Проблем при изкачване на височини

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 30.04.2021

Проблем при изкачване на височини

Мнение от gmgeorgiev » 07 Авг 2022, 13:38

Здравейте колеги,

Имам един много тънък проблем, при който колата се държи странно.
Първо, ходихме на Пампорово и там забелязах, че колата си смени оборотите изцяло. Когато стои на празен ход и на едно място, си вдигна оборотите на 750 и играеха между 760 и 750.
Другото което цабелязах, е че промени звука на двигателя, сякаш турбото нямаше въздух, но е напълно рециклирано хибридно е. Нямам ядове из София никакви.

Също така, закачих и ИСТА към колата, но никакви грешки, освет IBS сензора, който трябва да го сменя и алтернатора нещо, но него после. Това са единствените грешки.
Нюблюдавах и температурата на маслото и антифриза. Маслото си стои между 110-115 градуса - нормално е.
Антифриза обаче, се качи на 101 градуса и трябаше да пусна топлия въздух в купето, зза да падне на 90. Иначе си ми работят термостатите, но нещо колаг, когато се изкачва става една мудна.
Проверил съм двигателя за загуба на компресия - няма загуба никаква.

Колата е E61 525, 2004 с двигател 2.5 Diesel, Никога не е ъпдейтвана според ISTA+. Нямам DPF махнат е софтуерно и физически, нямам и EGR, софтуерно, само EGR охладителя е там.

Не знам дали е проблем или е нормално така да се държи тази кола.

Ако някой може да даде насоки или съвет, ще съм много балгодарен!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Проблем при изкачване на височини

Мнение от vld » 09 Авг 2022, 17:41

Измий си радятора мръсничък е явно щом вдидга такава температура. Освен ако не си я спукал от газ де, че тогава е нормално.
Но на маслото също и се струва висока, на моята седи около 95-105 градуса, като на 105 ходи само при много зор.
Относно липсата на мощност и промяната на звука, аз бих проверил изпускателния колектор, на тази мисля беше теникиен и често се пука.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 30.04.2021

Re: Проблем при изкачване на височини

Мнение от gmgeorgiev » 09 Авг 2022, 20:32

vld написа:Измий си радятора мръсничък е явно щом вдидга такава температура. Освен ако не си я спукал от газ де, че тогава е нормално.
Но на маслото също и се струва висока, на моята седи около 95-105 градуса, като на 105 ходи само при много зор.
Относно липсата на мощност и промяната на звука, аз бих проверил изпускателния колектор, на тази мисля беше теникиен и често се пука.

Здравей,

Благодаря за информацията. Радиатора е чист, защото 2-3 дни преди това майстора ми го изчисти отвсякъде. Сега е супер. Не мисля, че е от това. Но мисля да проверя изпускателния колектор. Значи променя си просто звука, сякаш няма тяга, но натисна ли газта хвърчи. Слезе ли на равно, лети, не е от турбото поне. Ще го мисля, но се притесних. Утре ще я загрея и ще видя температурата на маслото отново. Или съм видял с число повече, или си е било така. То тогава се стресирах...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Проблем при изкачване на височини

Мнение от pinko_23 » 10 Авг 2022, 9:21

хидротрансформатора заминава. Това е нещото между двигателят и скоростната кутия.
Няма начин да няма начин

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 30.04.2021

Re: Проблем при изкачване на височини

Мнение от gmgeorgiev » 12 Авг 2022, 7:31

pinko_23 написа:хидротрансформатора заминава. Това е нещото между двигателят и скоростната кутия.


Ааааа... Торк Конвертъра не мисля, че ми е проблемен в тоя случай, защото колата си сменя супер добре скоростите вече откакто се оправи турбината. Проблема не мисля, че е от него. Ще трябва или настройка, или може би е МАП сензор, знам ли и аз вече. Опитвам се да я оправя тази кола, че никога не е поддържана, но вече е откакто аз съм я купил.

Нямам грешки по торк-а нито по скоростната. На ниското колата хвърчи, на високото променя леко начинът си на работа на двигателя, напан има, но сякаш не засмуква въздух достатъчно и не мисля, че торк-а е виновен в случая, защото не обяснява не наличието на симтоми като претрисане, включване или изключване на скорост с удар или без и така нататък. Скоростната кутия ще отида да я погледнат и обслужат напълно, но ще е хубаво да се закачи и на стенд, това ще го мисля, че единствения е във Върна.

Иначе днес проверих маслото докато я карам, 115 - градуса ги държи перфектно. След контакт с човек, който разбира от БМВ мотори и моделът M57TU2D, се оказва, че работи между 114 и 121 градуса маслото. Като цяло доста корав двигател, но не съм го питал за торк конвертора, защото не съм прочел коментара.

Ще се пробвам да се кача на някъде и да пусна иста+ да събира информация в реално време да видя кое се променя след като се кача на 1000 м. надморска височина, да се хвана от някъде поне. Ако е торк-а не мисля, че ще е евтино, защото е частта, която предава въртящия момент на скоростната кутия от двигателя и доколкото знам, майка си и баща си струва.

Ако греша, моля ви се колеги, дайте ми идеи. Намирам се в София, ако някой иска да види сам, имам и диагностика, може да погледнем заедно, може да съм пропуснал нещо.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: Проблем при изкачване на височини

Мнение от ekalchev » 26 Авг 2022, 10:58

Torque Converter-a се рециклира. Почти винаги когато има игране на обороти се оказва от него, както ти казаха колегите. Другото че държи по високи обороти на висока надморска височина - предполагам че знаеш, че на високо има по-малко кислород. Съответно това влия на режима на работа на двигателя.

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook