535d(286кс) губи boost при прехвърляне към голямото турбо
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- mu6a4
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 23.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Кара: be em we
- Детайли за колата: 330ci e46
535d(286кс) губи boost при прехвърляне към голямото турбо
Здравейте колеги, проблемът е на лице от няколко месеца и положението е вече отчайващо, всякакви идеи са добре дошли.
Състои се в това, че след 3000 оборота, тоест след прехвърляне от малкото към голямото турбо, налягането спада от ~2.8 бара до почти атмосферно, съответно има гигантска загуба на мощност.
Споделям малко детайли и история относно колата:
- 2008г 535d 286кс фейслифт
- голямо(K26) хибридно турбо
- малко(KP39) турбо с кована компресорна перка
- R90 помпа за високо налягане
- 2700bar rail sensor от m50d
- 600x300x76 FMIC intercooler
- даунпайп 80mm
- премахнат EGR и сложен racepipe
Моторът е след пълен ребилд, със сменени всички лагери, сегменти, гарнитури и т.н.. Главата е с нови, по-твърди пружини на клапаните.
Може би тук е важно да уточня, че всичко функционираше правилно до преди отварянето на мотора, но същевременно мотора работи добре и равномерно, пали лесно и т.н. Не се наблюдават някакви аномалии по отношение работата на самия двигател. До момента във връзка с настоящия проблем са сменени:
- всички соленоиди
- всички вакууми
- вакумния актуатор за клапана между 2те турбини(за всеки случай)
- всички турбо пътища(заради съмнения за евентуално пробит такъв)
Видимо няма изпускане от никъде по системата. Wastegate-a на голямото турбо е проверен и е натегнат почти докрай(тоест е невъзможно да се отваря). Байпас клапана е проверен също и се мести добре(тестван и с прилагане на вакуум). Въобще проблемът е адски нелогичен при положение, че малкото турбо прави достатъчно високо налягане и съответно в диапазона до 3000 оборота има предостатъчно мощност, а след прехвърляне към голямото(веднага след 3000rpm) колата се държи така все едно няма изгорели газове които да го развъртят. Ако някой има мнение по въпроса ще съм много благодарен!
Състои се в това, че след 3000 оборота, тоест след прехвърляне от малкото към голямото турбо, налягането спада от ~2.8 бара до почти атмосферно, съответно има гигантска загуба на мощност.
Споделям малко детайли и история относно колата:
- 2008г 535d 286кс фейслифт
- голямо(K26) хибридно турбо
- малко(KP39) турбо с кована компресорна перка
- R90 помпа за високо налягане
- 2700bar rail sensor от m50d
- 600x300x76 FMIC intercooler
- даунпайп 80mm
- премахнат EGR и сложен racepipe
Моторът е след пълен ребилд, със сменени всички лагери, сегменти, гарнитури и т.н.. Главата е с нови, по-твърди пружини на клапаните.
Може би тук е важно да уточня, че всичко функционираше правилно до преди отварянето на мотора, но същевременно мотора работи добре и равномерно, пали лесно и т.н. Не се наблюдават някакви аномалии по отношение работата на самия двигател. До момента във връзка с настоящия проблем са сменени:
- всички соленоиди
- всички вакууми
- вакумния актуатор за клапана между 2те турбини(за всеки случай)
- всички турбо пътища(заради съмнения за евентуално пробит такъв)
Видимо няма изпускане от никъде по системата. Wastegate-a на голямото турбо е проверен и е натегнат почти докрай(тоест е невъзможно да се отваря). Байпас клапана е проверен също и се мести добре(тестван и с прилагане на вакуум). Въобще проблемът е адски нелогичен при положение, че малкото турбо прави достатъчно високо налягане и съответно в диапазона до 3000 оборота има предостатъчно мощност, а след прехвърляне към голямото(веднага след 3000rpm) колата се държи така все едно няма изгорели газове които да го развъртят. Ако някой има мнение по въпроса ще съм много благодарен!
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: 535d(286кс) губи boost при прехвърляне към голямото турб
Свали голямата турбина и виж какво е творено там да не се окаже тя проблема.
За милиони-няма закони.
- mu6a4
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 23.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Кара: be em we
- Детайли за колата: 330ci e46
Re: 535d(286кс) губи boost при прехвърляне към голямото турб
don't be написа:Свали голямата турбина и виж какво е творено там да не се окаже тя проблема.
За съжаление не. Не го споменах защото самата турбина вече сме я изключили като вариант.
Това е 3та хибридна турбина, която също така е тествана на друга кола и там работи прекрасно. Проблемът при мен се запазва с каквато и да било голяма турбина(която иначе си работи ОК).
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: 535d(286кс) губи boost при прехвърляне към голямото турб
Предния , байпасен клапан който прехвърля студения въздух малка голяма турбина, само за него не си писал. Там може да е проблема да не се отваря просто.......
За милиони-няма закони.
Re: 535d(286кс) губи boost при прехвърляне към голямото турб
Големия актуатор, насочващ газовете към малка и после голямата турбина дали е регулиран правилно след като сте го сменили?
Ако много е натегнат все към малката турбна ще ходят газовете.
И да както писа колегата над мен виж въпросния клапан (байпас). Той разтоварва малката турбина като я байпасира и е отворен/затворен...не е регулиращ.
п.с. да не сте объркали вакумите като сте ги сменяли?
Ако много е натегнат все към малката турбна ще ходят газовете.
И да както писа колегата над мен виж въпросния клапан (байпас). Той разтоварва малката турбина като я байпасира и е отворен/затворен...не е регулиращ.
п.с. да не сте объркали вакумите като сте ги сменяли?
- mu6a4
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 23.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Кара: be em we
- Детайли за колата: 330ci e46
Re: 535d(286кс) губи boost при прехвърляне към голямото турб
Байпас клапана отпред го бяхме свалили за проверка и клапата се движи свободно, не е блокирала. Също така при прилагане на вакуум към актуатора - се отваря(той е в нормално затворено положение).
Големият актуатор, който насочва изгорелите газове към малка/голяма турбина е регулиран на около 1см от края на оста. Направихме следния експеримент - махнахме вакуума на въпросния клапан така че да е постоянно отворен, тоест всички газове отиват главно към голямата турбина, същевременно сложихме постоянен вакуум на байпас клапана отпред така че той също да бъде постоянно отворен, един вид симулираме условия при които трябва да работи само голямата турбина от един момент нататък - резултатът е същия.
вакуумите са проверявани няколко пъти по отношение на свързването
Големият актуатор, който насочва изгорелите газове към малка/голяма турбина е регулиран на около 1см от края на оста. Направихме следния експеримент - махнахме вакуума на въпросния клапан така че да е постоянно отворен, тоест всички газове отиват главно към голямата турбина, същевременно сложихме постоянен вакуум на байпас клапана отпред така че той също да бъде постоянно отворен, един вид симулираме условия при които трябва да работи само голямата турбина от един момент нататък - резултатът е същия.
вакуумите са проверявани няколко пъти по отношение на свързването
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: 535d(286кс) губи boost при прехвърляне към голямото турб
Сигурно от там сте почнали ,но гледали ли сте на живи данни кво иска колата и кво дава ? Питам защото не споменаваш черни пушеци а при тая загуба на буст ако нафтата е коректна трябва да е димна завеса....да не се е оплескал софтуера нещо,некой да е барникал там?
- mu6a4
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 23.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Кара: be em we
- Детайли за колата: 330ci e46
Re: 535d(286кс) губи boost при прехвърляне към голямото турб
choio написа:Сигурно от там сте почнали ,но гледали ли сте на живи данни кво иска колата и кво дава ? Питам защото не споменаваш черни пушеци а при тая загуба на буст ако нафтата е коректна трябва да е димна завеса....да не се е оплескал софтуера нещо,некой да е барникал там?
Точно така е. Логвали сме няколко пъти, общо взето са request-нати 3 бара налягане и малката турбина си ги прави(2.8-9) и до този момент ламбда-та е добра(не мога да кажа точно колко mg/ms, но каквото е зададено се достига). В момента в който подмина 3000 оборота boost-а пада на 1.2 бара или нещо от този сорт, нафта има бол и отзад става слънчево затъмнение.
Следващата стъпка ще е да мерим налягане в изпускателния колектор и да опитаме да регулираме по друг начин клапата между 2те турбини. Добавям още един детайл към мистерията: със заводски турбини(тоест голямата) - всичко е ОК, прави си налягане когато трябва. А с вече 3ти хибрид, единия от които си е моя стар и всичко работеше с него, другите 2 са пробвани на друга кола и надуват зверски, имаме един и същ проблем.
- bekkerzftw
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 24.01.2022
- Пол: Мъж
- Кара: E60 535d Face 286hp
Re: 535d(286кс) губи boost при прехвърляне към голямото турб
Възможно ли е проблема да се състои в дебитомер или мап?
Опитал ли си да смените ремапа, или да го намалите поне малко?
При мен лично се е случвало, но на друга марка автомобил (за щастие не е VAG), както си работеше колата както трябва няколко месеца след ремап и просто спря да прави налягане, дори не близо до исканото. След смяна на турбини, маркучи, вакууми и т.н. се оказа, че софтуера е сдал багажа (не мога да си обясня как), отидох при друг човек и проблема се оправи, карах я още година и я продадох без проблеми.
Опитал ли си да смените ремапа, или да го намалите поне малко?
При мен лично се е случвало, но на друга марка автомобил (за щастие не е VAG), както си работеше колата както трябва няколко месеца след ремап и просто спря да прави налягане, дори не близо до исканото. След смяна на турбини, маркучи, вакууми и т.н. се оказа, че софтуера е сдал багажа (не мога да си обясня как), отидох при друг човек и проблема се оправи, карах я още година и я продадох без проблеми.
- mu6a4
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 23.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Кара: be em we
- Детайли за колата: 330ci e46
Re: 535d(286кс) губи boost при прехвърляне към голямото турб
Update:
Така и не се разбра от какво точно беше проблема, но изглежда че е разрешен - след смяна на глава(валовете са си старите, но пружините на клапаните са фабричните), 6бр нови дюзи и изпускателен колектор - вече има мощност навсякъде, особено след 3000 оборота като прехвърли към голямото турбо. Сега следва връщане на старите дюзи и ако се появи пак същия проблем ще се окаже че е било горивото още от самото начало Ако не - най-вероятно някакъв проблем в главата.
Така и не се разбра от какво точно беше проблема, но изглежда че е разрешен - след смяна на глава(валовете са си старите, но пружините на клапаните са фабричните), 6бр нови дюзи и изпускателен колектор - вече има мощност навсякъде, особено след 3000 оборота като прехвърли към голямото турбо. Сега следва връщане на старите дюзи и ако се появи пак същия проблем ще се окаже че е било горивото още от самото начало Ако не - най-вероятно някакъв проблем в главата.
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: 535d(286кс) губи boost при прехвърляне към голямото турб
Ще е интересно да споделиш. Едно от мен за дюзите
За милиони-няма закони.
Re: 535d(286кс) губи boost при прехвърляне към голямото турб
Колега, върнахте ли дюзите? Имаш ли по-голяма яснота по проблема, имам подобен казус (със същия двигател).
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани