Бъдещето на БМВ във Ф1

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Бъдещето на БМВ във Ф1

Мнение от madpetio » 10 Дек 2002, 16:04

Ръководството на БМВ до няколко дни ще вземе решение дали да продължи контракта си с едноименния отбор във Формула 1 на сър Франк Уилямс, съобщи германската преса.

Автомобилният концерн има петгодишен договор с "Уилямс" за доставка на двигатели, който изтича в края на 2004 г. Вестник "Ди велт" уточнява, че бордът на директорите на БМВ до края на настоящата седмица ще обсъди вариант дали компанията да участва в най-гледаемия автомобилен шампионат със собствено шаси и мотор от 2005 г. по примера на "Ферари", "Рено" и "Тойота" или да продължи да работи съвместно с английския тим.

Според коментатори обаче първият вариант е малко вероятен с оглед инвестициите, които трябва да направят от БМВ, за да конструират добро шаси.

За никого не е тайна, че именно двигателят на БМВ Р82 е гордостта на "Уилямс". Агрегатът бе първият във Формула 1, чиято мощност премина границата от 900 конски сили. Именно благодарение на този мотор колумбиецът Хуан-Пабло Монтоя направи най-бърза обиколка в историята по време на квалификациите за Гран при на Италия на пистата "Монца" тази година.

Спортният директор на БМВ Марио Тайсен обеща за новия сезон "още по-мощен двигател". Ако инженерът и неговият екип изпълнят обещанието си, то баварският концерн ще затвърди имиджа си на конструктор на едни от най-добрите мотори за коли от Формула 1.

Според техническия директор на "Уилямс" Патрик Хед малко вероятно е да не бъде продължен контрактът с БМВ след 2004 г. "Ресурсите и опитът на "Уилямс" са най-ценното в това сътрудничество - коментира Хед. Мисля, че сър Франк Уилямс трябва да направи всичко възможно да задържи като партньор БМВ. Двете фирми си взаимодействат отлично". Хед дори призна, че би било чудесно и за двете страни по договора, ако от баварския концерн купят дял от "Уилямс".

За британския тим сътрудничеството с БМВ означава много, тъй като сър Франк трудно би могъл да намери по-надежден и проспериращ в техническо отношение партньор. Автомобилният концерн има спечелени общо 16 титли във Формула 1 съответно при конструкторите и пилотите.

"Ако спечелим световната титла до 2004 г., по всяка вероятност ще продължим сътрудничеството си с БМВ - отчете директорът на "Уилямс". Не вярвам при подобен успех от компанията да рискуват със собствена кола, която ще ги извади от списъка с водещите отбори в шампионата поне за няколко години".
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 11 Дек 2002, 10:14

Тимът на Уилямс започна сезона през 2002-а година с големи надежди за отлично представяне и вяра в способностите на болида FW24. Съвсем скоро обаче стана ясно, че Ферари има свои планове за развитието на годината. Уилямс спечели само един старт от 17-те през сезона, а заслугата за това бе на Ралф Шумахер, който бе най-бърз в Малайзия.

Бързината и надеждността на болидите на Уилямс обаче бе повече от очевидна, след като Хуан Пабло Мнтоя спечели 7 пол-позишъна, а двамата с Ралф навъртяха през сезона 1963 обиколки от възможни 2180.

Сам Майкъл се присъедини към тима като главен инженер през 2001-а година и през последните 2 години бе в основата на подобряването на отбора.

Каква беше според вас причината за надмощието на F2002 над останалите болиди на пистата? Дали бе нещо в механиката, аеродинамиката или електрониката, което даде предимството на Ферари през миналия сезон?

Мисля, че превъзходството на Ферари бе определено от комбинацията на много фактори и не може да бъде посочен единичен елемент, който да опише защо те бяха номер 1.

Смятате ли, че щом тайната на F2002 се дължи на отделни детайли ще можете да стопите разликата с италианския тим през следващия сезон, ако насочите усилията си в различни области?

Ако не мислехме, че можем да стопим разликата между нас и тях, щяхме да сме се отказали преди години. Начинът, по който може да се настигне Ферари е да разчиташ по-малко на копиране на готов дизайн, а повече на изграждане на самостоятелен дизайн, който понякога може и да изглежда радикален за момента. Нашата цел не е да настигнем, а да изпреварим Ферари. Точно по този въпрос ще опитаме да поработим през следващия сезон.

Имаше много приказки за това, че "Бриджстоун" снабдява Ферари с много по-добри гуми рез тази година. Имате ли чувството, че сътрудничеството ви с "Мишлен" е ползотворно?

Уилямс е много доволен от развитието и прогреса, който "Мишлен" постига с нашия тим. Връзката ни в самата си основа е симбиоза, а развитието на гумите никога не може да се разглежда отделно от поведението на шасито. Като следствие от това и двата фактора се оказват отговорни за нашето движение напред и за постигане на това, което Ферари и "Бриджстоун" постигнаха през 2002-а.

При стартовете през този сезон изглеждаше, че Ферари има редимство пред останалите отбори в самото начало на състезанията. Според вас каква бе причината за това: че те имаха по-добър болид, или че вие не бяхте достатъчно бързи поради по-голямата тежест на заредените ви до горе автомобили? Или защото гумите "Мишлен" не показват най-доброто от себе си докато не достигнат минимална температура ?

Не би било правилно, ако се изолират отделните фактори, които попречиха на Уилямс да се съревновава с Ферари на старта. Според мен тук отново става дума за комплексна комбинация от фактори.

Сега след края на 2002-а година смятате ли, че беше добре това, че "Мишлен" доставяше гуми на първите два отбора в класирането?

Да. Според мен е добре това, че и Макларън както Уилямс има желание да върви напред и да спре Ферари. Това ще помогне за още по-бързото развитие на спорта.

И вие ли настоявахте за същите неща както Макларън при избора на гуми?

Техническите взаимоотношения между един тим и компанията, която го снабдява с гуми, са поверителни.

Болидите на Уилямс не бележеха скокообразни подобрения през миналия сезон, докато Макларън започнаха работа с вас и регистрираха напредък. Как ще обясните това?

Уилямс започна сезона с предимство пред Макларън и го задържа до края на сезона През последните 6 старта разликата намаля значително, но поради голям брой причини не винаги предимствата на пистата се превръщат в точки в класирането.

Какви бяха предимствата и недостатъците на болидите ви през 2002-а?

Не бяхме толкова бързи, колкото Ферари, но това, което можем да посочим като предимство, бе надеждността на платформата, която навъртя много повече обиколки, от другите отбори - 1963 от възможни 2180.

На подобряването на кои аспекти ще наблегнете в FW25?

Ще се концентрираме върху всички аспекти, тъй като ще търсим подобрения във всички области.

Мислили ли сте да пробвате нещо амбициозно като проект, но рисковано, като двигател-скоростна кутия комбивирани в една цялост?

Винаги обмисляме всяко подобрение, което можем да направим по болидите.

Според вас болидите на Уилямс отговарят ли повече на стила на каране на единия от пилотите отколкото на другия?

Не, и двамата ни пилоти имат почти еднакви стилове на каране. Хуан Пабло например има способност да върти изключителни бързи обиколки с FW24, което се доказва от седемте пол-позишъна, които спечели през сезона. От друга страна Ралф показа постоянство в печеленето на точки.

Смятате ли, че Уилямс притежават това, което е необходимо, за да намалят преднината на Ферари през 2003-а?

Да.

Какви са очакванията ви за следващия сезон?

Да създадем доста трудности на Ферари и другите кандидати за титлата.
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1755
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Мнение от BMW_POWER » 11 Дек 2002, 11:28

Много отдавна се спекулира с този въпрос. Баварците наистина недоволстват от шасито на Уилиамс и особенно с проблемите му в задната част. В Мюнхен назначиха на работа доста аеродинамици от фалиралия тим на "Прост". Ще видим. А може и просто да блъфират, за да принудят хората на Сър Франк малко да си понатегнат парцалите.

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 12 Дек 2002, 10:06

Дано си налегнат парцалите!
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Пич, къде ми е колата?
Аватар
Мнения: 3058
Регистриран на: 5.02.2002

Мнение от ! Алекс » 13 Дек 2002, 15:33

"Нашата цел не е да настигнем, а да изпреварим Ферари" - това ми хареса като изказване.Страхотно е :D

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook