Още един БМВ проект и автомобилните спортове

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Още един БМВ проект и автомобилните спортове

Мнение от rosen.kolarov » 25 Фев 2009, 1:19

Хайде и аз да разкажа мойта история ... :D
Всичко започна през пролетта на далечната 2005, бях все още зелен
на тема БМВ, но бях вече очарован от марката и исках да се захвана
с някакъв проект. Тогава ми попадна една обява в мобиле.бг и така
след наколко ходения до Плевен се обзаведох с един невероятен
автомобил BMW E30 M3 Sport Evolution (Evo III).
Изображение
Изображение
Докарахме колата с Кире в София и вече потривахме доволно ръце с
идеята да и насадим една турбинка (вече дошла от щатския eBay).
За добро или за зло изгубихме лятото в помоткване и не успяхме да
стигнем до никъде, Кирето замина късна есен за Хамерика, а колата
беше доникъде.
Изображение
Някъде по пътя, накой така и не разбрах кой окоти новата електроника
Изображение
и се наложи да запалим с оригиналното ЕКУ. Както и да е успях да
мина през КАТ и да регистрирам колата на мое име след година и
половина. Нещата не вървяха а аз се лутах кой да ми направи колата.
След доста увещания успяхме да се разберем с Том от Несебър и
продължихме проекта.
Бях поръчал адски много нови части, но с Том решихме да видим къде
е лимита на стандартната железария и след това да минем към новия мотор.
При този сетъп промяната по мотора беше в добавена турбина
Turbonetics 60-1, ковани бутала JE компресия 8,5 и стендалоун
електроника Autronic SMC
Изображение
Изображение
Изображение
Почнахме с тестовете и я карахме полека защото не можехме да
преценим къде ще ни предаде някое желязо ... и така една приятна
вечер на Бояна изби гарнитурата и при последвалото отваряне на
мотора установихме, че сме за нови бутала, и то не защото от JE ни
бяха дали лош продукт, а защото предишния собственик
беше „челосал” блока и го беше намалил с 1 мм. (явно за да повиши
компресията по ефтиния начин). Разбира се грешката си беше наша
защото при първото сглобяване на мотора не бяхме доогледали нещата.
Както и да е – поръчах следващия комплект бутала от JE (там вече
като чуят за мен и ми правят специална цена като най-редовния
клиент), този път с керамично покритие и тефлон. Разбира се
сложихме вече метална гарнитура от Cometic с по-голяма дебелина за
да компенсираме изстъргания блок. В този вариант разходихме колата
до София за да я замерим на диното, въпреки че имахме проблеми
с „храненето” и трябваше да сменяме бензиновата помпа.
Определено бяхме доволни от резултатите 400 коня на гумите при 1,1
бара и проблем с наляганията на горивото (като за начало бяхме супер)
Изображение
Изображение
Продължихме да работим по колата, отстранихме проблема с горивото
и колата се развървя зверски, но явно на железата им беше дошло в
повечко, а и не знам как е поддържана колата преди мен, и блока в
комбинация с дебелата гарнитура (2,7 мм.) почна да създава проблеми.
Решихме, че е време да започнем следващия етап ..... следва продължение :winky:
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Мнение от rosen.kolarov » 25 Фев 2009, 1:37

Така ...
След като решихме да стартираме с новия мотор си казахме защо да
не върнем и DTM цветовете (както бях взел колата), защото черна
беше уникална, но вече бях взел решение, че колата ще участва в
състезания където и е мястото.
Изображение
Така пристъпихме към пълно разглобяване и изпратихме автомобила
при нашия приятел Весо от Пловдив (също голям фен на марката) към
края на февруари 2008 с идеята да сме готови за Събор 2008. Но
както се казва не и този път, е вече бях свикнал това ми беше трети
събор който пропусках от както имах автомобила, дори ловешките ми
приятели ме взеха на подбив с „вечния” проект.
Инсталирахме и предпаната клетка (Roll Cage) от OMP, така че
автомобила вече взе да приема състезателен вид.
Изображение
Изображение
Изображение
Нещата вървяха бавно и мъчително, събора мина, лятото свърши и
Том замина за Испания.
А аз бях пак там някъде загубен между майстори и мисли .....

Следва продължение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 28.05.2006
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж

Мнение от КУНИ » 25 Фев 2009, 1:43

хайде дано и аз помогна малко като ти намеря агрегатче :D

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Мнение от rosen.kolarov » 25 Фев 2009, 1:46

КУНИ написа:хайде дано и аз помогна малко като ти намеря агрегатче :D

не схванах идеята, при мен агрегатчета бол, но дай на ЛС да не е в темата
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Мнение от rosen.kolarov » 25 Фев 2009, 1:49

Беше ноември 2008 и вече бях взел твърдо решение – трябва да
взема нещата в свои ръце, въпреки че почти не ми остава свободно
време, явно проекта трябва да се движи при мен и аз трябва да го
следя ежедневно. Както се казва в приказките – речено сторено.
Като първа стъпка реших да посетя едно специализирано експо
посветено на моторните спортове в средата на ноември в Кьолн, доста
интересни неща видях там и се запознах с доста интересни личности
снимки http://bmw.ctcms.net/BMW%20Club%20Bulga ... gne/Small/
Преди да тръгна взех едно много важно решение за мен и бъдещото
развитие на проекта – Евото ще бъде атмосферка!!! Което
означаваше, че трябва да търся още една Е30-ка където да насадя
всичкия турбо хардуер който бях накупил през годините .....

Следва продължение
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Мнение от rosen.kolarov » 25 Фев 2009, 2:00

Така след дълги "Размисли и страсти" вече бях взел решението турбо
апликацията да я вкарам в едно нормално купе Е30, а Евото да го
правя след време като пълна DTM реплика - т.е. бясна атмосферка.
Както казах след разходката до Германия взехме едно доста
запазено и прилично купенце 325е '86
Изображение
След регистрация в КАТ на автомобила си дадохме малко почивка по
празниците и към края на януари се захванахме по сериозно с нещата.
Изображение
Бях поръчал OMP кейдж и за това купе, но възникнаха малко проблеми
свързани с изискванията на БФАС.
Та докато чакаме решихме да поработим по мотеретката, която е
сглобена в първоначален вариант
Изображение
Изображение
Малко преди нова година пристигнаха и турбо валовте от CatCam
Изображение
Тъй като по проекта вече се работи ежедневно се надявам да мога
доста по-често да пускам инфо и снимки за развитието.

След разговори и коментари с техническата комисия към БФАС се
установи, че можем да ползваме OMP клетката, която смятаме да
монтираме до средата на март.
Изображение

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 25 Фев 2009, 2:32

Само успехи с проекта и никакви грижи повече ви желая 8) . От всичко до сега не се съмнявам, че ще сътворите уникална бегачка, която заедно с червената Е36 М3 с нетърпение ще чакаме на "Писта София" и други състезания :D
Последна промяна krika на 25 Фев 2009, 2:36, променена общо 1 път

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Мнение от rosen.kolarov » 25 Фев 2009, 2:34

А сега малко за частите, които ползваме в турбо апликацията.
Както споменах се отказахме от стария блок, през дългите години
на преравяне на интернет пространството се запознах с Маркус от
Германия (собственик на http://bmwm3shop.de/main.php?site=home&mid=3 )
от който си доставих чисто нов оригинален 2,5 блок (оказа се че
разликите с 2,3 и 2,0 са доста сериозни)
Изображение
От същия човек си доставих още доста други неща за колата –
например карбонов еърбокс, карбоново табло, карбонови врати,
карбонови калници, карбонов капак и доста други ...
Изображение
Изображение
Изображение
От Австралия си поръчах олекотен и закаллен колянов вал,
специално портната и подготвена глава, олекотен маховик,
Н-образни биели, 1000 кубикови дюзи и доста други ...
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Съединителя Spec Stage 3+, както и много други части дойдоха
от Проспийд, които ми помогнаха много (особенно Ники Златков).
Изображение
Цялата спирачна система AP Racing също е от Проспийд
Изображение
Изображение
Изображение
Кантар предни/задни спирачки
Изображение
Вече сме оборудвани и с нов Garrett dual ball bearing
Изображение
а също и с турбо колектор от щатско
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 414
Регистриран на: 9.07.2007
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: хората да го гледат тъпо

Мнение от bmw318_94 » 25 Фев 2009, 8:23

Пожелавам ти да направиш това,което искаш и да ни радваш с 1-ви места :D :D

по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
Аватар
Мнения: 5880
Регистриран на: 8.03.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каквото намери в гаража

Мнение от I.Voykov » 25 Фев 2009, 10:27

Роска помниш ли че на Боровец на рали България каза, че ти Е30 нямаш :mhihi: още се чудя как не те беше срам ;)

П.С. Раздели в две теми двата автомобила за да е по-удобно за следене.
Изображение
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Мнение от gazzzar » 25 Фев 2009, 10:38

Успех Роска и ако има нужда ще се радвам да си сътрудничим ;)
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 661
Регистриран на: 2.12.2006
Местоположение: София,Бургас
Пол: Мъж
Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i

Мнение от zlobicar » 25 Фев 2009, 10:43

Адмираци г-н Коларов,пожелавам ти скорошно приключване на темата,което ще означава и завършване на проектите ти.
обичам BMW

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Мнение от rosen.kolarov » 25 Фев 2009, 10:58

I.Voykov написа:П.С. Раздели в две теми двата автомобила за да е по-удобно за следене.


В момента работя само по втория проект, нямам сили и за двата.
Целта ми е да подготвя автомобил за българския шампионат на
писта и планинско. Ще се опитам колата да е готова за събора,
след което да почнем усилени тестове и настройки и да се
включим във втората половина на шампионата в началото на
септември.
Относно Евото - там ще стартирам проект или в края на годината
или в началото на другата и ще пусна отделна тема, но тук се
опитах да покажа хронологията на събитията.
Изображение

по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
Аватар
Мнения: 5880
Регистриран на: 8.03.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каквото намери в гаража

Мнение от I.Voykov » 25 Фев 2009, 13:51

rosen.kolarov написа:
I.Voykov написа:П.С. Раздели в две теми двата автомобила за да е по-удобно за следене.


В момента работя само по втория проект, нямам сили и за двата.
Целта ми е да подготвя автомобил за българския шампионат на
писта и планинско. Ще се опитам колата да е готова за събора,
след което да почнем усилени тестове и настройки и да се
включим във втората половина на шампионата в началото на
септември.
Относно Евото - там ще стартирам проект или в края на годината
или в началото на другата и ще пусна отделна тема, но тук се
опитах да покажа хронологията на събитията.

:yes:
Изображение
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3390
Регистриран на: 15.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 328i Turbo
Мечтае да кара: BMW F10 M5

Мнение от ///Ivan » 25 Фев 2009, 13:55

:bowdown: :bowdown: :bowdown:
Изображение

Следваща

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook