Нисък волтаж

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 6.12.2020
Кара: BMW E60 525D 177к.с. 2005г

Нисък волтаж

Мнение от stanislqvi » 18 Ное 2021, 12:22

Здравейте колеги!
Колата е BMW e60 525d 2005.

Преди около 3 месеца имах проблем с алтернатора и уж ми го ремонтираха. Акумулатора държеше зареден около 70% според диагностиката която използвам. В момента волтажа който идва от алтернатора на работещ двигател е 11.5V а акумулатора падна на 30% и на градко едвам зарежда.

Въпроса ми е - възможно ли да е от регулатора на волтажа, а не от алтернатора?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Нисък волтаж

Мнение от pinko_23 » 19 Ное 2021, 14:58

stanislqvi написа:Здравейте колеги!
Колата е BMW e60 525d 2005.

Преди около 3 месеца имах проблем с алтернатора и уж ми го ремонтираха. Акумулатора държеше зареден около 70% според диагностиката която използвам. В момента волтажа който идва от алтернатора на работещ двигател е 11.5V а акумулатора падна на 30% и на градко едвам зарежда.

Въпроса ми е - възможно ли да е от регулатора на волтажа, а не от алтернатора?


Колко зарежда алтернатор се мери с мултицед не с диагностика. Правилно е да се мери на самия алтернатор щото от кабела има съпротивление. Но дори и на кабела да идва 11.5 е малко. Четки или реле регулатор е заминал. Сваляш го и ако си от СФ ти препоръчвам майсторите на ул. Антин 1 под блока в едно малко гаражче. Успех
Няма начин да няма начин

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 9.10.2016
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E61 в цвят “мантинела”

Re: Нисък волтаж

Мнение от SpasT » 20 Ное 2021, 6:01

Тези коли са махнати на реле— регулатори на алтернатора. Много сервизи предпочитат вместо да сменят износените четки на оригиналния регулатор да сменят целия модул и в наситения с ментета БГ пазар — шанса новото реле да не работи адекватно е голям.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Нисък волтаж

Мнение от zvetiko » 20 Ное 2021, 10:44

Колега, най-добре го занеси където са го ремонтирали, защото знаят какво са правили. Или на друго място да го преремонтират- след като вече е пипан не е ясно къде може да е проблема. Слагат се само маркови части.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 6.12.2020
Кара: BMW E60 525D 177к.с. 2005г

Re: Нисък волтаж

Мнение от stanislqvi » 21 Ное 2021, 1:31

Забравих да добавя, че пиропатрона на плюсовата клема на акумулатора изгърмя при влизане в една дупка. Тъй като бях на дълъг път, наместих буксите и с изолирбанд затегнах пластмасата за да ги държи. Възможно ли е да е от това проблема? Снимката е от гугъл, но да покажа визуално - по този начин беше извадена буксата както на снимката.

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Нисък волтаж

Мнение от spacepl » 23 Ное 2021, 11:22

Не знам как са ти ремонтирали алтернатаора, но:
1. Смяна на четки при този алтернатор не му решава проблема. В реле-регулатора има електроника, която се прецаква. Смяната на четките го подържа жив за някой друг месец и проблемите започват отначало.
2. Релето е Валео и се купува само от БМВ или някой който продава ОРИГИНАЛНИ релета в опаковка на БМВ. Релетата валео по магазините за авточасти и са на цена около 90 лева не вършат работа. Започват да се появяват какви ли не грешки по системата за зареждане и устройствата свързани с BSD шината.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 6.12.2020
Кара: BMW E60 525D 177к.с. 2005г

Re: Нисък волтаж

Мнение от stanislqvi » 23 Ное 2021, 23:51

Оправих си болежката. Смених плюсовия (червен) кабел, с друг на който имаше здрав пиропатрон. Тъй като, моя беше изгърмял и натъкмих двете букси, но явно не е било достатъчно, за да прави добър контакт. Волтажа в момента е в норми и акумулатора се зарежда без проблеми. Ако някой колега има подобен проблем след ремонт на алтернатор, нека първо си провери за изгоряла пластмаса по червения кабел с буксите към него, ако там няма проблем нека провери и черния (IBS) и буксите към него, тъй като четох че и от този сензор към черния кабел може да има проблем с волтажа.

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook