, че сме пропуснали нещо в миналото по тази система, но то си си остава там. Сега гледаме напред и сме в добра форма", допълни полякът, записал първи резултат в последната свободна тренировка рано тази сутрин.


Трули: Очаквайте още от Тойота

Изображение

Пилотът на Тойота Ярно Трули вярва, че неговият тим може да поднесе изненадата в Гран при на Австралия утре. Италианецът направи много силна квалификация днес и ще стартира от шеста позиция утре. Трули не е доволен от настройките на колата си и очаква времената му утре да се подобрят.


"Шестата стартова позиция е наистина добро начало на сезона. Квалификацията беше много тежка, а и не останах напълно доволен от поведението на колата. Има по какво да работим преди утрешния старт, защото явно не можах да извлека пълния потенциал на болида", призна Трули. "Имахме проблем и с гумите, повече от колкото очаквахме. Ако успеем да намерим верните настройки, очаквам много добро състезание за нас. В дългите сесии по време на предсезонната подготовка се представяхме добре, което ми дава надежда", завърши той.


Правило спира Кими от борбата за първата позиция (допълнение)

Изображение

Световният шампион Кими Райконен (Ферари) получи днес проблем в налягането на горивната помпа в края на първата фаза на квалификацията на "Албърт парк" и утре ще стартира в Австралия, в първия кръг от новия сезон във Формула 1 от незавидната 16-та позиция.
В края на първата част от квалификацията, миналогодишния победител в Мелбърън намали на пистата, спря на входа на бокса и беше прибран в гаражите с помощта на механиците на "Черните кончета". Така "Айсмен", който беше записал време в първите 20 минути на елиминациите се добра до втората фаза, но заради заради оказаната му помощ не можеше да продължи. По правилата на Формула 1 той се класира във втората част на елиминациите, но заради оказаната му помощ на пистата от механиците (алеята на босковете е част от трасето бел.р.) не можеше да продължи да участва във втората фаза на квалификацията. Кими не записа време във вторите 15 минути на елиминациите, но след като вече даден пилот се класирал в тази част, той се води към тази група състезатели между 11-то и 16-то място.

От Ферари обясниха, че са могли да оправят проблема, ако Кими се беше добрал САМ до бокса. Ако не му беше помоганто, Райконен щеше със сигурност да се бори с Хамилтън и Кубица за пол-позишън.


Мениджърът на Ферари Лука Балдисери бе видимо ядосан от факта, че Кими не успя да се придвижи сам до гаража на световните шампиони.

"Сега трябва да анализираме проблема, но щяхме да отстраним повредата с налягането на горивото, ако можехме да го върнем в квалификацията", сподели Балдисери. "Сега Райконен трябва да направи това, което стори Фелипе миналата година, но ще трябва да изчакаме до утре", завърши той.

По-рано днес звездата на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън спечели с време 1:26,714 минути пол-позишън на "Албърт парк". Втори остана Роберт Кубица (БМВ), а трети ще потегли Хейки Ковалайнен (Макларън-Мерцедес). Фелипе Маса (Ферари) финишира четвърти, а Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер) пети.


Райконен: Страшно съм разочарован

Изображение

Надеждите да спечели Гран при на Австралия на пилота на Ферари Кими Райконен бяха попарени, след като бе дисквалифициран от участие във втората квалификация днес. Финландецът, който спечели миналата година състезанието в Мелбърн, ще стартира от 16-а позиция, след като загуби мощността на двигателя си заради повреда в горивната помпа. Наложи се механиците на Ледения да го вкарат в гаража с бутане и така според правилника на Формула 1той отпадна от борбата в квалификацията.


"Страшно съм разочарован от случилото се днес. Няколко завоя преди края на бързата ми обиколка получих повреда в електронната горивна помпа. Заради това се наложи да спра близо да пит лейна, но не можах да се прибера на собствен ход в гаража за отстраняване на проблема", сподели Кими. "Случват се такива работи в моторния спорт, но това не беше най-подходящият момент, точно в началото на сезона. Сега ще се наложи да дадем всичко от себе си, за да спечелим няколко точки утре. Ако искаме да спечелим титлата, трябва да взимаме точки във всяко състезание", завърши финландецът.


Хайдфелд: С новата кола F1.08 сме на прав път

Изображение

Пилотът на БМВ-Заубер Ник Хайдфелд ще стартира утре от пета позиция в откриването на сезона на Формула 1 с Гран при на Австралия. Греманецът е доволен от представянето си, като съжалява за изпуснатото четвърто място само за няколко стотни. "Доволен съм от представянето си днес, независимо че изпуснах четвъртата позиция за няколко стотни. Квалификацията мина гладко и представянето на целия тим беше страхотно, даже по-добро от очакваното", призна Ник. "След като F1.08 на пръв поглед не се представяше добре по време на предсезонната подготовка, ние продължавахме да твърдим, че с много работа ще постигнем очаквания прогрес. Ето, че това се случи днес и втората и петата позиция преди утрешният старт са награда за целия този труд. Днес показахме, че сме на прав път с развитието на новата ни кола. Очаквам да се получи много интересен старт без тракшън контрол утре. Според мен в течение на състезанието Ферари ще бъдат много по-бързи от показаното днес", завърши германецът.


Алонсо печели една позиция, наказват Глок

Изображение

Завърналият се в Рено Фернандо Алонсо спечели една позиция на старта за Гран при на Австралия утре, след като Тимо Глок (Тойота) беше наказан с 5 позиции назад на стартовата решетка, заради наложила се смяна на скоростна кутия в неговия TF108. В днешната квалификация на пистата "Албърт парк", Алосно не успя да се класира в топ 10 и даде 12-то време. Сега заради наказанието на Глок, испанецът ще тръгне 11-ти. Самият Алонсо обясни представянето си с проблеми в диференциала на R28.
"Както и очаквах времената са много близки. Бях доволен от поведението на колата на последната тренировка, но повреда в диференциала повреди баланса на автомобила и той стана много труден за каране. Знам, че можем да се върнем в състезанието по-силни. Тази нощ ни чака много здрава работа", коментира Алонсо, чийто съотборник Нелсън Пикет-младши ще тръгне утре от 06,30 часа едва 21-ви.

Заради наказанието на Глок, който даде 9-ти резултат, всички пилоти класирали се между 10-та и 14-та позиция ще спечелят едно допълнително място на старта. Шампионът в миналогодишното издание на сериите GP2 ще потегли 14-ти.

През 2008 година според новите правила във Формула 1, скоростната кутия трябва да бъде използвана в минимум четири поредни състезания, включително събота и неделя (съботната трета тренировка за уикнеда, квалификацията и състезанието) Всяка не регламентирана смяна ще доведе до наказание от пет места на стартовата решетка за определеното състезание. Ако скоростната кутия се повреди по време на състезание, отборът има право да я смени с нова без наказание.


Маса: Трафикът ми попречи

Изображение

Разочароващият старт на сезон 2008 за отбора на Ферари бе допълнен от бразилския пилот на "Скудерия" Фелипе Маса. След като световният шампион Кими Райконен остана едва 16-и заради повреда в горивната система, Маса ще стартира от четвърта позиция утре на пистата "Албърт парк" в Австралия.


"Не успях да загрея достатъчно гумите си заради тежък трафик, в който попаднах в бързата си обиколка. Това означава, че нямаше как да се възползвам от пълния потенциал на машината си", призна Маса. "Доволен съм от представянето на колата, от това как завива и от баланса. Това ми дава надежда, че в състезанието ще покажем на какво сме способни и ще атакуваме челото. Утре се очакват по-високи температури и това ще направи надпреварата много тежка", завърши бразилецът.


Глок губи още позиции, Кими също стартира по-напред

Изображение

Тимо Глок (Тойота) беше наказан с още 5 позиции назад на стартовата решетка, след решение на съдиите, че е блокирал в квалификацията пилота на Ред Бул Марк Уебър. По-рано днес, класиралият се 9-ти в официалната сесия за място в утрешния старт за Гран при на Австралия, Глок получи 5 места по-назад, заради наложила се смяна на скоростна кутия. Сега заради второто наказание на Глок, освен Алонсо и Кими Райконен с Ферари ще спечели едно място по-напред на старта. Така "Айсмен" ще тръгне 15-ти, след като днес получи проблем в налягането на горивната помпа на F2008. Фернандо потегля 11-ти.
Така към този момент, след 10-те места наказание, Глок би трябвало да стартира 19-ти на "Албърт парк". В същото време Ярно Трули, Нико Розберг, Джанкарло Фисикела и Дженсън Бътън бяха привикани при съдиите и трябваха да обясняват, защо са постигнали бързите си времена при развети жълти флагове. Всички те обаче, се отърваха само с предупреждение и не поучиха наказание.


Розберг доволен от седмата позиция

Изображение

Пилотът на Уилямс Нико Розберг смята, че неговият отбор има още какво да покаже след обещаващия старт на сезона. Британците имаха проблеми по време на петъчните тренировки в трансмисията и на двете си коли, заради което не успяха да изпълнят плануваната си програма. Независимо от това Розберг успя днес да се класира седми за утрешния старт на Гран при на Австралия.


"Много съм доволен от представянето на отбора днес. Надявам се утре възходът ни да продължи и да бъдем най-бързи от отборите в златната среда", сподели Розберг. "Целта ни е да влезем в точките, в което не се и съмнявам. Уикендът вчера не започна по най-добрия начин за нас, заради което не успяхме да разберем реално в каква форма се намираме", завърши той.


Ферари искат Фетел, младокът дебютира в топ 10

Изображение

Младият и талантлив пилот на Торо Росо Себастиян Фетел е искан от Ферари и може да се присъедини към тима още през този сезон, пишат медиите в Германия. Фетел бил високо ценен от шефовете на "Черните кончета". Вторият "Б" екип на Ред Бул - Торо Росо има договор за доставчик на двигатели именно със Скудерията. По тази линия, още през този сезон 20-годишният Фетел може да се присъедини към италианците и да стане трети-пилот на отбора. При нужда и ако Кими Райконен или Фелипе Маса не могат да се състезават, Фетел бил първи в списъка на резервите, заедно с тестерите Лука Бадоер и Марк Жене. БМВ-Заубер също искат да си върнат младока, дебютирал във Формула 1 в САЩ миналата година, именно с екипа на баварците.

Днес Фетел се представи отлично в квалификацията за утрешната надпревара в Австралия. Той показа за пореден път своя талант с първото в кариерата си класиране в топ 10 на старта. Фетел не успя да запише време в последната част на квалификацията (10-те минути) заради проблеми в горивната помпа, но позицията му е огромен успех за Торо Росо. Съотборникът на Фетел, четирикратният шампион в Чемпкар Себастиян Бурде, остана едва 18-ти.

"Във втората фаза записах наистина много добри обиколки. Не можах да вземе участие е последната част, заради технически проблем. Независимо какво ще стане утре, ще атакувам максимално предните места", коментира Фетел.


Алонсо: Не искам Кими да ме изпревари

Изображение

Завърналият се в Рено Фернандо Алонсо спечели една позиция на старта за Гран при на Австралия утре, след като Тимо Глок (Тойота) беше наказан с 10 позиции назад на стартовата решетка, заради наложила се смяна на скоростна кутия и блокиране на Марк Уебър (Ред Бул) в днешната квалификация. Алонсо не успя да се класира в топ 10 и даде 12-то време, но ще тръгне 11-ти. Алонсо призна, че не е очаквал Рено да са толкова близо до фаворитите Ферари и Макларън. Испанецът не иска да пуска пред себе си утре, разполагащия с очевидно по-бърза кола Кими Райконен (Ферари), който стартира едва 15-ти след проблеми в налягането на горивната помпа на своя автомобил.
"Утре имам двойна работа. Трябва да се опитам да спечеля позиции напред и да не допускам някой да ме изпревари, като Райконен например. Времената на Рено са по-бавни някъде с около 8 десети от секундата с тези на най-добрите пилоти", казва Алонсо. "Във втората част от квалификацията най-бързите времена бяха около 1:25,1 минути, а ние записвахме постижения към 1:25,9 минути. Това е една приятна изненада, защото не знаех, че сме толкова близо. Много отбори са близо до времената на Макларън и Ферари. Така се получават доста оспорвани моменти. Имаме още много работа. За Нелсиньо уикендът не е лек, след проблемите, които имаше с колата си и малкото навъртяни обиколки в тренировките. Ще подобрим представянето си в Малайзия. Добре, не се класирахме днес в топ 10, но сме сме по-близо до фаворитите. С оглед на 11-та ми позиция на старта, нашата цел утре са точките", допълни той.


Култард: Класирането ми не ме изненада

Изображение

Опитният пилот на Ред Бул Дейвид Култард записа осми резултат в днешната квалификация преди Гран при на Австралия. Шотландецът дори заяви, че е можел да се бори и за по предна позиция.


"Квалификацията днес премина доста тежко. Очаквам да се получат някои размествания в класирането след използването на двата типа гуми по време на състезанието. Очаквах да вляза в топ десет и това не ме изненада, но можех да атакувам дори и по-предна позиция", сподели Култард. "Чувствах колата малко нестабилна при преминаване през неравности с висока скорост. Сега ще се концентрираме за старта утре, който очаквам да бъде много интересен без наличието на тракшън контрол", завърши шотландецът.
Изображение

т-т-т-тузар
Аватар
Мнения: 3389
Регистриран на: 6.01.2004

Мнение от GaD » 15 Мар 2008, 16:39

Искам само да помолч всички фенове на Ф1 да спазват някакви етикети...Изказвания от сворта "тая грозна маймуна" и "дано се пребие" едва ли ще направат Ф1 изживяването по приятно. Всеки си има любим пилот, екип и т.н. Нека спазваме някаква колегялност и не обиждаме нашите фаворити!

ПС. Го Хамилтон !!!!

Левскарче
Аватар
Мнения: 489
Регистриран на: 17.01.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: 02` E46 320d
Детайли за колата: Баничарка

Мнение от BoqnZubarev » 15 Мар 2008, 19:34

Сигурен съм че Кими ще покаже на какво е способен въпреки проблемите :yes: . Също така се надявам и Кубица да разкрие потенциала си.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1319
Регистриран на: 24.02.2008
Местоположение: Варна/Разград
Пол: Мъж
Кара: Е34 Individual
Мечтае да кара: BMW М5 Е34 Individual
Детайли за колата: една сбъдната мечта

Мнение от ИлХиТо » 15 Мар 2008, 21:43

GaD написа:Искам само да помолч всички фенове на Ф1 да спазват някакви етикети...Изказвания от сворта "тая грозна маймуна" и "дано се пребие" едва ли ще направат Ф1 изживяването по приятно. Всеки си има любим пилот, екип и т.н. Нека спазваме някаква колегялност и не обиждаме нашите фаворити!

ПС. Го Хамилтон !!!!

Напълно подкрепям :yes:
КОГАТО ФАКТИТЕ ГОВОРЯТ И БОГОВЕТЕ МЪЛЧАТ!

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1319
Регистриран на: 24.02.2008
Местоположение: Варна/Разград
Пол: Мъж
Кара: Е34 Individual
Мечтае да кара: BMW М5 Е34 Individual
Детайли за колата: една сбъдната мечта

Мнение от ИлХиТо » 16 Мар 2008, 8:12

БРАВО НИК!!! БРАВО БМВ !!!!!!! :clap: :clap: :clap: :lalala: :lalala: :lalala: :lalala: ЧЕСТИТО ВТОРО МЯСТО В ГП НА АВСТРАЛИЯ!!!!
Последна промяна ИлХиТо на 16 Мар 2008, 8:26, променена общо 1 път
КОГАТО ФАКТИТЕ ГОВОРЯТ И БОГОВЕТЕ МЪЛЧАТ!

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1853
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: София
Пол: Жена
Мечтае да кара: F32 M4

Мнение от ((:BuKcu:)) » 16 Мар 2008, 8:19

GaD написа:Искам само да помолч всички фенове на Ф1 да спазват някакви етикети...Изказвания от сворта "тая грозна маймуна" и "дано се пребие" едва ли ще направат Ф1 изживяването по приятно. Всеки си има любим пилот, екип и т.н. Нека спазваме някаква колегялност и не обиждаме нашите фаворити!

ПС. Го Хамилтон !!!!


;)

Интересно състезание се получи финиширайки само 6-7 коли :mhihi: Лошо начало на Ферари, Кими имаше реален шанс да финишира 2ри, но отново беше доста агресивен и загуби, наистина много гадно. Също много гадно се получи и за Кубица 7-8 обиколки преди края да се прибере в бокса, щеше да е много хубаво отново да се качи на подиума, но...съдба.
Поздравления на Хайфелд, следващия път по-нагоре 8)


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Мнение от SKISA » 16 Мар 2008, 8:41

огън - ... не остана!! следващият път ,да го изедат тоя....малко по-тъмно зеления!!!! :twisted:

Кими заложи на риска и загуби,но можеше да е много по-добре при по-добро стечение на обстоятелствата. яд ме е за поляка,ма тва е спорта! въпреки изключително многото катастрофи и непредвидени обстоятелства БМВ и хайфелд показаха много добро темпо и заслужено взеха второто място. имаше много "ако"та в тоя старт ,но както каза инженера : на добрите и господ помага.
много ми е интресно защо хейки пусна алонсо на последната права след като го беше изпреварил....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1319
Регистриран на: 24.02.2008
Местоположение: Варна/Разград
Пол: Мъж
Кара: Е34 Individual
Мечтае да кара: BMW М5 Е34 Individual
Детайли за колата: една сбъдната мечта

Мнение от ИлХиТо » 16 Мар 2008, 8:48

Меже би това е някаъв реверанс на Хейки към бившия си отбор :mhihi: :mhihi: :mhihi: . Това в кръга на шегата, и за мен е малко странно това негово действие. :roll:
Мисля си че ни очаква един много интересен сезон ;)
КОГАТО ФАКТИТЕ ГОВОРЯТ И БОГОВЕТЕ МЪЛЧАТ!

Изображение

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 16 Мар 2008, 8:54

Великолепно състезание, само че май не успяхме да добием представа за реалните възможности на новите автомобили. Хайдфелд беше перфектен, но извади и голям късмет. Жалко за Кубица...
Старта беше уникален и в първите обиколки Кубица държеже приблизително еднаква разлика с Хамилтън, после обаче се почнаха проблемите с поведението на болида в завоите и загубата на сцепление.

Честно казано съм малко резервиран към представянето на отбора... притеснява ме огромната преднина от близо 3 секунди на обиколка, която трупаха Макларън пред нашите момчета. Дано още в следващото състезание се пооправят нещата ;)

Следваща

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook