M54B30 или N52B30 кой мотор е по-добрия
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- R.Konkyov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 227
- Регистриран на: 16.12.2018
- Местоположение: Гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
- Мечтае да кара: E46 323 купе
M54B30 или N52B30 кой мотор е по-добрия
Да вдигнем малко темата относно тези мотори , знам има много изписано и много изчетох, но да кажем малко прясна информация . Та кой от двата мотора е по - добрия в е60.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: M54B30 или N52B30 кой мотор е по-добрия
Няма съвсем верен отговор на този казус. Аз лично не бих се ограничавал с М54, защото това значи само от първите Е60-ки, което автоматично означава много трудни за намиране и в незнайно състояние, та ако се търси единствено бензин - 530 с N52 бих взел винаги.
Н52 е по-прецизен, върви по-добре и гори по-малко, но е и по-капризен. Откъм харч на масло и двата се славят с това.
За мен и двата са сравнително спрели в Е60 + автомат. Та по-добре фейсов дизел 235 или 197 коня и това е.
Н52 е по-прецизен, върви по-добре и гори по-малко, но е и по-капризен. Откъм харч на масло и двата се славят с това.
За мен и двата са сравнително спрели в Е60 + автомат. Та по-добре фейсов дизел 235 или 197 коня и това е.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: M54B30 или N52B30 кой мотор е по-добрия
Който е в по-добро моментно състояние.
- R.Konkyov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 227
- Регистриран на: 16.12.2018
- Местоположение: Гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
- Мечтае да кара: E46 323 купе
Re: M54B30 или N52B30 кой мотор е по-добрия
N52 не е ли с електрическа водна помпа. И също от коя година до коя са с n52 и от коя до коя година са с m54 мотора. Понеже ще се ориентирам да са с ГИ добре ли им се понася или не .
- empar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: '02 E46 325i
- Детайли за колата: сива
Re: M54B30 или N52B30 кой мотор е по-добрия
Прясна информация за двигатели на по 20 и повече години???
Четеш за детските болести и намираш по-жив екземпляр, без значение с кой от двата мотора.
Кой до коя година е монтиран има дори в уикипедия.
Четеш за детските болести и намираш по-жив екземпляр, без значение с кой от двата мотора.
Кой до коя година е монтиран има дори в уикипедия.
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: M54B30 или N52B30 кой мотор е по-добрия
Което и да вземеш от двата ще е на много километри и за тотален ребил,
в тоя ред на мисли ако ще се прави ребилд M54 със сигурност е по евтиния вариант,по просТ двигател е
и работи на по ниска температура съответно и периферията ще е по малко пострадала от жегата.
в тоя ред на мисли ако ще се прави ребилд M54 със сигурност е по евтиния вариант,по просТ двигател е
и работи на по ниска температура съответно и периферията ще е по малко пострадала от жегата.
- DoesNot
- младши ентусиаст
- Мнения: 699
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire
Re: M54B30 или N52B30 кой мотор е по-добрия
R.Konkyov написа:N52 не е ли с електрическа водна помпа. И също от коя година до коя са с n52 и от коя до коя година са с m54 мотора. Понеже ще се ориентирам да са с ГИ добре ли им се понася или не .
N52 e с ел. водна помпа, малко по-капризен и скъп за обслужване. За сметка на това е малко по динамичен +27 коня. И 2-та стават на газ.
Re: M54B30 или N52B30 кой мотор е по-добрия
M54B30 е по добрият вариянт, по надежден и по евтин за поддържка.
Няма начин да няма начин
Re: M54B30 или N52B30 кой мотор е по-добрия
Предвид това, че става въпрос за мотори произведени преди 15-20 години, мисля при избора е много важно какъв екземпляр ще попаднеш и какво ще му е състоянието. Ако са особено важни разходите за поддръжка, то М54 е по-евтин за обслужване и ремонт. Така, че нещата са няколко - какви средства могат да се инвестират и какви изисквания има желаещият да го притежава. После какъв ще е възможния избор. Ако е важно просто колата да върви и да се чупи по-малко, тогава трябва се избира най-запазния и в добро състояние мотор. За N52B30 съм виждал общо взето само добри отзиви, разбира се ако са се грижили добре за него и тези мотори без проблем изкарват едно поне 300хил км без да се налага ремонт, поне това показва статистиката. Аз например съм с N52B25 който си гори 1л на 2-3к км откакто съм го взел на 130к км преди 7г, вече съм на 267к, по мотора нямам забележки(изключвам сегментите които са за смяна още от начало), освен две смени на малката диса която явно му е слабо място. Разбира се повреждат се и други неща, но те не са свързани директно с мотора и в България не е фатално да се заменят при услвие, че труда е все още сравнително евтин.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: M54B30 или N52B30 кой мотор е по-добрия
С М54 ремонтите по моторът може да са по-евтини, но доста ще ограничи избора към по-стари е60-ки с потенциално големи проблеми по модули и периерия. Та според мен трябва да се гледа доста по-широко, а не само с фокус върху мотора.
Моторът си е мотор, но колата може да има проблеми, които струват много повече от ремонт на мотора.
Моторът си е мотор, но колата може да има проблеми, които струват много повече от ремонт на мотора.
- Stoqnchev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 193
- Регистриран на: 8.02.2015
- Местоположение: ЛяуЛИН
- Пол: Мъж
- Кара: ше M54 , сега N53
- Мечтае да кара: нормално
- Детайли за колата: M54 сега N53
Re: M54B30 или N52B30 кой мотор е по-добрия
R.Konkyov написа:Да вдигнем малко темата относно тези мотори , знам има много изписано и много изчетох, но да кажем малко прясна информация . Та кой от двата мотора е по - добрия в е60.
Ако ще взимаш М54 - по-добре се ориентирай към Е39 , ако твърдо си решил за Е6х нека е с Н52 - като тук имаш опция за ремап и да стигнеш фейсовите коне.
Големия мотор е като спестените пари , имаш ги! ама не винаги ти трябват.
- idle_hands
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 85
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 M54B30
- Мечтае да кара: BMW X6 M Power
Re: M54B30 или N52B30 кой мотор е по-добрия
Аз бях с N52B25 до преди два месеца и от опит знам, че мотора си е капризен доста( ел. помпа, сензор валвтроник, валвтроник, компресор климатик и т.н.)все “евтини” неща. От скоро съм с M54B30 и за сега ми допада повече!
- Richmond
- ентусиаст
- Мнения: 1308
- Регистриран на: 12.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: харабийската
- Мечтае да кара: Е36 М3 Cabrio, E93 M3
- Детайли за колата: Пълно шукаритети!
Re: M54B30 или N52B30 кой мотор е по-добрия
Мога смело да заявя, че М54B30 за предпочитане е най-надеждната, най - евтината и адекватна от към динамика съчетано с LPG(Това лято 90лв до морето и връщане, мисля, че няма по изгодна опция в Е60, за подръжка и проблеми, разбира се зависи от екземпляра , но ако е гледана колата, то забравяш за тежки ремонти.Слабото място попринцип на м54 като цяло е сегментите най-основния проблем, нали с който може да човек да ухарчи с 1к +, другите неща са "бели кахъри", течове капак клапани, диса клапа трябва да се види да не падне пинчето в колекторите, теч маслено тяло и такива найстина дребни ремонти спрямо, новите автомобили които обслужването им започва от 3к+.N52 не съм карал, много съм чел противоречиви мнения за него, хем много лоши, хем някой навъртял 100к без да пипне нищо, тук от собствен опит немога да кажа нищо, просто информация това което съм събрал като мнения.Слабо място на бензиновите е60-ки са скоростните кутии, монтира се 6hp19, това е най-слабата кутия в този модел, голям процент около 200к, дори и по-рано зависи как е карана, имат като проблем чисто механично в кутията, я пакет,втулки това е най-честия проблем следователно, кутията трябва да се отвори, което е 2к+ за да се направи качествено и да се смени всичко в нея.За мен в тея години, няма по-рентабилна кола, цена-качество-икономичност, говоря за М54B30.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани