DPF regeneration not active
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
DPF regeneration not active
Здравейте,
имам BMW 525d E60, 2004_7, на която се прецака DPF регенерацията поради някаква причина.
- Enable regeneration: Regeneration enabled
- Request for regeneration: Regeneration in DDE requested
- Status of regeneration: Regeneration is not active
Преди време си работеше както трябва и дори не беше нужно ръчно да се задейства през диагностиката. Видях официалния документ за нужните неща, за да може да се регенерира колата.
Мисля, че всички са изпълнени без тези две грешки, които постоянно се появяват.
- Fault codes 480A and 481A have the status "currently not present". => неизпълнено
- Coolant temperature >75° C => изпълнено
- Exhaust-gas temperature upstream of the diesel particulate filter>240° C. => изпълнено
- Sufficient fuel present (fuel reserve lamp is not lit). => изпълнено
- Regeneration is aborted if the fuel reserve lamp lights up.
- No fault code concerning air, exhaust gas, or sensors stored in the DDE. => изпълнено. По-рано през деня имаше грешка отновно Heated fuel filter, но го смених и грешката изчезна.
- A constant travelling speed above approx. approx. 38 mph; a travelling speed above approx. approx. 55 mph is ideal for regeneration. The exhaust-gas temperature increases to above 600° C.
- Successful regeneration takes place at an exhaust-gas temperature above 500° C.
И след като най-вероятно тези две грешки са причината, какво трябва да проверя/сменя? Мисля, че няма нужда да сменям подгревните свещи и техния контролер, при положение, че няма грешка за тях. Температурите си бяха добре (над изискванията), което ще рече, че и двата термостата си работят добре.
Грешки:
- 4530 Digital Diesel Electronics (DDE): charge-air pressure control, control deviation. => Тази грешка много рядко се появява и си мисля, че е от регенерацията или форсирането с по-големи обороти.
- 480A Digital Diesel Electronics (DDE): particulate filter system
- 481A Digital Diesel Electronics (DDE): particulate filter system
- 4587 DDE: Heated fuel filter. => Горивният филтър наистина беше задръстен и го смених.
От единия маркуч, който се намира под капачката на двигателя и влиза в турбото (поне така си мисля), изглежда, че тече масло.
Изображения
имам BMW 525d E60, 2004_7, на която се прецака DPF регенерацията поради някаква причина.
- Enable regeneration: Regeneration enabled
- Request for regeneration: Regeneration in DDE requested
- Status of regeneration: Regeneration is not active
Преди време си работеше както трябва и дори не беше нужно ръчно да се задейства през диагностиката. Видях официалния документ за нужните неща, за да може да се регенерира колата.
Мисля, че всички са изпълнени без тези две грешки, които постоянно се появяват.
- Fault codes 480A and 481A have the status "currently not present". => неизпълнено
- Coolant temperature >75° C => изпълнено
- Exhaust-gas temperature upstream of the diesel particulate filter>240° C. => изпълнено
- Sufficient fuel present (fuel reserve lamp is not lit). => изпълнено
- Regeneration is aborted if the fuel reserve lamp lights up.
- No fault code concerning air, exhaust gas, or sensors stored in the DDE. => изпълнено. По-рано през деня имаше грешка отновно Heated fuel filter, но го смених и грешката изчезна.
- A constant travelling speed above approx. approx. 38 mph; a travelling speed above approx. approx. 55 mph is ideal for regeneration. The exhaust-gas temperature increases to above 600° C.
- Successful regeneration takes place at an exhaust-gas temperature above 500° C.
И след като най-вероятно тези две грешки са причината, какво трябва да проверя/сменя? Мисля, че няма нужда да сменям подгревните свещи и техния контролер, при положение, че няма грешка за тях. Температурите си бяха добре (над изискванията), което ще рече, че и двата термостата си работят добре.
Грешки:
- 4530 Digital Diesel Electronics (DDE): charge-air pressure control, control deviation. => Тази грешка много рядко се появява и си мисля, че е от регенерацията или форсирането с по-големи обороти.
- 480A Digital Diesel Electronics (DDE): particulate filter system
- 481A Digital Diesel Electronics (DDE): particulate filter system
- 4587 DDE: Heated fuel filter. => Горивният филтър наистина беше задръстен и го смених.
От единия маркуч, който се намира под капачката на двигателя и влиза в турбото (поне така си мисля), изглежда, че тече масло.
Изображения
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: DPF regeneration not active
ControlBG написа:- 4530 Digital Diesel Electronics (DDE): charge-air pressure control, control deviation. => Тази грешка много рядко се появява и си мисля, че е от регенерацията или форсирането с по-големи обороти.
Тука е много важно дали е too high или too low.
Заради записаните грешки за DPF - 480A и 481A не може да започне регенерация.
С оригинален софтуер, регенерацията трябва да се пусне принудително и постояно да се изтриват грешките от моторния комп, за да може да тя да тръгне и да изчисти DPF. Хубаво е да сложиш и химия в самият DPF, става като нов.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- SpasT
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 95
- Регистриран на: 9.10.2016
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: E61 в цвят “мантинела”
Re: DPF regeneration not active
Ситуацията е напълно идентична като при мен. Поради разрушаване на уплътнителя между турбината и алуминиевата тръба отвеждаша въздуха към интеркулера имаш загуба на херметичност (част от въздуха отива в атмосферата вместо в двигателя) от там имаш преобогатена горивна смес със завишена димност в следствие на което се претоварва DPF филтъра и не успява да регенерира. Вземи навременни мерки , защото ако продължиш да използваш колата в това състояние е напълно вероятно да се повреди самия филтър и да се наложи последваща смяна или премахване.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: DPF regeneration not active
При записването на някоя от грешките 480A или 481A регенерацията прекъсва.
Решение с оригиналните БМВ инструменти за диагностика НЯМА, тоест има ама е ръчно и сам човек неможе да го направи.
С други думи трябва един да кара друг постоянно да трие паметта на ДДЕ от грешки с ИНПА, с иста нестава защото е бавен процеса по триене и на практика е неусъществимо.
Най-лесно и без излишна хамалогия се получава с Bimertool приложението, в него има процес за принудителна регенерация с периодично триене на грешките.
Тези две грешки се записват когато ДПФ-а е задръстен повече от допустимото за нормалната му регенерация която по принцип протича незабележимо за шофьора и за да бъде предотвъртена по серозна повреда се записват тези грепки, горивната смес става по бедна и мощността намалява, до толкова че да не пръснете турбината и да бъдат избегнати други щети.
Решението както споменах е принудителна регенерация с леко и умерено каране в началото без мръсна газ и без високи обороти, достатъчно е да се движите със 80-100км/ч. поне докато не поизгорят малко саждите и не се нормализира обратното налягане.
Не е нещо което да не е поправимо стига да се хване навреме, правил съм го стотици пъти на различни коли и мога съвсем отговорно да твърдя, че ако не е твърде късно и ако колата няма технически проблем след една такава процедура филтъра може отново да влезе в час. Самоче има едно голямо НО, което не трябва да забравяте, и това е, че за да се стигне до тази ситуация абсолютно винаги има някаква причина, която трябва да намерите и отстраните, не го ли направите съвсем скоро ще сте в същата ситуация.
Решение с оригиналните БМВ инструменти за диагностика НЯМА, тоест има ама е ръчно и сам човек неможе да го направи.
С други думи трябва един да кара друг постоянно да трие паметта на ДДЕ от грешки с ИНПА, с иста нестава защото е бавен процеса по триене и на практика е неусъществимо.
Най-лесно и без излишна хамалогия се получава с Bimertool приложението, в него има процес за принудителна регенерация с периодично триене на грешките.
Тези две грешки се записват когато ДПФ-а е задръстен повече от допустимото за нормалната му регенерация която по принцип протича незабележимо за шофьора и за да бъде предотвъртена по серозна повреда се записват тези грепки, горивната смес става по бедна и мощността намалява, до толкова че да не пръснете турбината и да бъдат избегнати други щети.
Решението както споменах е принудителна регенерация с леко и умерено каране в началото без мръсна газ и без високи обороти, достатъчно е да се движите със 80-100км/ч. поне докато не поизгорят малко саждите и не се нормализира обратното налягане.
Не е нещо което да не е поправимо стига да се хване навреме, правил съм го стотици пъти на различни коли и мога съвсем отговорно да твърдя, че ако не е твърде късно и ако колата няма технически проблем след една такава процедура филтъра може отново да влезе в час. Самоче има едно голямо НО, което не трябва да забравяте, и това е, че за да се стигне до тази ситуация абсолютно винаги има някаква причина, която трябва да намерите и отстраните, не го ли направите съвсем скоро ще сте в същата ситуация.
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани