рали легенди-пилоти и автомобили
Модератор: Sharo
- Helix
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 223
- Регистриран на: 4.03.2007
- Местоположение: Банишора
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS;E30 325i
- Мечтае да кара: Самолет
SKISA написа:Helix написа:SKISA написа:вижте само колко народ са събирали ралитата едно време!!!!!
а сега не знам дали могат да съберат и 5хил човека...!!!
фиа съсипа моторните спортове....ужасна история.
сега е забранено, за това няма толкова ,много хора!Като гледам кадрите от клипчетата почвам да си мисля че за добро са ограничили зрителите
така е . имаше доста инциденти! и доста жертви....
но и сега с празните завои не еработа-така спорта няма да дръпне...
Виж само за какво говорим : http://www.youtube.com/watch?v=U4UuZ5mauKk
Само като го гледам ми настръхва косата, а какво ли е било да си там на живо!Много ми се иска да видя тези коли отново на пистата , но уви това няма как да стане
- I.Voykov
- по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
- Мнения: 5880
- Регистриран на: 8.03.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: каквото намери в гаража
roko написа:Иво,страх ме е да напиша нещо за една легенда не знам дали аз мога да го направя А Интегралето е моята рали -легенда Няколко пъти започвах........но не се получаваше,нямаше достатъчно тежест в инфото
Ще помоля Сашо да го напише,очевидно му се отдава
Братчед ако ти с твоите познания, опит и страст по ралитата неможеш да го напишеш значи никой неможе
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?
- LeX
- Капетано
- Мнения: 3364
- Регистриран на: 20.01.2004
- Местоположение: далеко от родината
- Кара: '90 328i/6 '95 540i/6
Момчета вземе да се осъзнавате малко и стига глупави мнения в темата, Роко и без това му е гузно да трие. Темата се казва "рали легенди-пилоти и автомобили". Които има да казва нещо свързано с това нека го казва и да поддържаме темата интересна. Адски е дразнещо като видиш двама-трима човека си говорят един след друг, и в мненията им няма почти нищо което би било интересно за останалите. Които иска да си обсъжда нещо по за дълго с някои друг го моля да го прави на лично съобщение
"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae
- M-TEAM
- ентусиаст
- Мнения: 1014
- Регистриран на: 23.06.2003
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 520 touring
- Мечтае да кара: Е30 М3 и Lancia Delta integrale evo 16v
Иво,страх ме е да напиша нещо за една легенда не знам дали аз мога да го направя А Интегралето е моята рали -легенда Няколко пъти започвах........но не се получаваше,нямаше достатъчно тежест в инфото
Ще помоля Сашо да го напише,очевидно му се отдава [/quote]
Извинявам се за спама но много ми се иска скоро да напишеш нещо за тази рали легенда ,наречена още Кралицата просто нямам търпение да видя това което ще напишеш а съм сигурен че ще е доста интересно защото това ми е любимият рали автомобил
Ще помоля Сашо да го напише,очевидно му се отдава [/quote]
Извинявам се за спама но много ми се иска скоро да напишеш нещо за тази рали легенда ,наречена още Кралицата просто нямам търпение да видя това което ще напишеш а съм сигурен че ще е доста интересно защото това ми е любимият рали автомобил
BMW E30 M3-one dream
skype-bmwpower5555
skype-bmwpower5555
- Гост
Страхотна тема... Не бях влизал в раздела, защото е "БМВ и моторните спортове" и подсъзнателно го свързвах с шампионатите на писта, които не са ми много интересни... Но ралитата - това е друго нещо... Повечето клипчета съм ги гледал и информацията я знам, защото се интересувам, но пак изчетох темата...
И днес са интересни ралитата, но това което ме кара да настръхвам е ерата група Б - страшни, диви и необуздани машини и големи пилоти и мъже - Ватанен, Канкунен, Салонен, Ален, Бломквист, Рьол, Микола, Тойвонен, Шварц... Аз специално съм почитател на Ауди-то, но и Ланча С4 - няма как да не се преклони човек пред това животно... жалко, че няма време да покаже възможностите си, поради трагичния край на Хенри Тойвонен... Но наследника Интеграле заема полагащото й се место в историята...
А за рали Златни през '86г - както се казва "и аз бях там, и аз видях... Макар че съм само на 9 години тогава, баща ми ме заведе в Сливенския балкан(там били най интересните етапи според него ), не помня на кой етап точно, но беше макадам, около някакъв язовир, бяхме на един доста остър завой от външната страна, тъй като беше нещо като уширение, колите като минеха хвърляха яко камъни и всички си криеха лицата, а аз така Особено когато мина Аудито - няма да забравя никога този рев... Помня и как ме беше яд накрая, че този с Мантата спечели (Фернандес)... А Чубриков наистина е най-добрия ни пилот за всички времена - без никакъв ресурс винаги в челото, представете си ако беше в някой от водещите отбори... Славни времена на славни битки... евала за темата...
И днес са интересни ралитата, но това което ме кара да настръхвам е ерата група Б - страшни, диви и необуздани машини и големи пилоти и мъже - Ватанен, Канкунен, Салонен, Ален, Бломквист, Рьол, Микола, Тойвонен, Шварц... Аз специално съм почитател на Ауди-то, но и Ланча С4 - няма как да не се преклони човек пред това животно... жалко, че няма време да покаже възможностите си, поради трагичния край на Хенри Тойвонен... Но наследника Интеграле заема полагащото й се место в историята...
А за рали Златни през '86г - както се казва "и аз бях там, и аз видях... Макар че съм само на 9 години тогава, баща ми ме заведе в Сливенския балкан(там били най интересните етапи според него ), не помня на кой етап точно, но беше макадам, около някакъв язовир, бяхме на един доста остър завой от външната страна, тъй като беше нещо като уширение, колите като минеха хвърляха яко камъни и всички си криеха лицата, а аз така Особено когато мина Аудито - няма да забравя никога този рев... Помня и как ме беше яд накрая, че този с Мантата спечели (Фернандес)... А Чубриков наистина е най-добрия ни пилот за всички времена - без никакъв ресурс винаги в челото, представете си ако беше в някой от водещите отбори... Славни времена на славни битки... евала за темата...
- LeX
- Капетано
- Мнения: 3364
- Регистриран на: 20.01.2004
- Местоположение: далеко от родината
- Кара: '90 328i/6 '95 540i/6
Позволявам си да съживя малко темата с едно клипче на моя идол Колин МакРии, надявам се нямате нищо против
http://www.youtube.com/watch?v=pOKoFuhAUCo
http://www.youtube.com/watch?v=pOKoFuhAUCo
"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae
- gazzzar
- кавалер-монтьор
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
LeX написа:Позволявам си да съживя малко темата с едно клипче на моя идол Колин МакРии, надявам се нямате нищо против
http://www.youtube.com/watch?v=pOKoFuhAUCo
за тези които са позабравили - автомобила не е импреца, а легаси
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
Re: рали легенди-пилоти и автомобили
Мишел Мутон
Родена на 23 юни 1951 в гр. Грас, Франция.
Тя е най – известната и успешна жена рали пилот.
През 1981 печели рали Санремо и става първата
и за сега единствена жена печелила кръг от световния рали шампионат.
През 1985 тя е първата жена печелила Pikes Peak.
Прекратява кариерата си през 1986 г. когато разбира,
че забраняват Група Б и отказва да продължи с по бавните коли от Група А,
влиание също така оказва и желанието й да създаде семейство.
Все пак тя играе важна роля в оганизирането на
Race of Champions през 1988 г. в памет на Хенри Тоивонен.
През 1975 г. участва в 24те часа на Льо Ман като част от изцяло женски отбор.
През 2000 г. Завършва втора с Порше 911 в маратона Лондон – Сидни
с навигатор Francis Tuthill след бишият си съотборник Стиг Бломквист.
Скромно ама от сърце.
Родена на 23 юни 1951 в гр. Грас, Франция.
Тя е най – известната и успешна жена рали пилот.
През 1981 печели рали Санремо и става първата
и за сега единствена жена печелила кръг от световния рали шампионат.
През 1985 тя е първата жена печелила Pikes Peak.
Прекратява кариерата си през 1986 г. когато разбира,
че забраняват Група Б и отказва да продължи с по бавните коли от Група А,
влиание също така оказва и желанието й да създаде семейство.
Все пак тя играе важна роля в оганизирането на
Race of Champions през 1988 г. в памет на Хенри Тоивонен.
През 1975 г. участва в 24те часа на Льо Ман като част от изцяло женски отбор.
През 2000 г. Завършва втора с Порше 911 в маратона Лондон – Сидни
с навигатор Francis Tuthill след бишият си съотборник Стиг Бломквист.
Скромно ама от сърце.
- LeX
- Капетано
- Мнения: 3364
- Регистриран на: 20.01.2004
- Местоположение: далеко от родината
- Кара: '90 328i/6 '95 540i/6
Re: рали легенди-пилоти и автомобили
Колин Стиили МаКрии е роден на 5 Август 1968 година в Шотландския град Ланарк. Син на 5-кратният Британски Рали Шампион Джими МаКрии, и брат на рали пилота Алистър МаКрии, Колин МаКрии става Шампион на Великобритания за 1991 и 1992 година, а през 1995 година става първия Великобританец които печели Световния Рали Шампионат.
Субаруто на МаКрии спечелва Титлата при Конструкторите в Световния Рали Шампионат три години под ред: 1995, 1996, 1997. След като прекарва четири години в отбора на Форд Рали Тим спечелвайки 9 състезания, Колин се премества при Ситроен Рали Тим през 2003-та година, където въпреки че не печели състезание, помага на отбора да спечели първата от трите си поредни титли при Конструкторите. След 17 години прекарани като професионален рали състезател, МаКрии загива при катастрофа с хеликоптер на 15-ти Септември 2007-ма година, които тои самия управлява. Заедно с него загива и 5 годишния му син Джони, както и двама семейни приятели. През Ноември 2008-ма година, Колин е представен в Шотландската Спортна Зала на Славата.
Ранна Кариера
Колин МаКрии започва кариерата си в моторния спорт, състезавайки се с кросови мотори в ранна възраст, въпреки че Шотландецът е бил повече заинтересован от машините с четири колела а не тези с две. На 16 годишна възраст чрез локален спортен автомобилен клуб, Колин разменя мотора си за Мини Купър и започва да се състезава. Година по-късно тои започва да преговаря с друг клуб, да използва тяхна кола с която да се състезава в едноетапно рали състезание, не далеч от мястото където живее. Колин завършва на 14-то място в генералното класиране на състезанието, и първи с класа си, въпреки че през повечето време от състезанието се движи на по-задна позиция.
През 1986-та година, карайки Талбот Сънбиим, МакРии взема участие в Шотландският Рали Шампионат, и съвсем скоро всички го забелязват заради високата скорост и завладяващият му начин на каране. Поради това много хора започнали да го сравняват с бившия Световен Рали Шампион Ати Ватанен, на които МаКрии бил идол. 88-ма била годината когато тои безапелационно спечелил Шотландския Рали Шампионат с много скромен автомобил Воксол Нова. Търсейки повече мощност, следващата му кола била Форд Сиерра ХР 4х4.
Първото му състезание от Световния Рали Шампионат било през 1987-ма година, когато тои се включил в Рали Швеция със своята Нова, и отново две години по-късно със Сиерата, когато завършва 15-ти в генералното класиране. По-късно същата година Колин завършва 5-ти на Рали Нова Зеландия със Сиерра Косуърд, която е само със задно предаване. През 1990-та година, зад волана на 4х4 Сиерра успява да запише 6-то място на Рак Рали, въпреки няколкото инцидента който претърпява. През 1991-ва година Колин подписва професионален договор с отбора Продраив на Дейвид Ричардс, които се състезава със Субару в Британския Рали Шампионат, като годишната му заплата е около 10 000 Английски лири. МаКрии печели шампионата през 1991-ва и 1992-ра година, което до издига до пилот на заводския отбор на Субару в Световния Рали Шампионат. Също през 92-ра година МаКрии прави дебют и в Британския Шампионат за Туристически автомобили, с управлявания от Продраив заводски отбор на БМВ на пистата Нокхил. В последното от три състезания, МаКрии се сблъсква с Мат Ниил. Съдиите на състезанието които разследват катастрофата заключават че тои е предизвикал катастрофа, която е можело да бъде избегната и го дисквалифицират.
Световен Рали Шампионат (СРШ)
През сезон 93, МаКрии кара Субару Легаси Гр. А подготвено от Продраив, заедно с Финландците Ари Ватанен, Ханну Миккола и Маркку Ален. През този сезон той печели първото си състезание в СРШ, а именно Рали Нова Зеландия. Това също е и първа победа за новосъздадения отбор Субару Световен Рали Тим, малко преди Легасито да бъде заменено с новото Субару Импреза 555. Благосклонна е била съдбата за отбора, които тогава се е борел с преуспяващите автомобили на ТТЕ (Тойота Тим Европа). Отбора им обаче е отстранен от СРШ след състезанието през 1995-та година в Каталуня, когато съдиите откриват че те използват не разрешена бленда на турбото, която има свойството като се нагрее да променя диаметъра си, който иначе е строго рестриктиран и е константен за всички отбори. Това е и най-щастливата година за Колин, тои печели титлата при пилотите и я защитава в директна битка срещу двоиния носител на купата в СРШ и негов съотборник Карлос Сайнц, в последното състезание за сезона, а именно Рали Великобритания. Въпреки многото победи в следващите години, дори и на по-трудни ралита като Акрополис, Сафари и Корсика, Колин не може да постигне по-добро от второ място в класирането нито през 1996-та, нито през 1997-ма година, и в двата случея завършва зад пилота на Мицубиши Томми Макинен. Въпреки това успява да помогне на Субару да спечелят титлата при конструкторите в три поредни години. В последния си сезон при Субару през 1998-ма година, Колин печели три ралита и завършва трети при пилотите, и също става Шампион на Шампионите, печелейки едноименното състезание в Гран Канария (Канарските Острови).
След 6 години прекарани в Субару, през 1999-та година Шотландецът се мести в отбора на М-Спорт Форд, сядайки зад волана на Форд Фокус Рали. Сделката е за 6 милиона паунда за две години, което прави МаКрии най-скъпоплатения състезател в историята на СРШ до тогава. Тази стъпка е моментално възнаградена от две последователни победи на рали Сафари и рали Португалия. За съжаление през този сезон МаКрии завършва едва шести в класирането при пилотите, поради много проблеми с оказалия се не достатъчно сполучлив модел на Форд. Oще повече следва момент в кариерата на пилота в която не печели състезание за известно време, но това приключва с идването на следващия сезон и рали Швеция където МаКрии се качва на подиума. Следва асфалтовото рали Каталуня и макадамовото в Гърция където Британецът също завършва на първо място. Това е достатъчно за МаКрии за да завърши 4-ти в Генералното класиране в СРШ през 2000 година. Посредата на сезона ненадежността на Фокуса принуждава МаКрии да заплаши тима на Форд че ще напусне ако проблемите по колата продължат. Спечелването на последните ралита от календара кара Колин да промени решението си, и той продължава договора си за още две години. За съжаление сезон 2001 не започва по начина по които завършва предния и Колин бързо изостава на много точки от тогавашния лидер Томми Макинен. Следват три последователни победи на рали Аржентина, Кипър и Гърция след който МаКрии настига Макинен на върха в класирането и нещата стават много интересни. Следва последното за сезона рали Великобритания. След първите няколко етапа МаКрии води и по всичко личи че това ще бъде втората титла в кариерата му. Типично в негов стил Колин не връща газта нито за миг, въпреки голямата преднина която има. Тои и навигаторът му по това време Ники Грист се движат по един от последните етапи. След дълга права следва лек десен завой които трябва да се вземе на 5-та скорост. Колин не връща газта и е на 6-та. Скоростта е много голяма и това го кара да влезе по-вътрешно в завоя. Точно там предната част на неговия Форд Фокус ВРЦ удря бетонно блокче което моментално откъсва гумата, праща колата във въздуха и след няколко преобръщания, колата се приземява на земята. Разочарованието за Колин е огромно. В негово интервю след това тои казва че в момента в който ударя блокчето е осъзнал че загубва не само състезанието ами и световната титла. Още по неприятен е факта че завършва генералното класиране на само две точки от Ричард Бърнс, който тогава печели единствената си титла от СРШ със Субару Импреза ВРЦ.
С победата си в Сафари Рали през 2002 година Колин става пилота с най-много победи в Световния Рали Шампионат (СШР) по това време. Този рекорд днес е подобрен от Карлос Сайнц, Маркус Грьонхолм и Себастиан Леоб.
Доковора на МаКрии с Форд приключва в края на 2002-ра година, когато след няколко искания от страна на Колин за годишна заплата от 5 милиона паунда Форд решават че не могат да си позволят подобни разходи за заплата на пилот и отказват подновяване на договора. Двете страни се разделят като приятели и запазват добри спомени от 4-те години прекарани заедно.
Следва сезон 2003 когато Колин подписва със Ситроен, който по това време стават все по-силни в лицето на новоизгряващата звезда Себастиан Леоб и стария познайник на всички Карлос Сайнц. В дебюта си на рали Монте Карло, Колин завършва втори, Леоб първи а Сайнц трети. Така Ситроен печели нещо много рядко, а именно 1-2-3 място. За съжаление това постижение ще е най-доброто което Колин ще постигне през този сезон и завършва на 7-мо място в Генералното класиране през този сезон. Промени в регламента за следващата година принуждават тимовете да имат не по 3-ма а по 2-ма пилота. С младата надежда в лицето на Леоб, Ситроен са принудени да избират между Сайнц и МаКрии. Везните натежават в полза на Сайнц които се е представил по-добре през сезона и затова Колин трябва да си търси нов отбор за новия сезон. Дейвид Ричардс, шефът на Субару Рали Тим, които в началото на 90-те години открива Колин, по това време е шеф на рекламния отдел в СШР и тои веднага осъзнава, че ако МаКрии не се състезава следващия сезон, това ще има огромни последици върху интереса към СРШ по целия свят. Въпреки неговите опити да намери отбор за Колин тои не успява, и 2004-та година е първия сезон за повече от 10 години в който МаКрии няма да се състезава.
След като от Субару Рали Тим избират Мико Хирвонен за партньор на Петер Солберг през 2004-та година, за Колин не остава нищо друго освен да осъществи някой други мечти който отдавна е желал. През тази година тои се състезава в прочутото състезание рали Париж – Дакар, както и в 24 Часа на ЛьоМан.
През 2005-та година Колин намира място в тима на Шкода Рали Тим, като завършва 7-ми на рали Великобритания, и се движи на страхотното второ място на рали Австралия. За съжаление забавяне на механиците да сменят съединителя на колата в рамките на разрешения 1 час в сервизния парк принуждава Колин да се оттегли крайно разочарован.
МаКрии се завръща в Продраив през 2004-та година за 24 часовото състезание на Льо Ман. Колин сяда зад волана на Ферари 550 ГТС – Маранело и завършва трети в класа си, и 9-ти в Генералното класиране. Според много хора това е страхотно постижение за човек, които досега не се е състезавал в тези серии.
През Август 2007-ма година Колин потвърждава информацията че все още продължава да търси отбор с които да вземе участие в СШР през следващия сезон и допълва: „Не стане ли за следващата година повече няма да се опитвам. Просто в този спорт и в нивото на което е в момента, не можеш да си извън нещата за толкова дълго време.”
Колин Стиили МаКрии загива на 15-ти Септември 2007-ма година, когато неговият хеликоптер управлявам от самия Колин се разбива на около една миля от фамилното имение в Ланарк, Шотландия. Заедно с него в хеликоптера са синът му Джони (5) негов приятел Бен (6) и друг семеен приятел.
След смъртта на пилота всички фенове на моторните спортове по целият свят са шокирани. Скръбта на всички е голяма. На погребението му, което се състой на 26 Септември, в църквата има над 700 човека, а други над 15 000 са отвън.
Няколко от любимите ми негови клипчета:
http://www.youtube.com/watch?v=bkrcomXmQ6E
http://www.youtube.com/watch?v=pAzL66KdSQs
http://www.youtube.com/watch?v=4TUxhUW1DaQ
Лично за мен Колин е най-великия. Може да няма най-много победи, или световни титли, но желанието му винаги да е най-отпред и начина му на каране ме карат да настръхвам и да се просълзявам всеки път когато гледам нещо свързано с него. За мен тои завинаги ще остане най-добрия! Почивай в мир, Колин!
Всичко което прочетохте съм го превел от Уикипедия, отне ми доста време но мисля че си заслужава.
Последна промяна LeX на 15 Окт 2009, 23:19, променена общо 3 пъти
"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae
- gazzzar
- кавалер-монтьор
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
Re: рали легенди-пилоти и автомобили
Най-Великия.....винаги ще остане в сърцата ни
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
- I.Voykov
- по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
- Мнения: 5880
- Регистриран на: 8.03.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: каквото намери в гаража
Re: рали легенди-пилоти и автомобили
RIP Colin
Евала Лекс
Евала Лекс
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: рали легенди-пилоти и автомобили
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- VT5602AK
- старши ентусиаст
- Мнения: 2048
- Регистриран на: 30.01.2006
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: E36S50B30,Mini Cooper S
- Мечтае да кара: S50B30 turbo
- Детайли за колата: модифицирани
Re: рали легенди-пилоти и автомобили
Най-Великия
- madpetio
- Новият ПИКАСО
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Re: рали легенди-пилоти и автомобили
Един от големите!
Ари Ватанен е роден в град Тууповаара в Източна Финландия през 1952 година. Той има 10 победи в ралитата от Световния рали шампионат, а най-големият му успех е спечелването на световната титла за 1981-ва при пилотите. Кариерата му не обхваща само рали състезанията, но и други автомобилни дисциплини, а в днешно време Ватанен се подвизава като член на Европейския парламент.
Ари Ватанен започва рали кариерата си през 1974 година на родното Рали 1000 езера. След две години е вече шампион в Британския рали шампионат, а през 1977-ма кара в доста от ралитата от Световния рали шампионат зад волана на Форд Ескорт RS 1800. През 1979 година Ватанен подписва с отбора на Ротманс Форд, а негов навигатор става британецът (сега собственик на компанията Продрайв) Дейвид Ричардс. Първата им победа в Световния рали шампионат идва през следващата 1980 година на Рали Акрополис. През идната 1981-ва следват още три победи в Гърция, Бразилия и Финландия, които му "помагат" да спечели световната титла при пилотите. След непълни програми през 1982-ра и 1983-та, през 1984 година Ватанен се присъединява към отбора на Пежо, като договорът му продължава до края на 1985-та. Така той става най-успешния пилот на модела 205 Т16, с който печели пет поредни ралита, - Рали 1000 езера '84, Рали Сан Ремо '84, Ломбард РАК Рали '84, Рали Монте Карло '85 и Рали Швеция '85.
Кариерата на Ари, както и неговия живот, висят на косъм след ужасна катастрофа, която той и навигаторът му Тери Херимен претърпяват на Рали Аржентина '85.
Ватанен се лекува цели 18 месеца, но в крайна сметка той се възстановява напълно и печели Рали Париж-Дакар цели четири пъти, три от които - поредни! Това става през 1987-ма, 1989-та и 1990 с Пежо, а през 1991-ва Ватанен печели със Ситроен. През 1987 година Ари Ватанен Кара с Пежо 205 Т16, специално пригодено за състезанието, а от 1988-ма до 1990-та (включилтено) - с модела 405 Т16, също специално пригоден за Рали Париж-Дакар.
Ари Ватанен печели три пъти Планинско Пайкс Пийк, а през 1988 година С Пежо 405 Т16 дори чупи рекорда за най-бързо качване до върха!
http://www.youtube.com/watch?v=TKgeCQGu_ug
Ватанен продължава своята рали кариера до 1998-ма, като кара отбрани ралита от Световния рали шампионат. До този период той се състезава, и дори се качва на няколко подиума, с коли на Мицубиши, Субару и Форд. Неговата активна състезателна кариера е прекратена през 1999 година, когато е избран за депутат в Европейския парламент.
Разбира се, тръпката не може да изоствани никой, свързал се толкова трайно с автомобилния спорт, - същото се отнася и за Ари Ватанен. През 2003 година той участва в Рали Париж-Дакар с Нисан, както и в домашното си Рали Финландия, - с Пежо 206 WRC, подготвено от отбора на Бозиан Рейсинг.
През 2004 година Ватанен е преизбран в Европейския парламент, но въпреки това продължава да кара - за Нисан в "Дакар" (новото име не състезанието) същата и през 2005 година. През 2007-ма той участва за Фолксваген също в Рали Лисабон-Дакар (състезанието е отново с ново име), но отпада в седмата отсечка.
Ари Ватанен е роден в град Тууповаара в Източна Финландия през 1952 година. Той има 10 победи в ралитата от Световния рали шампионат, а най-големият му успех е спечелването на световната титла за 1981-ва при пилотите. Кариерата му не обхваща само рали състезанията, но и други автомобилни дисциплини, а в днешно време Ватанен се подвизава като член на Европейския парламент.
Ари Ватанен започва рали кариерата си през 1974 година на родното Рали 1000 езера. След две години е вече шампион в Британския рали шампионат, а през 1977-ма кара в доста от ралитата от Световния рали шампионат зад волана на Форд Ескорт RS 1800. През 1979 година Ватанен подписва с отбора на Ротманс Форд, а негов навигатор става британецът (сега собственик на компанията Продрайв) Дейвид Ричардс. Първата им победа в Световния рали шампионат идва през следващата 1980 година на Рали Акрополис. През идната 1981-ва следват още три победи в Гърция, Бразилия и Финландия, които му "помагат" да спечели световната титла при пилотите. След непълни програми през 1982-ра и 1983-та, през 1984 година Ватанен се присъединява към отбора на Пежо, като договорът му продължава до края на 1985-та. Така той става най-успешния пилот на модела 205 Т16, с който печели пет поредни ралита, - Рали 1000 езера '84, Рали Сан Ремо '84, Ломбард РАК Рали '84, Рали Монте Карло '85 и Рали Швеция '85.
Кариерата на Ари, както и неговия живот, висят на косъм след ужасна катастрофа, която той и навигаторът му Тери Херимен претърпяват на Рали Аржентина '85.
Ватанен се лекува цели 18 месеца, но в крайна сметка той се възстановява напълно и печели Рали Париж-Дакар цели четири пъти, три от които - поредни! Това става през 1987-ма, 1989-та и 1990 с Пежо, а през 1991-ва Ватанен печели със Ситроен. През 1987 година Ари Ватанен Кара с Пежо 205 Т16, специално пригодено за състезанието, а от 1988-ма до 1990-та (включилтено) - с модела 405 Т16, също специално пригоден за Рали Париж-Дакар.
Ари Ватанен печели три пъти Планинско Пайкс Пийк, а през 1988 година С Пежо 405 Т16 дори чупи рекорда за най-бързо качване до върха!
http://www.youtube.com/watch?v=TKgeCQGu_ug
Ватанен продължава своята рали кариера до 1998-ма, като кара отбрани ралита от Световния рали шампионат. До този период той се състезава, и дори се качва на няколко подиума, с коли на Мицубиши, Субару и Форд. Неговата активна състезателна кариера е прекратена през 1999 година, когато е избран за депутат в Европейския парламент.
Разбира се, тръпката не може да изоствани никой, свързал се толкова трайно с автомобилния спорт, - същото се отнася и за Ари Ватанен. През 2003 година той участва в Рали Париж-Дакар с Нисан, както и в домашното си Рали Финландия, - с Пежо 206 WRC, подготвено от отбора на Бозиан Рейсинг.
През 2004 година Ватанен е преизбран в Европейския парламент, но въпреки това продължава да кара - за Нисан в "Дакар" (новото име не състезанието) същата и през 2005 година. През 2007-ма той участва за Фолксваген също в Рали Лисабон-Дакар (състезанието е отново с ново име), но отпада в седмата отсечка.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- gazzzar
- кавалер-монтьор
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
Re: рали легенди-пилоти и автомобили
Един от малкото страшно интелигентни пилоти
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
Назад към BMW и моторните спортове
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани