мнение за двигатели N53B25A и N53B30A
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
мнение за двигатели N53B25A и N53B30A
Здравейте,
Предстои ми купуване на Е60 2007-2009г. и съм се насочил към 523i (фейса 190 к.с.) и 525i (фейса 218 к.с.) Автоматик (стептроник). Според вас заслужават ли си за предимно градско каране (жената оставя детето на градина и отива на работа ) и 2-3 пъти в годината повече километри на почивка. На година минавам в момента около 10000 км. Никъде не намирам нищо за посочените двигатели. Читави ли са, горят ли много, скъпа ли е поддръжката, масло гори ли. Насочил съм се към бензин защото дизелите са на много КМ, и настоящите ремонти ще са много скъпи. До сега съм карал дизели с малко коне 116 - 125 кс. Мерцедес, Тойота, Мазда 6, наясно съм че разхода на гориво ще е по голям. Ако коментирате " харчи 2-3 литра повече" - кажете повече от кое ? Точен отговор никой не може да ми даде, това е ясно. Поне нещо приблизително за да се насоча. Нали е форум за обсъждане и помощ към незнаещите като мен.
Благодаря Предварително.
Предстои ми купуване на Е60 2007-2009г. и съм се насочил към 523i (фейса 190 к.с.) и 525i (фейса 218 к.с.) Автоматик (стептроник). Според вас заслужават ли си за предимно градско каране (жената оставя детето на градина и отива на работа ) и 2-3 пъти в годината повече километри на почивка. На година минавам в момента около 10000 км. Никъде не намирам нищо за посочените двигатели. Читави ли са, горят ли много, скъпа ли е поддръжката, масло гори ли. Насочил съм се към бензин защото дизелите са на много КМ, и настоящите ремонти ще са много скъпи. До сега съм карал дизели с малко коне 116 - 125 кс. Мерцедес, Тойота, Мазда 6, наясно съм че разхода на гориво ще е по голям. Ако коментирате " харчи 2-3 литра повече" - кажете повече от кое ? Точен отговор никой не може да ми даде, това е ясно. Поне нещо приблизително за да се насоча. Нали е форум за обсъждане и помощ към незнаещите като мен.
Благодаря Предварително.
- empar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: '02 E46 325i
- Детайли за колата: сива
Re: мнение за двигатели N53B25A и N53B30A
Колега, напиши просто N53 в търсачката и ще намериш достатъчно информация.
Към днешна дата едва ли някой запознат с темата би ти препоръчал този двигател.
Към днешна дата едва ли някой запознат с темата би ти препоръчал този двигател.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: мнение за двигатели N53B25A и N53B30A
Е60 не е типичната женска кола за градско каране, а е за определени фенове на марката. С какъвто и двигател да я вземеш ще се наложи да сменяш части, които ги съобразявай с цената на колата като нова, а не с цената, на която си я купил, защото няма да слагаш 10-15 годишни части. Като по-скъпи части, които може би ще се наложи да смениш при N53 е капак клапани- слага се само оригинален, дюзи- само оригинални, помпа високо налягане- също. Ако пък вземеш с дизелов двигател от N-серията, веднага започваш с вериги за няколко хиляди. Питаш за двигателя, но при покупката трябва да се внимава и с автоматичната скоростна кутия, защото и там ремонта е няколко хиляди. BMW с някой от вечните двигатели, трудно ще намериш в състояние, което да не е към края на вечността му. Но при много упорито търсене е възможно.
- empar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: '02 E46 325i
- Детайли за колата: сива
Re: мнение за двигатели N53B25A и N53B30A
zvetiko написа:Като по-скъпи части, които може би ще се наложи да смениш при N53 е капак клапани- слага се само оригинален, дюзи- само оригинални, помпа високо налягане- също.
Дюзичките мисля гонеха четирицифрени суми за брой. Някой с N54, който е със същите дюзи, в Е9Х раздела се оплака наскоро.
Само тук всички помисли за този двигател трябва да се изпарят. Общата сума със смяната на гореизброените може и да доближи цената на колата.
А че пета серия(коя да е генерация) не е най-подходящият избор за градско управление и общо 10к на година е съвсем друга тема. Напълно съм съгласен, но все пак е субективно.
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: мнение за двигатели N53B25A и N53B30A
Защо го плюят толкова този Н53 мотор какви са драмите при него,има ли диса клапи като при Н52?
- Teogop
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: София
- Кара: бързо
Re: мнение за двигатели N53B25A и N53B30A
turbonetic написа:Защо го плюят толкова този Н53 мотор какви са драмите при него,има ли диса клапи като при Н52?
Плюят го, защото:
- е с директно впръскване и не може да се слага газ
- проблеми с помпата за високо налягане (ревизирана е 6 пъти!), последния номер е 13517616170 (2000 лв.)
- проблеми с пиезо инжекторите (6000 лв.)
- смяна на свещи и бобини на 100К км. (1300 лв.)
- DISA клапи, ако не е N53B25A (1400 лв.)
- смяна на Ел. водна помпа на 160К км. (1500 лв.)
Ако се сменят изброените неща накуп, което са немалко пари (10К+ лв.) става супер надежден двигател. Може да се кара и без да се сменят, но вече изобщо няма да е надежден.
Аз лично никога не бих излезнал извън София, ако имам N53 и не съм сменил по-горните компоненти. Но ако не ми пука от трудно палене, тресене на студено и чекове, чакане на пътна помощ, може да направя компромис за евтин премиум градски автомобил
P.S. Само за сравнение - 10K струва нова батерия за електричка
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: мнение за двигатели N53B25A и N53B30A
Има го и другия момент - като смениш всички тези неща, мотора не става вечен... Просто пробега за смяната им започва да тече от начало... Да се има предвид!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- empar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: '02 E46 325i
- Детайли за колата: сива
Re: мнение за двигатели N53B25A и N53B30A
Teogop написа:- проблеми с помпата за високо налягане (ревизирана е 6 пъти!), последния номер е 13517616170 (2000 лв.)
- проблеми с пиезо инжекторите (6000 лв.)
- смяна на свещи и бобини на 100К км. (1300 лв.)
- DISA клапи, ако не е N53B25A (1400 лв.)
- смяна на Ел. водна помпа на 160К км. (1500 лв.)
Само за инжекторите знаех горе-долу цена, както казах и по-горе, но то ще излезе, че е по-евтино да караш N54?!?!?
Поне да знаеш за какво даваш пари!
Друг казус, който знам от първа ръка e, че карането с масовия български "бензин" е крайно рисково и трябва много да се подбира горивото.
- bir40o0
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 209
- Регистриран на: 8.06.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F01
- Мечтае да кара: F80
- Детайли за колата: BMW F01 740xD M Sport
Re: мнение за двигатели N53B25A и N53B30A
Teogop написа:turbonetic написа:Защо го плюят толкова този Н53 мотор какви са драмите при него,има ли диса клапи като при Н52?
Плюят го, защото:
- е с директно впръскване и не може да се слага газ
- проблеми с помпата за високо налягане (ревизирана е 6 пъти!), последния номер е 13517616170 (2000 лв.)
- проблеми с пиезо инжекторите (6000 лв.)
- смяна на свещи и бобини на 100К км. (1300 лв.)
- DISA клапи, ако не е N53B25A (1400 лв.)
- смяна на Ел. водна помпа на 160К км. (1500 лв.)
Ако се сменят изброените неща накуп, което са немалко пари (10К+ лв.) става супер надежден двигател. Може да се кара и без да се сменят, но вече изобщо няма да е надежден.
Аз лично никога не бих излезнал извън София, ако имам N53 и не съм сменил по-горните компоненти. Но ако не ми пука от трудно палене, тресене на студено и чекове, чакане на пътна помощ, може да направя компромис за евтин премиум градски автомобил
P.S. Само за сравнение - 10K струва нова батерия за електричка
Малко са ти пресилени цените колеги, не е малко дори. Смяна на свещи и бобини е 400 лв - свещите се сменят на 40 000км. бобините на над 100 000км. Цената която съм дал е обща за свещи и бобини, по отделно е доста надолу. Ел. водна помпа е 500лв. Капака на клапаните е 980лв. Инжекторите вече са доста скъпи да, около 1000лв е бройката.
На свещите, бобините и водната помпа съм дал цена с отстъпка. На капака на клапаните и инжекторите не. Всеки може да си сметне отстъпките и да си види реалните цени. Карам Н53Б30, доста пресилено звучи това, че не би излязъл от София с него.
- Teogop
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: София
- Кара: бързо
Re: мнение за двигатели N53B25A и N53B30A
Съгласен съм, че са пресилени, просто това са крайни цени в официалните представителства. Относно излизането от СФ, съм уточнил условието за себе си - да се ревизират/подменят описаните компоненти. Всеки сам си преценя рисковете и последствията за него. Като бях на 20 изобщо не ми дремеше дали ще закъсам, дали ще спя в колата на пътя или в удобно легло на морето.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани