ГП на Австралия 16.03.2008

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: Rousse,Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: Е34, М20В25+
Детайли за колата: Черен

Мнение от Van » 16 Мар 2008, 9:11

Класирането в Гран При на Австралия:

1. Люис Хамилтън McLaren-Mercedes 1.34:50.616

2. Ник Хайфелд BMW Sauber + 5.478

3. Нико Розберг Williams-Toyota ( + 8.163

4. Фернандо Алонсо Renault + 17.181

5. Хейки Ковалайнен McLaren-Mercedes + 18.014

6. Рубенс Баричело Honda + 52.453

7. Казуки Накажима Williams-Toyota + 1 lap

8. Себастиан Бурде Toro Rosso-Ferrari + 2 laps
ИзображениеИзображение

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 16 Мар 2008, 10:19

:bowdown: Себастиян Бурде ми е новия идол!
Въпреки малкото финиширали автомобили състезанието беше много добро... Похвали за Райконен,Алонсо,Хамилтън,Кубица,Розберг,Хайтфелд,Бурде...
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3390
Регистриран на: 15.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 328i Turbo
Мечтае да кара: BMW F10 M5

Мнение от ///Ivan » 16 Мар 2008, 10:20

Кво стана с Кими и Маса бе?? :( :(
Изображение

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 16 Мар 2008, 10:24

Маса кара зле за мен...направи неколко излитания,явно без тракшън е зле момчето но ще свикне :mhihi:

Райконен отпадна 7-8 обиколки преди финала - повреда. Иначе позавива момчето... ;)
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1319
Регистриран на: 24.02.2008
Местоположение: Варна/Разград
Пол: Мъж
Кара: Е34 Individual
Мечтае да кара: BMW М5 Е34 Individual
Детайли за колата: една сбъдната мечта

Мнение от ИлХиТо » 16 Мар 2008, 11:13

Окончателното класиране за ГП на Австралия е:

1. Люис Хамилтън McLaren-Mercedes
2. Ник Хайфелд BMW Sauber
3. Нико Розберг Williams-Toyota
4. Фернандо Алонсо Renault
5. Хейки Ковалайнен McLaren-Mercedes
6. Казуки Накажима Williams-Toyota
7. Себастиан Бурде Toro Rosso-Ferrari
8. Кими Райконен Ferrari

Рубенс е дисквалифициран заради влизането си в бокса, който не беше още "отворен" при кола за сигурност на пистата, и много ясно се вижда че при излизане от пит лейна свети червен светофар. 8)
КОГАТО ФАКТИТЕ ГОВОРЯТ И БОГОВЕТЕ МЪЛЧАТ!

Изображение

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 16 Мар 2008, 12:05

Довоен съм, виждам много голям напредък, а и с новите правила вече си личи кой става за пилот и кой не. Нямога да не скрия че се радвам за представянето на Ферари :lol: и искам да похваля карането на Алонсо, Кубица, Хайдфелд, Розберг и не на последно място Хамилтън, просто перфектен!

П.С. Какво стана с удара на Кубица, ще се разглежда ли? Има ли виновни изобщо или кво? Че нещо не разбрах?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2736
Регистриран на: 13.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Любо Мегов » 16 Мар 2008, 15:01

Van написа:Класирането в Гран При на Австралия:

1. Люис Хамилтън McLaren-Mercedes 1.34:50.616

2. Ник Хайфелд BMW Sauber + 5.478

3. Нико Розберг Williams-Toyota ( + 8.163

4. Фернандо Алонсо Renault + 17.181

5. Хейки Ковалайнен McLaren-Mercedes + 18.014

6. Рубенс Баричело Honda + 52.453

7. Казуки Накажима Williams-Toyota + 1 lap

8. Себастиан Бурде Toro Rosso-Ferrari + 2 laps



ХАЙДЕ СТИГА С ТОВА BMW SAUBER :evil: :!: :!: НА ОФИЦИАЛНИЯ САЙТ И В ПРЕДАВАНЕТО Е САМО BMW :!: :!: :!:

иначе много ме кефят фераритата :mhihi: :mhihi: :mhihi: да продължават все така...

мръсния новобранец японец ни прецака като удари Кубица и загубихме още 3-4 точки, сега щяхме да втори при кострукторите...
нищо на следващото състезание всичко ще си дойде на мястото :!:

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 16 Мар 2008, 15:21

Dimo написа:П.С. Какво стана с удара на Кубица, ще се разглежда ли? Има ли виновни изобщо или кво? Че нещо не разбрах?


Дам, наказаха Накаджима да стартира с десет места назад на следващото състезание от шампионата. Зверски ме вбеси тоя пън. Кубица и Хамилтън до този момент бяха единствените направили последните си пит стопове и ако не беше този глупав инцидент, Кубица със сигурност щеше да влезе в четворката.

Любо Мегов написа:ХАЙДЕ СТИГА С ТОВА BMW SAUBER :evil: :!: :!: НА ОФИЦИАЛНИЯ САЙТ И В ПРЕДАВАНЕТО Е САМО BMW :!: :!: :!:

Любо, в грешка си. Отбора се казва BMW Sauber F1 Team ;)
Всички рекламни материали носят това име.
Сайта е www.bmw-sauber-f1.com

Изображение

Ползвам случая да ви дам линк къв историята на отбора... найстина смайващ е факта, че за толкова кратко време стигнахме до такова представяне ;)
http://formula1.bg/teams.php?team=25

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2736
Регистриран на: 13.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Любо Мегов » 16 Мар 2008, 15:48

!!Asen_X написа:
Dimo написа:П.С. Какво стана с удара на Кубица, ще се разглежда ли? Има ли виновни изобщо или кво? Че нещо не разбрах?


Дам, наказаха Накаджима да стартира с десет места назад на следващото състезание от шампионата. Зверски ме вбеси тоя пън. Кубица и Хамилтън до този момент бяха единствените направили последните си пит стопове и ако не беше този глупав инцидент, Кубица със сигурност щеше да влезе в четворката.

Любо Мегов написа:ХАЙДЕ СТИГА С ТОВА BMW SAUBER :evil: :!: :!: НА ОФИЦИАЛНИЯ САЙТ И В ПРЕДАВАНЕТО Е САМО BMW :!: :!: :!:

Любо, в грешка си. Отбора се казва BMW Sauber F1 Team ;)
Всички рекламни материали носят това име.
Сайта е www.bmw-sauber-f1.com

Изображение

Ползвам случая да ви дам линк къв историята на отбора... найстина смайващ е факта, че за толкова кратко време стигнахме до такова представяне ;)
http://formula1.bg/teams.php?team=25


имам шапка от сезон 2008 :mhihi: и знам че пълното име е бмв заубер ф1 тийм, но явно и хората от формула едно са в грешка - да объркат името на отбора :mhihi: :mhihi: :mhihi: пък и по колата надпис заубер не видях, нещо не намирам логика, кой е сбъркал сега :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 456
Регистриран на: 23.02.2007
Местоположение: Еindhoven
Пол: Мъж
Кара: e36 325i
Мечтае да кара: M-ка, кво друго?

Мнение от Wolf4 » 16 Мар 2008, 15:51

Две неща: БМВ са инвестирали сериозни средства тази година в представителния си отбор и Ферари е най-биткаджийският тим във Формула 1. Чудесни пилоти имат черните кончета, просто направиха истинско шоу с поредицата си от изпреварвания и шампионският си манталитет. Жалко за глупавият софтуерен проблем на Кими, жалко за чудесно представящият се Кубика. Браво на Ники и да се надяваме, че ще продължат в същото темпо и следващия рейс. Успех!
Are you M enough...?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 17 Мар 2008, 1:51

Хамилтън: Тази година стратегията ми е различна

Изображение

Победителят в днешната квалификация преди състезанието за Гран при на Австралия на пистата "Албърт Парк" Люис Хамилтън сподели, че тази година стратегията му за спечелването на световната титла ще е съвсем различна. Британецът е категоричен, че ако в един момент от сезона води с толкова точки, както миналата година, няма да допусне същите грешки. Миналият сезон, Люис допусна стратегичеки и пилотски грешки в Китай и Бразилия, които му костваха световната корона.

"Ако съм лидер в шампионата, няма да правя всичко възможно и да карам на лимита, за да печеля състезанията. Ще карам малко по-консервативно и ще се постарая по-скоро да завършвам в зоната на точките и да не отпадам. Преследвам същата мечта като миналата година, просто с малко по-различни средства", коментира Хамилтън.

Бившият световен шампион във Формула 1 Ники Лауда пък заяви, че грешките от миналата година много ще помогнат на младия пилот на Макларън. "Тези грешки са най-хубавото, което му се е случвало. Може и да му костваха титлата в дебютния му сезон, но човек се учи само когато прави грешки", убеден е той.


Хайдфелд потвърди силната форма на БМВ

Изображение

Пилотът на БМВ-Заубер Ник Хайдфелд потвърди силната форма на баварците, която показаха вчера и по време на квалификацията за Гран при на Австралия. Германецът спечели второ място на пистата “Албърт парк” при откриването на сезона във Формула 1, след като стартира от пета позиция.


"Много се радвам за второто място днес. Стартът бе доста труден, след като сериозно превъртях своите гуми и не можах да се възползвам от проблемите на Маса", сподели Хайдфелд."Опитах да доближа Нико, но не успях и той ме затвори. Очаквахме той да спре в бокса по-късно, но той го направи по-рано и единственият ми шанс да мина пред него бе след влизането ми в бокса. Така и стана, а и имах късмет с излизането на колата за сигурност", завърши германецът.


Хамилтън: Феноменална кола

Изображение

Победителят в днешното състезание за Гран при на Австралия на пистата "Албърт Парк" Люис Хамилтън не спести суперлативите си за болида на Макларън-Мерцедес и работата на тима при избора на стратегия.

"Стартирахме много добре, бях малко притеснен на първия завой, но натрупах преднина и стабилен ритъм. Пазих гумите, поддържах добър ритъм, имах време и резерв и ги използвах. Във втората серия от обиколки бях малко притеснен от Колата за сигуност. Също като в Монреал миналата година и тук тя излезе на четири пъти, а в такива ситуации е много трудно да се възстанови температурата на гумите и спирачките", коментира британецът.

"Колата днес беше феноменална, истинска мечта в сравнение с миналогодишната. Всички в отбора също се справиха страхотно. Нещата се развиха доста добре за нас при двете ни влизания в бокса, Колата за сигурност ни помогна. Отборът се беше подготвил за всяко вероятно развитие на състезанието. Екипът, който се занимава със стратегията беше свършил отлична работа, жалко, че нещата не се получиха по същия начин и при Хейки", заяви Хамилтън. "Това е просто перфектният начин да започнем сезона. Сега си говорихме с Нико, че са минали осем години, откакто двата стояхме за последно на подиума заедно и чувството е много приятно. Ние можем да сме още по-бързи, така че не бих казал, че съм притеснен от Ферари. БМВ и Уилямс също са доста силни, така че трябва да продължим да работим и се надявам на нов добър резултат. Вече съм готов за състезанието в Малайзия", завърши той.


Розберг: Невероятно е да съм на подиума

Изображение

Пилотът на Уилямс-Тойота Нико Розберг беше изключително щастлив от третото си място в днешното състезание за Гран при на Австралия на пистата "Албърт Парк". Германецът се нареди зад победителя Люис Хамилтън и пилота на БМВ Заубер Ник Хайдфелд. По този начин Розберг стигна до първото си стъпванe на почетната стълбичка, откакто се състезава във Формула 1. "Много съм щастлив, невероятно е да съм на подиума. Вече мина доста време - 3 години, откакто за първи път бях тук. Страхотно е каква работа свърши отборът през зимата и какъв прогрес направихме", коментира Розберг.

Той призна, че всичко в днешното състезание се е развило перфектно за него. "В квалификацията можех да се представя и малко по-добре, но всичко друго мина точно както го бяхме планирали. Направих фантастичен старт и това ми помогна за страхотното състезание. Мисля, че имаме много солидна кола за старта на сезона. Надявам се да се развиваме добре и да направим един силен сезон", сподели той.


Култард бесен на Маса заради рискована маневра

Изображение

Пилотът на Ред Бул Дейвид Култард беше бесен на колегата си от Ферари Фелипе Маса за рискованата маневра, при която бразилецът удари ветерана и Култард отпадна от надпреварата. Инцидентът беше последван от поредното излизане на пистата на Кола за сигурност в днешното състезание за Гран при на Австралия на пистата "Албърт Парк". "Очевидно Фелипе има по-бърза кола от моята. Но когато искаш да изпревариш някого, трябва да минеш покрай него, а не просто да се забиеш в него. Миналата година имах инцидент с Алекс Вурц и тогава поех отговорност за него. Така че сега очаквам Маса да поеме отговорността за този", коментира той.


Рон Денис: Жалко, че не взехме двойна победа

Изображение

Шефът на Макларън-Мерцедес Рон Денис беше много щастлив от победата на "Сребърните стрели" в днешното състезание за Гран при на Австралия на пистата "Албърт Парк". Както е известно, надпреварата беше спечелена от Люис Хамилтън, а съотборникът му Хейки Ковалайнен остана пети.

"Това е един страхотен момент след няколко много тежки месеца за нас. Малко съм разочарован, че не взехме двойна победа, но Колата за сигурност малко ни попречи. Искахме да дръпнем пред БМВ и още една обиколка щеше да ни е достатъчна. Хейки свърши страхотна работа, а представянето на Люис беше просто чудесно - много дисциплинирано каране. Много съм доволен от конкурентоспособността на колите ни", завърши Денис.


Райконен се надява да вземе точка въпреки 9-то място

Изображение

Световният шампион във Формула 1 Кими Райконен заяви, че се надява да вземе точка от днешното състезание за Гран при на Австралия, въпреки че завърши на девето място. Финландецът е убеден, че Рубенс Барикело трябва да бъде наказан за влизането си в бокса по време, когато на пистата имаше Кола за сигурност и по този начин Райконен да заеме осмото място.

"Със сигурност ако не можеш да завършиш състезанието, това не е особено добре. Но ми се струва, че все пак трябва да получим една точка, защото Рубенс влезе в бокса при червени светлини. Това ще е по-добре от нищо, макар че естсествено далеч не е това, за което дойдохме в Австралия", коментира Райконен.

Състезанието беше особено тежко за световния шампион, който стартира от доста задна позиция заради проблеми в квалификацията вчера. Кими обаче успя да се пребори и стигна до третото място, но тогава излезе от пистата на трети завой - нещо, което повтори по-късно в състезанието, когато се бореше с Глок за десетото място. В края на надпреварата финландецът се бореше с Алонсо и Ковалайнен за място в зоната на точките, когато болидът му спря пет обиколки преди края. "Не знам какво се случи с двигателя, така че ще трябва да разберем. Но излязох от пистата, когато се опитах да изпреваря Ковалайнен, после се завъртях, така че ми се случи почти всичко възможно. В крайна сметка всички тези неща нямат значение, когато не си финиширал. Надявам се да получим една точка, както би трябвало, и да започнем да мислим за следващото състезание, където трябва да се представим по-добре. Това беше само първата надпревара. Със сигурност това не е най-добрият начин да започнем сезона, но имаме още много състезания пред нас и всяка точка, която вземем, ще е бонус", коментира той.


Глок в добро състояние след катастрофата

Изображение

Пилотът на Тойота Тимо Глок се чувства добре след претърпяната тежка катастрофа днес по време на Гран при на Австралия. Глок отвори прекалено 12-и завой, след което се опита да коригира грешката си, но мина през тревата, при което колата отскочи във въздуха, завъртя се и спря в загражденията от гуми на 13-и завой.


"Чувствам се добре. Ще трябва да изчакаме да видим дали ще се появи някакъв проблем с гърба ми, но се надявам да съм във форма за Гран при на Малайзия", сподели Глок. "Страдах от недозавиване в 12-и завой и не можах да върна колата обратно. След това се получиха този атрактивен скок и последвалият удар в загражденията. Разочарован съм от това, че не успях да завърша днес, но съм оптимист за следващия уикенд", завърши той.


Барикело дисквалифициран, Райконен печели точка

Изображение

Пилотът на Хонда Рубен Барикело бе дисквалифициран от Гран при на Автралия, след като излезе на червен светофар от бокса. Бразилецът завърши шести, но бе разследван от стюардите на състезанието по телевизионни кадри, показващи преминаването при червен сигнал. Преди това Рубенс бе наказан и с десет секунди престой в бокса заради неразрешено влизане за презареждане с гориво и смяна на гуми в режим на Кола за сигурност.
Дисквалификацията бе потвърдена официално и от боса на японците Ник Фрай. Така световният шампион Кими Райконен все пак успя да спечели една точки в днешното състезание. Пилотът на Уилямс Казуки Накаджима и Себастиян Бурде от Торо Росо също минаха напред, съответно шести и седми.

По-рано днес световният шампион във Формула 1 Кими Райконен заяви, че се надява да вземе точка от днешното състезание за Гран при на Австралия, въпреки че завърши на девето място. Финландецът беше убеден, че Рубенс Барикело трябва да бъде наказан за влизането си в бокса по време, когато на пистата имаше Кола за сигурност и по този начин Райконен да заеме осмото място.


Грешно копче коствало четвъртото място на Хейки

Изображение

Пилотът на Макларън-Мерцедес Хейки Ковалайнен сподели, че негова грешка му е коствала четвъртото място в днешното състезание за Гран при на Австралия на пистата "Албърт Парк". В предпоследната обиколка той успя за изпревари двукратния световен шампион Фернандо Алонсо, но испанецът си върна позицията много лесно. Финландецът призна, че без да иска е натиснал бутона за ограничаване на скоростта, който се използва от пилотите при влизането им в бокса.

"Колата за сигурност ни попречи този път, но ние увеличихме усилията си след това. Успях да изпреваря Фернандо, но тогава случайно натиснах бутона за ограничаване на скоростта", разказа Ковалайнен. Дебютантът за тима Макларън води доста сериозна битка и с настоящия световен шампион Кими Райконен, като предизвика грешка на пилота на Ферари при опита му да изпревари Ковалайнен. "Тимът никога не ми е казвал, че от мен се иска да изпълнявам някакви специални задачи. Аз сам реших как да защитавам мястото си срещу Кими. Когато зад себе си имам кола и трябва да защитавам позицията си срещу нея, го правя и точно такава беше ситуацията с Кими. И тогава той направи грешка", коментита финландецът.

Той сподели, че въпреки хаотичното състезание той очаква надпреварата в Малайзия другата седмица с приповдигнато самочувствие, след като постави най-бързата обиколка в състезанието. "Надявам се да направим добро състезание в Малайзия, това е целта ни. През целия уикенд бяхме много спокойни, не сме се опитвали да бъдем най-бързите. Приемам нещата, каквито са и когато усещам, че мога да натисна газта, го правя", заяви Хейки.


Накаджима с наказание заради изхвърлянето на Кубица

Изображение

Пилотът на Уилямс Казуки Накаджима бе наказан с десет места за старта на Гран при на Малайзия следващия уикенд. Наказанието бе наложено заради причинен от японеца инцидент с пилота на БМВ-Заубер Роберт Кубица, след който полякът отпадна в края на състезанието в Австралия днес.


"Щастлив съм, че успях да завърша и да спечеля ценни точки. На старта пред мен се завъртя кола, която ми повреди предното крило. След това с отбора използвахме по най-добрия начин периодите, когато колоната бе водена от колата за сигурност, за да отстраним повредата", сподели Накаджима. "В края на състезанието отново попаднах в инцидент и за втори път повредих предното си крило, след като ударих болида на Роберт Кубица пред мен, но за щастие успях да стигна финала", завърши той.


Рено окуражени от представянето на Алонсо

Изображение

Фернандо Алосно окуражи отбора на Рено да продължи с развитието си след доброто представяне днес в Гран при на Австралия. Испанецът стартира от незавидната 12-а позиция, но успя да завърши четвърти след отпадането на няколко пилоти, намиращи се пред него. Алонсо е доволен от представянето си днес, но призна, че французите имат още много работа, докато скъсят разликата с водещите отбори.


"Днес се получи доста странно състезание, с много задминавания, инциденти и проблеми за почти всички пилоти", сподели Алонсо. "Използвах всичко от възможностите, открили се пред мен и спечелих много важни точки, което ще даде на тима увереност занапред. Аз съм реалист и виждам колко много работа ни предстои, за да настигнем отборите от челото. Но се надявам, че с всеки старт ще подобряваме представянето си", завърши испанецът.


Маса: Няма да се извинявам на Култард

Изображение

Пилотът на Ферари Фелипе Маса отвърна на нападките на Дейвид Култард (Ред Бул) и обяви категорично, че няма да му се извинява за инцидента между двамата в Гран при на Австралия. По-рано днес на "Албърт парк" двамата се сблъскаха в 26-та обиколка на първия завой и Култи отпадна. Маса беше от вътрешната страна на завоя, но според Култард, бразилецът е бил виновен за катастрофата. Шотландецът излетя във въздуха и отпадна, а Фелипе продължи. Инцидентът беше последван от поредното излизане на пистата на Кола за сигурност. В самата надпревара, Маса допусна множество грешки и в крайна сметка отпадна след проблем с двигателя.
"Култард по-добре да гледа телевизионните повторения. Аз бях от вътрешната страна на завоя, не съм направил нищо против правилата. Няма да му се извинявам. Ужасен старт на сезона. Имахме проблеми с двигателя, което е необичайно за нас. Трябва да реагираме моментално. Веднага след старта се борех с Ковалайнен и изгубих контрол. Можех да завърша в зоната на точките. Нашият шампионат започва в Малайзия. Имаме добра кола и трябва само се възползваме от потенциала й", коментира Маса.

По-рано Култард беснееше против колегата си Маса за рискованата маневра и поиска бразилецът да му се извини.

"Очевидно Фелипе има по-бърза кола от моята. Но когато искаш да изпревариш някого, трябва да минеш покрай него, а не просто да се забиеш в него. Миналата година имах инцидент с Алекс Вурц и тогава поех отговорност за него. Така че сега очаквам Маса да поеме отговорността за този", коментира ветеранът.

Маса нямаше ден и допусна грешки в Мелбърн. Веднага след старта, бразилецът се завъртя на първия завой, и счупи предното си крило в предпазните огради. Последва смяна на крилото в бокса, и Маса изостана много назад. В средата на надпреварата, Маса се сблъска с Дейвид Култард. Само няколко тура по-късно, бразилецът отпадна поради технически проблем. Така Макларън напълно доминира днес в Австралия, а световните шампиони от Ферари се провалиха напълно.


Хамилтън спечели лудостта на Ф1 в Австралия

Изображение

Пилотът на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън спечели супер драматичното лудо състезание на пистата "Албърт парк" за Голямата награда на Австралия, първи кръг от световния шампионат във Формула 1. Звездата на Макларън беше безупречен днес от старта в 06,30 часа до финала, не изпусна нито веднъж лидерската си позиция в Мелбърн и триумфира за пети път в Гран при. Финала пресякоха едва 7 коли! Надпреварата беше изпълнена с множество катастрофи, инциденти, а 3 пъти и Кола за сигурност излизаше на пистата.

Втори днес остана Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер). Трети финишира Нико Розберг (Уиялмс-Тойота). Четвърти се класира Фернандо Алонсо (Рено), а пети Хейки Ковалайнен (Макларън-Мерцедес). Двамата водеха страхотна битка гума до гума в последните обиколки, като в един момент по-бързият Хейки мина пред Алонсо със супер маневра, но на старт-финалната права, Фернандо отново го изпревари. Малко преди финала двойната победа на Макларън изглеждаше сигурна, но заради поредната Кола за сигурност, Ковалайнен не можа да направи второто си спиране в боска и изостана.


Шести и седми на "Албърт парк" завършиха съответно Рубенс Барикело (Хонда) и Казуки Накаджима (Уилямс-Тойота).

Световният шампион Кими Райконен с Ферари започна чудесно състезанието от 15-та позиция и само след няколко обиколки вече беше седми, но след серия от пилотски грешки и технически проблеми изостана последен и в крайна сметка отпадна 5 обиколки преди финала. Съотборникът му Фелипе Маса също нямаше ден. Веднага след старта, бразилецът допусна грешка на първия завой, завъртя се и счупи предното си крило в предпазните огради. Последва смяна на крилото в бокса, и Маса изостана много назад. В средата на надпреварата, Маса се сблъска с Дейвид Култард на първия завой. Шотландецът излетя във въздуха и отпадна, а Фелипе продължи. Този инцидент предизвика поредната Кола за сигурност. Само няколко тура по-късно, бразилецът отпадна поради технически проблем. Така Макларън напълно доминира днес в Австралия, а световните шампиони от Ферари се провалиха напълно.


Самото състезание започна драматично още от началото. Хамилтън поведе без проблеми на Кубица и Ковалайнен след първия завой. Тръгналият 4-ти Маса изпусна завоя в опит да изпревари Хейки и се заби в оградите. Бразилецът смени предното си крило и изостана назад. Още в първата обиколка на пистата се появи Кола за сигурност, заради множеството инциденти след старта. На първия завой Джанкарло Фисикела (Форс Индия) излетя извън пистата, а секунди по-късно Марк Уебър (Ред Бул), Антъни Дейвидсън (Супер Агури), Себастиян Фетел (Торо Росо) и Дженсън Бътън (Хонда) напуснаха борбата след катастрофи. Накаджима пък влезе в пита за предно крило.

След първите три обиколки Хамилтън водеше пред Кубица, Ковалайнен, Розберг, Хайдфелд и Трули, Барикело, Райконен, Култард, Алонсо и др. Тур по-късно Ярно отпадна. След чудесния си старт Райконен забуксува зад Барикело цели 18 обиколки, преди в крайна сметка да го елиминира за шестото място.


Напред Люис увеличаваше разликата си Кубица с около 1 секунда на обиколка. Полякът имаше най-много гориво от лидерите и логично влезе в бокса първи още в 16-та обиколка. Роберт излезе на пистата на 14 секунди от Хамилтън. Маса се бореше в задната част за 14-та позиция.

Лидерът Хамилтън посети бокса за първи път в 18-та обиколка и направи първото от общо 2-те си спирания. Към този момент британецът водеше с 15 секунди на втория Ковалайнен. В 22-ия тур и Хейки смени гумите си и се върна на пистата точно пред вече третия Райконен. В хода на състезанието финландецът избра стратегия с един стоп и с тактиката си мина пред Розберг, Кубица и останалите от първата шестица.


В 25-та обиколка след инцидента между Маса и Култард на пистата излезе втората за деня Кола за сигурност. 5 обиколки по-късно след рестарта, Райконен атакува рисково Ковалайнен на 3-ти завой и изпусна завоя в тревата. Кими се добра до асфалта, но се включи в колоната последен. След няколко тура драмата за Ферари бе пълна, след като Маса отпадна заради счупен двигател.

В същото време Алонсо показвше стабилно каране и се залепи осми зад изостаналия в трафика Роберт Кубица. Хамилтън водеше пред Ковалайнен, Хайдфелд, Розберг и др.

В 42-та обиколка Райконен допусна втората си грешка за деня опитвайки се да мине Томо Глок с Тойота. "Айсмен" мина през тревата и отново изостана от лидерите. Междувременно Хамилтън и Розберг направиха и вторите си спирания от 1-ва и 4-та позиция.


В 44-та обиколка Колата за сигурност се появи за 3-ти път на пистата, след като Глок влезе с ужасно голяма скорост в 12-ти завой. Заради неравностите в зоната за сигурност, германецът литна във въздуха и се разби в оградите с повече от 200 км/ч.

След рестарта, Алонсо и Ковалайнен направиха последните си спирания, а Кубица и Накаджима се сблъскаха точно пред входа на бокса. БМВ-то отпадна, а японецът продължи. Страхотно разочарование за поляка след прекрасната квалификация вчера.


В последните обиколки Райконен се движеше много бавно последен в колоната от 9 коли и в крайна сметка отпадна. Себастиян Бурде с Торо Росо бе изненадващо 4-ти, но двигателят му не издържа 3 тура преди финала. Барикело финишира шести за Хонда, след изтърпяно наказание. Бразилецът влезе в бокса при червен светофар, заради сейфти кара. На самото зареждане, Рубенс потегли със закачен маркуч за гориво и повлече след себе си механиците на японците.

В официалното класиране бяха запсиани 9 болида, заради правилото от 75% измината дистанция, а самият финал след дестеки инциденти пресякоха едва 7 автомобила. Вторият старт за Гран при на Малайзия е само след седмица на пистата "Сепанг".


Рон Денис няма да пътува до Малайзия

Изображение

Босът на Макларън-Мерцедес предупреди медиите да не се злоупотребява с предположения около бъдещето му, сред като той сам обяви, че няма да пътува с тима за следващия старт от шампионата в Малайзия.


По-рано през месеца имаше множество спекулации за бъдещето на Денис, след като "Сребърните стрели" преживяха разочарование през 2007 г. от изпуснатите титли и участието им в шпионския скандал с Ферари.


Британецът обаче потвърди, че ще присъства на всички останали Гран при надпревари до края на сезона. Той допълни още, че очаква Ферари да отвърнат на удара след разочароващия старт на сезона в Гран при на Австралия.


"Няма да пътувам до Малайзия. Имам извънредна работа в Англия, която ще ми попречи да присъствам, но такъв е животът. Искам да предупредя още от сега, за да не започват излишни "предположения" в пресата, че ще присъствам на всички останали състезания до края на сезона", сподели Денис. "Доволен съм от представянето ни и най-вече от победата на Хамилтън. Той направи възможно най-доброто начало на сезона. Нормално е за всеки тим да изпитва затруднения понякога, защото такъв е животът в моторните спортове. Ферари не са по-различни и днес те нямаха късмет. На нас ни е напълно ясно обаче, че те ще пристигнат в Малайзия безкрайно мотивирани, което означава, че ще ни бъде много по-трудно да спечелим. Не е правилно да се правят заключения за формата ни толкова рано. Реално ще може да се обсъжда тази тема след Гран при на Испания", завърши той.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 18 Мар 2008, 1:31

Алонсо щастлив, победил бил поне един Макларън

Изображение

Пилотът на Рено Фернандо Алонсо призна, че е напуснал Австралия с повече, отколкото е очаквал. Испанецът стартира от 11-а позиция и завърши пред пилота, който го замени в Макларън-Мерцедес, Хейки Ковалайнен. Две обиколки преди края на надпреварата в последния сектор на пистата „Албърт парк” Хейки мина пред Алонсо за радост на механиците и на боса на тима Рон Денис, но финландецът натисна по погрешка бутона за ограничителя на скоростта и Фернандо си върна позицията.


"Почувствах се страхотно, когато отново изпреварих Ковалайнен", призна Алонсо. "Особено след като видях преди това как механиците на Макларън празнуват, когато финландецът мина пред мен. Жалко, че нямаше как и аз да изразя радостта си в кокпита по същия начин", завърши испанецът.


Монтедземоло: В Малайзия ще покажем истинското си лице

Изображение

Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло гледа философски на провала на старта на сезона, който претърпя Скудерия в Гран при на Австралия. И двете коли на Черните кончета отпаднаха безславно, но Кими Райконен все пак спечели една точка заради множеството отпаднали и дисквалифицирани пилоти. Монтедземоло заяви, че очаква да види истинското лице на Ферари следващия уикенд в Малайзия.

"Такива неща се случват в нашия спорт. Трябва да се научиш да гледаш философски на такива неуспехи", сподели Монтедземоло. "Нямам търпение да видя истинското лице на Ферари в Гран при на Малайзия", завърши италианецът.


Лауда обвини Райконен и Маса за провала

Изображение

Лошата надеждност, която показаха колите на Ферари по време на Гран при на Австралия, бе видима за всички. Но според трикратния световен шампион и бивш пилот на Ферари Ники Лауда за краха на „Скудерия" на старта на сезона трябва да бъдат обвинявани пилотите Кими Райконен и Фелипе Маса.
Райконен допусна няколко елементарни грешки, при една от които изпусна точката за спиране при опит за изпреварване и се озова в зоната за сигурност, но успя да се измъкне от там. Последва още една неточност на финландеца, когато едната от гумите му попадна в тревата и се завъртя.

"Кими не започна сезона, както подобава за един световен шампион", сподели Лауда. „Още не мога да повярвам как пилот от неговата класа успя да направи толкова детински грешки. Представянето на Маса също не бе на по-добро ниво. Всичко лошо, което можеше да се случи, те го направиха", завърши той


Кубица: Можеше да съм на подиума

Изображение

Пилотът на БМВ-Заубер Роберт Кубица отново бе сполетян от лошия си късмет, заради който миналата година изпусна ценни точки. Този път това се случи в Гран при на Австралия след откриването на сезона на Формула 1. Полякът стартира от втора позиция и единствен успя да атакува в първия завой победителя Люис Хамилтън. Нещата се промениха драстично за Кубица след излизането на колата за сигурност, след което Роберт бе принуден да промени стратегията си. По-късно пилотът на Уилямс Казуки Накаджима довърши поляка, като го изхвърли от надпреварата на пистата "Албърт парк".
"Уикендът за нас започна по най-добрия начин. След старта обаче нещата за мен се объркаха тотално", призна Кубица. „Вече имам чувството, че след всяко мое добро представяне в квалификациите, на състезанието винаги нещата се объркват. Вярвам, че тимът взе решение за промяна в стратегията ми, което щеше да е добро за мен и можеше да съм на подиума. Вследствие от това обаче се наложи да направя твърде много обиколки с тежка кола и износени гуми. Не ми бе никак лесно, а и почнах да губя ценно време. Накрая получих повреда след инцидента с Накаджима и всичко за мен приключи", завърши той.


Мозли може да остане и пети мандат

Изображение

Президентът на Световната автомобилна асоциация (ФИА) Макс Мозли заяви, че не е изключено да остане на най-високия пост в моторния спорт и за пети мандат. Мозли е начело на ФИА от 1991 и сегашното му четвърто поред управление ще продължи до 2009 г.
"Още не съм решил дали ще се кандидатирам за пети път. Когато хората искат да останеш и да помогнеш със своя опит, няма как да пренебрегнеш подобно нещо", сподели Мозли. „Имам още време да си помисля, преди да обявя решението си. Моята мечта е да създадем Формула 1, в която пилотите ще могат да разменят болидите си, за да се види в действителност кой е най-добрият", завърши той.


Култи: Огледалата в колите са ужасни

Изображение

Пилотът на Ред Бул Дейвид Култард "нападна" огледалата за задно виждане и ги определи като ужасни след инцидента му с Фелипе Маса (Ферари) по време на Гран при на Австралия миналата неделя. Според ветерана, огледалата на съвременните коли във Формула 1 не се поставят на правилното място и така видимостта на пилотите е нарушена.
Вчера Маса отвърна на нападките на Култард и обяви категорично, че няма да му се извинява за инцидента между двамата в Мелбърн. На "Албърт парк" двамата се сблъскаха в 26-та обиколка на първия завой и Култи отпадна. Маса беше от вътрешната страна на завоя, но според Култард, бразилецът е бил виновен за катастрофата. Шотландецът излетя във въздуха и отпадна, а Фелипе продължи. Инцидентът беше последван от поредното излизане на пистата на Кола за сигурност. В самата надпревара, Маса допусна множество грешки и в крайна сметка отпадна след проблем с двигателя. По-рано Култард беснееше против колегата си Маса за рискованата маневра и поиска бразилецът да му се извини.

Огледалата на Култард, както и тези на част от останалите състезатели са позиционирани и закрепени над радиаторите отстрани на колите. По този начин те изпълняват и аеродинамична функция, но са на разстояние от очите на пилота.

"ФИА трябва да разбере, че ние не можем да виждаме нищо, защото са закрепени по тази начин", коментира шотландецът.

Според някои, Фернандо Алонсо е поискал от инженерите на Рено да поставят огледалата му по-близо до кокпита на R28.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 18 Мар 2008, 22:08

Денис не обвинява Ковалайнен за грешката

Изображение

Според боса на Макларън-Мерцедес Рон Денис пилотът на тима Хейки Ковалайнен не трябва да се обвинява за допуснатата грешка, заради която изпусна четвъртата позиция при откриването на сезона на Формула 1 в Австралия. Финландецът беше в борбата за място на подиума, но след последното излизане на колата за сигурност този шанс му бе отнет. В края на състезанието Хейки успя да изпревари Фернандо Алонсо и мина на четвърта позиция, но по погрешка натисна бутона за ограничение на скоростта в питлейна и испанецът върна позицията си.
"Обясних на Ковалайнен, че самообвиненията няма да му помогнат. Вярно е, че направи голяма грешка с натискането на грешния бутон, но съм виждал и други хора да го правят. Ясно се виждаше мъката в очите му", сподели Денис. "Обясних му, че се е справил чудесно и е изпълнил всички наши нареждания. Съвсем скоро ще минат пет-шест състезания и ще натрупа нужния опит, както това се случи миналата година с Люис", завърши той.


Италианската преса съсипа Ферари

Изображение

Италианската преса нападна Ферари след разочароващия старт на сезона на Формула 1 в Австралия. На "Албърт парк" в неделя и двете коли на тима отпаднаха заради проблеми с двигателя. За капак на всичко световният шампион Кими Райконен стартира почти от дъното, заради проблем с налягането на горивната помпа, получен в квалификацията. По време на състезанието финландецът допусна няколко детински грешки и в крайна сметка отпадна след поредния технически проблем.

Всекидневникът "La Gazzetta dello Sport" определи дебюта на Скудерията като: "Катастрофа, гарнирана с невероятни грешки на Райконен".

"Corriere dello Sport" допълни: "Ферари, спешно се нуждаете от подобрение".


"Tuttosport" определя представянето на "Албърт парк", като "Най-големия провал за Ферари". От изданието нападнаха и Райконен: „Кими бе бледа сянка на себе си, а Маса трагичен. От 1992 година насам, отборът не е стартирал сезон толкова лошо."

"La Repubblica" пише: "Първата неделя без Жан Тод в бокса се превърна в черен старт за Ферари".


Ферари готвят дебюта на новия си нос за Бахрейн

Изображение

Според испанския вестник "Diario AS" отборът на Ферари планира да използва за първи път радикално новото си аеродинамично решение за предния нос в Гран при на Бахрейн следващия месец. По време на предсезонната подготовка се появи информация, че "Скудерия" разработва напълно нов дизайн на носа за F2008. Очаква се в горната му част, там, където в момента се намира логото на Бриджстоун, да се появи отвор.
"Функцията на въпросния отвор вероятно ще бъде да генерира по-висока притискателна сила, след като се използва по-пълноценно централната част на предното крило", смята техническият директор на Ред Бул.


Алонсо очаква по-добра квалификация в Малайзия

Изображение

Пилотът на Рено Фернандо Алонсо очаква по-добро представяне в квалификационните сесии за Гран при на Малайзия следващия уикенд. Испанецът се добра до четвъртото място в Австралия, но не остана доволен от представянето на колата си в квалификацията.
"Наложително е да подобрим представянето си в една бърза обиколка. Това е важно както за квалификациите, така и за целия отбор, защото при добро класиране в събота всички в тима са много по-мотивирани в работата си", сподели Алонсо. "Резултатът от Мелбърн е утеха за нас след критиките, отправени по наш адрес преди началото на сезона. "Сепанг" е една от любимите ми писти. Там през 2003 г. за първи път спечелих първа стартова позиция в квалификациите, а и съм печелил Гран при на Малайзия два пъти. Надявам се и тази година да се представя на ниво и отново да натрупам важни точки", завърши той.


Барикело: Изобщо не видях червения светофар

Изображение

Пилотът на Хонда Рубенс Барикело призна, че не е видял червения светофар на излизане от бокса по време на Гран при на Австралия миналия уикенд. Бразилецът направи много силно състезание, като завърши шести, но бе дисквалифициран заради непозволеното си действие.
"Изобщо не видях червената светлина. Светофарите са поставени на неподходящо място и винаги съм имал проблем с тях, а когато все пак ги забележиш, вече си ги отминал", призна Барикело. „Заради новата стандартна електроника имаме нови функции по волана и при излизането ми от питлейна се занимавах с тях и явно съм се разсеял. Трябва да поставят по-големи светещи панели, които лесно да се виждат. Това не се случва за първи път. Мои колеги - Монтоя, Маса и Кубица, също са страдали от това. Проблемът се приключва, след като се изтъкне, че става въпрос за червен сигнал и толкова, нищо друго не се предприема", завърши бразилецът.


Кими: Ще се справим с проблемите до Малайзия

Изображение

Пилотът на Ферари Кими Райконен е убеден, че тимът ще успее да се справи с проблемита по издръжливостта на новия F2008, появили си в Гран при на Австралия. По време на квалификацията световният шампион бе сполетян от липса на налягане в горивната система заради дефект в горивната помпа. Поради това Кими стартира от незавидната 15-а позиция. Проблемите за финландеца обаче продължиха и в състезанието на пистата "Албърт парк", където след излизане от трасето и завъртане той отпадна отново заради повреда в двигателя.
"Липсата на надеждност е основният ни проблем в момента. Но вярвам, че хората в Маранело ще работят много усърдно и ще решат проблемите до Малайзия", сподели Кими. "В Австралия стартирах добре, но се наложи да направя няколко рисковани маневри, докато се намирах зад по-бавни болиди. За бързината и конкурентоспособността въобще не се притеснявам, защото от предсезонните тестове се видя, че разполагаме с много бърза кола. Щях да бъда много по-бърз, ако не бях стартирал от толкова задна позиция и не бях забавен от трафика", завърши той.


Извадиха Торо Росо на пазара

Изображение

Собственикът на Ред Бул Дитрих Матешиц разкри, че вторият отбор на концерна Торо Росо ще бъде продаден преди началото на 2010 година. Решението е резултат от прoмяна в правилата - от 2010 година според новите правила на договора "Конкорд" (споразумение регулиращо спортните и търговки правила във Формула 1 - бел.р.) няма да са разрешни т.нар. "клиенстки шасита". Всеки отбор ще трябва сам да си построи колата и няма право да продава или купува шаси на друг тим.

"Извадили сме Торо Росо на пазара и търсим точния човек, който да купи отбора. От началото на сезон 2010 ще има правило, според което няма да имаме право да направим колите и на Ред Бул, и на Торо Росо. Затова ще трябва да продължим само с един отбор", заяви той. Матешиц бeше категоричен, че тимът няма да бъде продаден през 2008 година, но също така заяви, че това със сигурност ще стане преди старта на сезон 2010.

Както е известно, миналата година Спайкър заведе дело до Арбитражният съд на федерацията срещу екипите на Торо Росо и Супер Агури, като ги обвини, че са взели наготово за 2007 година съответно шаситата на Ред Бул и Хонда. Скандалът се развихри именно за т.нар. "customer cars" (клиентски коли). През миналият сезон те не бяха разрешени, но през този сезон вече отговарят на правилата, след като старото спораумение "Конкорд" изтече. БМВ и Уилямс са твърдо против сегашното положение и настояват забраната на "клиентските коли" отново да влезе в сила.


"F1 под лупа": Епизод 1

Изображение

Както всички очаквахме, първият старт във Формула 1 за 2008 година миналата неделя в Австралия бе доста вълнуващ! Всички прогнози сочеха, че Ферари ще се разходят победно до финала, но вместо това видяхме рядко срещана комбинация от пилотски грешки, технически проблеми и неточни решения във важни моменти!
Експертите предвиждаха по скоро Макларън да имат проблеми предвид наказанието от миналата година, продължаващия съдебен процес, напрежението в отбора и т.н, но Люис се справи прекрасно с всички препятствия по пътя към победата и не изпусна нещата извън контрол нито за миг! Напълно заслужено той е и лидера в шампионата!


Стана ясно, че Макларън са доста гъвкави в стратегически и тактически план, с очевидно много висока степен да надеждност на техниката, което ги преви много трудни съперници! А Ферари трябва по най-бързия начи да си решат проблемите с надеждността и скоростта в една обиколка! Предстоят ни невероятно напрегнати и интересни месеци, в които всички отбори ще работят с пълния си капацитет по усъвършенстване на колите си!

Как се развиха събитията в Австралия ?

Липсата на електронни помощни системи и твърде прашната настилка в "Албърт парк", определиха многото излитания от пистата на пилоти, както от големите, така и от малките отбори .....................


Жан Тод вече не е изпълнителен директор на Ферари

Изображение

Изпълнителният директор на Ферари Жан Тод подаде оставка, стана ясно днес. Французинът, който по-рано през годината напусна ръководната си позиция в тима от Формула 1 и бе заменен от Стефано Доменикали, сега напуска поста си на изпълнителен директор. Тод ще продължи да изпълнява "специална функция" в ръководството на компанията и спортния мениджмънт. Французинът ще продължи да представлява и Ферари пред Световния съвет на ФИА. Също така ще остане в Борда на Ферари и президент на Бордовете на директорите на Ферари Азия Пасифик и Ферари Западна Европа. Неговото място ще бъде заето от Амадео Фелиса (на снимката долу). Тод заемаше поста на изпълнителен директор от октмоври 2006 година.

"Сега започва нова фаза в живота ми, в която ще имам много повече лично време, което да посветя на моите интереси. Разбира се, ще продължа да допринасям за развитието на Ферари в тези области, които президентът е решил да ми повери", коментира той. Откакто Жан Тод зае ръководен пост във Ферари през 1993-та година отборът има шест световни титли при пилотите, седем при конструкторите и 98 победи в стартове от Формула 1. След днешното заседание, Борда на Ферари през следващите три години ще изглежда така: Лука ди Монтедземоло (президент), Пиеро Ферари, Жан Тод, Амадео Фелиса, Алфредо Алтавила, Диего де ла Вале, Кристофър Гент, Енрико Липи, Серджо Марчионе, Паоло Монферино, Линдсей Оуен-Джоунс, Марко Пачинини и Серджо Пининфарина.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3665
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: македонче
Пол: Мъж
Кара: Е39
Мечтае да кара: Е92

Мнение от bam-bam » 20 Мар 2008, 21:44

Саймъндс: Няма как да искаме повече от Алонсо

Изображение

Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо отново е в най-добрата си форма, смята шефът на инженерите в тима на Рено Пат Саймъндс. Той сподели, че с представянето си в Австралия испанецът е показал, че прави всичко възможно да помогне на отбора. Както е известно, на пистата "Албърт парк" в Мелбърн Алонсо се класира на четвърто място. "Няма как да искаме нещо повече от момчето, коментира Саймъндс, който е останал особено доволен от успеха на Алонсо във финалната битка с Хейки Ковалайнен. - Когато Хейки го изпревари, стана ясно, че няма какво повече да се направи, че стигнахме лимита. Когато стане нещо такова, повечето пилоти биха си казали, че са изгубили мястото и биха се отказали. Не и Фернандо - той е готов винаги да се възползва от положението, каквото и да се случи. Естествено, това беше малшанс за Хейки и наистина съжалявам за него. Но това е едно от страхотните неща във Фернандо - той никога не се отказва".

Саймъндс разкри, че все още не е наясно къде точно се намира отборът на Рено в сравнение с основните си конкуренти, но това ще се разбере след състезанието в Малайзия. "Очевидно няколко отбора са много близо един до друг и се вижда, че нещата доста ще се объркват тази година, ако получиш наказание. В момента Макларън изглеждат най-силни и това се видя на практика в Австралия. Но нека да видим какво ще ни донесе Малайзия", заяви той.


Алонсо: Няма вечно да чакам Рено

Изображение

Двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо сподели, че засега търпеливо очаква развитието в отбора на Рено, но не смята да го прави особено дълго време. Както е известно, в откриването на сезона на пистата "Албърт парк" в Австралия испанецът завърши на четвърто място, но болидът му далеч не беше сред най-бързите на пистата. "Доста съм търпелив. Но ако започнем редовно да завършваме състезанията на задни позиции, търпението ми бавно ще започне да се изчерпва. В момента нямам какво друго да правя освен да работя здраво и да мотивирам отбора да стигне до лимита на възможностите си", коментира Алонсо.

Той сподели, че новият болид на френския тим има много голям потенциал, но в момента изоставането му от водещите отбори е осем десети в квалификация и по една секунда на обиколка в състезание. "А това е страшно много", категоричен е той.


Глок може да пропусне състезанието в Малайзия

Изображение

Дебютантът във Формула 1 Тимо Глок може да пропусне предстоящото състезание за Гран при на Малайзия, съобщиха от тима на Тойота. Германецът е контузил лявата си китка по време на зрилищната катастрофа, в която участва в първото състезание за сезона на пистата "Албърт парк" в Австралия и напусна трасето с превръзка. Междувременно стана ясно, че пътуването му за Малайзия е било отложено заради специален медицински преглед. Според швейцарското издание "Блик" участието на Глок на пистата "Сепанг" все още не е било съвсем сигурно във вторник. Последният преглед за Глок ще бъде в Малайзия в четвъртък, а резервният пилот Камуи Кобаяши е готов да се включи във всеки един момент.


Джеки Стюърт сравни Хамилтън с Мохамед Али

Изображение

Трикратният световен шампион във Формула 1 Джеки Стюърт сравни сънародника си Люис Хамилтън с великия боксьор Мохамед Али и заяви, че той може да стане точно толкова голям спортист, колкото е бил Али. Според него британецът е направил по-голямо впечатление в дебютния си сезон от Аертон Сена и Ален Прост и го сравни с най-добрия в голфа Тайгър Уудс. "Люис може да бъде толкова велик като Али. Мисля, че той може да стигне по-близо до него, отколкото е успявал който и да е", заяви той. Самият хамилтън беше много поласкан от сравнението. "О, това ми звучи доста нереално. Не бих се поставил на едно ниво с Мохамед Али. Ако изобщо е възможно да стана като него, това е моята цел", заяви британецът.


Монтедземоло благодари на Жан Тод

Изображение

Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло официално изрази благодарността си към доскорошния изпълнителен директор на "Черните кончета" Жан Тод в специално отворено писмо до медиите. Както е известно, вчера французинът се оттегли от длъжността си във Ферари. "Искам да благодаря на Жан за неговите усилия, страст и компетенстност, които винаги са били пример за всичките ни сътрудници. Познавам го много добре и затова не съм изненадан от желанието му да ограничи дейността си във Ферари. Той е много решителен човек, който е верен на думата си. Така че след като постигнахме целите, които си бяхме поставили, когато той стана изпълнителен директор, той реши да посвети повече време на себе си и интересите си", коментира той.


Люис очаква тежки условия на "Сепанг"

Изображение

Победителят в първия старт от новия сезон във Формула 1 в Австралия Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес), очаква много тежки условия този уикенд на пистата "Сепанг" в Малайзия. Със сигурност температурите на трасето край Куала Лумпур ще са над 30 градуса, а влажността на въздуха ще е повече от 90 процента. Според Хамилтън, подобни условия са истинско предизвикателство за пилотите от Гран при.
"Състезанията в Малайзия винаги са много тежки. Очаквам големи горещини и ще е трудно за всички състезатели", заяви Люис. "Миналият сезон ми беше много тежко и не можете да си представите колко горещо е в колата. Физическата подготовка за надпреварата в Малайзия е от много важно значение за представянето през целия уикенд. Трябва да се пият по 4 литра течности на ден. Моята цел тези дни е да се аклиматизирам, да се справя с часовата разлика и гледам да се храня в правилните часове. "Сепанг" е фантастична писта и очаквам отново да се борим за победата", допълни той.


Ферари открили проблема с двигателите

Изображение

От отбора на Ферари са убедени, че техните неприятности с двигателите в Австралия няма повече да се повторят. Говорител на екипа на "Черните кончета" разкри какъв е бил проблема и напълно отхвърли появилите се спекулации, че моторите не са издържали и заради стандартната електронна система на Макларън Системс и Майкрософт ("ЕCU"), която ФИА въведе за 2008 година. Както е известно, в Австралия Кими Райконен и Фелипе Маса отпаднаха след като техните двигатели не издържаха и изпушиха преди финала.
"От части и заради високите температури на "Албърт парк", проблемът е бил в системата за гориво, което е довело до повреда в клапаните и на двата двигателя. Не е имало проблем в качеството на материалите или на охладителната система. Уверени сме, че това повече няма да се случва. Няма проблем в стандартното "ECU". Все пак новата система за този сезон ни кара да учим нови методи, как да оперираме с двигателя", коментира говорителя на Ферари.


Макларън променят бутона за ограничение

Изображение

От отбора на Макларън-Мерцедес признаха, че ще модифицират бутона за ограничение на скоростта в бокса, след драмата с Хейки Ковалайнен в Австралия. Финландецът изпусна по глупав начин четвъртата позиция при откриването на сезона на Формула 1. Той беше в борбата за място на подиума и в края на състезанието Хейки успя да изпревари Фернандо Алонсо и мина на четвърта позиция. По погрешка обаче, след като сменяше фолиото на визьора си на старт-финалната права, натисна на волана на MP4-23 бутона за ограничение на скоростта в питлейна и испанецът върна позицията си.
От Макларън признаха, че ще модифицират системата и не искат повече копчето да може да се задейства случайно. Тест-пилотът на Ферари Марк Жене пък поясни, че на волана на F2008 бутонът може да се включи само тогава, когато колата се движи на ниска предавка.

Според боса на Макларън-Мерцедес Рон Денис, Хейки Ковалайнен не трябва да се обвинява за допуснатата грешка.


200 модела на Ферари окупират София от 19 март до 19 април

Изображение

200 мащабни модела на Scuderia Ferrari ще бъдат представени в продължение на един месец в Sky City Mall, в София - от 19 март до 19 април 2008 г. Моделите са собственост на Иван Илиев, преподавател в СУ "Климент Охридски" и демонстрират развитието на марката „Ферари" от създаването й до наши дни.

Размерите на автомобилите са в мащаби 1:18, 1:24, 1:43, като във всеки модел има нещо характерно и допълнително детайлизирано от колекционера. Първото „Ферари" на господин Илиев е модел 330 Р4, придобито през 1971 година, като цялата му колекция наброява вече над 3 600 автомобила, от които тези с марка Ферари са над 300.

Интересът на господин Илиев към автомобилните модели датира от 1969 година. През 2003 той основава Клуба на колекционерите на автомодели в България, чийто членски състав наброява към днешна дата 62 души в цялата страна.


Енцо Ферари, създателят на Scuderia Ferrari, е легенда в автомобилния спорт. Няма друга марка постигнала повече успехи, както във Формула 1, така и в други автомобилни състезания. Титлите както при пилотите, така и при конструкторите са по 15. Scuderia Ferrari е създадена през 1929 година, когато обединява спортното направление на „Алфа Ромео", като емблемата й е характерното изправено конче, познато в цял свят. След Втората с Енцо Ферари основава вече своя собствена компания за производство на автомобили, носеща неговото име, която само за броени години се налага като „Номер 1" в автомобилна Европа.

Изложбата се осъществява с подкрепата на Обединена българска банка. Банката е и официален спонсор на телевизионните излъчвания на състезанията от Формула 1 по Би Ти Ви за тази година.


Маса и Култи продължават с разногласията

Изображение

На днешната пресконференция преди неделното Гран при на Малайзия на пистата "Сепанг", Фелипе Маса (Ферари) и Дейвид Култард (Ред Бул) продължиха със своите разногласия относно инцидента между тях миналата неделя в Австралия. По-рано тази седмица Маса отвърна на нападките на Култард и обяви категорично, че няма да му се извинява. На "Албърт парк" двамата се сблъскаха в 26-та обиколка на първия завой и Култи отпадна. Маса беше от вътрешната страна на завоя, но според Култард, бразилецът е бил виновен за катастрофата. Шотландецът излетя във въздуха и отпадна, а Фелипе продължи. Инцидентът беше последван от поредното излизане на пистата на Кола за сигурност. В самата надпревара, Маса отпадна след проблем с двигателя. Шотландецът все още държи на извинение от страна на Маса, но бразилецът продължава да твърди, че не е направил нищо нередно. Двамата стояха един до друг на днешната пресконференция в Куала Лумпур.
"Изненадан съм. Ние сме на пистата за да се състезаваме и аз се опитах да го изпреваря. Бях от вътрешната страна. Той ми затвори вратата и се сблъскахме. Всички знаят, че там няма място за две коли. Обикновено човекът, който е от външната страна има повече възможности да се отдръпне. Няма да се извинявам, защото не съм направил нищо нередно. Когато сгреша, тогава ще се извинявам. Сега няма нужда от това. Това бе една нормална маневра. Честно казано, не очаквах Дейвид да реагира така на пистата. Култард може би не ме видя. ФИА не предприе никакви мерки и не ни разследва за катастрофата. Един нормален инцидент", допълни Маса.

От своя страна Култард отговори: "Няма да се извинявам за силните си думи. Бях много ядосан. В конкретния случай Маса не се състезава с мен за световната титла и може да постъпи така и в следващите 17 надпревари. Резултатът ще е същия. В завоя аз гледам напред, не назад и Маса много добре знае колко място има. Не съм подхождал към различна състезателна линия, а към нормалната. Очаквах да ме изпревари на следващия трети завой, защото колата на Ферари има много по-голяма максимална скорост. Ако Маса опита отново такава маневра ще получи същия резултат. Моята кола не е невидима. За разлика от него, аз не се боря за титлата. Другият път да изчака до следващия завой", завърши Култард.


Райконен: Не знам какво ще стане в Малайзия

Изображение

Световният шампион във Формула 1 Кими Райконен сподели, че не е сигурен как ще се представи отборът на Ферари във второто състезание за сезона - Гран при на Малайзия. Както е известно, в Австралия Райконен и съотборникът му Фелипе Маса имаха доста проблеми с болидите си, като в крайна сметка и двамата не успяха да завършат. "Не знам какво ще стане в Малайзия, все още е прекалено рано да се каже", сподели той.

Финландецът се надява, че отборът ще се представи силно, ако няма проблеми с колите. "Ще видим утре как ще бъдат болидите и как ще тръгне всичко. Но ако всичко работи, както трябва, би трябвало да сме добре, имаме нужната скорост. Ще видим колко бързи ще бъдем утре и тогава ще имаме много по-ясна представа. Не съм притеснен от отпадането в Австралия, но е очевидно, че не бяхме много доволни. От зимните тестове знаехме, че ще сме бързи и нямахме някакви сериозни проблеми, но тогава идва първото състезание и имаме две повреди в двигателите. Не го очаквахме. Но сезонът е дълъг и ако всичко върви добре, трябва да сме в борбата. Нито аз, нито някой друг в тима се е паникьосал, но искаме по-добри резултати отколкото в първото състезание", заяви той.


Люис: Ферари ще се върнат по-силни

Изображение

Пилотът на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън призна, че очаква Ферари да се завърнат в Малайзия след разочароващото си представяне в първия кръг от Формула 1 в Австралия. В Мелбърн Кими и Фелипе отпаднаха след проблеми с двигателя.
"Очаквам да са поне толкова силни, колкото бяха и миналия уикенд преди проблемите в неделя. Сигурен съм, че ще могат да се възстановят и ще свършат по-добра работа. Ферари винаги са силни в Малайзия. Започнахме сезона по перфектен начин, за малко да постигнем и двойна победа. Гледах повторенията по телевизията и Хейки направи чудесни неща, но нещата винаги се объркват когато има Кола за сигурност. Изглежда, че ще вали през уикенда, но високите температури и влагата няма да са извинение. Идваме на "Сепанг" за победа", допълни той.

Хамилтън засегна и темата за членството в Асоциацията на автомобилните пилоти (GPDA). Напоследък в медиите с шуми много от факта, че само Хамилтън, Райконен, Сутил и Дейвидсън не са нейни членове. Както е известно, поне на хартия асоциацията защитава правата на пилотите и се грижи за повишаване на безопасността им на пистата. Люис заяви, че не чувства никакво напрежение по тази тема и е спокоен. Президенът на GPDA Педро де ла Роса се надява неговият съотборник в Макларън да се включи скоро в организацията и каза, че Люис винаги е помагал с каквото може.


Маса: Тод е много важен

Изображение

Бившият изпълнителен директор и шеф на тима на Ферари във Формула 1 Жан Тод все още е много важен за екипа, призна днес Фелипе Маса. Както е известно, преди два дни французинът, който по-рано през годината напусна ръководната си позиция в Формула 1 и бе заменен от Стефано Доменикали, освободи поста си и на изпълнителен директор. Тод ще продължи да изпълнява "специална функция" в ръководството на компанията и спортния мениджмънт. Тод ще продължи да представлява и Ферари пред Световния съвет на ФИА. Също така ще остане в Борда на Ферари и президент на Бордовете на директорите на Ферари Азия Пасифик и Ферари Западна Европа. Тод заемаше поста на изпълнителен директор от октомври 2006 година.
"Тод все още участва във взимането на всички важни решения на отбора. Чувствам, че той все още носи огромна отговорност за всичко което става", призна Маса. "Жан е все още с нас 100%. Вече не пътува с нас за всяко едно състезание и не рабори по 15 часа на ден, но все още има глас за най-важните решения. Надпреварата в Австралия беше много луда. Не само за мен, но и за Кими и отбора. Състезанието не мина добре за нас заради издръжливостта на двигателите. Просто имахме слаб ден. Говорих със състезателния ми инженер и той ме увери, че проблемите са решени", допълни той.

Маса коментира и слуховете, които пращат младока Себастиян Фетел (Торо Росо) за заместник на Маса във Ферари през 2009 година. "Имам тригодишен контракт с Ферари и съм спокоен за бъдещето си. Всички са доволни и не виждам проблеми", заяви Маса.

Откакто Жан Тод зае ръководен пост във Ферари през 1993-та година отборът има шест световни титли при пилотите, седем при конструкторите и 98 победи в стартове от Формула 1.


Шумахер: Въпреки всичко ще вземем титлата

Изображение

Седемкратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер е убеден, че бившият му тим Ферари ще триумфира с титлата в края на сезона въпреки лошото начало на годината и отпадането на Райконен и Маса в състезанието за Гран при на Австралия. За надперварата в Мелбърн, грешките на Райконен и Маса, както и за критиките си към правилата, Шумахер говори пред германското списание "auto motor und sport".

- Къде гледахте състезанието в Австралия?
- У дома.

- И станахте в 5 часа сутринта?
- За щастие благодарение на по-късния стартов час през тази година това не беше чак толкова трудно. Във всички състезания аз поддържан връзка с тима и получавам всички данни от състезанието. Освен това пред мен винаги има монитор с актуалните времена. Това обаче не е толкова важно, колкото комуникацията в отбора.

- Като зрител страдахте ли заедно с Ферари по време на състезанието?
- Разбира се, че човек съпреживява всичко и се яодсва. От друга страна обаче това е спортът. Колкото и неприятно да звучи, тези неща са част от спорта. Мога да кажа само едно - предпочитам такова нещо да се случи в началото на сезона, отколкото в края, когато заради него да загубиш титлата.

- Мислите ли, че Ферари ще стане световен шампион през 2008 година?
- При всички положения.

- Не подходиха ли пилотите на Ферари пренавито към състезанието в Австралия, като имам предвид не само завъртането на Маса в на старта?
- Фелипе беше включил на грешната предавка по някаква причина, която още не можем да разберем. Беше на по-ниска предавка от необходимото и това, заедно с липсата на тракшън контрол, води до доста неприятни ситуации. Получава се превъртане на колелата и с все още незагрети гуми болидът става доста труден за управление.

- За Фелипе състезанието като че ли свърши след само 200 метра...
- Всъщност след това Фелипе направи едно доста добро състезание и донякъде компенсира проблемите. Фазите с колата за сигурност и за двамата ни пилоти обаче дойдоха в много неподходящ момент. Не можахме да се възползваме от тях. Без съмнение обаче трябваше да спечелим повече точки.

- Как видяхте вие сблъсъка на Маса с Култард?
- Инцидентът отива по-скоро на сметката на Фелипе. От друга страна смятам, че Дейвид можеше да реагира доста по-умно, имаше възможност да излезе невредим от ситуацията. Без съмнение обаче Фелипе беше този, който предизвика инцидента.


- Кими Райконен пък излезе на два пъти от пистата...
- Маневрите при тези ситуации бяха доста оптимистични от страна на Кими. Първото му излизане от пистата дойде след прибирането на колата за сигурност и то точно на трети завой, а това е едно доста критично място на пистата. Със сигурност гумите трябва да са загряти. А Кими беше със стари гуми, които много по-трудно можеха да достигнат оптималната температура, отколкото гумите на Ковалайнен. При такова положение човек излиза от пистата така, все едно че е спрял 100 метра по-късно. А той закъсня само с пет метра. При нормално положение човек би трябвало да може да се задържи на пистата.

- Какво смятате за новите правила за колата за сигурност?
- Мисля, че е много глупаво да се затваря бокса, когато колата за сигурност излезе на трасето. И тук не става дума само за нашия отбор. Като се погледне само например как един Ковалайнен направи перфектно състезание и изпусна място на подиума само защото нямаше късмет с колата за сигурност, се вижда колко е нечестно.

- Значи вие искате връщане на старите правила за колата за сигурност?
- Точно така. С новите правила искат да предотвратят това при излизането на колата за сигурност всички пилоти да тръгнат с пълна газ към бокса. Може обаче с други средства - например на базата на времената по сектори - да се установи дали един пилот е бил прекалено бърз. Същото се прави, когато има жълти флагове. При новите правила случайността играе прекалено голяма роля за моя вкус.

- А не е ли точно това причината да бъде въведено това правило?
- Искате да кажете, че са искали умишлено да направят лудница на трасето? Жалко, ако наистина е така. Не може причина за въвеждането на едно правило да е желание да бъдат наказани онези, които са работили здраво и да се създаде предимство на онези, които не са работили толкова много.

- През зимата Ферари навъртя 14 000 километра на тестове. Как си обяснявате тогава, че в Австралия имаше толкова големи проблеми с издръжливостта на двигателите?
- Разбрахме какъв е бил, проблемът, а на тестовете не се беше проявявал. Но той няма нищо общо с издръжливостта на двигателите. Не искам обаче да навлизам в подробности.

- Как оценявате влизането в тройката на Ник Хайдфелд и Нико Розберг?
- Много се радвах за тях. Като цяло в хубаво да се види, че в лицето на БМВ и Уилямс има два отбора, които значително са се доближили до челото и ще могат да задържат нещата малко по-напрегнати. Има обаче все още изоставане от Ферари и Макларън. Колко е голямо то в действителност, ще се види, когато всички започнат да карат с пълна газ. В Австралия заради колата за сигурност впечатлението остава малко погрешно.

- Бившият шеф на Ферари Жан Тод ще пристъства на състезанието в Малайзия. Вие нямате ли желание също да го гледате на живо?
- Никога не съм възнамерявал да пътувам до Малайзия. И след надпреварата в Австралия нищо не се е променило. Жан пък беше решил още отдавна, от преди два месеца, да пътува за Куала Лумпур. И това май се вписва много добре в картината - сега, в голямата криза след първото състезание, идва шефът и нещата изведнъж се оправят. Това е класическа история, която обаче никога не се случва в реалността.

- Как ще завърши състезанието в Малайзия?
- Надявам се, с победа за нас.


Очакват силен дъжд в Малайзия

Изображение

Според последните метеорологични прогнози по време на уикенда на пистата "Сепанг" край Куала Лумпур за Гран при на Малайзия се очакват силни дъждове и висока влажност. Температурта на въздуха на тренировките в петък ще е около 33 градуса. За последно състезанието в Малайзия се проведе при подобни условия през 2001 година и беше спечелено от спеца на дъжд Михаел Шумахер.

График на уикенда за Гран при на Малайзия

Писта: "Сепанг", Куала Лумпур

Петък (21 март)
04:00-05:30 часа - Първа свободна тренировка

08:00-09:30 часа - Втора свободна тренировка


Събота (22 март)

05:00-06:00 часа - Трета свободна тренировка

08:00-09:00 часа - Квалификация


Неделя (23 март)

09:00 часа - Състезание



Заб: Часовете са в българско време !
Изображение

Предишна

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook