ГП НА ИТАЛИЯ - МОНЦА

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36 323i Touring
Мечтае да кара: някакво М

ГП НА ИТАЛИЯ - МОНЦА

Мнение от Binev_OuT » 12 Сеп 2008, 9:26

Още от самото начало надпреварите на пистата „Монца” са били важни състезания в средите на моторните спортове в Европа. От 1922 г., когато е открита пистата до сега, почти всяка година „Монца” е била домакин на Голямата награда на Италия. Изключение в организираната верига на Формула 1, прави 1980 година, когато домакинството е дадено на „Имола” или позната още като „Енцо и Дино Ферари”. „Монца” се намира в парка „Monza Royal Park” в близост до Милано. Откриването и предизвиква членовете на автомобилния клуб в Бреша (Brescia Automobile club) да популяризират още повече тяхното състезание Mille Miglia. След появата на „Монца” обаче, Бреша и Mille Miglia губят своя висок статус и блясък в италианския автомобилен спорт. Победата в съперничеството между „Монца”, която се намира в областта Пиедмонт и Бреша в Ломбардия печели именно новото тогава трасе. Нивото на страст и любов на тифозите към италианския автомобилен спорт е най-добре изобразено именно на „Монца”, когато там се състезават и колите на Ферари. Дори по време на тестове при хубаво време на трибуните могат да присъстват повече от 10 000 зрители.

През годините дължината на легендарното трасе е варирала от 2,3 до дори 10 километра. В самото начало, по голямата част от завоите били с много голям вътрешен наклон (вираж), но те били разрушени през 1939 година. Между 1955 и 1969 година, на „Монца” също имало виражи, но те били построени с нова структура по модела на по-старите оригинални завои. За последен път, виражи са използвани в състезание за Голямата награда през 1969 година, когато бетонът от който били изградени трябвало да се подмени или построи наново. В периода 1950 -1954 година, пистата била с дължина точно 6,264 км и била изключително бърза. Между 1962 и 1971 година, на трасето продължавало да се развиват високи скорости, като те предразполагали и към множество атрактивни изпреварвания. През 1971 г. на „Монца” се провела поредната надпревара за Гран при на Италия, която остава в историята, като най-бързата, като скорост във Формула 1. Тя обаче не е най-бързата в историята на Гран при. Рекордът се държи от трасето „Авус” в Германия поставен през 1937 година. След 1971 г., пистата претърпява последните си сериозни промени и средната скорост на автомобилите пада. През 1976 г, са построени и някои шикани. През 1994 година, втората част на завоя „Лесмо” беше стеснен, а „Курва Гранде” бе модифициран от съображения за сигурност.


През 1950 година Джузепе (Нино) Фарина печели първото състезание за Гран при на Италия във Формула 1. През 1960 година на „Монца”, американец за първи път печели във Ф1, а името му е Фил Фил. Година по-късно, на „Монца” Фил Хил печели титлата, но триумфът му e помрачен от смъртта на неговия съотборник Волфганг фон Трипс, който с още 12 зрители загива трагично на пистата. През 1965 година, трикратният световен шампион във Формула 1 Джаки Стюърт печели първата си победа в Гран при, а през 1966 година Лудовико Скарфиоти печели двойна победа за Ферари.


През 1970 г, на „Монца” отново се случва най-лошото. Йохен Риндт губи живота си по време на квалификацията, а същия сезон се превръща в единствения пилот в историята, който печели титлата си посмъртно. Следващата година Питър Гетин печели една от най-драматичните победи в състезание, в което финишират едва пет автомобила. Рони Петерсон триумфира три пъти на „Монца”, но губи живота си именно там през 1978 г, след страховита катастрофа на старта.

През 2001 година, състезанието се състоя веднага след терористичните атаки в Ню Йорк. Същият уикенд феновете на високите скорости разбраха, че бившият пилот във Формула 1 и шампион в сериите CART Алекс Занарди е загубил и двата си крака, след ужасяващ инцидент на овала Еуро Спидуей в Германия. През 2001 г на „Монца”, Хуан-Пабло Монтоя постигна първата победа за БМВ в най-новата история на Формула 1.



През миналата година (2006), след като грабна победата, седемкратният световен шампион и легенда на Ферари – Михаел Шумахер обяви официално оттеглянето си от спорта. Уикендът ще се запомни и със скандалното наказание на Фернандо Алонсо (Рено), който бе обвинен, че по време на последната си обиколка в квалификацията е блокирал съотборника на Шуми в тима на „Черните кончета” Фелипе Маса.

Писта: Монца

Начало (местно/българско време): 14:00/15:00 часа

Дължина на обиколка: 5,793 км

Обиколки: 53

Дистанция на състезанието: 306,720 км

Първи победител: 1950 г. Нино Фарина (Алфа Ромео)

Първи пол-позишън на трасето: 1950 г. Хуан-Мануел Фанджо (Алфа Ромео)

Най-бърза обиколка по време на състезание: Рубенс Барикело (Ферари) 1:21,046 минути (2004)

Най-бърза обиколка по време на квалификация: Рубенс Барикело (Ферари) 1:20,089 минути (2004)

Подиум 2006 година: 1.Михаел Шумахер (Ферари) 2.Кими Райконен (Макларън-Мерцедес) 3.Роберт Кубица (БМВ-Заубер)

Всички победители за Гран при на Италия във Формула 1:

1950 Нино Фарина (Алфа Ромео) - Монца

1951 Алберто Аскари (Ферари) - Монца

1952 Алберто Аскари (Ферари) - Монца

1953 Хуан-Мануел Фанджо (Мазерати) - Монца

1954 Хуан-Мануел Фанджо (Мерцедес-Бенц) - Монца

1955 Хуан-Мануел Фанджо (Мерцедес-Бенц) - Монца

1956 Стърлинг Мос (Мазерати) - Монца

1957 Стърлинг Мос (Вануъл) - Монца

1958 Тони Брукс (Вануъл) - Монца

1959 Стърлинг Мос (Купър-Клаймакс) - Монца

1960 Фил Хил (Ферари) - Монца



1961 Фил Хил (Ферари) - Монца

1962 Греъм Хил (БРМ) - Монца

1963 Джим Кларк (Лотус-Клаймакс) - Монца

1964 Джон Съртис (Ферари) - Монца

1965 Джеки Стюърт (БРМ) - Монца

1966 Людовико Скарфиоти (Ферари) - Монца

1967 Джон Съртис (Хонда) - Монца

1968 Дени Хълми (Макларън-Форд) - Монца

1969 Джеки Стюърт (Матра-Форд) - Монца

1970 Клей Регацони (Ферари) - Монца

1971 Питър Гетин (БРМ) - Монца

1972 Емерсон Фитипалди (Лотус-Форд) - Монца

1973 Рони Петерсон (Лотус-Форд) - Монца

1974 Рони Петерсон (Лотус-Форд) - Монца

1975 Клей Регацони (Ферари) - Монца

1976 Рони Петерсон (Марч-Форд) - Монца

1977 Марио Андрети (Лотус-Форд) - Монца

1978 Ники Лауда (Брабам-Алфа Ромео) – Монца

1979 Джоди Шектър (Ферари) - Монца

1980 Нелсън Пикет (Брабам-Форд) – Монца

1981 Ален Прост (Рено) - Монца

1982 Рене Арну (Рено) - Монца

1983 Нелсън Пикет (Брабам-БМВ) - Монца

1984 Ники Лауда (Макларън-ТАГ) - Монца

1985 Ален Прост (Макларън-ТАГ) - Монца

1986 Нелсън Пикет (Уилямс-Хонда) - Монца

1987 Нелсън Пикет (Уилямс-Хонда) - Монца

1988 Герхард Бергер (Ферари) - Монца

1989 Ален Прост (Макларън-Хонда) - Монца

1990 Аертон Сена (Макларън-Хонда) - Монца

1991 Найджъл Менсъл (Уилямс-Рено) - Монца

1992 Аертон Сена (Макларън-Хонда) - Монца

1993 Деймън Хил (Уилямс-Рено) - Монца

1994 Деймън Хил (Уилямс-Рено) - Монца

1995 Джони Хърбърт (Бенетон-Рено) - Монца

1996 Михаел Шумахер (Ферари) - Монца

1997 Дейвид Култард (Макларън-Мерцедес) - Монца

1998 Михаел Шумахер (Ферари) - Монца

1999 Хайнц-Харалд Френцен (Джордан-Муген-Хонда) - Монца

2000 Михаел Шумахер (Ферари) - Монца

2001 Хуан Пабло Монтоя (Уилямс-БМВ) - Монца

2002 Рубенс Барикело (Ферари) - Монца



2003 Михаел Шумахер (Ферари) - Монца

2004 Рубенс Баричело (Ферари) - Монца

2005 Хуан-Пабло Монтоя (Маларън-Мерцедес) - Монца

2006 Михаел Шумахер (Ферари) – Монца

2007 Фернандо Алонсо (Макларън-Мерцедес) - Монца

Официален уеб сайт: www.monzanet.it

Тренировките започват днес от 11:00 часа.
Утре са квалификацийте и започват точно в 15:00ч. нашо време.
Старта е на 14 септември неделя от 15:00ч.
Желая късмет на нашите момчета. :D
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36 323i Touring
Мечтае да кара: някакво М

Мнение от Binev_OuT » 12 Сеп 2008, 13:01

Изключително силна буря прекъсна първата свободна тренировка на пистата "Монца", преди неделното Гран при на Италия във Формула 1. Заради огромното количество вода пистата се превърна в река, а бокса бе тотално наводнен. Механиците на отборите трескаво се опитваха да изтласкат водата извън своите гаражи с четки, след като отводнителните канали преляха. Адският дъжд се изсипа около 10 минути преди края, а небето потъмня. Околo 5 минути по-късно тренировката беше спряна с червени знамена. Цялата сесия се проведе на мокра писта, като само в първите минути условията бяха по-добри. Очаква се през целия уикенд да вали, а прогнозите сочат за нови бури в Италия.

Преди пороят на мократа писта с най-добър резултат финишира Адриан Сутил с Форс Индия. Втори тази сутрин е Рубенс Барикело С Хонда, а трети Джанкарло Фисикела с Форс Индия. Фернандо Алонсо с Рено е 6-ти, а Кими Райконен с Ферари 9-ти. Фелипе Маса (Ферари) даде 14-то време. Хамилтън и Ковалайнен не записаха време за Макларън. Заедно с екипа на БМВ те направиха само инсталационни обиколки за събиране на данни от мокрото трасе. Няколко пилоти напуснаха пистата заради водата на завоя "Аскари", включително Накаджима, Фетел, Сутил и др. Втората тренировка започва в 15,00 часа.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1853
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: София
Пол: Жена
Мечтае да кара: F32 M4

Мнение от ((:BuKcu:)) » 12 Сеп 2008, 13:56

Ужас!! :shock:
През целия уикенд го дават да вали и гърми :shock:
Дано времето не попречи на квалификацията и състезаниет :confused:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1319
Регистриран на: 24.02.2008
Местоположение: Варна/Разград
Пол: Мъж
Кара: Е34 Individual
Мечтае да кара: BMW М5 Е34 Individual
Детайли за колата: една сбъдната мечта

Мнение от ИлХиТо » 12 Сеп 2008, 15:30

Наистина кофти ако времето остане дъждовно през целия уикенд, и по мое мнение в този случай отпада варианта за истинска надпревара на иначе най-бързата писта в календара на Ф1. 8)
КОГАТО ФАКТИТЕ ГОВОРЯТ И БОГОВЕТЕ МЪЛЧАТ!

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 12 Сеп 2008, 15:56

Изключително обнадеждаваща втора тренировка на Монца!
Кубица и Ник се наредиха втори и трети след Кими на много малка разлика, Хамилтънчо е четвърти и т.н.
Най хубавото е, че поне 15-20 минути никой не можа да доближи сериозно времето на двете BMW, едва в последните минути Ледения, направи по-добър тур.
Дерзайте фенове :mhihi:
Good Luck

Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36 323i Touring
Мечтае да кара: някакво М

Мнение от Binev_OuT » 12 Сеп 2008, 16:02

страхотна тренировка за БМВ
Кими накраиа помра4и радоста ми.
Кубито отново по бърз от Ник това мноо ме радва
гледах тренирожката.Времето беше добро.Но дали ще е така и тези дни кои знае
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36 323i Touring
Мечтае да кара: някакво М

Мнение от Binev_OuT » 12 Сеп 2008, 16:07

Втора свободна тренировка
1 Кими Райконен Ферари 1:23.861
2 Роберт Кубица БМВ - Заубер 1:23.931
3 Ник Хайдфелд БМВ - Заубер 1:23.947
4 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 1:23.983
5 Нико Розберг Уилямс - Тойота 1:24.110
6 Фелипе Маса Ферари 1:24.247
7 Хейки Ковалайнен Макларън - Мерцедес 1:24.365
8 Марк Уебър Ред Бул - Рено 1:24.521
9 Адриан Сутил Форс Индия 1:24.669
10 Себастиан Фетел Торо Росо - Ферари 1:24.773
11 Дейвид Култард Ред Бул - Рено 1:25.100
12 Себастиян Бурде Торо Росо - Ферари 1:25.192
13 Джанкарло Фисикела Форс Индия 1:25.204
14 Рубенс Барикело Хонда 1:25.296
15 Дженсън Бътън Хонда 1:25.309
16 Казуки Накаджима Уилямс - Тойота 1:25.330
17 Тимо Глок Тойота 1:25.397
18 Фернандо Алонсо Рено 1:25.481
19 Ярно Трули Тойота 1:25.753
20 Нелсън Пикет - младши Рено 1:26.195
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36 323i Touring
Мечтае да кара: някакво М

Мнение от Binev_OuT » 12 Сеп 2008, 18:13

хайтвелт май отново е на линия :D
утре предфкусвам страхотни квалификации
а в неделя 2-на победа :mhihi:
чул ме господ!!!!!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 13 Сеп 2008, 15:04

ах... "фъвуритите" къф си го сложиха :mhihi: ...
сега ще видим кой кой е, щото ник е финиширал фтори и от 11-ти... :mhihi:


... нямам думи да изразя радостта си от стартовата решетка... много може да се разсъждава по отношение на "звездите"...


ай да видим барбуков кви ще ги свърши :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36 323i Touring
Мечтае да кара: някакво М

Мнение от Binev_OuT » 13 Сеп 2008, 15:23

браво на черньото видяхме го колко струва хехехе
с най добрата кола и последен във втората фаза браво на него той наистина е най добрия пилот хах.
Много лошо за БМВ но нищо не се знае при такова време.
Браво на Фетел много се изкефих за него и за отбора им.Направо наистина много много се искефих на тази квалификация.
Късмет на най добрите утре.Доколкот знам времето няма да е по различно.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 10.05.2005

Мнение от eraziel » 13 Сеп 2008, 15:28

Утре ше има голяма сеч :mhihi:
Да правим ли залагания кой колко донъта ше завърти и колко коли ше финишират :mhihi: :mhihi: :mhihi:
In Ban We Trust!


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Мнение от SKISA » 13 Сеп 2008, 15:29

браво на малкият!!!айде да кажем ,че във втората фаза заради усилилият се дъжд -мина фаворитите ,ма в третата си караше в един условия с маса и ковалайнен ,така че първото място си е ябсолутно заслужено. явно дитер матешиц ше треа се бръкне за тоя малкият фетел!!!
като им трябва немски пилто на бмв-те им немски пилот-кво се мъчат с хайдфелд!!!
страхотна квалификация!!!
а утре ако пак така вали ше видим кой го може и кой не!!!тоя зесети след аскари ше е голем балет там!!!
а маймуната вече така ме дразни ,че не мога да разбера като има толко големи топки ,дет се ежил на кими - що не фане да си ги закачи на врата и да се покатери обратно на палмата си и от там да ги вее като кокосови орехи!! деева и катила черен!!! :evil:

айде бе хора утре да направиме едно колективно гледане на формулата...!?!? няма ли некъде кафе да се съберем!? в старото еко няма ли да пуснат да гледаме!?!? ше има одста емоция в утрешният старт!!!

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 13 Сеп 2008, 16:58

SKISA написа:айде да кажем ,че във втората фаза заради усилилият се дъжд -мина фаворитите ,ма в третата си караше в един условия с маса и ковалайнен ,така че първото място си е ябсолутно заслужено.


Да ама не - времето, с което спечели 1-вата позиция го даде още в началото на последния етап. Тогава пистата не беше чак такъва езеро ;)
Иначе ме кефи как кара. Изродче е. Личи си му от де дойде :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 13 Сеп 2008, 17:15

!!Asen_X написа:
SKISA написа:айде да кажем ,че във втората фаза заради усилилият се дъжд -мина фаворитите ,ма в третата си караше в един условия с маса и ковалайнен ,така че първото място си е ябсолутно заслужено.


Да ама не - времето, с което спечели 1-вата позиция го даде още в началото на последния етап. Тогава пистата не беше чак такъва езеро ;)
Иначе ме кефи как кара. Изродче е. Личи си му от де дойде :mhihi:


отначало даде едно време,но после го подобри ;)...момчето си кара,а и се вижда че колите на Торо-росо бяха най-добре настроените за тази квалификация..Бурде също е на чудесна позиция :D
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Мнение от SKISA » 13 Сеп 2008, 17:16

!!Asen_X написа:
SKISA написа:айде да кажем ,че във втората фаза заради усилилият се дъжд -мина фаворитите ,ма в третата си караше в един условия с маса и ковалайнен ,така че първото място си е ябсолутно заслужено.


Да ама не - времето, с което спечели 1-вата позиция го даде още в началото на последния етап. Тогава пистата не беше чак такъва езеро ;)
Иначе ме кефи как кара. Изродче е. Личи си му от де дойде :mhihi:

а бе ,асене ,ковалайнен кара по-малко от минута след него!!! що не го стигна!! говоря за третата-последна квалификация. просто момчето се справи добре и явно настройките им бяха за бая дъжд. а и като се има впредвид колко е голяма разликата в колите трябваше поне малко да покрият разликата в условият/която аз честно в последните 10мин не видях/ и да го догонят поне маса и ковалайнен. то фина беше малко назад де ,ма си е назад...!!

Следваща

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook