Интервю с Ник Хайдфелд

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 649
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: Европа
Кара: Е91 325i N53

Интервю с Ник Хайдфелд

Мнение от Georgieff » 27 Окт 2005, 13:13

Копирано от вестник "Дневник" - http://dnevnik.bg/show/Default.asp?storyid=172568&rubrid=

Ник Хайдфелд: Ф1 зависи от автомобилните компании
ИНТЕРВЮТО ВЗЕ ВЕСЕЛИН КАРАИВАНОВ 26/10 - 17:09 ч.


В: Какви са вашите първи впечатления от България?

- Ако трябва да да бъда честен, не знаех нищо за вашата страна. Имах малко време в София, за да си създам впечатления. От това, което успях да видя обаче, мисля, че страната ви е чудесна. Бих искал да остана по-дълго и да разгледам повече места.

В: Като пилот от Формула 1 обичате високите скорости. Преминавате ли границата на позволеното, когато сте с личния си автомобил?

- Много хора обичат високите скорости. Аз не съм по-различен. Мисля обаче, че правилата за движение трябва да се спазват. Ако всички сме разумни, тогава инцидентите ще бъдат по-малко. Аз се старя да спазвам правилника за движение, тъй като не искам да изгубя шофьорската си книжка. Веднага бих могъл да направя препратка в тази връзка със свободата и сигурността, която получаваме от задължителните застраховки. Така осигуряваме себе си и хората около нас срещу всички видове рискове или поне за по-голям брой от тях. Мисля, че има голяма полза от задължителното застраховане и затова се надявам, че хората ще обърнат внимание на този мой призив да помислят върху ползите, които биха имали от подобно свое решение.

В: Международната автомобилна федерация (ФИА) предвижда промени в правилника за Формула 1 през 2006 г. Как ще коментирате измененията?

- Основните промени, които предстоят, ще бъдат в схемата за провеждане на квалификациите за място преди всеки старт, както и смяната на двигателите V10 с V8. Очаквам измененията в квалификациите, където се предлага по-бавните пилоти да отпадат в началото на тренировките за място за сметка на своите по-бързи колеги, да освежи първенството. Казвам това с уговорката, че тези промени все още не са приети и не е сигурно, че квалификацията изобщо ще изглежда така. Все пак мисля, че измененията, каквито и да са те, ще донесат положителна промяна във Формула 1 и ще провокират интереса на зрителите. Смяната на двигателите има идентична задача. Целта там е изравняване силите на отделните отбори, което ще бъде предпоставка за много изпреварвания.

В: Какво мислите за предложението за двойно задно крило в болидите?

- Запознах се с тази идея преди няколко дни. Идеята ми харесва. Мисля, че по този начин колите ще станат малко по-бавни и ще има повече изпреварвания. Зрителите във Формула 1 искат именно това - рев от двигатели и оспорвани състезания. Целият пакет от изменения в техническия правилник има само една цел - да направи шампионата много по-интересен. Харесва ми, че ФИА мисли за зрителите. Зависи обаче в крайна сметка какви ще бъдат новостите за следващия сезон.

В: Пропуснахте последните стартове от календара. Каква бе причината за това?

- Появиха се много спекулации по този въпрос. Истината е, че не се бях възстановил физически след контузия, както очаквах. Това бе причината да не стартирам. Аз имах договор с "БМВ Уилямс" до края на сезона и не можех да не го изпълня.

В: Започнахте в екипа на "Уилямс БМВ" като втори пилот, но след това оставихте впечатление, че се справяте по-добре от австралийския ви колега Марк Уебър.

- Не мога да кажа, че съм бил по-добър от Марк. Просто се представих по-успешно в някои квалификации и състезания. Резултатите зависят от концентрацията на всеки от пилотите и неговата подготовка. Доволен съм от това, което показахме през 2005 г. Отборът ни загатна за своя потенциал.

В: През новия сезон ще карате за тима на БМВ. Какво да очакваме от екипа на баварския концерн, който предсрочно разтрогна договора си с "Уилямс" и купи "Заубер"?

- Мисля, че победите са твърде висока цел за първия сезон на нашия тим. Искаме да преценим докъде точно са стигнали в своето развитие "Заубер", за да знаем какви са реалните ни възможности. Трудно е да атакуваме първото място при конструкторите, след като "Заубер" завърши във втората половина от класирането при марките за 2005 г. Ще търсим по-високи резултати в края на 2007 г. и 2008 г. БМВ разполага с дългосрочна програма за инвестиции във Формула 1. Готови сме да изчакаме достатъчно време, за да се изкачим на върха. Необходими са търпение и много пари. Всичко зависи от това как ще се сработи целият екип и каква кола ще успеем да конструираме. Надявам се, че през януари ще мога да се кача в новата си кола и да направя първи изпитания с нея.

В: БМВ е поредната голяма компания, която ще финансира собствен отбор във Формула 1. В каква посока се развива шампионатът?

- Прави впечатление, че автомобилните компании взеха превес в шампионата. Формула 1 е състезание, което има нужда от много средства, за да се развива. Разходите на отделните отбори нараснаха драматично и не може първенството да оцелее без големи инвеститори. Автомобилните компании имат пряк интерес от реклама във Формула 1 и именно техните инвестиции правят толкова успешно това състезание. Факт е, че повечето отбори се издържат от автомобилни компании, докато малките тимове като "Заубер", "Минарди" и "Джордан" бяха погълнати.

В: Мислите ли, че автомобилните компании ще се отделят в алтернативно състезание след 2007 г.?

- Трудно е да се прогнозира подобен ход. Във Формула 1 са застъпени много интереси и трудно мога да кажа какво ще се случи. Мисля, че всичко зависи от това дали големите фирми ще се споразумеят с промотора на шампионата Бърни Екълстоун. Вярвам, че ще има нов договор, който ще гарантира целостта на шампионата. Мисля, че в голяма степен ще бъдат осигурени интересите на всички участници в състезанието.

В: Как ще коментирате успеха на "Рено" през този сезон и провалът на "Ферари"?

- Всички бяхме изненадани от слабите резултати на "Ферари". Никой не е очаквал подобно развитие на първенството. Въпреки това обаче, поглеждайки към крайното класиране в шампионата и третото място при конструкторите на италианския тим, бих могъл да кажа, че резултатите не са чак толкова слаби. Що се отнася до "Рено", те успяха да конструират фантастичен болид, който им донесе двете титли този сезон. Успехът на французите бе следствие на факта, че имаха отличен баланс на колата и сигурен двигател.

В: Каква е разликата между новия световен шампион Фернандо Алонсо от "Рено" и пилотът на "Макларън" Кими Райконен?

- Не мога да кажа кой от двамата е по-силен. За мен и двамата са блестящи състезатели. Алонсо имаше надежден болид този сезон и спечели титлата. В същото време от "Макларън" конструираха най-бързата кола и осигуриха възможности на Кими Райконен да покаже своите достойнства в серия от състезания. И двамата са равностойни.

В: Кой тим ще успее да се адаптира най-успешно към техническия правилник за новия сезон във Формула 1?

-"Рено" и "Макларън" имат добра основа, върху която могат да изградят много силни отбори за новия сезон. Все пак с промяната на правилата за използваните двигатели и опитът в производството на агрегати мисля, че и БМВ има добри шансове за силно представяне.

-------------

Пилотът от Формула 1 Ник Хайдфелд, който през изминалия сезон кара за екипа на "Уилямс БМВ", пристигна в България по покана на застрахователно дружество "Алианц България", което организира визитата през миналата година и на друг състезател от световния шампионат - Хуан-Пабло Монтоя, преминал от "Уилямс БМВ" в "Макларън" в началото на 2005 г.

Ник Хайдфелд, който през 2006 г. по всяка вероятност ще кара за едноименния отбор на баварския автомобилен концерн БМВ, пребивава в България само няколко часа. По време на своя кратък престой германецът участва в кампанията на "Алианц България" за индивидуална оценка на риска за всеки водач и за отмяна на фиксираните минимални цени по застраховка "Гражданска отговорност на МПС" в България. Ник Хайдфелд бе официален гост на откриването на новия офис на "Автомобилно застраховане" на ЗПАД "Алианц България".

Новата сграда на "Автомобилно застраховане" на "Алианц България" в София е разположена на площ 5400 кв.м. Инвестицията се оценява на 4 млн. лева. Центърът, който се счита за една от най-модерните сгради на компанията в Централна и Източна Европа, ще предлага модерни условия за обслужване на своите клиенти.

Предвижда се от средата на ноември в новата сграда да бъде открит информационен център, който ще обслужва преди всичко клиентите по застраховка "Гражданска отговорност". В тази връзка ще бъде предложена възможност за регистриране на щети на автомобили по телефона и интернет.
Touring & windsurf club

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook